GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 53 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Foolproof Katso viesti
    Ensimmäinen sähkötäpärin hankinta työn alla. Pitkään vaihtoehtoina oli vanhempaa mallia olevat Canyon Spectral ja Neuron 7.0. Eilen kuitenkin vastaan tuli https://www.ridemore.fi/devinci-ac-gx ja https://www.sahkopyorakauppa.com/onl...AIL-p180102449 .Mikä näistä olisi paras pyörä hinta laatu suhteeltaan? Vai joku muu hintaluokaltaan 4000€?
    Tuo Devinci- tarjous on niin hyvä että itse tarttuisin tuohon jos olisin pyörää ostamassa. Todella hyvä pyörä ajaa ja etenkin jos kuskilla painoa niin kierrejousi takaiskarissa on etu. Olin lähellä jo ostaa vuosi sitten täyteen hintaan, muttei sitten raaskinut kun toinen pyörä tuli sopivasti alennuksella vastaan.

Itseä kiinnostaisi alle 3,5K hintaluokassa Decathlon Stilus: https://www.decathlon.co.uk/stilus-f...d_8581581.html
    Osat olisi ilmeisesti melko tasaisen hyvää luokkaa ja Boshin uusi moottori. Aika vähän vielä tietoa pyörästä saatavilla, mutta britit ainakin innoissaan näistä omilla foorumeillaan. Mitä olette mieltä?

Suurin ongelma tuossa näyttää olevan, ettei sitä tunnu saavan ostettua oikein mistään tänne Pohjolaan. Brittisivuilta ei toimita ja sama näyttäis olevan Ranskan kanssa. Eli pitänee etsiä jotain vastaavaa tai parempaa tilalle. Normi fillarina itsellä Canyon jäykkäperä ja siihen ole ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Ehkä sieltä leiristä sitten jotain, mutta tuntuu ettei tuohon samaan alle 3,5k hintaluokkaan oikein löydy vastaavaa kuin Stilus..

nakamura10 Guest
    Lähteekö 1000-2000e lla mitään sähköpyöriä vaikka Saksasta, jätetään Bilteman ja Verkkiksen pyörät pois laskuista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Minulla on Canyonin spektraalissa nyt huomattavasti alkuperäisiä Maxxis minioneja paremmin rullaavat renkaat ja eilen 2 tunnin 30km lenkin jälkeen 504 akusta oli jäljellä 3 viivaa viidestä.
    Voisitko kertoa millaiseen rengas kombinaatioon päädyt? Merkki, koko, rengasseos. Minulla myös tuore Spectral on ja olen pähkäilyt, että pitäisikö hommata rullaavammat renkaat. Alottelijalle vaihto ehtoja on aivan liikaa...

No kyllä! Mikäpäs siinä on ajellessa, kun pyörän tehneellä firmalla on sertifikaatteja kuin hengityssuojaimissa konsanaan:

Runko ja geometriakin näyttää tosi "hyvältä". Ei kannata paljon kivikkoisempaa polkua näyttää. No mitäpä siinä, runkokin on varaa vaihtaa johonkin kunnolliseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomok Katso viesti
    Voisitko kertoa millaiseen rengas kombinaatioon päädyt? Merkki, koko, rengasseos. Minulla myös tuore Spectral on ja olen pähkäilyt, että pitäisikö hommata rullaavammat renkaat. Alottelijalle vaihto ehtoja on aivan liikaa...
    VITTORIA MTB MEZCAL 65-622 / 29X2.6 TNT G2 ULKORENGAS

Tämmöstä voisin kokeilla seuraavaksi... nyt on 2.35 leveenä ja rullaa hyvin

Jaa, että 3k tollasesta kuvan kiinanihmeestä, lol.. Ei kyllä ikinä vaikka menis 100km/h. Johan sillä 3 tonnilla saa ihan pyörän näkösenkin laitteen laatu osilla...

No nyt ei kyllä satu mun silmään ollenkaan toi tuhannen W:n ihme. Olkootkin vaikka miten halpa ja kuinka kovaa menisikin. Itsellä ei ole sähköpyörää mutta sitten kun tulee niin yksi ehdottomia kriteereitä on se että akku ei missään nimessä saa olla tuollainen erillinen kiinnipultattu mötikkä, saatikka että noin iso, vaan kaikki akkukapasiteetti pitää olla hyvin integroitu runkoon. Ja ne valmistajat ketkä tuon taitavat hyvin niin on muutenkin kaikki specsit kunnossa joka osa-alueella. No saahan vapaassa maassa säästää kuten haluaa, mutta mä oon ennemmin ilman.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mun kolmen tonnin pyörässä on ihan laatuosia kiinni ja olen toistaseksi tyytyväinen... Fox34 edessä ja Fox takana ja jotain XT tasoo voimansiirto jarrut. Kiekot ehkä sais olla kevyemmät joku 1300-1400g ois hyvä

Runkokin taitaa olla vielä hiilikuitu....

Canyonilta lähtee siihen 3000e luokkaan viimevuoden täpäreitä esim. Saattaapi olla, että itsekin tilaan spectral onin, vaikka ensin oli radon mielessä. Tässä päätöksessä painaa suomenkielinen asiakaspalvelu ja Suomessa toimiva takuuhuolto, jos ongelmia tulee. Akku tosin ei ole kuin sen reilu 500wh, mutta luulis sillä muutaman tunnin lenkit tekevän..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomok Katso viesti
    WTB Ranger Fast rolling light tai jotain sinnepäin. 2,8 takana ja 2,6 edessä. Paineita olen pitänyt vähintään 1,8bar, niin ei tarvitse varoa joka kiveä. Varusteet päällä yli 95kg kuski.

Pitäisi päästä kokeilemaan freybikea, vai mikä olikaan. Tietäisi miten paketti toimii.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Bafangeissa epäilyttää vahvasti moottorin toiminnan jouhevuus, eli miten hyvin se seuraa poljinmomenttia. Siksi en lähtisi tilaamaan kokeilematta.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Rupes toi canyonikin epäilyttään kaikkine pikku tyyppivikoineen.. No on tässä aikaa vielä etsiä siihen 3-4k haitariin joku. Ymmärrän kyllä pointin tossa kiina vehkeessä nyt kun rautalangasta väännetty asiaa selväks, mutta itse lämpiän toisen tyyppiselle pyörälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tärpätti Katso viesti
    Canyon vie takuuaikana voiton Freystä, koska Freyn takuu toimii siten että uusi osa saapuu kuriiripostina, mutta asennustyö on sinun vastuulla. Eli omistajalla meisseli saisi pysyä kädessä muutenkin kuin peiton alla. Canyonilla senkun kiikutat fillarin liikkeeseen.

Takuun raukeamisen jälkeen tilanne onkin toisin. Siinä vaiheessa kun on kummastakin takuut loppu, Bafangin näytöt, elektroniikka, uudet akut, akkukotelo tai vaikka koko moottori on tehty itse vaihdettaviksi. Ei tarvitse mitään ohjelmointia tms. Ruuvit tai pultit kiinni ja johdot pikaliittimillä. Plug- and play.

Bafangin 1500W G510-moottorissa ei ole yhtään muoviosaa ja siksi se painaakin melkein neljä kiloa. Toisaalta paksun kuoren ansiosta moottori ei tarvitse mitään suojauksia, eli voi paukutella kiviin ihan huoletta. Jotkut ovat ajaneet G510:llä jo 50 000 kilometriä ilman huoltoa.

G510-motti on sen verran kestävä ja samalla halpa, ettei sitä kannata huollattaa lainkaan. Painelee menemään vaikka sen 50 000 ja ostaa uuden tilalle.

Esimerkkivaraosahintoina Bafangille:
    Moottori 500€
    Näyttö 30-70€ (useita malleja, kaikki yhteensopivia)
    Speed sensor: 20€
    Emolevy: 100€
    Aivan turhaan vänkäät täälä internettiä vastaan. Hienoa että olet keksinyt moisen keinon säästää, samalla kun kuitenkin nautit samoista ajokokemuksista kuin merkkifillareilla sähköpyöräilevät. Thumbs up! Kaikki eivät ole valmiita tilaamaan kiinasta fillaria (eivätkä välttämättä edes osaisi vaikka haluaisi) joka maksaa 3k€ ja siksi menevät paikalliseen pyöräliikkeeseen ostoksille ja saavathan siinä kaupan päälle takuunkin tuotteelle(toivottavasti). Merkkifillarilla vaan säilyy jälleenmyyntiarvokin kohtuullisena kun on huolto ja tuki saatavilla suurten valmistajien tuotteissa, joita paljon myydään. Toisinkuin niissä kiinasta tilatuissa olet omillasi.

Tulihan itsellekkin fätin täysjousto runko kiinasta, rockshoxi alustaksi, shimanon voimansiirto ja jarrut sekä mulefut vanteet ja JJ:t renkaiksi. Merkkiosia. Itse ajan omalla fillarilla niin voin laittaa siihen mitä haluan, enkä ole ko. fillaria myymässä, että paljon kiinnostaisi jälleenmyyntiarvo

Tärkeinhän on kuitenkin, että tuote palvelee käyttötarkoitustaan toivotulla tavalla. Toivottu tapa on se missä on eroja, kuten nytkin huomaamme.

Kertokaa ihmeessä mikä kaikki on tässäkin mallissa pielessä. Kiinnostaa kovasti.

Hmm, mielestäni kohtuu ruma sähkömopo (vai jopa moottoripyörä? Oliko sitä rajoitettu mitenkään?) 2020 standardein. Ulkoinen lisäakku on todella ruman näköinen ja moottorin integrointi runkoon ei myöskään ole mitenkään parhaasta päästä toteutettu. Jos sähkömopoja/moottoripyöriä etsii niin onhan niitä muitakin vaihtoehtoja vaikka tuo Frey varmaan hinta/laatu suhteeltaan onkin hyvä.

Mun mielestä tollaiset etulokasuojat tekee pyörästä kuin pyörästä epäonnistuneen kammotuksen. Jotain lähempänä rengasta olevaa lärpätintä kehiin!

Akku ei ole kovin esteettinen, sille ei voi mitään kun pitänee olla paljon kennoja. Hirmuinen peli, ymmärrän viehätyksen, vaikka en allekirjoita omistajan käsitystä 250W pyöristä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mun mielestä tollaiset etulokasuojat tekee pyörästä kuin pyörästä epäonnistuneen kammotuksen. Jotain lähempänä rengasta olevaa lärpätintä kehiin!

Akku ei ole kovin esteettinen, sille ei voi mitään kun pitänee olla paljon kennoja. Hirmuinen peli, ymmärrän viehätyksen, vaikka en allekirjoita omistajan käsitystä 250W pyöristä.
    Samaa mieltä. Jos mennään "mopoluokkaan" niin kannattaa mennä sitten kunnolla, kun niitä saa lähes samaan rahaan ja tehoa/nopeutta saa varmasti enemmän. Esim Sur-Ron josta lähtee tehtaalta lähtiessä 6000W moottorista, mutta löytyy myös EU rajoitettu (2000W) mopo versio -> 5minsaa ja se on taas 6000W:n moottoripyörä, jne.

Sur-Ronia ei ole erityisen mielekäs polkea. Poljinavustus puuttuu kokonaan ja polkimet onkin joissain malleissa ainoastaan lainsäädäntöteknisistä syistä. Sur-Ronilla ajelu muistuttaa enemmän mopoilua kuin pyöräilyä.
    No se ihan riippuu siitä mistä tykkää onko se kiva polkea Mutta jos haluaa sitä nopeutta ja tehoa niin polkimista on pelkkää haittaa ja turha sitä on sähköavusteisia pyöriä edes katsella.

Itse tulin juuri kaksi tuntia kestäneeltä 50 km. soratielenkiltä. Tänä aikana nappikaasua ei, melkoisena turhakkeena, tullut käytettyä lainkaan. Selkä hiessä poljettiin vaihtelevasti käyttäen 250W-800W tehoa. Itse luokitellen tämän kyllä enemmän pyöräilyksi kuin mopoiluksi. Jokainen olkoon asiasta mitä mieltä tykkää ja luokitelkoon tämän vaikka avaruusmatkailuksi.
    Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys mikä on pyöräilyä? Onko sähkömoottoripyörällä ajo pyöräilyä jos siinä polkee samalla näön vuoksi? Jos ei niin missä menee raja? Kuinka monta wattia pitää polkijasta lähteä että se on "pyöräilyä". Sallitaanko avustusta lainkaan? Miten käy vaihteiden, onko ne kiellettyjä avustuskeinoja?, jne, jne

Hien nyt saa pintaa vaikka millä moottorivehkeellä kun tarpeeksi kovaa ajaa joten urheilua ne kaikki voi olla...

Focus jam2 carbon olis hyvässä tarjouksessa niin mites tolla 378Wh akulla pärjää? Meneekö perus parin tunnin mettälenkit kivuttomasti vai pitääkö olla lisäakku mukana? Onko jotain oleellisia parannuksia tämän vuoden mallissa vs. 2019. Molempia olis tarjouksessa ja menis hintahaarukkaan. 2019 malli kiinnostaisi enemmän, mutta mutta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ambient Katso viesti
    Focus jam2 carbon olis hyvässä tarjouksessa niin mites tolla 378Wh akulla pärjää? Meneekö perus parin tunnin mettälenkit kivuttomasti vai pitääkö olla lisäakku mukana? Onko jotain oleellisia parannuksia tämän vuoden mallissa vs. 2019. Molempia olis tarjouksessa ja menis hintahaarukkaan. 2019 malli kiinnostaisi enemmän, mutta mutta...
    Akun kestoon sen verran että parin tunnin lenkit kyllä menee mutta riippuen miten ajaa ja missä niin kyllä parin tunnin jälkeen aika kuivana akku alkaa olemaan.

Jos kahdessa tunnissa saa akun kuivaksi, niin kyllä siinä tavan kuskikin alkaa olla jo kuiva.

Tuo akun kesto riippuu niin monesta asiasta että mahdoton mitään "oikeaa" vastausta antaa, mutta omalla ajotavalla olen itselläni nyrkkisääntönä pitänyt seuraavaa:

400Wh = n. 2h
    500Wh = n. 3h
    700Wh = n. 5h (tai 2h rälläystä lähes täysillä tehoilla kokoajan)

Frey 670+670Wh = koko päivä.
    Varmasti riittää tuossa akkua. Kovin montaa ukkoa jotka yli 3h jaksaa ei niinkään Itsellä tuo 3h alkaa olla normaalisti aika maksimi. Toki jos paljon taukoja pitää niin teoriassa jaksaisi toki pidempääkin, mutta eipä niissä tauoilla kulu kyllä akkukaan...

Sitten kun mies väsyy niin otetaan käyttöön lisää avustustehoa. Aina 1000W ja 25kmh asti saa ajella laillisesti missä vaan, jos vaan vakuutus löytyy.
    Ei ne reidet yleensä väsy tuossa kolmessa tunnissa johon avustus auttaa. Enemmän se on kiinni perseestä (istuminen) ja yläkropasta (alamäki/tasamaa enska) ainakin minulla.

Ja ei saa 1000W/25km/h sähköpyörällä ajaa missä vaan laillisesti. Esim metsässä poluilla ei saa ajaa ilman erillistä lupaa. Jokamiehenoikeus koskettaa vain polkupyöriä (joita sähkoavusteisista pyöristä lain mukaan on vain ne joissa nimellisesti alle 250W teho ja rajoitettu siihen 25km/h).

L1e-A luokan moottoroidulla polkupyörällä (250W-1000W ja max 25 km/h) saa ajella jokamiehenoikeudella myös toisen maalla.

Lue ensin ajoneuvolain artikla 19 a 1. mom., äläkä ala pätemään juristille. Ei mulla muuta.

Joo, näin onkin. Seison korjattuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ambient Katso viesti
    Varsin helposti menee pari tuntia, omasta kokemusta vasta reilun viikon, mutta eco/trail asetuksilla voi jäädä vielä puolet akkuakin.
    Parannukset riippuu mikä malli tarkemmin kyseessä, noita niin monella eri osasarjalla saatavissa.

Se olikin tämän vuoden malli myös. Shimanon moottorilla ja plus renkailla minkä laitan tilaukseen. Se on hyvä, että kestää koska suuri osa lenkeistä tulee vedettyä sen pari tuntia. Joskus toki monen tunnin rymyämisiäkin niin siihen on sitten passeli ottaa toi lisä akku reppuun. Voi olla hetki totuttelua hypätä tosta 10kg xc jäykkiksestä tommoseen vähä järeempään peliin. Mutta varmasti avaa monia uusia ovia omaan ajoon, ei malta odottaa. Luomu toki tulee pysyyn myös jatkossakin, koska onhan se hieno tommosella kevyellä painella sille sopivia ajoja..

Tärpätti, onko laittaa linkkiä johonkin vertailuun jossa olisi testattu tuota kehumaasi Bafangin moottoria vs. bosch, brose, yamaha, jne...? Tai miksei myös Flyon. Olisi mielenkiintoista tietää moottorista enemmänkin ja miten sen luonnollisuus tai miten sen oikea teho ja vääntö. Nimittäin jos nimelliset 250W ja piikkinä 500W moottorit syö ketjua kuin aamupuuroa, niin mitenhän tuollainen Bafangin hirviö?

Itseäni kiinnostaa myös siksi että jossain vaiheessahan sähköfillari vanhenee ja jos vanhoja merkkimoottoreita ei enää saa tai ne maksaa mansikoita, voisi alle istuttaa tuollaisen Bafangin, ellei sitä ennen ole tullut jo veikeämpääkin korvaajaa. Innolla odotan milloin alkaa tarvikemoottorivalmistajat tehdä moottoreita muihin fillareihin yhteensopivilla kiinnikkeillä. Vanhempaan Boschiin on kyllä luotto mennyt melko totaalisesti mutta kun runko ja fillari muuten on arvokas ja hyvässä kunnossa, voisi moottoriksi vaihtaa jonkin muun merkkisen. Jos vain saisi sen istutettua paikalleen ilman rungon suurta modifioimista. Nehän on lämpökäsiteltyjä joten hitsaamalla en lähtisi runkoa muokkaamaan.

Samanlaisia aiheita

1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin