Päkiän alle on ilmestynyt känsä. Alkoi aiheuttaa ikävää painetta jalan alla. Joten sitä piti madaltaa.
Sehän kävi näppärästi puukolla. Sellaisella, jossa kahva on visakoivua ja poronluuta. Nättejä lastuja lähti vuolemalla...
Päkiän alle on ilmestynyt känsä. Alkoi aiheuttaa ikävää painetta jalan alla. Joten sitä piti madaltaa.
Sehän kävi näppärästi puukolla. Sellaisella, jossa kahva on visakoivua ja poronluuta. Nättejä lastuja lähti vuolemalla...
Kaar ittelles vaa
Kummata, kengästä vai jalasta?
Arvaan kyllä, mutta kuhan varmistelen näinä epävarmoina aikoina..
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
No nyt ruonsuoni sykähti
Tohon vielä säveleksi jokin laulunrenkutus :
Irvii hammas,
Taivaan lammas,
piikkipäinen pässi.
Irvii hammas,
Taivaan lammas,
trolli se peikkoa hässi!
Pihavaraston (pyörävarasto) siivoiluayllättävän paljon kaikenlaista turhaa sinnekin on eksynyt pakollisten pyöräaiheisten lisäksi..
onneksi muuttoon on vielä reilu viikko aikaa niin ei tartte urakoida
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
-- not fast but furious --
Auton pesu pihassa.. 3ämpäriä,kastelukannu,harja. Vesitankkaukset sisältä, kun pesuletku on vielä talvisäilössä. Pölyntarttumisen estoon pikavahaa ... Ihan ok lopputulos vaikkei tuo kauaa tällä kelillä puhtaana pysy
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
-- not fast but furious --
Vaihdoin suihkun hanaosan ihan ite ja huomasin, että "hajonnut" hana olikin vain jumissa hiekasta. S**tanan tunarit, kun mokailivat remontissa silloin neljä vuotta sitten. No onneksi suihkussa oli vielä takuuta jäljellä ja jos tuon vanhan hanaosan putsaa, niin ehkä siitä saa hyvän varakappaleen.
*
La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie
Viikko peseytymättä on ihan normijuttu ihmiselle.
Ihminen itseasiassa lakkaa haisemasta ilman hajusteita tolla viikkorytmillä.
Nii, ja ei ennenvanhaan peseydytty muualla kuin saunassa, joka lämpeni vain kerran viikkoon.
Kaupunkiverkoissa on sihti ennen vesimittareita ja toinen ennen kodinkoneita. Molemmat pitää putsata noin 5-10v välein. Sihdit aina täynnä jotain murua siinä vaiheessa.
Nyt jos olis rakennusvaihe, lisäisin kalkki/ruoste-suodattimen, joka pidentäis vesikalusteiden ikää huomattavasti.
epäasiallinen maastopyöräilijä
*
La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie
Jos sulla on oma kaivo niin sieltäkin tuppaa nousemaan kaikenlaista. Vaihdettava suodatin on hyvä olla jossain painesäiliön liepeillä.
Ei ymmärretä! Ja se on äijää se!
No prkl!![]()
*
Ostin trimmerin ja annoin tyttären leikata tukkani. Hyvä tuli.
Kun minä ostin ekan trimmerin ja pyysin Rouvaa sitten avustamaan takaa saunan portailla istuskellessa.
Rouva hinkkasi muutaman kerran ja alkoi kauhuissaan parkumaan (itkemään!) nähdessään kätöstensä työn tuloksia kannustuksesta huolimatta ja lopetti homman sitten kesken. Metelistä huolestunut naapuri tuli katsomaan, että mitä ihmettä siellä tapahtuu.
Jouduin sitten selittelemään mistä oli kyse ja ajelemaan myös takatukan itse![]()
Ei vaan omistajan pitää tietää kaikki.![]()
No rain - no gain.
Pesukoneisiin letkun tiivisteeksi tuon tyyppinen ellei jo ole ja jos on niin puhdistus.
https://www.huoltopalvelu.com/epages...ducts/W9-20511
epäasiallinen maastopyöräilijä
Mielestäni nuo tulee ainakin Oraksen suihkusekoittajan mukana. Ja niiden tarkoitus on juurikin pitää termostaatin osat liikkuvina, ettei sinne pääse veden mukana tulevaa ryönää.
https://www.k-rauta.fi/tuote/sihtiti.../6414150041440
Kaar ittelles vaa
Ei ole Oraksen suihku, vaan Grana Rosa. Kyllähän jotain tuollaisia voisi sinne väliin pohtia.
*
Näytin raidalle kuka määrää. Seuraavaks noita pöllejä tars vielä halkoo että jaksais kantaa ne pois mettästä. Sitte vielä kilkkeeks ja häkkiin kuivuun. Suattaapi vielä muutama hikipisara irrota ennen kuin homma on pulkassa.
Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla
^Tai kilkkeet on pulkassa.. kuva tältä päivältä
--
Päivän äijä oli kuitenkin veneen kääntö. Aattelin että lumi pehmentää operaatiota ja helpottaa veneen vetämistä kuivalla maalla.
Ei onnistu enää Pirkanmaalla ahkion veto. Vaikka lunta tulee joka päivä niin tuo takametsä on päivällä jo sula. Sinne on jo pari viikkoa pitäny poluille levittää kaadetuista kuusista oksia ettei ihan kuraan uppoa. Mutta näin tänä vuonna. Onneksi oli joku jättänyt viereisen puuhäkin reunalle pari tsemppitölkkiä.
Miks hemmetissä nää mun kuvat ny haluaa kääntyä kyljelleen?
Miekkatreenit pihalla
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Kirjanmerkit