HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 68 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #2011
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Sininen on kyllä hieno.

  2. #2012
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    SID !!!!!!
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  3. #2013
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    SID SL Ultimate (100 mm), etälukittava malli täydellä kaulaputkella, ilman akselia ja käpyä.

    Aki Korpela muokkasi tätä : 27.03.2020 at 13.22

  4. #2014
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990

    Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    SID SL Ultimate (100 mm), etälukittava malli täydellä kaulaputkella, ilman akselia ja käpyä.
    Nyt suositellaankin lukituksen käyttöä etänä
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  5. #2015
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Totta, nyt ei voi etälukituksista luopua...

    Mutta projekti on keulapäivityksen jälkeenkin edelleen tilassa "epäonnistunut". SID vaikuttaa kyllä lyhyen testin perusteella mainiolta, ja 15-senttisellä kaulaputkella vaaka näytti miellyttävän alhaista 1252 g:n lukemaa.








  6. #2016
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Huh huh. Nyt kyllä viisari värähti (päinvastaiseen suuntaan kuin puntarin viisari). Hämmentävän kevyt on uusi SID
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #2017
    Alkaa olemaan jo lähellä, pitäiskö vaaka kalibroida?

  8. #2018
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    ^ja jos vaa'an kalibrointi ei auta, niin onttoja titaanipultteja hommaamaan. Nyt on jo niin lähellä.. Huikeaa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  9. #2019
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Heliumia renkaisiin? Viilaa eturattaasta joka toisen hampaan pois? Sama takapakan suurimmalle ja pienimmälle rattaalle?

  10. #2020
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011


    Jos ei lähdetä kikkailemaan, eli esimerkiksi poistamaan vähän litkua renkaista, niin paras vaihtoehto taitaisi olla vaihdevivun vaihtaminen. XTR:n I-Spec-EV-vaihdevipu + Trickstuffin jarrujen matchmaker ovat yhteensä huimat 147 g. Jos vaikka ostaisi tavallisen omalla pannallaan varustetun XT:n 12-vivun (kevyempi kuin XTR), grammoja pitäisi ropista noin 30. Ja sehän jo riittäisi komeasti.

  11. #2021
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    216
    Entä jos pudottais painoa kuskista 2kg?

  12. #2022
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Ei se fillaria keventäisi lainkaan.


  13. #2023
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suiza Katso viesti
    Entä jos pudottais painoa kuskista 2kg?
    Jäsen JackOja on ytimessä, mutta silti tämä on aiheellinen huomio, joka tulee aina tasaisin väliajoin palauttaa mieleen.

  14. #2024
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei se fillaria keventäisi lainkaan.
    Mikähän olisi vaikutus, jos söisi jonkun fillarin osan? +/- 0?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #2025
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Hieno projekti kyllä! Käsittääkseni pyörä pysyy vielä kasassa maastoajossakin
    Olisiko sulla mahdollista tehdä tänne listausta originaalista pyörästä vaihdetuista osista kevennysosiin painoineen, kiitos! Erityisesti kiinnostaisi omiin pyöriinikin keventää esim. vaijerinkuoria, pultteja... ym. pientä.

  16. #2026
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suiza Katso viesti
    Entä jos pudottais painoa kuskista 2kg?
    Akin kohdalla tuo kahden kilon painonpudotus enemmänkin heikentäisi kokonaisuuden kisakelpoisuutta ja sehän taas sotisi pahasti projektin periaatteita vastaan

  17. #2027
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lakkapinta ja turhaa bulkkia rungosta voisi hiota kymmeniä grammoja, ja saman tehdä vaikka renkaiden nappuloille. Jäätävä projekti kyllä ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa.

  18. #2028
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Nättiä. Onhan musta ja kulta vähän kliseinen väricombo, mutta rehellisyyden nimissä ei oikeen mätsää nyt kokonaisuuteen.

  19. #2029
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    ^ Olen samaa mieltä. Musta olisi ollut paaaaljon paremmin kokonaisuuteen sopiva. MUTTA, tässä oli taustalla isommat asiat, joihin liittyvä muistijälki sijoittuu viime vuosituhannen lopulle. Silloin Rockshox Judy SL oli xc-keulojen eliittiä, eikä itselläni tietenkään ollut taloudellisia mahdollisuuksia sitä hankkia. Mutta tamperelaisessa Ransun pyöräkaupassa sitä kuolasin, ja Fillari-lehden juttujen avulla siitä haaveilin. Mutta sitten, vuonna 1998, tuli jotakin vieläkin hienompaa. S(uperlight) I(ntegrated) D(esign), ja sinisenä tietenkin. Kuolaa valui entistä enemmän, ja siitä lähtien SID on ollut minulle sininen. Siksi nyt, kun SID reilun vuosikymmenen harhailun jälkeen palasi takaisin keveimmäksi xc-keulaksi, värivaihtoehtoja oli vain yksi. Tätä taustaa vasten on aika lailla sama, sopiiko keula pyörän väritykseen vai ei.


  20. #2030
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mikähän olisi vaikutus, jos söisi jonkun fillarin osan? +/- 0?
    Yleensä jäsen LJL:n ajatuksenjuoksu on kristallinkirkas, mutta tällä kertaa se häikäisee niin vahvasti, etten näe logiikkaa...

  21. #2031
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Hieno projekti kyllä! Käsittääkseni pyörä pysyy vielä kasassa maastoajossakin
    Olisiko sulla mahdollista tehdä tänne listausta originaalista pyörästä vaihdetuista osista kevennysosiin painoineen, kiitos! Erityisesti kiinnostaisi omiin pyöriinikin keventää esim. vaijerinkuoria, pultteja... ym. pientä.
    Kiitos! Katsotaan, josko tällaisen listan saisi aikaiseksi. Data on kyllä ainakin suurelta osin tallessa.

  22. #2032
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Lakkapinta ja turhaa bulkkia rungosta voisi hiota kymmeniä grammoja, ja saman tehdä vaikka renkaiden nappuloille. Jäätävä projekti kyllä ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa.
    Totta. Luokkaa 100 g olisi raaputettavissa niin, ettei kisakelpoisuus kärsisi tippaakaan. Mutten jaksa siihen lähteä, enkä myöskään viitsi alkaa leikellä renkaiden nappuloita. Täytynee vaihtaa tuo vaihdevipu, niin sitten mennään kikkailematta alle kasin. Ja sen jälkeen keskitytään ajamiseen, vaikkei tällä kaudella kisaamaan ehkä päästäkään.

    Mutta sen verran henkisesti heikoksi osoittauduin, että niistin molemmista renkaista vähän litkua pois. Nyt puntari näyttää 7.99 kg.

  23. #2033
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Vau! Upea saavutus!

    Mielestäni sininen sopii mustaan erinomaisesti. Mustalla keulalla olisi tylsempi.
    Vielä sidin tarrat kultaisena, niin olisi täydellinen...

    j

  24. #2034
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Mielestäni tämä on erityisen hieno tinkimättömän asenteen takia jossa haetaan keveyttä suorituskyvyn siitä kärsimättä. Kun on nähnyt jotain weightweenie "maastopyöriä" eli täysjäykkä sinkula pelkällä takajarrulla tms., niin siihen nähden todella upea pyörä ja iso peukku .
    Aakoo muokkasi tätä : 29.03.2020 at 10.17

  25. #2035
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Yleensä jäsen LJL:n ajatuksenjuoksu on kristallinkirkas, mutta tällä kertaa se häikäisee niin vahvasti, etten näe logiikkaa...
    Komponentit kuskin mahassa painavat saman kuin runkoon kiinnitettynä, eli kuski + pyörä -massaproblematiikkaa ei ratkaista ruokailemalla vaivihkaa esim. pullotelinettä *om nom*

    Mutta nythän se jo alittui joten onnittelut ovat ehdottomasti paikallaan!!! Koska uli-ulin paikka oli jo projektin käynnistyessä, niin maalissa se on Harri "Höylä" Soikkelin paikka ("onko työ mielestäsi nyt valmis?" "on" "ei ole" "on" "ei ole, se täytyy maalata" "MAALATA")

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #2036
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Muutamansadan gramman sininen maalikerros tosiaan nyt kruunaisi tämän kokonaisuuden. Mutta SIDin kullitetut teipit täytynee toteuttaa, kiitos vinkistä!

    Ja kiitokset muutenkin kommenteista. Tavoitteena tässä on tosiaan rakentaa pyörä, jolla ajetaan taas viitisen vuotta kilpaa. Ihan samaan tapaan kuin reilut 10 vuotta sitten rakennetulla Spark 10:llä tai viitisen vuotta sitten rakennetulla BMC:n Nelitahdilla, joilla siis molemmilla tuli kierrettyä kisoja suunnilleen se viisi vuotta. Mutta se täytyy ottaa huomioon, että vaikka pyörä onkin varovasti ajavalle ja "pyörää säälivälle" itselleni täysin kisakelpoinen, niin läheskään kaikille se ei varmastikaan sitä olisi. Veikkaanpa, että esimerkiksi Fantom tai Färmin Aki voisivat luonnehtia pyörää "pelottavaksi" tai ehkä muuten vaan kisakelvottomaksi. Mutta nämä herrat osaavatkin ottaa pyörän ominaisuuksista hieman eri tavalla irti kuin minä. Toisaalta sitten taas taitavista kuskeista vaikkapa Kuiton Antti voisi 60-kiloisena keijukaisena olla sellainen, joka pystyisi tällä Sparkilla kisaamaan ilman suurempia kitinöitä.

  27. #2037
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    206
    Jokos olet ehtinyt ajaa lenkkiä ja kerryttää kokemuksia SID:stä? Minulla on tuo myös vahvasti harkinnassa korvaamaan Foxin 34 SC, mutta 120mm joustavana mallina.

  28. #2038
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kyllä jokunen lenkki on jo SID:llä ajettu. Ja lyhyt yhteenveto on, etten totta puhuen pysty huomaamaan merkittäviä toiminnallisia eroja Foxin 32SC:hen verrattuna. Toimii mielestäni hienosti ja on yhtä jäykkä/löysä kuin 32-stepcastikin. Jos keulan lukitseminen kiinnostaa, niin SID on vain auki tai lukossa, kun taas 32SC:ssä asentoja on kolme.


  29. #2039
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Öö… Näkevätkö silmäni maantiepolkimen
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #2040
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Waddipolkimet näyttää olevan. Tuli itsekin aikoinaan ex-maasturiin wattikampia odotellessa ajettua noilla Assiomilla. Helpossa maastossa toki.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •