ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 30 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #871
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Kuinka paljon tulee tinkia? Mikä on käytännössä extralightin pistosuojauksen taso? Tarvitseeko kuinka usein pyyhkiä suihkkunneita litkuja ajokamoista?
    Mulla ei ole kokemusta kuin nappulallisesta mallista (Steilacoom) ja niitten kanssa en ole joutunut pyyhkimään litkuja mistään. Kuviosta huolimatta nekin rullaa paremmin kuin useimmat sliksit gg-renkaat ja mulla on siis normiversiot, ei Extralightit. Kesän ajeluiden jälkeen kyljet alkoivat tihkua läpi, mutta ei niin, että haittaisi käyttöä. Hankalinta on vanteille paikoilleen saaminen ja todella notkeista kyljistä johtuen ihan kaikille vanteille ei ehkä onnistu ilman ekstrateippauksia tms. vippaskonsteja. Vaivan väärti, sillä ajotuntuma on pelkkää blissiä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #872
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tässä kohtaa kiinniitäisin alustavasti huomiota tohon "Min-Max Pressure" -sarekkeeseen:

    Size Level ETRTO Tubeless Compatibility Casing Weight Compound Min-Max Pressure Part Number
    700c x 32mm Road TCS 32-622 TCS Tubeless Single-ply 60 tpi 332g Distance+ 35-65 psi W010-0815

    Edit: Visqu ehti ensin
    Mielenkiintoista. Renkaan kyljessä lukee, että maximi paine on 5,5bar. Täytyypä ottaa yhteyttä renkaan myyjään.

  3. #873
    F. Kotlerburg Guest
    Riippuu litkusta. Kaikki litkut ei toimi tommosilla paineilla.

  4. #874
    WTB Expansen kylkien vuotaminen on huomattu näköjään aikaisemminkin, jo n. 60 psi:ssä eli 4,1 barissa.

    https://www.cyclingweekly.com/reviews/tyres-and-wheels/wtb-expanse-32-tyre

  5. #875
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    WTB Expansen kylkien vuotaminen on huomattu näköjään aikaisemminkin, jo n. 60 psi:ssä eli 4,1 barissa.

    https://www.cyclingweekly.com/reviews/tyres-and-wheels/wtb-expanse-32-tyre
    Lähes kaikki tubeless ready, tubeless compatible jne renkaat vuotavat kyljistä.
    Jotkut enemmän, toiset vähemmän. Ohutkylkiset, kuten vaikka nuo Rene Hersen extralightit lukeutuu tähän enemmän kategoriaan.

    Sitten on oikeat tubeless-renkaat joissa on butyylikumi liner renkaan sisällä (esim. GP5000TL), nämä eivät tarvitse litkua tiivistyäkseen.

  6. #876
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Vähän kyllä maxxiksen volcitat kiinnostelisi. Jostain syystä ei kuitenkaan ole täysi luotto rullaukseen, jos verrokiksi otetaan gravell kingin sliksi.
    Lujemmat nuo maxxikset taas varmastikkin olisivat.

  7. #877
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vähän kyllä maxxiksen volcitat kiinnostelisi. Jostain syystä ei kuitenkaan ole täysi luotto rullaukseen, jos verrokiksi otetaan gravell kingin sliksi.
    Lujemmat nuo maxxikset taas varmastikkin olisivat.
    Rengas näyttää todella oudolta, keskellä näyttäisi olevan karkeampi diamond file kuvio ja sitte kaarrepidosta huolehtii keskikuvioon verrattuna hentoinen kalanruoto. Vai näenkö vaan jotenkin väärin?

  8. #878
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Rengas näyttää todella oudolta, keskellä näyttäisi olevan karkeampi diamond file kuvio ja sitte kaarrepidosta huolehtii keskikuvioon verrattuna hentoinen kalanruoto. Vai näenkö vaan jotenkin väärin?
    Just hyvä. Ei noilla rannuilla ole mitään merkitystä soralla kanttailessa. Asfaltilla saa taas kunnolla pitoa kaarteissa.
    Rambler on sitten olemassa, jos haluaa painottaa yhden naksun enemmän gravellia.

  9. #879
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Ei sorallakaan niillä nappuloilla tee mitään. Ihan samalla tavalla pitoa mitä sliksissä. Itseasiassa leveä sliksi sopivan matalalla paineella tarjoaa hyvin pitoa soralla. Enemmän nappuloista on hyötyä cyclo-radoilla, missä noustaan liukkaita ruohikkomäkiä yms. Taas kun mennään tarpeeksi paksuun ja syvään mutaan, niin sielläkin ihan sama onko nappulaa vai ei. Se kumi on kuitenkin koko ajan tukossa siitä mudasta, eli on siis sliksi

    https://cyclingtips.com/2020/03/phot...-south-gravel/

    Tuon mutapainin voittaja ajoi 40mm sliksillä ja kertoi saaneensa tästä valinnasta etua.

    https://open.spotify.com/episode/352PW59faqVOf5pcAld146

  10. #880
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Minulla on vahva epäilys, että leveissä renkaissa pienetkin nappulat kasvattaa ilmanvastusta huimasti kovissa vauhdeissa. Pitkillä gravell lenkeillä tulee kuitenkin ajettua tempoakin aika reilusti, koska se nyt vaan on kivaa.

  11. #881
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vähän kyllä maxxiksen volcitat kiinnostelisi. Jostain syystä ei kuitenkaan ole täysi luotto rullaukseen, jos verrokiksi otetaan gravell kingin sliksi.
    Lujemmat nuo maxxikset taas varmastikkin olisivat.
    Sama. Nuo täytyy hommata kesäksi testiin. Uskoisin noiden rullaavan myös hyvin. Ainakin 40mm 120 TPI Rambler rullaa perstuntumalla liki saman veroisesti kovalla pinnalla mitä 38mm GK sliksi. Tuo Velocita olisi vaan suuremmalla ilmatilalla, eikä älyttömän paljon painavampi. Veikkaisin myös Velocitan olevan muuten identtinen Ramblerin kanssa, mutta ilman nappuloita. R2Biken kuvassa paino 370g. Eli todennäköisesti jää alle 400g:n vaikka olisi vähän toleranssia tuotannossa. Kestävyydestä on paha sanoa, heillähän on tuo Re-Fuse sitten sellainen "pomminkestävä", mutta painava ja heikommin rullaava vaihtoehto.

  12. #882
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minulla on vahva epäilys, että leveissä renkaissa pienetkin nappulat kasvattaa ilmanvastusta huimasti kovissa vauhdeissa.
    Ja olettaisin, että asfaltilla myös vierintävastusta. Itsellä tulee ajettua Revoltilla kuitenkin paljon myös asfaltilla, niin arvostan rullausta ja hiljaisuutta myös kelvillä/maantiellä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Pitkillä gravell lenkeillä tulee kuitenkin ajettua tempoakin aika reilusti, koska se nyt vaan on kivaa.
    Taas joutuu komppaamaan

  13. #883
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Omakohtaisia juttuja ja mielipiteitä toki.
    Omalla kokemuksella minusta tuntuu, että vastaavan kokoiset slicksit samoilla paineilla lähtee helpommin alta irtonaisella alustalla kuin nappularenkaat.

    Osaltaan siksi ihmettelen Volcitan kuviota, että keskialueen karkeampi kuvio rohkaisee veto- ja jarrutuspidollaan sopivalla alustalla mutta sitten reuna-alueiden kalanruoto kostaa kantatessa.
    Maksimoidakseen renkaan hyödyn, kannattaa ajaa hiekalla vain suoraan pystyasennossa ja sitten kestopäällysteellä hyvässä kallistuskulmassa.

  14. #884
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Omakohtaisia juttuja ja mielipiteitä toki.
    Omalla kokemuksella minusta tuntuu, että vastaavan kokoiset slicksit samoilla paineilla lähtee helpommin alta irtonaisella alustalla kuin nappularenkaat.

    Osaltaan siksi ihmettelen Volcitan kuviota, että keskialueen karkeampi kuvio rohkaisee veto- ja jarrutuspidollaan sopivalla alustalla mutta sitten reuna-alueiden kalanruoto kostaa kantatessa.
    Maksimoidakseen renkaan hyödyn, kannattaa ajaa hiekalla vain suoraan pystyasennossa ja sitten kestopäällysteellä hyvässä kallistuskulmassa.
    Ei noilla tosiaan paljoa kanttailla muuten kuin asfaltilla. Kyllä nappulat minunkin mielestäni luovat reilusti pitoa hiekalla. Esimerkiksi riddleri on kyllä pitävämpi mitä maxxiksen rambleri. Varmaan johtuu noista reunan aavistuksen korkeammista nappuloista. Samoin jarrutuspidossa on eroa.

  15. #885
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Itse en kyllä uskalla paljon kanttailla soralla, oli alla millaiset nappulat tahansa. Ei paljon pitoa löydy, kun sora luistaa soran päällä. Eri asia sitten sellainen kovaksi painunut tie tai ajourat, jossa ei pyöri päällä irtosora.

  16. #886
    Hyvin kyllä Rene Hersen 35mm Bon Jon Pass Endurancet rullasivat (kiekkoina Huntin alumiini-aerot). Ei ole liiemmin vertauskohtaa muihin leveämpiin slickseihin, mutta oli ilo huomata että tuntuivat about yhtä nopeilta kuin esim. 10mm kapeammat Panaracerin maantieslicksit. Ajotuntuma myös erinomainen. Nyt vaan toivomaan, että tuo endurance-casing kestää kesän mittaan myös GG-hommia toivotulla tavalla.

  17. #887
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Luulisi Rene Hersen kestävän siinä missä Panaracerinkin. Ainakin Panaracerin GK sliksissä kulutuspinta ohuempi, mitä Rene Hersen Barlow Passissa. Siihen perustuu myös Panaracerin kevyempi paino. Kyljet ovat taas paksummat Panaracerissa, jos verrataan Rene Hersen Extralite malliin. Se millaiset erot on kulutuspinnan alla olevalla rakenteella, niin itsellä ei siitä tietoa.

  18. #888
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Luulisi Rene Hersen kestävän siinä missä Panaracerinkin. Ainakin Panaracerin GK sliksissä kulutuspinta ohuempi, mitä Rene Hersen Barlow Passissa. Siihen perustuu myös Panaracerin kevyempi paino. Kyljet ovat taas paksummat Panaracerissa, jos verrataan Rene Hersen Extralite malliin. Se millaiset erot on kulutuspinnan alla olevalla rakenteella, niin itsellä ei siitä tietoa.
    GK:ssa pitäisi kai olla jonkinlainen pistosuojaus, vaikea kyllä uskoa renkaan painoa katsoessa.
    Rene Hersellä sitten ihan rehellisesti ei ole, ainakaan noissa kevyemmissä.

  19. #889
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    66
    Vittoria Terrene Zero vai Gravel King sliksi? Ajot varman 90% asvalttia ja loput hiekkateitä. Tubelessina olis tarkoitus laittaa. Mukavuus pitkällä lenkillä kiinnostaa eniten ja vauhti tai harha siitä sitten sen jälkeen.

  20. #890
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    ^ Älä ainakaan laita vittorian terrene zeroja, jos haluat mukavat kumit. Tuntuu ihan umpikumirenkailta gravelking sk:n jälkeen.

  21. #891
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    66
    Ok, no sitten tää helpottuu aikalailla. Sorateiden kuninkaita saa lisäksi tosta paikallisesta, joten.

  22. #892
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Tulipahan tilattua sora-kiekoille WTB:n Resoluten (42mm) kaveriksi yksi WTB:n Byway rengas 40mm koossa. Tuo resolutet ovat olleet todella kivat renkaat soralla sekä helpoilla metsäpoluilla, mutta asfaltti ajossa tuollainen nappula kyllä kuluu todella nopeasti (tämä ei nyt varsinaisesti yllättänyt). Ajattelin, että tuo Byway sopisi taakse hyvin resoluten kaveriksi. Kivaltahan tuo rengas muuten vaikuttaa, mutta heti asennuksen jälkeen 5bar paineilla se on vain 36-37mm leveä, samalla i20 vanteella 42mm Resolute on ajopaineilla n. 43mm.

    Pitää siis toivoa, että tuo Byway tuosta vielä pari milliä venyisi, hieman turhan alimittainen se on nyt. Seuraava koko olisi sitten 44mm, mutta jos se on jo hieman ahdas tuohon Konan taka kolmioon.
    Nyt muutaman viikon säilytyksen ja parin pumppailun jälkeen Byway on venähtänyt aika kivasti. Napakammilla paineilla rengas on nyt 39mm leveä ja ajopaineilla n. 38mm leveä. Olettaisin, että kun tuolle saa kilometrejä alle, niin rengas tuosta vielä notkistuu/venyy. Edelleenkään tuo ei ole volyymiltaan kovin muhkea rengas (on melko matala), mutta paljon lähempänä tuo on nyt luvattu kuin mitä se oli heti asennuksen jälkeen.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #893
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    ^ Munkin 40x622 Byway i19 vanteella joka oli uutena 36,5mm leveä on nyt reilut 100km ajaneena ja ajopaineilla 38mm leveä.
    Rengas on asfaltilla nopea ja kuivalla sora- että juurikkoisella hiekkatiellä tuntui pitoa riittävän. En kuitenkaan ole vielä rajoja koetellut.

  24. #894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Specialized Pathfinder Pro 2bliss 700x42 ruskealla kyljellä hankittu ja asennettu. Rengas vanteelle, lirautus litkua kyljen puolelta ja kompuralla pokspoks. Pitää kertalaakista ilmat ja leveys 19mm vanteella luvatut 42mm, saa nähdä venyykö vielä. Painoa oli 550g, joten ei sovellu keventelyyn. Kyseisellä renkaalla ajeltiin viime vuonna Dirty Kanzan voittoon, joten kait ne työmatkalle ja sorateiden ajeluun kelpaa kotomaassakin.
    Näillä kumeilla ajettu sisureilla viime kesästä ilman yhtään rengasrikkoa. Suhteessä siihen miten jöötit ne on, rullaavat kohtalaisen hyvin. Tekisi mieli kevennellä ja kokeilla esim. Rene Hersen niitä leveämpiä sliksejä, mutta toistaiseksi ei ole raaskinut vaihtaa näistä kuolemattomuuden tarjoavista kumeista pois...

  25. #895
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Vähän on alkanut kuumottaa 650b kiekkoihin vaihtaminen. Onkos nykyään jotain hyviä rengassuosituksia, 40-50mm olisi varmaan tavoiteleveys. Luulisin että kehitys olisi jotenkin kehittynyt viimeisen parin vuoden aikana, silloin tarjonta olo vielä aika rajattua.

    Iso osa ajasta näillä tulisi ajattelua sekaisin asvalttia ja hiekkatietä. Olisi nimittäin kuvitelmissa että näillä ajelisin kesälomareissun. Ja tubeless olisi hyvä bonus, ei toki välttämättömyys.

  26. #896
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Uusien renkaiden hankinnan jälkeen olen siinä määrin WTB-päissäni että heitän lavalle Resoluten. Ei ollenkaan huono.

    https://gravelcyclist.com/bicycle-te...s-ready-tires/
    Memento mori

  27. #897
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Viime syksynä paloi aivan täysin kääpä 38mm Panaracerin Gravelking Slickeihin, tuli jotain ihme avoreikiä/pullistumia takarenkaseen ja jättivät tielle taksimatkan arvoisesti. Se, jos mikä, oli kürvasta.

    Nyt päätin kuitenkin antaa uuden mahdollisuuden ja laitoin taakse tilaamani uuden kumin, eteen vanha viime kesältä, sen kanssa kun ei ollut mitään ongelmaa. Sisään ruuttasin uunituoreet Stanin Race-litkut 100ml eteen ja 120ml taakse, nyt pitäisi riittää vaikka tulisi mikä avanne keskelle kulutuspintaa.

    Jos vielä tekee temput niin sitten luovutan ja heitän kumit mereen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #898
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Viime syksynä paloi aivan täysin kääpä 38mm Panaracerin Gravelking Slickeihin, tuli jotain ihme avoreikiä/pullistumia takarenkaseen ja jättivät tielle taksimatkan arvoisesti. Se, jos mikä, oli kürvasta.

    Nyt päätin kuitenkin antaa uuden mahdollisuuden ja laitoin taakse tilaamani uuden kumin, eteen vanha viime kesältä, sen kanssa kun ei ollut mitään ongelmaa. Sisään ruuttasin uunituoreet Stanin Race-litkut 100ml eteen ja 120ml taakse, nyt pitäisi riittää vaikka tulisi mikä avanne keskelle kulutuspintaa.

    Jos vielä tekee temput niin sitten luovutan ja heitän kumit mereen.
    Nuo on vähän niitä elämän suuria valintoja. Tuossa juuri oli kaverin kanssa puhetta, että se rullaavuus on vähän subjektiivinen käsite. Totesin, että räntäsateessa ja keskellä porkkalaa tullut reikä renkaan kylkeen on ihan selkeästi näkyvillä oleva juttu

    Minä en osaa ilman tarkempaa vertailua haukkua tuota gravell kingin plussa sliksiä hitaaksi, mutta sen tiedän, että renkaista tosiaan tulee valtavat erot pitkissä vedoissa. Eron huomaa helposti, jos ajaa pitkää settiä samantehoisen kaverin kanssa.

    Eli ehkäpä molemmille on paikkansa. Kisatessa on pakko ottaa riski rengasrikkoihin, koska wattisäästö on iso. Touringia ajaessa ei taas ole mikään pakko ottaa riskiä kylkien rikkontumiseen. Äkkiä voi tulla esimerkiksi kylmä.

  29. #899
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Joo... Continentalin GP5000 32mm ei ole koskaan jättänyt tielle, aivan jäätävän luotettava ja asfaltilla nopea kumi, mutta soralla valitettavan keskinkertainen. Pitäisi oikeastaan olla kahdet 700c kiekot. Vähän niinkuin pitäisi usein olla valmiiksi ruskeat housut.

    Jos pieni kiekko-offtopic sallitaan, mikäli joskus saan raivattua budjettiin tilaa maastopyörän ~1200g/pari hifikevennyskiekoille, siirrän Exploroon maasturin nykyiset Mcarbonin 30mm ulkoleveät kuitukehät + DT Swiss 240s, jotka painaa 1390g/pari (melkein 400g kevyemmät kuin Mcarbonin kiina-aerokiekot 45mm laipalla + DT Swiss 350, jotka on hirveät 1750g/pari ankkurit).

    Niin tässä skenaariossa olen ajatellut rengastukseksi GP5000 32mm aerokiekoille ja 38mm Panaracerin Gravelking SK nappularengas maastokehille. Olisi varmaan aika ässä vaihtoehdot työmatka/treeni.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #900
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_koo Katso viesti
    Vähän on alkanut kuumottaa 650b kiekkoihin vaihtaminen. Onkos nykyään jotain hyviä rengassuosituksia, 40-50mm olisi varmaan tavoiteleveys. Luulisin että kehitys olisi jotenkin kehittynyt viimeisen parin vuoden aikana, silloin tarjonta olo vielä aika rajattua.

    Iso osa ajasta näillä tulisi ajattelua sekaisin asvalttia ja hiekkatietä. Olisi nimittäin kuvitelmissa että näillä ajelisin kesälomareissun. Ja tubeless olisi hyvä bonus, ei toki välttämättömyys.
    Jos vain mahtuu, niin suosittelisin Continental Speed Kingiä, joka tuntuu rullaavan ihan siinä missä GP4000:kin. Se on tosin leveimmästä kohdastaan jopa 56 - 57 milliä litkutettuna. Ovat aika ohkaiset, joten sisureiden kanssa en välttämättä noilla ajaisi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •