FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 300 / 342 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 200 250 290 298 299 300 301 302 310 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.971 - 9.000 / 10231

Aihe: Viimeisin hankintasi, vol II

Jopotuinen Guest
    Stratocasteri Yamaha Pacifica 112V RR Corona demonien karkotukseen. Ja siihenhän on kohta aikaa, voi sitten naapurustoa viihdyttää, etteivät pitkästy.

Pieni pulma tuossa vielä on, Thomann kivijalat Saksassa on nyt kiinni, mutta nettikaupan kertovat pelaavan.
    Laitoin vielä kyssäriä toimituksesta ehdollisena, jotta onnistuukohan varmasti ja kaikki sitten yhdessä paketissa. Vingutin itse kun ei ole hyllytavaraa, vaan 1-2 vko toimitusmyyntinä.

eeei vttu.
    Mullei oo ikuna ollu stratoa mut toi mun Steve Lukather Ibanez on ihan huima saundiloota. 2 erikseen splitattavaa humbuukkeria räikeän mustassa rungossa. Amppina Labseries L5. rok rok.
    asiaan. joku pieni putkivaffari pitäis hankkia...

litra kaffimaitoa.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

tempokisu Guest
    Olen tässä jo .....ainakin puolen vuoden ajan katsellut canvas print "Pacific lamprey" eri kokoisena ja josko .....nyt sitten tilasin koossa 45 x 61cm. Kun kumminkin halusin tämän, ja ships from Netherlands.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Olen tässä jo .....ainakin puolen vuoden ajan katsellut canvas print "Pacific lamprey" eri kokoisena ja josko .....nyt sitten tilasin koossa 45 x 61cm. Kun kumminkin halusin tämän, ja ships from Netherlands.
    Näitä canvastaulusivuja on vaikka kuinka niin ei muuta kuin omista kuvista tai netistä otetuista kuvista teettämään niin saa mieluisia.

Tämä on ainakin edullinen palvelu varsinkin jos tilaa ilman puukehyksiä. Esim. 40x60 kokoinen taulu parikymppiä mistä tahansa kuvasta ettei ny kauheasti enempää kannata maksaa.
    https://www.dekoa.fi/editor/

tempokisu Guest
    ^ sattumoisin kun ei ole omaottamaa kuvaa Pacific lampreystä niin.....olen aiemmin tilannut "FineArtAmerica" ja paria juttua ( onneksi osaan ite ommella...) lukuunottamatta tullu hienoja juttuja ja niitä tauluja. Ei tosin ole ihan parinkympin tauluja....mutta thanks, mä katson tuon linkkisi mahdollisuudet!

"täällä vartioin minä"

Testinä omaottamastani kuvasta ( Nakkilan nahkiaisia) tilasin pussukan ja tyynyn, ja viime viikolla mukit ...

Jopotuinen Guest
    ^Luulin ensin, että nappikuuloke.

tempokisu Guest
    ^ sori mutta mulla on muutenkin liian hyvä/herkkä kuulo, en tarvii kuulokkeita. Sulle nahkiaisnappikuulokkeet...laita tilaus tuleen

Jos tilaus lasketaan niin noin vko takaperin pistin tilaten Canyonin Grail Al 7.0

Eipä ihmetytä, jos hyvinkin aktiivisella foorumihenkilöllä on ongelmia niska-hartiaseudulla. Kuvarastitopiikista bongasin satulan, jonka nokka on liukuradan kaltevuudella, jolloin joutuu käsillä pitämään ajoasentoa yllä. Ettei luisu vaakaputkelle.

Palapelin hankin. Nyt on muutama aiemmin tekemätön ja monta kertaalleen tehtyä odottamassa kun ulkonaliikkumiskielto tulee voimaan.

Uusi nettiliittymä, alkoi sen verran kyllästyttämään vanhan ISP:n palvelunlaatu.

Kevät ja keulahuollon aika. Tarkenee puuhastella jo ulkonakin/kylmässä varastossa nimittäin. Pistin tilaukseen kaksi tuubia Buzzy's Slick Honey rasvaa. Kallistahan tuo on (15 euroa per 56 ml tuubi) mutta osoittautunut erittäin hyväksi ja melko riittoisaksi.

Kiinasta tms tilasin myös Polar v800 vaihtorannekkeen 10 eurossa posteineen. Tiedä sitten kuinka myrkyllistä silikonia/kumia on. Mutta jos laittaa ohjaustankoon niin ei niin väliä tai talvella (jos sellaisia tulee) hiihtäessä hihan päälle. Olen pari vuotta käyttänyt Suuntoa tässä välissä mutta hitto kun olen koko ajan kaivannut takaisin Polarin perään. Erityisesti siis sen flow appia jota tuli käytettyäkin toisin kuin tätä Suunto-versiota. Saa nähdä kestääkö tässä Polarissa enää akku yhtään.

Tollasella pitäisi kuulemma tulla kuhaakin. Saas nähdä.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Jopotuinen Guest
    LG OLED65B9 65" Smart 4K Ultra HD OLED

Vaan olipahan jumppaa.
    Ensin tein tilauksen sähköpostiositteeseen tuli typo, eikä tilauksen vahvistus tullut läpi.
    Uusi tilaus, mutta nyt kortin katevaraus kohtasi kortin ylärajan, eikä tilaus läpi.
    Laitoin sattuneesta sähköpostia ASPAan, että tämmönen kämmi pääsi tapahtumaan. Sieltä takaisin automaattikuitti, että 2-3 pv käsittelyaika. Perse.
    Menin sitten uudelleen tuhon typon sisältämälle verkkiksen tilille ja haeskeltuani tovin, sieltä löytyikin nappi, josta sain peruttua virheellisen tilauksen
    Sitten takaisin oikealle tilille ja voilá! Sinne upposi, ensiviikon alussa kantavat sisään

Yritin ensin paikallisista kivijaloista laittamalla heille tarjouspyynnin, mutta eivät edes vastaamaan vaivautuneet.

2,5 tonnia polttopuuta, koronaeristyksen vuoksi.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

K.Kuronen Guest
    Rommia suun ja nielun puhdistukseen: Plantation O.F.T.D.

Jopotuinen Guest
    ^Viisas investointi

Takakiakko ja rataspakka maantiepyörään. Oon niin amatööri ja ajelen kurakeleilläkin, että saan takasen jarruteltua nopsempaan ohueksi kuin etusen. Niin, ja mä pärjään ihan hyvin vannejarruilla maantiepyörässä (kunhan säädöt on kunnossa), oon kokeillu levyllistäkin eikä se vakuuttanut.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    2,5 tonnia polttopuuta, koronaeristyksen vuoksi.
    Off topicia: Jos Espanjassa polttopuu myydään kiloittain, asiakkaat taitavat saada poltettavakseen tosi märkää puuta.

Itselläni tuorein hankinta taitaa olla kiinalaisen ravintolan lounas tasan viikko sitten. Tämän viikon olen syönyt töissä eväitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Off topicia: Jos Espanjassa polttopuu myydään kiloittain, asiakkaat taitavat saada poltettavakseen tosi märkää puuta.
    Juu, kiloittain normaalisti myydään. En tiedä miten on muualla maassa mutta tässä meidän hoodeilla on aika monta myyjää eikä ainakaan kovin märkää kukaan uskalla myydä - muuten loppuu bisneksenteko siihen. Toisaalta asiakas katsoo kuorman ennen sen purkamista ja sen voi lähettää takaisin jos ei täytä odotuksia tai sitten voi neuvotella kilohintaa alaspäin.

Ostin tammipöllejä (rautatammi näyttää olevan lajin virallinen käännös), noin puolimetrisiä ja 20-30 senttiä halkaisijaltaan olevia. Eipä niitä lukumääräisesti hirveästi tullut mutta yksi tuollainen palaa takassa tuntitolkulla.

OnTopic: paristoja MagLiteen, sensoreita Raspberry Pi-projekteja varten (BME280, HC-SR04), paistinpannu.

milläs rautatammi pölli halkee vai meneekö puolmetriset pesään

Puun energiasisältöhän on lähes vakio per kilo, oli puulaji mikä tahansa. Sinänsä fiksua myydä kiloittain.. Tosin ostajan on hankalampi punnita kuorma, kuin mitata tilavuus.

Itse ostin polttoöljyä säiliön täyteen. Kiitos rättipäiden, se oli halvinta ikinä tässä asuessa (12v). Nyt ei tarvi ostaa kahteen vuoteen.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    milläs rautatammi pölli halkee vai meneekö puolmetriset pesään
    Menee sellaisenaan, syvyyttä takassa joku 60 senttiä ja leveyttä vajaa 80 senttiä. En viitsi edes ajatella millä noita pilkkoisi, ehkä jollain hydrauliikkavehkeellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Puun energiasisältöhän on lähes vakio per kilo, oli puulaji mikä tahansa. Sinänsä fiksua myydä kiloittain.. Tosin ostajan on hankalampi punnita kuorma, kuin mitata tilavuus.
    Jees, yleensä voi valita parista laadusta ja tuleeko pölleinä vai halkaistuna kilohinnan ollessa sama. Kuorma tuodaan punnituksen kautta ja hinta lasketaan punnituskuitin perusteella. Siinä tietysti voi olla vähän heittoa esim vaikka sen auton polttoainetankin täyttöasteen verran.

Jopotuinen Guest
    Eli kuivat puut ovat tuoreita edullisempia? Espanjalaiset puukauppiaat ovat siis menestyksekkäästi onnistuneet luomaan markkinat tuoreelle puulle.
    Itse polttelevat sitten sen kuivan yli jäämän
    Kummallista (nerokasta).
    Mutta Maailmaan kuuluu paljon kummallisia asioita, joista emme tiedä. Kiitokset tästä valistuksesta jäsen bici74

Hommissa ihan hyvää EI Corona aiheista ihmeteltävää tuosta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Eli kuivat puut ovat tuoreita edullisempia? Espanjalaiset puukauppiaat ovat siis menestyksekkäästi onnistuneet luomaan markkinat tuoreelle puulle.
    Itse polttelevat sitten sen kuivan yli jäämän
    Eijeieiei, ei se näin mene, Don Jopotuinen. Ei tuoretta puuta voi polttopuuna myydä, pitää olla vähintään vuoden/talven yli (8-10 kk) kuivunutta. Voi tuorettakin puuta toki ostaa ja myydä mutta se ei sitten ole polttopuuta vaan jotain muuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Mutta Maailmaan kuuluu paljon kummallisia asioita, joista emme tiedä. Kiitokset tästä valistuksesta jäsen bici74
    Kaikenlaista kummallisuutta tullut vuosien varrella vastaan ja niistä pyytämällä sekä pyytämättä valistan .

Polttopuuta on tullut tehtyä, mutta Oakley Radar evt prizm road linsseillä tuli tilattua.

Muistini mukaan kuivana myytävän polttopuun kosteus saa olla maksimissaan 21% halkaisupinnalta. Eli läjän sisältä kaivetaan isompi kalikka, halkaistaan se ja mitataan kosteus tuoreelta pinnalta.

Kokemuksen mukaan moinen palaa ihan ok, mutta saa se mieluummin kuivempaa olla.

Meilläpäin puut myydään pääasiassa heittokuutioina, jossa on parikin muuttujaa, mutta homma toimii kun laittaa niitä kalikoita sen verta paljon ettei varmasti jää kuorma vajaaksi kuoppaisemmakaan tien jälkeen.
    Miten niin tyhmä kysymys??

tempokisu Guest
    No voi että, just huomasin lukiessani Jawless fishes...kirjaa että tämä alkaa Chapter 15....ne aiemmat chapterit on vol1- kirjassa.
    Joten tilaukseen meni samantien ( tai ei ihan samantien, tämä oli hieman mutkikkaampaa tilata, olin laittanu puhelinnumeroni +358...muotoon ja se aiheutti errorin, sitten taas kaikki lomaketäyttämiset uudelleen...) kirja mallia vol1.
    Opiskelua riittää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •