Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
Viime syksynä paloi aivan täysin kääpä 38mm Panaracerin Gravelking Slickeihin, tuli jotain ihme avoreikiä/pullistumia takarenkaseen ja jättivät tielle taksimatkan arvoisesti. Se, jos mikä, oli kürvasta.

Nyt päätin kuitenkin antaa uuden mahdollisuuden ja laitoin taakse tilaamani uuden kumin, eteen vanha viime kesältä, sen kanssa kun ei ollut mitään ongelmaa. Sisään ruuttasin uunituoreet Stanin Race-litkut 100ml eteen ja 120ml taakse, nyt pitäisi riittää vaikka tulisi mikä avanne keskelle kulutuspintaa.

Jos vielä tekee temput niin sitten luovutan ja heitän kumit mereen.
Nuo on vähän niitä elämän suuria valintoja. Tuossa juuri oli kaverin kanssa puhetta, että se rullaavuus on vähän subjektiivinen käsite. Totesin, että räntäsateessa ja keskellä porkkalaa tullut reikä renkaan kylkeen on ihan selkeästi näkyvillä oleva juttu

Minä en osaa ilman tarkempaa vertailua haukkua tuota gravell kingin plussa sliksiä hitaaksi, mutta sen tiedän, että renkaista tosiaan tulee valtavat erot pitkissä vedoissa. Eron huomaa helposti, jos ajaa pitkää settiä samantehoisen kaverin kanssa.

Eli ehkäpä molemmille on paikkansa. Kisatessa on pakko ottaa riski rengasrikkoihin, koska wattisäästö on iso. Touringia ajaessa ei taas ole mikään pakko ottaa riskiä kylkien rikkontumiseen. Äkkiä voi tulla esimerkiksi kylmä.