BikeshopElectrobikeGiantLostInLapland
Sivu 56 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 2154

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

Iltoja tännekin foorumille.
    On aika vaihtaa menopeliä. Edellinen pyörä on ostettu 2002 ja se on liikkeen jäykkäperä Nakamura Escape 26”.
    Hieman oon ko tutkimustyötä tehnyt tämä foorumi mukaanlukien. Aluksi mietin oman pyöräni päivittämistä uusilla osilla mutta lopulta tulin siihen päätökseen, että ostan uuden 29” ihan nykyaikaisten geometrioiden ja osien takia.

Aluksi ajattelin n. 500 euron Meridaa tai vastaavaa mutta taustatyötä tehdessäni totesin etutolppien olevan huonohkot. Totesin myös itselleni että jätän etupakasta aikakin kolmannen rattaan pois. Aikani vertaillessa olen päätynyt seuraavaan kaksikkoon: Kona Mahuna tai Radon ZR Team 6.0.

Kona https://www.skiout.fi/catalog/produc...a/category/72/

Radon
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...eam-6.0-912356

Ajelen pyörällä ihan tiellä, soralla sekä metsäpoluilla. Kahdella jälkimmäisellä eniten. Pituutta löytyy 180cm ja painoa vielä tällähetkellä 120kg.

Oisko muilla mielipiteitä ylläolevan kaksikon suhteen? Puolesta ja vastaan jne.

Kiitoksia kaikille. No jos rehellisiä ollaan niin täpäriin vaihoin kanssa lähinnä sen takia kun parkki alkoi enemmän kiinnostamaan. Tosin enemmän kävi pyörää sääliks kun itteä. Vaihtoehtona oli myös enemmän AM jäykkäperä, mut kokeillaan täpäriä nyt.

Sinulla on kyllä rautaiset ranteet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Macce83 Katso viesti
    Iltoja tännekin foorumille.
    On aika vaihtaa menopeliä. Edellinen pyörä on ostettu 2002 ja se on liikkeen jäykkäperä Nakamura Escape 26”.
    Hieman oon ko tutkimustyötä tehnyt tämä foorumi mukaanlukien. Aluksi mietin oman pyöräni päivittämistä uusilla osilla mutta lopulta tulin siihen päätökseen, että ostan uuden 29” ihan nykyaikaisten geometrioiden ja osien takia.

Aluksi ajattelin n. 500 euron Meridaa tai vastaavaa mutta taustatyötä tehdessäni totesin etutolppien olevan huonohkot. Totesin myös itselleni että jätän etupakasta aikakin kolmannen rattaan pois. Aikani vertaillessa olen päätynyt seuraavaan kaksikkoon: Kona Mahuna tai Radon ZR Team 6.0.

Kona https://www.skiout.fi/catalog/produc...a/category/72/

Radon
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...eam-6.0-912356

Ajelen pyörällä ihan tiellä, soralla sekä metsäpoluilla. Kahdella jälkimmäisellä eniten. Pituutta löytyy 180cm ja painoa vielä tällähetkellä 120kg.

Oisko muilla mielipiteitä ylläolevan kaksikon suhteen? Puolesta ja vastaan jne.
    Tässä keskusteluketjussa on ehkä sinulle sopivampia vaihtoehtoja. https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...r%E4-hakusessa

Tässö jossa nyt kysyit keskustellaan keskimäärin rankemman maaston takajäykistä. Tosin ne saattaa kestää samalla paremmin painavampaa kuskia ja voihan niilläkin ihan tiellä ajaa. Varsinkin jos renkaat on jotkin hyvin rullaavat.

Kiitokset infosta. Laitan tuonne.

Minkälaisella pyörällä ajelet, Sambolo? Hyvännäköisiä menoa!

Pyörä oli videoilla tämmöinen Norco Fluid 7.2ht+ vähän päiviteltynä rankempaan ajoon sopivammaksi. Eikä ottanu ranteisiin kun Yari tarjoili smoottia joustoa, erinomainen keula omaan makuun, pirun tukeva myös. Itseasiassa mulla on ranteet vielä muista harrastuksista aika romuna, toinen murtunu kolmesta kohtaan, toisessa repeämää ja rappeumaa rustossa Pyörä nyt siis jo myyty ja tulossa evolink 158 tilalle. Hauska pyörä kyllä oli ja varmaa joku jäykkäperä pitää vielä hommata kans jossain vaiheessa.

Pyörää voi ajaa yllättävän kevein rantein. On nuo omat rannevaivat silti välillä pyöräilyä haitannut, lähinnä keulan nosto joskus tekee kipeetä.

Minkäslaisia ajatuksia herättää mulletti? Eli eteen 29 ja taakse 27,5. Mitä nyt kansainvälisempiä foorumeita lukenu ja youtubee selaillu, nii moni on tykänny. Itteä tää eksoottisuus kiinnostaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jerjohannes Katso viesti
    Minkäslaisia ajatuksia herättää mulletti? Eli eteen 29 ja taakse 27,5. Mitä nyt kansainvälisempiä foorumeita lukenu ja youtubee selaillu, nii moni on tykänny. Itteä tää eksoottisuus kiinnostaa
    Hyvähän sellainen on. Mulla oli talven Big Honzossa nastarengas politiikan takia takana 27,5+ 3" Fat Freddie ja edessä 29er 2,25" ISP. Ihan hyvin voisi kesälläkin mennä samalla koko parilla. Taakse pitoa ja eteen tarkkuutta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Hyvähän sellainen on. Mulla oli talven Big Honzossa nastarengas politiikan takia takana 27,5+ 3" Fat Freddie ja edessä 29er 2,25" ISP. Ihan hyvin voisi kesälläkin mennä samalla koko parilla. Taakse pitoa ja eteen tarkkuutta.
    Tämmöstä komboa oon pohtinut. Vanteet ei oo tällä hetkellä kummoset, joten en tiiä miten pitkä eli-ikä tolla tän hetkisellä takavanteella on, vaikka insertti sitä vähän pidentää.

Paljon jengi puhuu, että tuo plussa rengas takana on persuuksille myös vähä miellyttävämpi. Jotkut myös kehuu, että tulee leikkisämmäks ja ketterämmäks. Oikeestaan ei oo tullu yhtää pahaa sanottavaa vastaan.

Onko tuossa kona lava domessa järkeä ? Tai muita suosituksia? Kona mahunaa täälä tunnutaan paljon suositeltavan ja se voisi juuri ja juuri mahtua omaan budjettiin, ainut vain kun pitää niin paljon kaikkea muutakin ostaa, kuin pelkkä pyörä.Huomenna viimeistään olisi tarkoitus pyörä ostaa.

Mahuna saattaa mahtua budjettiin, mutta kovin huonosti taitaa sopia am kategoriaan. All mountain pyörät on aika usein vähän ronskimpaan käyttöön tehtyjä.

Joo tuli vahingossa väärään keskusteluun!

Hakusessa jäykkäperäinen maasturi. Budjetti siinä 1000e kieppeillä. Käyttötarkoitus olisi pieniä mettäpolkuja, alamäkien ryskytystä ja jonkin verran maantietäkin. Mutta jämäkkä ja ryskytystä kestävä peli pitää olla.

Vaihtoehtoina aivan budjetin yläpäästä miettinyt näitä kahta mallia.
    http://www.nippeli.fi/polkupyorat/ma...bea-laufey-h30

https://www.sportax.fi/product/whyte...0-maastopyora/

Mielipiteitä kumpi parempi ja ehdotuksia miellellään vähän edullisemmista, muista tähän haarukkaan sopivista vaihtoehdoista.

^ Tamperelaisten kauppojen tarjontaa...
    Älä mieti kotona. Käy kokeilemassa. Pari muutakin Tampereen kauppaa kannattaa katsastaa.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sasuu Katso viesti
    Hakusessa jäykkäperäinen maasturi. Budjetti siinä 1000e kieppeillä. Käyttötarkoitus olisi pieniä mettäpolkuja, alamäkien ryskytystä ja jonkin verran maantietäkin. Mutta jämäkkä ja ryskytystä kestävä peli pitää olla.

Vaihtoehtoina aivan budjetin yläpäästä miettinyt näitä kahta mallia.
    http://www.nippeli.fi/polkupyorat/ma...bea-laufey-h30

https://www.sportax.fi/product/whyte...0-maastopyora/

Mielipiteitä kumpi parempi ja ehdotuksia miellellään vähän edullisemmista, muista tähän haarukkaan sopivista vaihtoehdoista.
    Osissa hyvin vähän eroa, Orbeassa leveämmät vanteet (30 vs 27 sisäleveys) ja Whytessä ehkä paremmat jarrut. Orbeassa on Shimanon halvinta sarjaa.

Geometrioissa silmiin pistää Whyten pitkä top tube, pari senttiä pidempi kuin Orbea samassa koossa. Orbeassa vähän loivemmat kulmat.

Enivei, ihan hyviä molemmat kunhan saa tingattua hinnan sinne lähemmäs tonnia.

Vaihtoehtona Kona Honzo https://www.bikeshop.fi/Kona-Honzo/ekauppa/pKOHZAL/ josta tuore Pinkbiken review https://www.pinkbike.com/news/field-...rt-jumper.html
    I'm a cowboy on a steel horse I ride.

Voimansiirron suhteen on kyllä aikamoinen ero. Shimanon SLX on kyllä ihan eri luokkaa kuin Sramin SX. SLX on periaatteessa sama kuin XT, hieman painavampana vain. SX:stä en ole positiivista arviota kuullut keneltäkään.

Orbea noista kahdesta.

Pinkbiken kohtuuhintaisten pyörien testissä ei tullu moitteita sx, muutakun että liipasin vois olla parempi tms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Pinkbiken kohtuuhintaisten pyörien testissä ei tullu moitteita sx, muutakun että liipasin vois olla parempi tms.
    Ei kait niistä ehdi testin aikana moitteita tulla..
    Sama juttu NX.
    Mutta ajapa edes 500km suomalaisessa metsässä niin on kaikki hajalla.

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    ^ Tamperelaisten kauppojen tarjontaa...
    Älä mieti kotona. Käy kokeilemassa. Pari muutakin Tampereen kauppaa kannattaa katsastaa.
    Kyllä kumpaakin näistä käyty jo koeajamassa, Orbeassa ehkä hiukan miellyttävämpi ajoasento näin äkkiseltään. Tosin suuria johtopäätöksiä pysty kummastakaan tekeen nopeasta koeajosta maantiellä.

Täpäri olisi itsellä kyllä haaveissa paria sellaista maastossa ajaneena, budjetti ei oikein vain riitä täpäreihin ellei sitten sieltä ihan halvimmasta päästä oteta.
    https://rtech.fi/cube_stereo_120_pro...l?attr1_id=155

https://www.canyon.com/fi-fi/mountai...nfarbe=BK%2FGY

Minkälaisia nuo edullisimmat täpärit on osiltaan verraten noihin ehdottamaani jäykkäperiin ?

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GKC Katso viesti
    Ei kait niistä ehdi testin aikana moitteita tulla..
    Sama juttu NX.
    Mutta ajapa edes 500km suomalaisessa metsässä niin on kaikki hajalla.

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
    Joo varmaan toimii kivasti rakennetulla traililla, jossa ei ole merkittäviä vaihtajan rikkoutumisia aiheuttavia esteitä kuten nyt vaikka havunneulasia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sasuu Katso viesti
    Kyllä kumpaakin näistä käyty jo koeajamassa, Orbeassa ehkä hiukan miellyttävämpi ajoasento näin äkkiseltään. Tosin suuria johtopäätöksiä pysty kummastakaan tekeen nopeasta koeajosta maantiellä.
    Minkälaisia nuo edullisimmat täpärit on osiltaan verraten noihin ehdottamaani jäykkäperiin ?
    Jos budjetti on tuo 1000-1500 € unohtaisin kyllä samantien haaveilut täpäristä.. jos laitat tuplarahat (2500 - 3000€) niin sitten on eri juttu.
    Kyllä noi loivakeulakulmaiset 29 jäykkäpyrstöt on yllättävän suorituskykyisiä ja hyviä yleispyörinä. Sopivaa rengastusta (2.6 -2.8) niin ajomukavuuskin kasvaa... ota se
    mikä tuntuu fiiliksen pohjalta parhaalta. Osia voi päivitellä aika pikkurahalla sitten myöhemmin kun ne kuluvat/hajoavat , tsekkaisin että runko, kiekot ja keula on mieleiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yksinteoin Katso viesti
    Voimansiirron suhteen on kyllä aikamoinen ero. Shimanon SLX on kyllä ihan eri luokkaa kuin Sramin SX. SLX on periaatteessa sama kuin XT, hieman painavampana vain. SX:stä en ole positiivista arviota kuullut keneltäkään.

Orbea noista kahdesta.
    Tämä. Slx on oikeasti hyvä.
    Memento mori

Itselleni oli asettanut ehdottomaksi takarajaksi 2000€ ja kun olin käsittänyt, että sillä ei oikein täysjoustoa saa, Orbea Laufey vajaalla 1800€:lla valmiiksi litkutetuilla renkailla tuntui hyvältä diililtä. Siinä on SLX:t ja tuntuvat tunnokkaammilta kuin NX:t. Minulle tosin takajäykkä oli muutenkin kiinnostavampi kuin täysjousto. Simppelille simppeliä.

Mielenkiintoista kyllä lukea, että esim. NX on kuraa. Itse ajelin lähemmäs 500km edellisellä jäykkäperällä, jossa oli NX eikä mun tarvinnut edes säätää sitä välissä. Ei jäänyt mitään pahaa sanottavaa. Uudessa pyörässä on XT/SLX ja onhan se eri tuntuinen. Mutta ehkä mulla oli vaan hyvä tuuri tuon edellisen NX kans.

NX11 on kai ihan ok. Minulla ollut kolmessa pyörässä eikä valittamita. NX12 ei sitten enää niin jees.

Juu mulla olikin NX11. Trendi tuntuu olevan 1x12. Itselle on kyllä riittänyt hyvin tuo 11. Pärjäisin varmaan vähemmälläkin, jos olis järkevillä väleillä ne vaihteet.

Mulla on 1x10 ja 1x11 vaihteiset pyörät ja ajaessa ei huomaa mitään käytännön eroa. Soratie nopeudessa 1x10 on isompi hyppy kahden vaihteen välillä mutta ei sillä ole mitään merkitystä maastopyörässä.

Kyllä 1x12 sopisi, ellei sitä käytettäisi siihen että skaala on laajempi (10-51). Ennemmin 11-42 jossa tiheämmät portaat. Näin ainakin sähkärissä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •