GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 150 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 100 140 148 149 150 151 152 160 200 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.471 - 4.500 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4471
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Kyllä sen renkaan pitäisi olla niin tiukasti hyllyllä että sitä saa tyhjänä polkea kengällä sivusta ennen kuin hyppää hyllyltä. Irtoaako se nyt matalemmilla paineilla ajaessa kovassa mutkassa?
    En tiiä, pelottavaa....

  2. #4472
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Jos nyt yhtään enempää aiot litkuttamista harrastaa, niin suosittelen napsautinta tai kompuraa. Halvimmat kompurat on alta satasen ja ne on ihan käypäsiä pelejä tuohon tarkoitukseen. Napsauttimen saa sitten tietysti halvemmalla ja jotkut tekee niitä tyhjästä 1.5 litran limupullostakin.

  3. #4473
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Oman kompurani ostin tori.fi:stä 50 €:lla.

  4. #4474
    Liittynyt
    01/2019
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    17
    Mulla nuo pro-onet putoaa kanssa hyllyltä jos paineet ottaa pois. Vaastavia kokemuksia olen kuullut muualtakin. Olen laittanut litkut valmiiksi sisään ennen napsautusta.

  5. #4475
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti niklasso Katso viesti
    Mulla nuo pro-onet putoaa kanssa hyllyltä jos paineet ottaa pois. Vaastavia kokemuksia olen kuullut muualtakin. Olen laittanut litkut valmiiksi sisään ennen napsautusta.
    Ahaa.. no ajossa ovat kuitenkin renkaat pysyneet luotettavasti hyllyissä?

  6. #4476
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Tarkista oikein huolella, että se rengas on noussut oikeasti hyllylle. Napsaukset ei sitä aina kerro. Renkaan kyljessä on jokin viiva tai kuvio, lähellä vanteen reunaa, sen pitää olla yhtä kaukana vanteesta ympäri asti ja molemmin puolin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  7. #4477
    Liittynyt
    01/2019
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    17
    Kaksi edellistä kesää ainakin pysynyt.

  8. #4478
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Itellä kolmet maantie tl kiekot ja reynoldsin hiilarikehissä on jopa semmoset kynnykset ennen hyllylle pomppaamista joista on tuskaa saada rengas yli hyllylle. Tästä seuraa se ettei kumia saa pois hyllyltä ilman työkaluja ja kovaa vitutusta, hioin ton kynnyksen pois kun oli niin tuskaa saada rengas siitä yli ja hyllyltä pois.
    Dt swissin hiilarikehissä ja alukehissä ei itellä tommosta kynnystä ennen hyllyä ole ja renkaat tuppaavat tippumaan hyllyltä kun paineet ottaa pois. Maantiekehissä noi hyllyt on niin kapeet ettei siellä oikein tahdo pysyä tyhjänä.
    Maastokehistä ei kokemusta mutta niissähän voi leveyden puolesta olla leveämpi hylly.

  9. #4479
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    68
    Potilaana vähän ajetut Maxxis Minionit. Otin sisurit pois ja laitoin litkut sisään. Kävin huoltamolla poksauttamassa vanteelle. Takarenkaassa ilmeni sivuttaisheittoa.

    Otin ilmat pois, renkaan pois hyllyltä, saippuavettä väliin ja tornipumpulla ilmat renkaaseen. Heitto ei poistunut.

    Rengas näyttäisi olevan ihan hyvin paikoillaan vanteella, mutta tosiaan tuota heittoa on aika paljon. Missä vika lienee? Korjaantuuko tuo ajamalla vai pitääkö hommata uusi rengas?

  10. #4480
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Jos heittoa ei ollut sisurilla, ei sitä myöskään pitäisi olla samassa renkaassa ilman sisuria. Ei se rengas tiedä, onko sisuri paikallaan vai ei. Sanoisin, että rengas ei ole vielä paikallaan. Tarkista vielä koko renkaan matkalta, onko noussut oikeasti vanteelle joka kohdasta. Renkaan reunaviivaa seuraamalla selviää.

  11. #4481
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    68
    Juu, en ainakaan huomannut, että heittoa olisi ollut sisurin kanssa.

    Se siinä onkin, että se reunaviiva vaikuttaisi olevan ihan ok, mutta pitää vielä yrittää läträtä lisää saippuavettä, jos se siitä asettuisi.

  12. #4482
    Yhden runkovikaisen Minionin olen omistanut, hyvin oli vanteella, mutta melkoisesti vipatti. Ammoniakkia sisältävä litku kenties edesauttoi runkovaurion syntyyn tässä omassa tapauksessa..

  13. #4483
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Aika mahdoton tapaus tämä takarengas, viime tiistaina eturengas napsahti vanteelle hyvin mutta takarengas on jääräpäinen, työpaikan paineilmalla vetelen ja ei mitään tapahdu, nosto hihnaa ja peltisaksen kahvoja kiristimenä käyttäen yritin hihnaa saada tiukalle renkaan ympäri ja taas paineilmaa. Aina vaan puhaltaa renkaan ja vanteen välistä. Pitäis käydä kaupassa ostamassa kuormansidontalenkki räikkäkiristimellä.. josko se auttaisi..

  14. #4484
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Yritä niin, että pidät vanteen kädessäsi venttiili asennossa kello 12 kun töräytät ilmaa. Heilauta pehmein liikkein akselin suuntaisesti samaan aikaan. Ilman venttiilin sielua tietysti.

  15. #4485
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^^Kokeile sisurilla että istuuko ollenkaan vanteelle.

  16. #4486
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^^Kokeile sisurilla että istuuko ollenkaan vanteelle.
    Tein työtä käskettyä.. sisuri paikallaan ja paineet tappion asti (7.5bar) ja ei mitään erikoista tapahtunut ja kaikki näyttää aivan normaalilta.. entäs sitten? Oisko hyvä jättää tolleen pariksi päiväksi? Jospa kumi oppii sen että on hyvä kivuta hyllylle seuraavalla kerralla ku pumpataan ilman sisuria?

    Ostimpa tänään kompurankin motonetistä, tarjouksessa 79e, sillä ja kuormansidontalenkin kanssa ei täyttynyt äskenkään. Vain sisurin kanssa täyttyi.

  17. #4487
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^No nyt sulla on se hollillaan. Toinen reuna vain irti ja se sisuri pois sieltä. Sitten nostat kompuralla sen äsken avatun reunan paikalleen. Jos oikein on hankala eikä halua säästellä, niin venan kohdalta raottaa, että saa sen venttiilin irti ja leikkaa sisurin poikki ja vetää pois. Ja painetta perään.

  18. #4488
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Joo lauantaina koitan sit tehdä sen.

    Sitä en ymmärrä, mikä tässä tekee niin ison eron etupyörän ja takapyörän välillä? Eturengas napsahti paikoilleen pelkästään paineilman avulla, ei hihnaa ollu mukana. Takapään kanssa ei auttanut mikään. Sama vanne merkki , samat renkaat eli Pro onet..

  19. #4489
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kaksi Maxxiksen renkaan runkoa olen saanut jo muodottomaksi eikä niiden laatu vakuuta, joten olen nykyään Svalpen miäs.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  20. #4490
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^^Jos nyt päädyt ottamaan vielä sen renkaan irti, niin koita tarkistaa, että reunanauha (vaijeri) on kunnossa.

  21. #4491
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Nyt meinaa mennä usko tähän takarenkaaseen, oli pari päivää sisurin kanssa 7.5bar paineessa ja nyt sisuri poissa ja ei mitään parannusta. Vedin kuormansidontahihnaa hampaat irvessä kireällä niin että rengas kauttaaltaan ihan lytyssä vannetta vasten. Monta yritystä, rengas vain vähän yritti kiivetä hyllyille, rupee viheltämään jostain takaisesta ja sit vielä niin et kokeilin ajoittaa hihnan vapautuksen niin et kun uhkaa täyttyä niin hihna auki paineilma koko ajan puhaltamassa venttiiliin. Ärsyttävää. Mikään ei toimi. Pitääkö ostaa uusi rengas, jos tää onkin susi? Eturenkaan kanssa ei ollu mitään napsautusongelmaa

  22. #4492
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    68
    Mun maxxis heittää edelleen, vaikka saippuoin sen kuplivaksi ja pumppasin paineet kuuteen bariin. Positiivista on se, ettei kuulo mennyt. Taidan ajella tuolla nyt sen aikaa että saan hommattua uuden.

  23. #4493
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Kokeilin kahta ei-tubeless rengasta ilman sisuria , osaisko ne nousta hyllylle. Eivät nekään nousseet, ei edes kiristyshihnan kanssa. Johan nyt on outoa. Siis kolme eri rengasta, gp4000 ja gp5000, sit tubeless pro one.. en näe vanteessa silmämääräisesti mitään vikaa, vannenauha kunnossa ei reikää missään. Venttiili on tiivis ja hyvin kiristettynä. En tajua?

  24. #4494
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Mä en ole koskaan saanut mitään nousemaan omalla vannenauhallaan vaan aina on tarvittu teippaus. Vannenauhat tuntuvat kireiltä ja jopa tiiviiltä, mutta ne eivät ole. Tosin mulla ei ole kokemusta kuin ghetto-tubeleksista - vissiin. Ole koskaan katsonut onko rengas TLR tai TLE.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  25. #4495
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Nyt meinaa mennä usko tähän takarenkaaseen, oli pari päivää sisurin kanssa 7.5bar paineessa ja nyt sisuri poissa ja ei mitään parannusta. Vedin kuormansidontahihnaa hampaat irvessä kireällä niin että rengas kauttaaltaan ihan lytyssä vannetta vasten. Monta yritystä, rengas vain vähän yritti kiivetä hyllyille, rupee viheltämään jostain takaisesta ja sit vielä niin et kokeilin ajoittaa hihnan vapautuksen niin et kun uhkaa täyttyä niin hihna auki paineilma koko ajan puhaltamassa venttiiliin. Ärsyttävää. Mikään ei toimi. Pitääkö ostaa uusi rengas, jos tää onkin susi? Eturenkaan kanssa ei ollu mitään napsautusongelmaa
    Alkaisin epäilemään, että vika on renkaassa.

  26. #4496
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Alkaisin epäilemään, että vika on renkaassa.
    Joo, eikö ei-tubeless renkaat yleensä nouse vanteille ? Kun kokeilin kahta niitä. Tiedän että ei-tubelesseja ei ole tarkoitettu tubeless käyttöön mutta vanteen testausmielessä, kyl kai ei-tubelessitkin voi napsahtaa kiinni yhtä hyvin kuin oikeat tubelessitkin?

  27. #4497
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Mulla oli joskus suunnattomia haasteita jonkun gravel-renkaan hyllylle saamisen kanssa.

    Lopulta sain renkaan nousemaan laittamalla eka sisurilla ylös, tiputin toiselta puolen alas ja sisuri pois, venttiili paikalleen ja sitten käänsin renkaan beadin koko matkaltaan törröttämään ikäänkuin ulospäin, eli siis hyllyä kohden. Tähän perään kun laittoi buusterilla painetta niin nätisti nousi. Toi reunalangan kääntö oli se ratkaiseva juttu jolla vanteen ja renkaan rajapintaan sai riittävän tiukan sovituksen ettei vain puhalla ohi.

    En sitten tiedä saako maantierenkaan reunat kuinka helposti käännettyä noin.

  28. #4498
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Nyt pyörässä on sekarengastus, edessä tubeles ja takana vanha gp4000 ei-TL.. kokeilen onneani, josko verkkokauppa vaihtaisi uuden tilalle.. jos saan uuden niin sit selviää, oliko vika renkaassa. En pystynyt löytämään mitään vikaa, sormin tunnustelemalla vaijeria. Yhdessä kohtaa joka oli taittuneena pakkauksessa nii siinä tuntui jonkinlainen "muistijälki" taitoksessa olemisesta..ei sen kummempaa.

  29. #4499
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Mulla oli joskus suunnattomia haasteita jonkun gravel-renkaan hyllylle saamisen kanssa.

    Lopulta sain renkaan nousemaan laittamalla eka sisurilla ylös, tiputin toiselta puolen alas ja sisuri pois, venttiili paikalleen ja sitten käänsin renkaan beadin koko matkaltaan törröttämään ikäänkuin ulospäin, eli siis hyllyä kohden. Tähän perään kun laittoi buusterilla painetta niin nätisti nousi. Toi reunalangan kääntö oli se ratkaiseva juttu jolla vanteen ja renkaan rajapintaan sai riittävän tiukan sovituksen ettei vain puhalla ohi.

    En sitten tiedä saako maantierenkaan reunat kuinka helposti käännettyä noin.
    Jotain tämmöstä ollut WTB Exposure 36 renkaan kanssa. Aivan vammasesti lerpattaa avoinaisesti beadit ja joutuu rengasta puristeleen, väänteleen ja käänteleen beadia että ees menis hyllyä kohden. Muutenkin niin eriparirenkailta tuntui noi. Mittasin toisen 2 milliä kapeammaksi ja se olikin paljon tiukempi saada vanteelle mutta tässä yksilössä ei koko viime viikkoon pysyneet ilmat sisällä. Periaatteessa lyhyellä lenkillä kyllä pysty käymään mutta ajaminen ei niin kiinnostanut ku pumppaamista joka päivä. Piti aukaista tuo ja tutkia venttiiliä mutta eipä siinä mitään ilmennyt. Hiukan tyhmästi raotinkin tuota rengasta venttiilin kohdalta niin ei meinannut millään saada beadia takaisin muotoonsa... lopulta kuitenkin taas ilmat sain sisään.

  30. #4500
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Joo, eikö ei-tubeless renkaat yleensä nouse vanteille ? Kun kokeilin kahta niitä. Tiedän että ei-tubelesseja ei ole tarkoitettu tubeless käyttöön mutta vanteen testausmielessä, kyl kai ei-tubelessitkin voi napsahtaa kiinni yhtä hyvin kuin oikeat tubelessitkin?
    Nousee. GP4ks2 ja Grandsport race testattu. Ei-tubeless renkaat ja ei-tubeless vanteet.

    Koittakaapahan sen liinan sijaan nostaa rengas ensin koko matkaltaan sormilla kohti hyllyä. Sitten pumppua perään. Ja tietysti sisurilla ensin toisen puolen nosto, jos vaikka sattuisi pysymään hyllyllä. Jos ei pysy toinen puoli hyllyllä, niin sitten molempien puolien nosto sormilla kohti hyllyä. Siten, että rengas on kireimmillään vanteella, mitä sormin saa laitettua. Ilman saippuaa helpoin.
    Tämä sormin nosto vie aikaa, kun tekee joka kohdan hyvin ja pitää muut kohdat kohti hyllyä nostettuna, mutta näin on noussut itselläni kaikki renkaat. Maantie sekä maasto. Tubeless sekä ei-tubeless. Ihan jalkapumpulla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •