GarminElectrobikeGiant
Sivu 10 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 484

Aihe: 1x12

  1. #271
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    ^No omakohtaista kokemusta ei vielä ole, mutta sen verran ulkomaiden foorumeilla tuosta on juttua ollut, että pitäisi toimia. Postipate kiikutti 1x12 XT-vivun ja vaihtajan just pari päivää sitten ovelle, joten kunhan ehdin asentaa paikalleen, voin kertoa paremmin. Nykyinen setti siis Eaglea.

  2. #272
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Ymmärrän kyllä että surkean NX:n haluaa vaihtaa, mutta GX/X01 combo on niin sairaan hyvin toimiva, että ei ole Shimanoon hinku. Koeajopyörissä olen Shimano 12x koittanut, mun mielestä raskaampi ja ja epäselvempi tuntuma. Silloin ajattelin, että ehkä se on hinta jonka voi maksaa siitä, että toimii kurassa, mutta toimiipa tämä SRAMkin kuralla täytettynä..

  3. #273
    Liittynyt
    07/2006
    Viestit
    106
    Tilanneraporttia itseltäkin GX-sarjasta. Eli vaihtaja, vipu, pakka, ketju, kammet ja eturataskin GX:ää. Ajelen poluilla kehä3:n sisällä, satunnaisia XC-kisoja tulee myös vedeltyä. GX-pakka on nyt kolmatta kautta käytössä, ja sillä ajotunteja noin 220h, kilsoja varmaankin 2000km. Jotain rutinoita / epätarkkuuksia alkaa olla vaihtamisessa, eli ehkä pikkuhiljaa alkaa olla uuden pakan aika. GX-ketju kesti kaksi kautta ja noin 190 ajotuntia, kunnes kului liian pitkäksi ja tälle kaudelle vaihdoin. Tyytyväinen olen kuitenkin GX:n suorituskykyyn.

  4. #274
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Ymmärrän kyllä että surkean NX:n haluaa vaihtaa, mutta GX/X01 combo on niin sairaan hyvin toimiva, että ei ole Shimanoon hinku. Koeajopyörissä olen Shimano 12x koittanut, mun mielestä raskaampi ja ja epäselvempi tuntuma.
    X01 olisi varmaan hyvä, mutta törkeästi hinnoiteltu. Toisaalta olen myös jumittunut tuohon XT sarjaan. Eka XT tuli taloon vuonna -95 ja siitä lähtien on ajettu 8, 9 ja 11 vaihteisilla XT osilla. 10 jäi kokonaan välistä. .

    Eli nyt Kinesiksen jäykkäperässä mulla on 11 XT ja Canyonin Dudessa 12 NX.

  5. #275
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    gx takavaihtajasta hyppäys seuraavaan eli x01 on vähän kova, n. 90 eurosta n. 190 euroon. Itse päädyin viime kesänä ostamaan uuden gx takavaihtajan vanhan, vääntyneen tilalle. En raaskinut maksaa satasta lisää. Vaihto slx vipuun ja vaihtajaan olisi ollut jälkikäteen ajateltuna mielekkäämpi.

  6. #276
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Tunnustan, että en ajatellut hinta-aspektia, nuo gx/x01 kun oli pyörässä valmiina noin. SRAM tuntuu kautta linjan poskettoman hintaiselta. Silti löytyy kahjoja jotka ostaa, kuten minä.

  7. #277

    1x12

    Tuli mietittyä pitkään vaihtoehtoja Commandoon, Sram ja Shimano 1x12 kummitteli pitkään mielessä ja molempia pyörittelin ostoskorissa useaan otteeseen mutta päätöstä ei saanut aikaiseksi.
    Sitten Microshift julkaisi uuden Advent X 1x10 ja sen kun vielä karvan alle 140e sai kotiin kannettuna, sorruin sitten siihen.
    Totta puhuen, Advent X siirtyy jälkikasvulle, kunhan hän saa päätettyä mistä rungosta alettaan kasaamaan seuraavaa fillaria.

  8. #278
    Omasta kokemusta, Eagle X0 on OK, paitsi ketju on täysi piiiip
    kun ajetu vasta -+150km ajetu ja kätkee jokaisella lenkillä vaikka puhdas rasvattu ja kulutus mittari näytä hyvältä. 5 lukon jälkeen oli pako vaihtaa ketju. Katsotan kuin pitkän nyt kestä.
    Seuraava projekti kasataan joko box komponentilla tai siten Gates remmillä

  9. #279
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Jep, jos löytyy tästä varmaa infoa niin olis kiva kuulla. Gx-settiä olis kiva päivittää vaihtamalla slx tai xt liipaisin sekä takavaihtaja jos takapakkaa (ja kampia ja eturatasta) ei tarttis myös vaihtaa.
    Sopii tuollalailla kyllä yhteen. Eli vaihtaja ja vaihdevipu Shimanoa ja pakka sitten SRAM.

  10. #280
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    Ok. Kiitos.

    Katselin vielä hintoja uudelleen ja sramin kalleus tuntuu kyllä käsittämättömältä. Slx takavaihtaja on n. 57 euroa, xt 83 euroa ja xtr sitten hyppää 180 euroon. Mutta sramilla jo gx maksaa 87 euroa, x01 n. 195 euroa ja xx1 237 euroa. Itse arvotan gx:n slx pariksi mutta valitsisin jälkimmäisen, x01 on sitten xt:n pari ja xx1 vs. Xtr.

  11. #281
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    ...Itse arvotan gx:n slx pariksi mutta valitsisin jälkimmäisen, x01 on sitten xt:n pari ja xx1 vs. Xtr.
    Minulla ei noista käytännön kokemuksia ole, mutta erilaisissa artikkeleissa nuo osat usein paritetaan niin, että GX vastaa XT:ta. Silloin noiden eri sarjojen hinnoittelukin on linjassa.
    Rule #1: Obey The Rules

  12. #282
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Jep, jos löytyy tästä varmaa infoa niin olis kiva kuulla. Gx-settiä olis kiva päivittää vaihtamalla slx tai xt liipaisin sekä takavaihtaja jos takapakkaa (ja kampia ja eturatasta) ei tarttis myös vaihtaa.
    Kaverin pyörään tilattiin 1x12 -päivityspakettina NX kasetti, SLX vaihtaja ja XT liipaisin. Sujuvasti kuulemma toimii.

    Itsellä myös XTR liipaisin GX vaihtajaan kytkettynä toimii moitteettomasti.

    Lähetetty OnePlus 5 -tyyppisestä käkättimestä, joten älä hämmästy jos näet lukihäiriöitä tai asiavihreitä

  13. #283
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    Nyt vähän nolottaa. Usein, viimeksi pari päivää sitten kehotin jotakuta ostamaan ketjun venymämitan ja käyttämään sitä jotta ketju tulee vaihdettua ajoissa ja isommilta vaurioilta välttyy. Ite sitten eilen päätin laittaa gx-vaihteitani parempiin säätöihin ja tarkistaa onko syy kuitenkin korvakkeessa, kun jälleen isoimmalla ja tokaisoimmalla takarattaalla ketju pomppaa pois, kun vähänkin polkee taaksepäin. Edellisestä säädöstä ei ollut kuin jonkun viikkoa. Aikani säädettyäni ja b-tensionia jopa alle työkalun osoittaman määrän säädettyäni mietin, että miksi tuo ketju ei istu koko matkalta kunnolla pohjassa isoimmalla rattaalla. Mietin, että johtuu vain tuosta leveä-kapea-hammastuksesta tms. Lopulta tajusin, että olisko ketju kuitenkin venynyt ja hain mitan. Ja perkele, jo 1.0 mittakin oli ylittynyt. Ei ihme, ettei ketju kierrä 50 (vai mikä se nyt onkaan) hampaista limppua koko matkalta nätisti. Alkuperäinen (muistaakseni) 2 vee vanha gx-ketju kyseessä. Pitäis mittailla useammin mutta väitän kyllä loppusyksystä /alkutalvesta viimeksi kaikista pyöristä mitanneeni. Nopeasti oli venähtänyt siitä samantien 0.75 ja 1.0 mittojen ohi.

    Mutta nyt siis tilausta vetämään. XO1 ketju on 40 euroa ja XX1 olis 60 euroa. XX1 ketju 11-lehtiselle on muuten vain reilu 30 euroa ja tilaan samalla sellaisen vanhempaan pyörääni, jonka ketju osoitti myös juuri ja juuri 0.75 lukemaa.
    Nuo oli Saksa-hintoja. Suomessa X01 on 12 eagleen 69 euroa mutta sais tietty heti käyttöön. Pyöriä kuitenkin tallissa riittää, joten tällä kertaa säästömeiningillä.

    Samaan tilaukseen lähtee kuitenkin myös xt-vipu (50 €) ja slx-takavaihtaja (55 €) sekä muuta kamaa yht 300 eurolla. slx-vivut (30 euroa) ovat vähän pidemmällä toimituksella). Ketjunhan kannattaa varmaan olla edelleen varmaan sramia, kun pakka ja eturatas on? Ja toivottavasti pakka edelleen pelaa vaikka ketju vähän pitkä olikin jonkin aikaa. Vanhat GX vipu ja vaihtaja pääsee pojan pyörään jossa SX vastaavat.

  14. #284
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Tuli mietittyä pitkään vaihtoehtoja Commandoon, Sram ja Shimano 1x12 kummitteli pitkään mielessä ja molempia pyörittelin ostoskorissa useaan otteeseen mutta päätöstä ei saanut aikaiseksi.
    Sitten Microshift julkaisi uuden Advent X 1x10 ja sen kun vielä karvan alle 140e sai kotiin kannettuna, sorruin sitten siihen.
    Totta puhuen, Advent X siirtyy jälkikasvulle, kunhan hän saa päätettyä mistä rungosta alettaan kasaamaan seuraavaa fillaria.
    Ootkos kerinny ajelemaan adventilla? Pelaako hyvin?
    Kona kikapu deluxe 2004

  15. #285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti laattamaa Katso viesti
    Ootkos kerinny ajelemaan adventilla? Pelaako hyvin?
    Odottaa vielä paketissa asennusta, kiekot kun on kasausvaiheessa.

  16. #286
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Odottaa vielä paketissa asennusta, kiekot kun on kasausvaiheessa.
    Laitakko sitte kokemuksia? , läskiin tarkotus päivittää voimansiirto ja tuo ois budjetti ystävällinen vaihtoehto. Otikko kummalla pakalla?
    Kona kikapu deluxe 2004

  17. #287
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VitaliT Katso viesti
    Omasta kokemusta, Eagle X0 on OK, paitsi ketju on täysi piiiip
    kun ajetu vasta -+150km ajetu ja kätkee jokaisella lenkillä vaikka puhdas rasvattu ja kulutus mittari näytä hyvältä. 5 lukon jälkeen oli pako vaihtaa ketju. Katsotan kuin pitkän nyt kestä.
    Seuraava projekti kasataan joko box komponentilla tai siten Gates remmillä
    Laittaisin käyttäjävirheen piikkiin tai sitten sulla on keskimäärin aika paljon enemmän watteja kuin muilla. Olen ajanut X01 ketjuilla varmaan 10000km ja kertaakaan en ole ketjuja katkaissut. Vaihto veto päällä katkoo kyllä ketjun kuin ketjun tai jos jatkuvasti hakkaa eturatasta kiviin, yms.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  18. #288
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.697
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    Vaihto veto päällä katkoo kyllä ketjun kuin ketjun ..
    Onko tämä mainittu jonkin vaihtajan käyttöohjeessa? Esimerkiksi Shimanon vaihtajien käyttöohjeessa ei sanota, että vetoa pitäisi keventää vaihdon yhteydessä. Sen sijaan useita kertoja mainitaan "Be sure to keep turning the crank during the lever operation."

  19. #289
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Nyt vähän nolottaa. Usein, viimeksi pari päivää sitten kehotin jotakuta ostamaan ketjun venymämitan ja käyttämään sitä jotta ketju tulee vaihdettua ajoissa ja isommilta vaurioilta välttyy. Ite sitten eilen päätin laittaa gx-vaihteitani parempiin säätöihin ja tarkistaa onko syy kuitenkin korvakkeessa, kun jälleen isoimmalla ja tokaisoimmalla takarattaalla ketju pomppaa pois, kun vähänkin polkee taaksepäin. Edellisestä säädöstä ei ollut kuin jonkun viikkoa. Aikani säädettyäni ja b-tensionia jopa alle työkalun osoittaman määrän säädettyäni mietin, että miksi tuo ketju ei istu koko matkalta kunnolla pohjassa isoimmalla rattaalla. Mietin, että johtuu vain tuosta leveä-kapea-hammastuksesta tms. Lopulta tajusin, että olisko ketju kuitenkin venynyt ja hain mitan. Ja perkele, jo 1.0 mittakin oli ylittynyt. Ei ihme, ettei ketju kierrä 50 (vai mikä se nyt onkaan) hampaista limppua koko matkalta nätisti. Alkuperäinen (muistaakseni) 2 vee vanha gx-ketju kyseessä. Pitäis mittailla useammin mutta väitän kyllä loppusyksystä /alkutalvesta viimeksi kaikista pyöristä mitanneeni. Nopeasti oli venähtänyt siitä samantien 0.75 ja 1.0 mittojen ohi.

    Mutta nyt siis tilausta vetämään. XO1 ketju on 40 euroa ja XX1 olis 60 euroa. XX1 ketju 11-lehtiselle on muuten vain reilu 30 euroa ja tilaan samalla sellaisen vanhempaan pyörääni, jonka ketju osoitti myös juuri ja juuri 0.75 lukemaa.
    Nuo oli Saksa-hintoja. Suomessa X01 on 12 eagleen 69 euroa mutta sais tietty heti käyttöön. Pyöriä kuitenkin tallissa riittää, joten tällä kertaa säästömeiningillä.

    Samaan tilaukseen lähtee kuitenkin myös xt-vipu (50 €) ja slx-takavaihtaja (55 €) sekä muuta kamaa yht 300 eurolla. slx-vivut (30 euroa) ovat vähän pidemmällä toimituksella). Ketjunhan kannattaa varmaan olla edelleen varmaan sramia, kun pakka ja eturatas on? Ja toivottavasti pakka edelleen pelaa vaikka ketju vähän pitkä olikin jonkin aikaa. Vanhat GX vipu ja vaihtaja pääsee pojan pyörään jossa SX vastaavat.
    Ketju tulisi vaihtaa 0.5 kohdalla 11-12vaihteisten kanssa. Veikkaan että sulla menee niin eturatas kuin takapakka uusiksi, kun on venynyt yli tuplaan.
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  20. #290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    Laittaisin käyttäjävirheen piikkiin tai sitten sulla on keskimäärin aika paljon enemmän watteja kuin muilla. Olen ajanut X01 ketjuilla varmaan 10000km ja kertaakaan en ole ketjuja katkaissut. Vaihto veto päällä katkoo kyllä ketjun kuin ketjun tai jos jatkuvasti hakkaa eturatasta kiviin, yms.
    voi olla oma vika, ainakaan omilla rimpuloilla tuskin saa ketju poiki.
    11 X0n käyttö toiselta suju ilman ongelmia. tuskin sen säätö ja käyttö niin erilainen.
    hankittu uusi ketju, katsotan jos tilanne mutu paremaksi.

  21. #291
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Aikoinaan tuli useammat ketjut poljettua poikki ja sen jälkeen opettelin vaihtamaan vahteen ajoissa ja keventämällä vetoa. Tosin just polkasin Sramin 11 lukon suoraan vedosta pokki ilman vaihtotapahtumaa. Tosin nuo ketjut oli jo roskiskamaa yli 1% venymällä useamman kerran olin lukkoakin availlut jo noiden eliniän aikana. Veikkaan että on aika harvinasta polkea ketju voimalla poikki ilman vaihtotapahtumaa, jos ketju ei ole jo aikaisemmin kokenut vahinkoa, mikä edes auttaa poikkimenoa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #292
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    147
    Ketjut kannattaa vaihtaa ajoissa. Tuli isompi remppa varmaankin ketjun takia, pientä pomppimista ketjulla rattaalta rattaalle ylämäessä, ja samalla kun polkee voimalla niin 3 ratas kieroksi. Tää oli just päivä ennen kuin dhl toi uudet ketjut ja vaihtajan...
    On tää taas nannaa. Saa ja joutuu ajaan jäykkäperällä niin kauan kuin saan uuden kasetin. Mistä muuten kannattaa tilata 1x12 sram casetin, joku jossa toimitus ei kestä yli hermojen menettämisen.

  23. #293
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    Tällä hetkellä toimitukset kestää kauemmin. Noin 2 viikkoa pitää varautua odottamaan. Paitsi jos haet kotimaisesta liikkeestä, jossa tavara hyllyssä.
    Keskimäärin halvimmat hinnat ja isoimmat valikoimat ovat esim seuraavissa Saksa-kaupoissa. Bike-discount.de, Bike-components.de ja bike24.com.
    Oman tilauksen tein juuri tänään bike24:ään. Siellä postikulut 5 euroa jos ostaa yli 250 eurolla. Muutoin siellä ja noissa muissa samat 9,95 €.
    Ketjuista sekä 11 että 12-lehtisille on testien mukaan kannattava sijoittaa X01 sarjaan (tai XX1 mutta se on kalliimpi). Tai shimanon osalta xtr. Kestävät selvästi pidempään kuin muut. https://cyclingtips.com/2019/12/the-...rable-12-speed

  24. #294
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Ärsyttävästä kakkosesta tuli taas viikossa paketti kotiin juuri tänään. Siellä tuntuu olevan usein Saksan halvimmat Sramin romutkin. Eikös tuo X01 ja XX1 ole ihan sama ketju ja pakka ainakin Eaglessa, mutta eri värinen? Mulla on niitä mustia ja niissä taisi lukea paketissa "X01/XX1".
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  25. #295
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Ketju tulisi vaihtaa 0.5 kohdalla 11-12vaihteisten kanssa. Veikkaan että sulla menee niin eturatas kuin takapakka uusiksi, kun on venynyt yli tuplaan.
    Toivon, että en joudu vaihtamaan. XD-vapaarattaan pakat ja siis gx-halvimmillaan ovat kyllä suolaisen hintaisia. About 139 saksassa ja 230 kotomaassa. Vähän käytetty vaihtoeturatas kyllä löytyy suoraan kotoa.

  26. #296
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Ärsyttävästä kakkosesta tuli taas viikossa paketti kotiin juuri tänään. Siellä tuntuu olevan usein Saksan halvimmat Sramin romutkin. Eikös tuo X01 ja XX1 ole ihan sama ketju ja pakka ainakin Eaglessa, mutta eri värinen? Mulla on niitä mustia ja niissä taisi lukea paketissa "X01/XX1".
    Voiskohan olla. Parinkymmenen euron väri siis

    är kakkosen hinnoista vilkaisin vain jonkun yksittäisen tuotteen ja se oli kalliimpi niin en tutkinut tarkemmin kokonaisuutta. Vai oliskohan ollut niin, että sieltä oli esim slx-liipaisimet tai takavaihtajat loppu ja lopetin sen tutkimisen pidemmälle. Rockarin keulaan varaosat siellä oli halvimpia kun vuosi sitten niitä tilailin.

  27. #297
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Se hopeinen ketju taitaa olla reilusti halvempi kun ei ole mitään pinnoitetta. En tiedä onko sitten muuten ihan sama ketju ja kuinka paljon se pinnoite tuo hyötyä ketjun kestoon vai näyttääkö vaan kivalta hetken aikaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #298
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Tilasin kengät bike24.comista dhl expressillä. Alle 24 olivat helsingissä. Helsinki- helsinki kesti 48 tuntia, sunnuntai välissä. Uskon että tuo 9 euron dhl express next day on sen arvoinen.

  29. #299
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    147
    Eikös tämä
    Deore XT CS-M8100 Takapakka 12-vaihteinen
    Sovi hyvinkin yhteen Sramin Eagle vaihtajan kanssa

  30. #300
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    147
    Kun tuo vanha takapakka oli se 10-50, ja shimanolta tuosta deoresta löytyy 10-45 kuten myös 10-51, niin tuo 45 hampainen olis kyllä juuri hyvä. Tasaisemmat välit rattaissa. Toimiiko hyvin sram eaglessa on vielä se pointti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •