ElectrobikeGiantEfatGarmin
Sivu 32 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

  1. #931
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Osaako joku kuvailla, mitä eroa tuolla Racing Ray/Racing Ralph-kaksikolla on käytännössä Rocket Roniin, jos vaikka Rocket Ronit laittaisi SpeedGrippinä eteen ja Speedinä taakse?

  2. #932
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Laitoin eteen uuden Spessun ground controllin. Ensi vaikutelmat on kyllä hyvät jos vertaa aiempaan Barzoon.
    Pitää ja rullaa hemmetin hyvin


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tohtiiko kysyä mikä Barzossa mättää? Itse olen ollut noihin kovastikin tyytyväinen.
    Memento mori

  3. #933
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Protection-mallia kehiin? En ole itse saanut ikinä viiltoakaan niihin kylkiin, joskaan en nyt niin mahdottoman usein kiviä niillä hivottelekaan.
    Racesport Black Chili Compound. Eivät paina juuri mitään, katsotaan miten kestävät. Pidemmille ja ei-teknisille lenkeille varmaan ihan jees.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #934
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Tohtiiko kysyä mikä Barzossa mättää? Itse olen ollut noihin kovastikin tyytyväinen.
    On jäykempi renkaana ja pito kylmässä ei mielestäni ole niin hyvä kuin uudessa Gripton seoksessa.
    Inasen kevyempi kuin Spessun ground control tosin.
    Ground control rullaa paremmin kun voi ajaa hiukan kovemmilla paineilla kuin Barzoa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #935
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Ok. Oli mulla joskus GC takakumina ja Butcher edessä. Siitä on kyllä jokunen vuosi joten noissakin on seokset muuttuneet.
    Fast trakeilläkin ajelin yhden kesän mutta silloin noissa oli mielestäni omaan lipsutteluuni liian vähän kuviota. Nopeat olivat kyllä ne.

    Täytyy ajella Barzot puhki ja katsoa josko kokeilisi sitten taas jotain muuta.
    Memento mori

  6. #936
    Suomen trail poluilla mulla on edessä magic mery 2.6 ja takan Hans dampf 2.6

  7. #937
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    303
    MaMa / HD eivät ole XC-kumeja nähneetkään

    Mä taas tykkään Vittoriassa siitä, että kyljet ovat jäykät ja voi ajaa pienemmillä paineilla. Barzo / Mezcal rullaa vielä niin hyvin, että paineella ei ole juurikaan merkitystä ellei nyt ihan atmosfäärillä halua ajaa.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  8. #938
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Nyt täysjäykässä 29" WTB Ranger-testi menossa. Edessä 2.6" ja takana 2.25" Molemmat Light / speed versioita.

    Mutta se leveys. Etunen on nyt venyneenä just 60 mm ja takakumi 53 mm. Eli hiukan meni pieleen kun vanhassa 2.25" Thunder Burtissa oli isompi ilmatila (58 mm). Hitto kun tuota renkaiden leveyttä ei saada tarkemmin standartoitua. Eli eteen haluaisin jonkun 65-70 leveän renkaan ja taakse noin 57-60 mm leveän.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  9. #939
    Onko minkälainen ero Nobby Nic renkailla rullaavuuden ja pidon suhteen jos vaihtaa niiden tilalle Racing Ray/Racing Raph ? Ajot enimmäkseen helpohkoja polkuja ja vähemmän juurakoita.

  10. #940
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.263
    Rullaavuus lisääntyy ja pito vähenee. Pito ei vähene merkittävästi.


  11. #941
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.831
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nyt täysjäykässä 29" WTB Ranger-testi menossa. Edessä 2.6" ja takana 2.25" Molemmat Light / speed versioita.

    Mutta se leveys. Etunen on nyt venyneenä just 60 mm ja takakumi 53 mm. Eli hiukan meni pieleen kun vanhassa 2.25" Thunder Burtissa oli isompi ilmatila (58 mm). Hitto kun tuota renkaiden leveyttä ei saada tarkemmin standartoitua. Eli eteen haluaisin jonkun 65-70 leveän renkaan ja taakse noin 57-60 mm leveän.
    Eikös ilmatila ja leveys riipu paljolti vanteen leveydestä? Ja tarkemmin sisäleveydestä. Eli sama rengas eri levyisillä vanteilla aivan erilainen. Valmistajien tulisikin ilmoittaa renkaan leveys tietyn levyisellä vanteella, eikä pelkästään renkaan nimellisleveyttä. Tai ehkä he ilmoittavatkin jossain, mutta ei ole sattunut omaan silmään.

  12. #942
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Eikös ilmatila ja leveys riipu paljolti vanteen leveydestä? Ja tarkemmin sisäleveydestä.
    Totta. Mutta kun samalla vanteella ja samalla nimellisleveydellä olevat renkaatkin vaihtelevat ihan miten sattuu.

    Olisi ihan hyvä jos tuohon tehtäisiin joku mittaustapastandardi. Vaikkapa 30 mm vanne ja 2 bar painetta. Luulisi että vakioitu mittaustapa mahdollistaisi tavan kuluttajalle tarkemman vertailumahdollisuuden. Oli se oma vanne tai käyttöpaine sitten mikä tahansa.

  13. #943
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.831
    ^Olisi kyllä hyvä. Täällä monia renkaita mitattu kyljestä ja nappulasta eri paineilla. Ei tosin löydy kaikkia.


    http://www.reifenbreiten-datenbank.de

  14. #944
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi123 Katso viesti
    Onko minkälainen ero Nobby Nic renkailla rullaavuuden ja pidon suhteen jos vaihtaa niiden tilalle Racing Ray/Racing Raph ? Ajot enimmäkseen helpohkoja polkuja ja vähemmän juurakoita.
    https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

    oma valintani kohdistui Rocket Ron TL-E Addix SpeedGrip renkaaseen rullaavaan mutta pitävään xc-tyyliseen käyttöön ja myös hiekkateille. Ja sellaiseen joka ei vuoda läpi tubeless-käytössä.

  15. #945
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    83
    Onko kukaan vielä kerennyt testaamaan noita Continentalin "uusia" Race King ja Cross King renkaita? Bicycle rolling resistancen testien mukaan rullaus aikalailla huippuluokkaa mut miten pito noin muuten?

    https://www.bicyclerollingresistance...rotection-2020

    https://www.bicyclerollingresistance...rotection-2020

  16. #946
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    56
    Itselläni tällähetkellä alla raceking racesport, ja rullaa kyllä todella hienosti. Oon jumpannut noilla myös märällä juurakolla, mutta silloin laskin paineita, jonka jälkeen toimi ihan kohtalaisesti. Ei tietenkään edes esim Forekaster-tasoisesti, mutta siirtymillä hymyilyttää

  17. #947
    Kumman näistä ostaisitte syksyn kylmille ilmoille ja mahdollisesti myös talvikäyttöön? Ajelu enimmäkseen kuitenkin asfaltilla. Tuo ensimmäinen on Pure Grip seoksesta, joka on pehmeä, mutta onko tarpeeksi pehmeä kylmässä, vai riittääkö kuviointi talvelle? Näitä 27,5 x 2,00 kokosia renkaita on hankala löytää talvikelpoisena..

    Continental Race King II 27.5x2.00"



    vai

    CONTINENTAL Tire Top Contact Winter II Premium 27,5" x 2,00



  18. #948
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.263
    Parilla lenkillä ollut alla 2020-malliset RalliRanet (2.35, Addix) ja olen kyllä pettynyt. Mihin näiden rullaavuus on kadonnut? RalliRane kuitenkin ollut minulle ihan ykkösrengas toistakymmentä vuotta. Kuin liimassa ajelisi.

    Jos tunne ei pian lakkaa vaihdan Spessun ihkun Fast Trak/Renegade -kombon takaisin.

    Onkos jollain muulla vastaavia havaintoja tästä nykymallista?


  19. #949
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Parilla lenkillä ollut alla 2020-malliset RalliRanet (2.35, Addix) ja olen kyllä pettynyt. Mihin näiden rullaavuus on kadonnut? RalliRane kuitenkin ollut minulle ihan ykkösrengas toistakymmentä vuotta. Kuin liimassa ajelisi.

    Jos tunne ei pian lakkaa vaihdan Spessun ihkun Fast Trak/Renegade -kombon takaisin.

    Onkos jollain muulla vastaavia havaintoja tästä nykymallista?
    Sama havainto tehty. Uusi kuvio ei rullaa niin hyvin kuin vanha, eikä Addix Speed seoskaan ole ainakaan paremmin rullaava kuin muutaman vuoden takaisten RalliRane-renkaiden kumiseos... Jouduin vaihtamaan kymmenen vuoden RalliRaneilun jälkeen Continental Race King/Cross King komboon. Kokonaisuutena mainiot kumit nämä 2020-mallin Contit. Painoa on saatu Protection-malleissa alas ja ajettavuus on oikein hyvä. Race Kingissä kaipaisi hetkittäin takana mutkissa ehkä hiukan enemmän sivuttaispitoa, mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee kovilla ja kuivilla alustoilla aivan hyvin.

  20. #950
    F. Kotlerburg Guest
    Liekkö se tuo sähkömopohyväksyntä niin renkaat on paskemmat rullaamaan kuin ennen.

  21. #951
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Tuossa vertailua. Jatkuvasti tulee huonommin ja huonommin rullaavaa kumia Indonesian pojilta.

    https://www.bicyclerollingresistance...dix-speed-2019

  22. #952
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.263
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Liekkö se tuo sähkömopohyväksyntä niin renkaat on paskemmat rullaamaan kuin ennen.
    Jaa niin, eikö luomupyörään kohta enää saa renkaita?!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Tuossa vertailua. Jatkuvasti tulee huonommin ja huonommin rullaavaa kumia Indonesian pojilta.
    Fakin hell, tuopa oli mielenkiintoinen linkki! Taidanpa vaihtaa kumit kun tiede tukee omia havaintoja.

  23. #953
    F. Kotlerburg Guest
    Joo mulla on kai 2018 malliset Addix Speed RaRat alla, joissa ei muistaakseni ole tuota e-bike merkintää. Mielestäni ne oli alle laitettuna nihkeämmät kuin pois otetut PaceStar RaRat. Laitoin vanhojen kulumisen piikkiin. On ne nyt ajettuina ehkä vähän parantuneet tai siihen on tottunut. Seuraavat taitaa olla jotain muuta. Ehkä Maxxis Ikon/Rekon Race akselilta. Viime aikoina jäänyt ihan positiivinen kuva Maxxiksen tossuista.

  24. #954
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.263
    Mjoo-o, kävin tarkistamassa varastossa enkä löytänyt E-25 -merkintää (törkeän kuraiset kumitkin kyllä). Onko se siis oletus kaikissa nyt? Selittäisi paljon tuo, ihmettelin hieman asennellessa että onpas painavan tuntuiset vaikka on RalliRanet ja ajellessa tuntuvaa kovuutta vaikka alhaiset paineet. Kyljet on vissiin laitettu elefantin korvalehdestä tai leikattu Lainapeitteestä™. Ja tosiaan tuo rullaus... jos mitattuna 50% enemmän watteja vaatii kuin entinen niin morjens!

    Miksi sähkömopojen renkaita myydään hämäävästi normaalien ihmisten tavaroiden seassa ilman varoitusta? Vitun Bike-Discount.

    Miksi kaikki hyvä ja kiva pilataan sähköistämällä ja digitalisaatiolla?

    Kuinkahan leveät Ikon 2.6 mahtaisi olla, vois ehkä mahtua.


  25. #955
    F. Kotlerburg Guest
    En tiedä mitä tuo sähkömopohyväksyntä pitää sisällään, mutta jos se on nykyään defaulttina niin Schwalbe saa ainakin pitää tunkkinsa.

  26. #956
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    No jokohan noissa Contin XC-renkaissa alkais kyljet kestämään?? Muutamaan vuoteen en ole Contin suuntaan katsellut kun parina vuonna ei päästy syyskuulle astikaan
    ennenkuin noissa Contin virityksillä kyljet pyki ja ristissä olevat kevlar nauhat (??) tuli läpi gummista. Kevyitä ja hyvin rullaavia olivat mutteivat kestäneet P**kan vertaa..
    nyt ajettu Onzan Caniksilla puolitoistavuotta ja hyvin on pelittäneet sekalaisessa käytössä. Sitä ennen Schwalbea joka kanssa kesti hyvin- mutta jos ne on nyt pilattu niin ehkä seuraavaksi voisi kokeilla
    Vittoriaa (mezcal, barzo jne..) - onko kokemusta noiden kestävyydestä?

  27. #957
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Tuossa vertailua. Jatkuvasti tulee huonommin ja huonommin rullaavaa kumia Indonesian pojilta.

    https://www.bicyclerollingresistance...dix-speed-2019
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Fakin hell, tuopa oli mielenkiintoinen linkki! Taidanpa vaihtaa kumit kun tiede tukee omia havaintoja.
    Niinpä. Kuitenkin toisaalla Saksan tytöt painavat vuosi vuodelta paremmin rullaavaa rengasta.

    https://www.bicyclerollingresistance...rotection-2020

  28. #958
    Hintatietoisempaan XC-käyttöön Contin PureGrip-seokselliset Performance-renkaatkin tuntuvat rullaavan erinomaisesti ja on niillä poluillakin pärjännyt.

    Lähetetty minun moto x4 laitteesta Tapatalkilla

  29. #959
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Niinpä. Kuitenkin toisaalla Saksan tytöt painavat vuosi vuodelta paremmin rullaavaa rengasta.

    https://www.bicyclerollingresistance...rotection-2020
    Toisaalta Schwalbet on toimineet aina hyvin tubelessina, mutta Contien kyljet on ihan paperia ja tiivistymisen kanssa saa tapella.

  30. #960
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    794
    Uudet Contin RaceKingit Protection-versiona tiivistyi ainakin todella helposti, eikä tihku yhtään kyljistä. Mutta niissäkin lukee kyljessä E25. Punnittu paino oli muistaakseni noin 650 grammaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •