HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 148 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 98 138 146 147 148 149 150 158 198 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.411 - 4.440 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4411
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Tarviiko WTB ST i21 TCS 2.0 vanteille laittaa teippi esim. Gorilla ennen tubelessasennusta vai voiko vaan laittaa kumin paikalleen ja litkut sisään?
    Riippuu, onko tehtaan jäljiltä teippi valmiina. Pitäisi olla. Jos teippi on valmiina, ei tarvi lisäteippauksia.

  2. #4412
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Nyt kun katseli tuota WTB:n sivua niin taisi tuossa solid stripin päällä olla läpinäkyvä teippi. Kerkesin jo teippaamaan kun oli 25mm Gorillateippiä laatikossa, ei tuosta taida haittaa olla kun pieni lisäpaino? Nyt varmaan jos alkaa pois repimään niin voi tuo alkuperäinen teippikin lähteä...

  3. #4413
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Eipä siitä haittaa ole, jos vaan renkaan saa vanteelle. Paitsi tosiaan lisäpaino. Joissakin rengas-vanne-komboissa saattaa olla kiinni juuri tuosta lisäkierroksesta, ettei rengas veny vanteelle. Toisilla komboilla taas vaaditaan lisäkierroksia, jos rengas on ripauksen suurempi kuin kehä.

  4. #4414
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Tuskin tuo gorillateippi siellä haittaa. Ainoa vika tuossa on todella ikävä siivoaminen poistamisen yhteydessä, liima tarttuu kuin tauti.
    Memento mori

  5. #4415
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    1.184
    Pakko oli kokeilla, kun oli vanhat kiekot ja renkaat joutilaana.
    Renkaat vuoti kuin seula, mutta litku näköjään tukki vuodot. Isoimpiin reikiin piti kyllä laittaa paikat.
    Nyt on kohta viikon pysyny ilmat sisällä.


  6. #4416
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Vajuvaan tubelekseen löytyi syy aiemmin loistavasti toimineesta Gorilla-teipistä: ehkäpä se raja paineenkestolle on tuollakin. Jokaisen reiän kohdalla sama homma, läpi meinaa tihkua

    Oikean tubeless-teipin puutteessa laitoin pohjalle kierroksen kapeaa sähköteippiä pinnareikien piilottamiseksi ja päälle uuden siivun Gorillaa: viikon on nyt paineet pitäneet ja tuntuu toimivan.

    Mikäli vielä tihkuu on teippikauppaan lähdettävä

    Lähetetty minun SM-A605FN laitteesta Tapatalkilla

  7. #4417
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Olis pikakysymys arvon asiantuntijoille. Maastopyörän 29 takakiekosta meni pinna poikki ampuen itsensä läpi tubeless teipistä, eli siinä on nyt pieni reikä mistä ilma vuotaa. Onko tapana laittaa kokonaan uusi teippi tilalle vai lieneekö ok kehittää tuohon joku paikka?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  8. #4418
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Mutulla arvelen, että vaikka pikku pätkä gorillateippiä päälle riittäisi. Jos ei niin sitten uusi teippi.

  9. #4419
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Suosittelen kokonaan uutta teippausta jos haluaa välttyä näiltä ongelmilta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  10. #4420
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Komppaan elastista.


  11. #4421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH4 Katso viesti
    Mulefutin vanteet ja JJ 4,8" renkaat Wo fatbikessä. Ilmeisesti fattystripperillä litkuttaminen pitäisi olla suht kivuton prosessi? Onko tuolla bling stripillä muuta virkaa kuin ulkonäöllinen koriste? Jos jotain muuta vinkkiä tai kokemusta on prosessista niin saa ensikertalaista valaista.
    Jos siellä on vannenauha niin blingstrip on pelkästään kosmeettinen. Jos taas ei, niin pelkkä fattystripperhän on ihan lötköä eli kevennysreiät tarvitsevat tuen - omalla kokemuksella se 3M:n "bling strip" -teippi on riittävän tukeva läskin paineille. Useamman vuoden mennyt sillä. Fattystripperillä litkutus Mulefuteille on todennäköisesti niin helppoa kuin litkuttaminen ylipäätään voi olla.

  12. #4422
    Liittynyt
    05/2019
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    4
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jcy Katso viesti
    Jos siellä on vannenauha niin blingstrip on pelkästään kosmeettinen. Jos taas ei, niin pelkkä fattystripperhän on ihan lötköä eli kevennysreiät tarvitsevat tuen - omalla kokemuksella se 3M:n "bling strip" -teippi on riittävän tukeva läskin paineille. Useamman vuoden mennyt sillä. Fattystripperillä litkutus Mulefuteille on todennäköisesti niin helppoa kuin litkuttaminen ylipäätään voi olla.
    Mulefutit ja Bontrager Gnarwhalit oli aloittelijankin helppo litkuttaa Fattystripperien avulla. Takaraivoa piti raapia vanteelle nostossa, mutta tietokoneen verkkojohto kumin ympärille ja pari sutkausta kompressorilla teki tehtävän. Ilma pysyi yön yli ilman litkujakin. Vahva suositus.

  13. #4423
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    61
    Schwalbe Marathon Supreme Evolution TLE
    Hybridipyörän rengassetti odottanut varastossa sitä hetkeä että sopiva tubeless-kiekkosetti löytyy. Nyt kun sain ne asennettua vanteille ja litkut (Schwalbe Doc Blue) sisään, niin yön aikana molemmat renkaat tyhjäksi. Rengas nousi kuitenkin napsahtaen vanteelle ja pysyykin siinä, joten piti alkaa selvittää mistä vuotaa ja upotin renkaat vesiastiaan. Sieltähän sitä ilmaa tuli, molemmista kyljistä koko renkaan matkalta. Muut tubeless renkaat pitää ilmat ilman litkujakin, nämä ei edes litkuilla. Sutta vai sekundaa?

  14. #4424
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    42
    Minulla on tammikuussa hankitut vastaavat renkaat olleet käytössä eikä mitään ongelmia ole ollut. Ilman litkuja en ole niitä testannut. Litkuna Mriposan caffelatex.

  15. #4425
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtph Katso viesti
    Schwalbe Marathon Supreme Evolution TLE
    Hybridipyörän rengassetti odottanut varastossa sitä hetkeä että sopiva tubeless-kiekkosetti löytyy. Nyt kun sain ne asennettua vanteille ja litkut (Schwalbe Doc Blue) sisään, niin yön aikana molemmat renkaat tyhjäksi. Rengas nousi kuitenkin napsahtaen vanteelle ja pysyykin siinä, joten piti alkaa selvittää mistä vuotaa ja upotin renkaat vesiastiaan. Sieltähän sitä ilmaa tuli, molemmista kyljistä koko renkaan matkalta. Muut tubeless renkaat pitää ilmat ilman litkujakin, nämä ei edes litkuilla. Sutta vai sekundaa?
    Omasta kokemusperäisestä faktasta osa renkaista käyttäytyy noin ja tiivistyy lopulta vasta kun niillä on vähän ajettu.

  16. #4426
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Omasta kokemusperäisestä faktasta osa renkaista käyttäytyy noin ja tiivistyy lopulta vasta kun niillä on vähän ajettu.
    Tai sitten ei. Osa renkaista on pskoja ja eivät tiivisty lainkaan, jos kyljet vuotavat. Esimerkiksi ISP käytäytyy noin.

    Ainakin WTB:n renkaissa on sisällä myös jotain rasvaisen tuntuista ainetta, joka ehkä estää litkun toiminnan. Ainakin riddleri alkoi pitämään rasvanpoiston jälkeen. Tosin vaihdoin samalla litkun merkkiä, eli aivan varma en ole, kumpiko keino auttoi. Riddlerikin siis vuosi uutena kuin seula kyljistä, eikä stanin race paikannut sitä vaikka ajoi viikon ja pumppaili välillä.

  17. #4427
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Hyvin tarttuu litku wtb:n renkaaseen. Kalvo oli täydellinen ja lähti yhtenä kappaleena renkaasta. Rengasta ei oltu käsitelty millään rasvanpoistoaineella. Toki tiivistyminen eli kalvon muodostuminen vaatii oman aikansa.

  18. #4428
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Hyvin tarttuu litku wtb:n renkaaseen. Kalvo oli täydellinen ja lähti yhtenä kappaleena renkaasta. Rengasta ei oltu käsitelty millään rasvanpoistoaineella. Toki tiivistyminen eli kalvon muodostuminen vaatii oman aikansa.
    Selkeästi Orange sealia. Joku jo aiemminkin kommentoi, että tuo toimi wtb:n kanssa. Voi hyvinkin johtua tuosta öljyisestä pinnasta. Siis, ettei stani toiminut. Nyt minulla on caffe latexia.

  19. #4429
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Saattoi olla vähän staniakin joukossa orangen lisäksi.

  20. #4430
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Miten tuollainen kalvo muka toimii renkaan puhjetessa? Eikö tuollainen "litku" ole käyttökelvotonta?


  21. #4431
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Ei toimikkaan. Oli litku kuivunut kokonaan, joten uutta olisi vaatinut sisään jo aika päiviä sitten.

  22. #4432
    Tästä harkintana itsellä yhä edelleen litkutuksen "keventävä" vaikutus. Taitaa tuollainen sieni + toimiva litku kokonaispaino mennä reippaasti ohi jopa butyylisisureista?

  23. #4433
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Tästä harkintana itsellä yhä edelleen litkutuksen "keventävä" vaikutus. Taitaa tuollainen sieni + toimiva litku kokonaispaino mennä reippaasti ohi jopa butyylisisureista?
    LJL:ää lainaten, jos juot sen litkun ja käyt kusella, niin kokonaispaino kevenee

  24. #4434
    Tuohan on erittäin viisas ja vapauttava ratkaisu.

  25. #4435
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Tästä harkintana itsellä yhä edelleen litkutuksen "keventävä" vaikutus. Taitaa tuollainen sieni + toimiva litku kokonaispaino mennä reippaasti ohi jopa butyylisisureista?
    Iso osa litkurenkaan "keventävästä" vaikutuksesta tulee notkeammasta, eli vähemmän vastustavasta renkaan kyljestä. Mitä matalammat paineet niin sitä suurempi vaikutus kyljellä on.

  26. #4436
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minäkin sitten innostuin litkuja testaamaan. Renkaana Schwalbe Thunder Burt ja Stanin Race oli litku.

    En oikein tiennyt mitä olisi ekalla lenkillä pitänyt ajossa huomata, mutta minä en huomannut yhtään mitään. Ja kun kevennysvaikutus oli yhteensä 150 g, niin ihan turhaa koko säätäminen.

  27. #4437
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minäkin sitten innostuin litkuja testaamaan. Renkaana Schwalbe Thunder Burt ja Stanin Race oli litku.

    En oikein tiennyt mitä olisi ekalla lenkillä pitänyt ajossa huomata, mutta minä en huomannut yhtään mitään. Ja kun kevennysvaikutus oli yhteensä 150 g, niin ihan turhaa koko säätäminen.
    Jos ajat esim. johonkin lasinsirpaleeseen, niin et todennäköisesti huomaa mitään. Sisurilla ajaessa huomaisit, että rengas tyhjentyy.

    Tiellä ajaesa tuskin huomaa muuta ihmeellistä, mutta jos tykkää ajella poluilla matalilla paineilla, niin oikean paineen löytyessä saattaa huomata paremman rullauksen epätasaisuuksien yli.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #4438
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Viime syksynä / loppukesästä vaihdoin sähkäriin uuden DHF/DHR-kombon (3C Maxxterra Exo+ jne) ja litkut tietysti sisään. Talven aikana mulla oli sitten toiset kiekot ja nastarenkaat. Nyt n. kk sitten kun vaihdoin kesäkiekot ja lisäsin litkua, huomasin ekan ajon jälkeen, että litkua oli roiskunut pitkin etu- ja takarenkaan kylkiä. Sitten vielä onnistuin reilu viikko sitten ajamaan takarenkaaseen snakebiten, mitä mulla ei ollut aiemmin käynyt, vaikka olin ajanut pienemmilläkin paineilla. Kulutuspintaan tuli kaksi reikää, joista toinen piti paikata kamelinpaskalla ja toinen umpeutui litkulla.

    Nyt kun olen takarengasta seuraillut, niin se koko ajan "hikoilee" sitä litkua... tätä en muista tapahtuneen syksyllä tai edellisen DHR:n kanssa.

    a) onko normaalia
    b) olisko toi Stan's Race nyt sitten syypää, eli onko se ammoniakkipohjainen
    c) ja miksi nyt, kun olen aina käyttänyt tuota race:a ilman ongelmia

  29. #4439
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Panzerin litku oli ainakin aika pettymys. Todella ohutta ,vuosi venttiilin varresta monta päivää.. Pesu ja Zefalit sisään niin heti pitää.

  30. #4440
    Liittynyt
    01/2019
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    17
    Missäköhän vika kun Continental terra trail (tubeless ready) ei meinaa pitää ilmaa sisällä. Kokeiltu Zefalin ja Orange sealin litkuja. Laskee paineet 2bar:in päivävauhdilla läpi. Vesialtaassa kun katsoo niin iloisesti tulee ilmakuplia niin kyljistä kuin kulutuspinnalta...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •