ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 42 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #1231
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    mansester
    Viestit
    523
    ^Ok, aivan, juu, kattelin ensin niitä pistosuojanauhoja sekä muita ideoita netistä. Olisin varmaankin hakenut pistosuojanauhat, jos olisi ollut helposti saatavilla tyyliin motonetissä, xxl:ssä tms.

  2. #1232
    Olisikohan tämä "Tour" versio (https://www.bike-discount.de/en/buy/...2-reflex-31701) vielä varmempi kuin tavallinen Marathon Plus? Olisi 5mm smartguardin lisäksi vielä hieman nappulaakin.


    Nimimerkki: sepelin uhri taas aamuisella työmatkalla

  3. #1233
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Saattaahan se ollakin, mutta luulenpa että ennemmin ajaisin kevyemmän eli kapeamman sortin nastarenkailla (esimerkiksi Winter tai Nicetrac jos niitä jostain löytää) laittaisin käytössä oleviin renkaisiin pistosuojanauhat (jotka eivät ehkä nekään pysäyttäisi tappajasepeliä mutta hidastaisivat sitä sen verran ettei työmatkalla tai lyhyellä lenkillä joutuisi rengashommiin) tai kokeilisin jotain isonappulaista gravelrengasta.

    PS Et sitä erikseen maininnut, mutta jos rituaaleihin ei ole kuulunut renkaiden silmäily päivän päätteeksi tai lenkin jälkeen, "voi syyttää itseään". Lainausmerkit ovat tosin paikallaan (1) koska ei kukaan jaksa joka kerta käydä renkaanpintoja läpi sillä tarkkuudella mitä vaadittaisiin ja (2) koska edes pakkomielteisyyttä lähenevällä huolellisuudella ei päästäisi rengasrikoista.

  4. #1234
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    62
    Monta sepelikautta ajettu siten että takana 32mm perus marathon ja edessä 35mm mara winter 240 nastalla. Sisurilla molemmat. Useita talvia mennyt yhdellä tilastoreiällä. Näistä kumeista en käytännössä tee mitään ennakoivia tsekkauksia uponneista kivensärmistä. Helmikuussa taaemman kulutuspinta saavutti jonkun kriittisen rajan ja 3 kertaa kahteen viikkoon oli särmä käynyt sisurin sisäpuolella. Juurisyy siis se että en syksyllä laittanut uutta kumia vaan halusin katsoa miten vanhalla onnistuu. Tällä yhdistelmällä maltilliset paineet ja riittävä kulutuskerros ovat avaimet huolettomuuteen. Ukko varusteineen noin 100kg, matkaa 200 km/vko Hki-Espoo-Hki.

  5. #1235
    APaavon kombo lienee aika toimiva, kun investoi joka syksy uudet ulkokumit, niin luulisi olevan aika huolettomia kilsoja sen puoli vuotta mitä sepelikausi kestää. Siispä ensi kaudella yritän olla hakkaamatta päätä seinään mukavuudenhaluisena kevyemmillä renkailla vaan kärsin raskaamman ajettavuuden ja nastojen ropinan sillä toiveella, että rengasrikot menee käytännössä nollaan.

  6. #1236
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Virittelin GK Slicksejä nastojen tilalle ja löysin syksyn taistelun voittajan renkaan sisältä.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  7. #1237
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tosi tappaja! Harvoin näitä näkee omin silmin kun käyvät salakavalasti kelpo kulkijan kimppuun pimeässä.

    Tämän ketjun viestissä #1203 ihmettelin, ja samalla siunasin, että miksiköhän tänä talvena ei ole sepelin aiheuttama rengasrikko pysäyttänyt matkantekoa käytännössä kertaakaan - siis toistaiseksi. Esitin koko joukon syitä, ja taivaankappaleen tähtien asennon lisäksi veikkaan nyt sitä, että muistan tarpeeksi usein tarkistaa litkujen määrän renkaassa. Kaikissa talvikulkimissa on litkut sisällä ja todella nopeasti se desi sieltä katoaa eli toisin sanoen hommat hoituvat, mutta eipä tuo neste itsekseenkään lisäänny. Minulla on siis todella ammattimaisesti laadittu excel-taulukko, josta tarkistan koska olen viimeksi tarkistanut/lisännyt nestettä. Ja vielä yksi selitys voisi olla se, että käytän myös stansin race-litkua etenkin kevyemmin suojatuissa gummeissa, ja se tuntuukin paikkaavan erityisen tehokkaasti.

    Lammyn tavoin olen virittelemässä GravelKingin slicksejä näinä päivinä, kun on jo kevättäkin rinnassa. Mutta perus-GravelKingit (koossa 40 edessä ja 36 takana) saavat minulta mairittelevan arvosanan, edellä mainituin varauksin, tämän talven sepelikäräjillä.

  8. #1238
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Ihanaa ettei tarvitse taas vähään aikaan teeskennellä nastarenkaiden oivallista rullausta todeksi.
    Päässäni tietenkin kalvaa muisto syksyn tapahtumista...
    Olipa muuten taas harvinaisen v*******en projekti saada Slicksi hyllylle.
    Sepelin puhkomassa nöyrästi sisäkumi.
    En vielä uskaltanut uutta asentaa litkuineen.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  9. #1239
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tämän talven sepeliflättiupdate: 1.

    Työmatkoilla edelleen reikiä nolla Donnelly EMP 60 tpi + Schwalbe SV18 -yhdistelmällä. Lenkeillä edelleen reikiä edelleen nolla Donnelly MXP TLR tubeleksena. Challengen Strada Bianca Pro + lateksisisuri -yhdistelmällä pääsin Hesasta Masalaan, kun oli jo sepeli takarenkaasta läpi, joten noi jää odottamaan sepelittömämpiä aikoja.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #1240
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Joku muistaakseni kehui täällä ettei ole tullut rengasrikkoja WTB Riddlereillä. Ostin syksyllä Gravel-pyörän jossa on Riddlerit, alle 50 km ajon jälkeen (sisäkumeilla) tuli 1. flätti. Talven aikana nastarenkailla ei ongelmia. Nyt keväällä asensin Riddlerit tubelesseina, toisessa oli niin iso reikä ettei paikkantunut litkulla, paikkasin sen renkaan sisäpuolelta sisärengaspaikalla. Hiukan yli 100 km ajoin taas ongelmitta mutta tänään tuli samalla lenkillä 3 eri reikää jotka kyllä litku tukki mutta aika hitaasti ja ilmaa täytyi lisätä. Ei kovin luotettavilta tunnu sepelikaudella nuo renkaat. Minulla olisi toisesta pyörästä jääneet 35mm Gravelking SK:t, onko mielipiteitä olisiko noissa parempi pistosuojaus?
    Maantiepyörässä on GP 4000S II-renkaat, tekisi silläkin jo mieli ajella mutta sepeli arveluttaa. Varastossa olisi myös sileät Gravelkingit jotka sopisi tuohon pyörään, kumpikohan näistä on paremmin pistosuojattu?

  11. #1241
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Joku muistaakseni kehui täällä ettei ole tullut rengasrikkoja WTB Riddlereillä. Ostin syksyllä Gravel-pyörän jossa on Riddlerit, alle 50 km ajon jälkeen (sisäkumeilla) tuli 1. flätti. Talven aikana nastarenkailla ei ongelmia. Ei kovin luotettavilta tunnu sepelikaudella nuo renkaat.
    Itsellä täsmälleen samat kokemukset! Ostin "gravelin", jossa Riddlerit alla ja en tosiaan päässyt kuin karvan alle 50km kun flätti iski sorapintaisella ulkoilureitillä. Heivasin kyseiset kumit sen ensimmäisen lenkin jälkeen varaston nurkkaan. Contin Contact Spikeillä ei yhtään rengasrikkoa sepelikaudella.

  12. #1242
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Mulla vastaavat kokemukset Riddleristä, nappaa sepelinjyvän tehokkaasti nappuloiden väliin ja jauhaa sitten läpi. Voi riippua sepelilaadusta. Tavallinen sora ei tee mitään.

  13. #1243
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Joku muistaakseni kehui täällä ettei ole tullut rengasrikkoja WTB Riddlereillä.
    Saatoin olla minä. Painelin Riddlereillä ympärivuotisesti menemään useamman tonnin ilman yhtään rengasrikkoa kunnes olivat kuluneet slickseiksi. Vaihdoin WTB Venturet alle ja napsahti kaksi rengasrikkoa viikon sisään. Nyt alla testimielessä tällaiset: https://www.continental-tires.com/bi...speed-king-2-2

  14. #1244
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Samaten itsekin päässyt ilman rikkoja Riddlerillä, tubelessina, tosin kilsoja vain ~650 takana.
    En voi sanoa, että renkaat ois päässy mitenkään helpolla maaston tai käytön suhteen, ehkä oon vaan onnekas

    Millaisilla paineilla muuten ajatte kun teillä poksuu kumit noin kovasti ja minkä kokoinen Riddler?

  15. #1245
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Mulla on 37mm Riddlerit, painetta n. 4 bar kun olen aika painava.

  16. #1246
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    37c Riddlerit myös, painetta 2-2,5bar, kuski painaa alasti 83kg.

    4bar kuulostaa kyllä todella pinkeältä renkaalta, en ihmettele että menee sepeli helposti läpi.

  17. #1247
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Taistelu tappajasepeliä vastaan

    Mulla 74kg, 37mm n. 2,5bar ja toisessa pyörässä 45mm n. 2bar. Ekaan yhdellä viikolla kolme reikää jolloin vaihdoin nastoihin, jälkimmäinen on puhjennut sepeliin vain kerran mutta ei juuri sepelillä ole sillä ajeltukaan. Toisen kerran siihen tuli snakebite kun hyppäsin alamäessä olevasta pompusta liian isosti

    Molemmat siis sisurilla.

  18. #1248
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    37c Riddlerit myös, painetta 2-2,5bar, kuski painaa alasti 83kg.

    4bar kuulostaa kyllä todella pinkeältä renkaalta, en ihmettele että menee sepeli helposti läpi.
    Voi olla noin. Painoa on reilu 100, joten paljon pienemmillä paineilla ei viitsi ajella

  19. #1249
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Voi olla noin. Painoa on reilu 100, joten paljon pienemmillä paineilla ei viitsi ajella
    Olet suhteellisesti vain hieman painavampi mutta rengaspaineesi ovat 60-100% suuremmat.

    Jos kiekoissa riittää sisäleveyttä tukemaan rengasta niin koittaisin ajaa pienemmillä paineilla.
    Paineissa on toki mukana paljon henkilökohtaisia mieltymyksiä siitä miltä rengas tuntuu alla.

  20. #1250
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Olet suhteellisesti vain hieman painavampi mutta rengaspaineesi ovat 60-100% suuremmat.

    Jos kiekoissa riittää sisäleveyttä tukemaan rengasta niin koittaisin ajaa pienemmillä paineilla.
    Paineissa on toki mukana paljon henkilökohtaisia mieltymyksiä siitä miltä rengas tuntuu alla.
    Niinpä, en pidä kovin löysistä renkaista. Eikö se paine käytännössä aina tuota 4 baaria ole ollut, en ole ennen joka lenkkiä paineita tarkastanut ja tubelesseista kuitenkin paine häviää aika nopeasti, on voinut olla 3-3,5 baariakin.

  21. #1251
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tsekatkaapa litkunne ja pistosuojanauhanne - juorujen mukaan Hesalan sepelikausi on alkanut. Jokohan ne aloitti suolaamisenkin....

    Lainaus yksivaihteen puolelta:
    So it has begun: Hakamäentien pohjoispuolella oleva kevyenliikenteenväylä sepelöitiin äsken ainakin matkalta mansku - koskelantie. Hieman tuli jänniä tilanteita vastaan siitä ajaessa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #1252
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Taas mennään siis.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  23. #1253
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Tiedustelutietona myös se että Vantaalla vihollinen on käynyt hiekottamassa ainakin sen Kirkkotieltä Keravanjoen yli Siltamäen ulkoilupuistoon vievän kelvisillan kannen.

    (Helsingin puolella ei ainakaan Tuomarinkylän siltaa siinä Tapaninvainion uimarannan kohdalla ollut hiekotettu.)

  24. #1254
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    506
    Päiväkumpu - Havukoski- puusilta ja
    Haltialan Keravanjoen ylittavä silta hiekoitettu.


    Sent from my SM-A405FN using Tapatalk

  25. #1255
    何殷傑 Guest
    Toimiiko Trail tai Enduro-rengas tappajasepeliä vastaan? Olen koittanut löytää tietoa renkaiden nappuloiden korkeudesta, esimerkiksi Vittoria Martellon ja Mazzan, mutta en ole löytänyt. Normaalin maastorenkaan 2-3mm korkea nappula ei estänyt rengasrikkoa, mutta mietin että jos nappulan korkeus olisi 5-6mm se voisi jo estää. Talvella voisin myös ottaa näytteen tappajasepelistä ja mitata pisimpien liuskeiden mitat.

  26. #1256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ttr Katso viesti
    Kuormaliinapatentilla olen ajanut nyt 350km. Tarkistin äsken ja renkaassa oli yksi terävä sepelin pala aika syvällä. Ajattelin, että jättäisikö testiksi paikalleen, mutta otin pois kun prioriteettinä on kuitenkin matkanteko. Lupaavaa kuitenkin. Saattaa olla ettei patentti heikennä hirveesti rullaavuuttakaan, vaikea sanoa näissä keleissä.
    Minkäslaisen loppuarvion kuormaliinapatentti sai?

    Harkitsin takarenkaan Schwalben päivittämistä Winter K-Guardista Marathon Winter Smartguardiin, eli Schwalben asteikolla pistosuojaus kasvaisi 3/7 -> 7/7, mutta liekö hinnan väärti, jos sepeli tulee joka tapauksessa läpi.

  27. #1257
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Taas ensilumen tultua jokseenkin kaikille teille levitettiin sepeliä, lumi suli kaikki pois ja nyt piikit paljaalla asfaltilla. Päivälenkin jälkeen tarkistin renkaiden kivitilanteen, takana vanha romu maraplus josta jo näkyy monin kohdin se "plus" värikäs kumiseos, siihen oli uponnut kymmenkunta terävää sepelisäröä, mistä tahansa tavallisesta renkaasta noista joku olisi mennyt jo läpi, tästä ei koskaan vielä yhtään! Edessä on contin gator ja siinä kulutupinta oli ja on täysin sileä - ei yhtään kivenmurusta pinnassa!
    Molemmat 32-622 kokoa, omalla tavallaan hienoja renkaita molemmat sepeliä vastustaessaan.

  28. #1258
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Levittäneet väylille kivenmurikoita ja nyt ajettava pitkään moisilla väylillä ja vielä lumettomilla. Muutaman päivän sisällä kaksi ikivanhaa regasta tuhonneet, ei mitään haittaa, mutta kun ei nastoillakaan ole mukavaa ajaa, niin hain tällaisen samanlaisen jäykkälankaisen pariksi sepeliä kestävän renkaan välikauteen, näyttää sietävän näitä tappajiakin!
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...oran-rengas-28

  29. #1259
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lateksi Katso viesti
    Päiväkumpu - Havukoski- puusilta ja
    Haltialan Keravanjoen ylittavä silta hiekoitettu.
    Eilen Korson ja Leppävaaran välillä ei vielä tullut yhtään sepeliä vastaan. Viimeisinä parina vuonna olen kyllä huomannut, että puusillat käydään erikseen hiekoittamassa, vaikka kesäkelin annetaan vallita muussa ympäristössä.

  30. #1260
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Ajoin viime talven, kun sitä lunta ei tullut näillä Schwalbe Marathon plussalla noin 3000 km siinä hiekotusaikana ilman mitään ongelmia. Niillä oli ennen syksyä jo ajettu muutama tuhat. https://www.schwalbe.com/en/mtb-read...athon-plus-mtb

    Nämä oli ja on odottamassa jos lunta ja jäätä tulisi: https://www.schwalbe.com/en/spike-reader/ice-spiker-pro


Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •