GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 29 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1492

Aihe: Canyon Spectral:ON

Canyon Spectral:ON

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomar Katso viesti
    Hep, täällä 150km ajettu ja takajarru vinkuu eikä saa lukkiutumaan enään edes hiekkatiellä. Ei taida siis parantua kovalla sisäänajolla Kerrohan mitä vastailevat takuusta.
    Kannattaa katsoa pari ekaa minuuttia, onko tullut lasitettua jarrupalat (sisäänajo tehtävä oikein), onko ne saaneet öljyä? Itse tilaisin uudet palat.

https://youtu.be/cPECtK2UuNA
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Hiomapaperi tai butaanipolttimen liekki tai näiden yhdistelmä elvytti yhdet palat, joista ei pitoa tahtonut löytyä alunperinkään. Ja brakleenia sekaan molempien kanssa. Sisäänajo tuli ilmeisesti tehtyä väärin alunperin. Liian kylmänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Kannattaa katsoa pari ekaa minuuttia, onko tullut lasitettua jarrupalat (sisäänajo tehtävä oikein), onko ne saaneet öljyä? Itse tilaisin uudet palat.

https://youtu.be/cPECtK2UuNA
    Sisäänajo tehty ja öljyt on tulleet Saksassa, jos sitä on. Pitää kokeilla hiomapaperi / brakleeni

Mistä olette näihin jarrupaloja hommannut? Yllättäen Saksasta?

Onko kellään muulla ollut ominaisuutta, että noin 30km/h kun rullailee asfaltilla niin alkaa takaa kuuluumaan sellanen metallinen helinä? Vähän kuin jokin kattilankansi värisisi. Epäilen että jotenkin tuo tulee jarruista, mutta tulee vasta 25km/h vauhdeissa. Alkaa ottamaan päähän siirtymillä kun en keksi mistä johtuu... Keskitin jarrut niin tuntui että vähäksi aikaa helpotti mutta tuli seuraavalla reissulla takaisin.

Kuuluukohan noissa kahdessa reiässä olla ruuvia, tai pitäiskö tuossa olla kiinni jotain? Vai ovatko vaan ylimääräisiä kiinitysreikiä tms.? //drive.google.com/file/d/1j8xKFVjotw30qbUIoTWEvNrEO_LC-k3J/view?usp=drivesdk

Eikös nuo oo ketjuohjuria varten olevat kiinnityspaikat

Ei juuri spectrali kyseessä mutta samaa ominaisuutta itsellä josta etenkin takana ajelijat välillä huomauttaneet. Keskitykset ei auta ja useimmiten ääni tulee mutkassa eli liekkö syynä ylipainoinen kuski sekä letku takapää Internet kertoi, että syynä voi olla suuren jarrulevyn resonointi. Oma arvaus menisi minimaalisen kieron jarrulevyn piikkiin. Vaihdoin äskettäin kuluneet palat uusiin eikä auttanut tilannetta yhtään. Jään seuraamaan jos joku onnistuu vaikka asian ratkaisemaan

EDIT: vastaus eakinille mutta en näköjään osannut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Onko kellään muulla ollut ominaisuutta, että noin 30km/h kun rullailee asfaltilla niin alkaa takaa kuuluumaan sellanen metallinen helinä? Vähän kuin jokin kattilankansi värisisi. Epäilen että jotenkin tuo tulee jarruista, mutta tulee vasta 25km/h vauhdeissa. Alkaa ottamaan päähän siirtymillä kun en keksi mistä johtuu... Keskitin jarrut niin tuntui että vähäksi aikaa helpotti mutta tuli seuraavalla reissulla takaisin.
    Mulla oli sama ominaisuus uutena, joka hävisi sitten ajan kanssa. Epäilin että levyt oli jotenkin letkut ja resonoi

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Näyttäisi löytyvän netistä aika paljon juttua samasta ongelmasta eikä liity pyörään vaan yleisemmin Shimanon levyjarruihin ja resonointiin. Uusimmassa Fillarilehden Spectral-arvostelussakin puhutaan XTR-jarrujen kohdalla tuosta kolinaongelmasta. Ymmärtääkseni jotain kuminauhavirityksiä on olemassa ja tuota jarrupalojen jousta vääntelemällä voi jotain saada tehtyä...

Aiheeseen hiukan liittyen; omaan spectral on 6.0:aan tuli päivitettyä jarrut guide re:n tilalle code rsc:t. Orkkisjarrut oli kyllä hyvät ja tehokkaat eikä edellä kuvattuja ongelmia ollut mutta hyllyssä sattui olemaan codet niin ne meni tilalle... Ja on kyllä aivan huikean hyvät jarrut, ei turhaan ole testivoittajat

Sähkärissä Guide RE: t ja luomussa noi testivoittajat. Minun ajoilla en osaa sanoa eroa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PETEBJ75 Katso viesti
    Sähkärissä Guide RE: t ja luomussa noi testivoittajat. Minun ajoilla en osaa sanoa eroa...

Vaimon spectral on kuutosessa orkkis re:t, omassa pari kokoa isommassa codet ja selkeä ero on...hyvät ja erinomaiset

Edit, tarkennusta; code rsc:t on selvästi tehokkaammat ja jos herkkyys/tuntuma ei olisi niin loistava, niin tehoa olisi jopa liikaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peksi76 Katso viesti
    Vaimon spectral on kuutosessa orkkis re:t, omassa pari kokoa isommassa codet ja selkeä ero on...hyvät ja erinomaiset
    Oisko mulla se syy kun Codet on pykälän pienemmillä levyillä kuin nuo RE:t

Varmasti vaikuttaa... mielenkiinnosta, oletko vaihtanut 220mm levyt ja jos olet niin mistä löysit spacerin satulan asennukseen?

Eikun 200mm levyt sähkössä ja luomupyörässä 180mm

Useampi kerta tässä ketjussa jo ollut puhe rullaavammista renkaista Spectraliin, mutta kertokaapas vielä kevään suosikki 6.0:n originaali-Maxxisten tilalle: Paljon tulee työmatkalla ajettua asfalttia, mutta mukava olisi metässäkin pysyä pystyssä. Mitä alle?

Päälle 1600 kilsaa tullu mittariin Spectral 6:lla. Pyörä on pelannut ihan hyvin, tuntuu vaan et vaihtajan kiinnityspultissa ja satulatolpassa ois välykset kasvanu.. NX vaihteet sain pikkusen paremmaksi b-ruuvia säätämällä. Talvella ostin paremmat kiekot kesärattaiksi. Tuossa parisen viikkoa sitten laitoin kesärenkaat alle ja parin kilometrin jälkeen vedin tietenkin lipat ja tietenkin vaihteiston puolelle.. Vaihteisto alkoi ruksuttamaan normaalia enemmän ja vaihteet eivät vaihtaneet kunnolla. Vaihtajankorvake siellä oli ottanut osumaa. Tästä sain sitten ajatuksen tehdä tuon vaihdon shimanoon.

Täälläkun on porukkaa jotka on tehnyt tuon konversio, niin monenko lenkin ketjun tuohon pitää laittaa 11-46 ja 34 eturattaalla?

Ite oon muistaakseni 2 lenkkiä lyhentänyt shimanon lyhyintä, olisko se ollu 116 ja kaks siitä pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hekse Katso viesti
    Päälle 1600 kilsaa tullu mittariin Spectral 6:lla. Pyörä on pelannut ihan hyvin, tuntuu vaan et vaihtajan kiinnityspultissa ja satulatolpassa ois välykset kasvanu.. NX vaihteet sain pikkusen paremmaksi b-ruuvia säätämällä. Talvella ostin paremmat kiekot kesärattaiksi. Tuossa parisen viikkoa sitten laitoin kesärenkaat alle ja parin kilometrin jälkeen vedin tietenkin lipat ja tietenkin vaihteiston puolelle.. Vaihteisto alkoi ruksuttamaan normaalia enemmän ja vaihteet eivät vaihtaneet kunnolla. Vaihtajankorvake siellä oli ottanut osumaa. Tästä sain sitten ajatuksen tehdä tuon vaihdon shimanoon.

Täälläkun on porukkaa jotka on tehnyt tuon konversio, niin monenko lenkin ketjun tuohon pitää laittaa 11-46 ja 34 eturattaalla?
    Itse tilasin Upgrade Kit'in bike-components.de saitilta.
    kts.
    #414 #433 #434
    ja takavaihtajan korvake on erilainen #439 #467

ja yhteenveto #500

Itse ollut tyytyväinen tuohon vaihtoon ja sramin vanhat rojut kiertoon tori'lle :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hekse Katso viesti
    ... niin monenko lenkin ketjun tuohon pitää laittaa 11-46 ja 34 eturattaalla?
    Muistaakseni mittasin vanhan ketjun mukaan ja hyvin on pelittänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haraldis Katso viesti
    Itse tilasin Upgrade Kit'in bike-components.de saitilta.
    kts.
    #414 #433 #434
    ja takavaihtajan korvake on erilainen #439 #467

ja yhteenveto #500

Itse ollut tyytyväinen tuohon vaihtoon ja sramin vanhat rojut kiertoon tori'lle :-)
    Joo nuo samat vastaukset tuli luettua ennenku tilasin vermeet. Pitää vielä testata tuolla Sramilla tuota, kun sain korvakkeen suoraan, vaikka Shimano tuossa pöyällä ootteleekin.

Onko muilla ollut ongelmaa hissitolpan kiinnityksen kanssa? Omassa Spectral 6.0:ssa antaa nopeastikin periksi ja luistaa selvästi alaspäin vaikka vetää (mukana tulleella momenttiavaimella) 4 Nm kireyteen.

Kitkapastaa väliin.

Näyttäisi olevan välystä 2019 Spectral:ONin takajousituksessa, eli ainakin siinä kohdassa mihin takaiskarin alapää kiinnittyy (renkaan ja pystyputken välissä). Onko tietoa montako puslaa tuonne takajousistoon menee ja minkälaisia tarkkaan ottaen? Alla on jokin tieto minkä löysin omista muistiinpanoista, se että pitääkö tuo paikkaansa ei ole tietoa minulla. Eli ovatko kaikki puslat takajousituksessa tyyppiä Q2FM-1012-10 ja montako niitä on? Varmaan jossain kohden on käytetty laakeria eikä puslaa? Niin kilometrejä on takana noin 3400, mutta todennäköisesti on vähän aikaisemmin mennyt jo entiseksi nuo, ei talvella tullut ajeltua juurikaan mitään polkuja kun oli niin erikoinen talvi. Asfalttiajossa tuota ongelmaa ei niin selkeästi huomaa.

"IGUS Q2FM-1012-10, mikä kuulostaisi vallan järkevältä, koska IGUS konfiguraattorin (https://www.igus.eu/info/plain-beari...lidur-overview) mukaan tuon ominaisuuksia olisivat:
    -120 MPa Pintapaineen kesto (monissa muissa huomattavasti pienempi)
    -Sietää likaa ja linjausvirhettä
    -Hyvä värinänvaimennus
    -Voitelu- ja huoltovapaa"

https://www.igus.eu/info/plain-beari...lidur-overview

Eli tarvisi tietää nuo mitat mitä tuolle Igusille pitää syöttää jne. No, pitää koittaa jos Canyonin kautta saisi puslat näin alkuun ainakin. Noita joutuu ehkä hommaan varastoon jatkoa ajatellen.

Alkuperäiset on jo uutena ihan horot. Joko pronssiholkit tilalle tai sitten vain elää sen väljyyden kanssa. Siellä on myös laakereita jotka jää jumiin aika nopeasti.

Olin Canyoniin yhteydessä ja lupasivat lähettää pusla & pulttisarjan Tuosta pisteet Canyonille.

Oletko laittanut pronssiholkit omaasi PETBJ75? Olisko tarkempaa tietoa mistä hommasit ja minkälaista?

Jep. Laitoin PTFE/Grafoil täytteiset pronssiholkit. Ihan Aliexpress kamaa oli ja muistaakseni 8€/50kpl

Tossa vielä pätkä minkälainen välys on uusissa osissa

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2