Tiedonkulun osalta vähän samoja fiiliksiä. Käytiin liikkeessä tilaamassa pyörä 14" rungolla ja kaikki oli OK; aikanaan tuli viesti jonka mukaan pyörä on noudettavissa. Menimme liikkeeseen ennen puoltapäivää ja luovutuksen viime metreillä kävikin ilmi, että kasattu pyörä oli 16" rungolla.
No, sattuuhan sitä pajalla aina kaikenlaista joten todettiin, että laitetaan oikean kokoinen runko samantien työn alle ja valmista on iltapäivällä. Otimme hieman etunojaa ja mentiin liikkeeseen klo 17 aikaan, vaikka mitään viestiä ei ollutkaan vielä tullut. Juuri liikkeeseen tultuamme puhelin soi ja kassalta ehdittiin todeta, että 14-tuumaista pyörää ei nyt olekaan saatavilla. Ei varastossa eikä tähän aikaan kaudesta (heinäkuun alkupuoli) enää tilatakaan.
Se, mikä jäi ärsyttämään ei ollut puutteellinen varastokirjanpito vaan kaksi seikkaa: mikä on kokoonpanon laatu, jos alunperin kootaan eri tuote kuin mitä on tilattu ja toisaalta mitä noutopäivänä tapahtui (eli oikean rungon piti mennä koottavaksi saman tien, mutta vasta klo 17 kerrottiin, että nyt ei onnistukaan).
Pyörähuolto M&M:ssä oli vähän saman henkistä palvelua: Konaa olisi ollut varastossa pienellä rungolla 1 kpl, mutta se tilataan tässä vaiheessa kautta liikkeeseen vain ostopäätöksellä. Totesin, että en sitoudu ostamaan ilman sovittamista, jonka jälkeen sain lähinnä hiljaisuutta.
Tilasin sitten sopivaksi tiedetyn pyörän Saksasta kun ei kerran liikkeestä saa, vaikka yritettiin.
Kirjanmerkit