Laitetaas nyt vähän rengaskokemuksia. Resolute on yllättävän rullaava, mitä ei ihan heti kuviosta uskoisi. Mulla ei pysynyt 3T:n vanteella tubelessina millään ilmat sisällä. Analyysi oli, että vika oli enemmän vanteessa kuin nakissa. Ajoin sitten tyytyväisenä sisurilla viime talven.
Männäviikolla vaihdoin 40mm Vittorian Terreno Dry't pois. Takarengas oli kulunut keskeltä slicksiksi, koska en lumikelien puutteen vuoksi vaihtanutkaan Contin Terra Traileja koskaan alle tänä talvena. Dry't ovat hyvä rengas, jolla ajoin toukokuulta maaliskuulle ilman että tien päällä oli kertaakaan huomattavaa ongelmaa. Kaikki paikkautui omalla painollaan niin ettei vauhtia haitannut. Leveys i22 vanteella about 3 Bar paineilla n. 42mm. Omaan käyttöön hyvin passeli. Omiin lenkkiajeluhin vähän reilu, mutta gravel-tapahtumien rytinään, jossa vauhtia piisaa ja linja ei aina ole optimaalinen, tuo on juurikin passeli.
Melkein tilasin samaa uudelleen, mutta päädyinkin kokeilemaan Pirellin Cinturato Gravel H -uutuutta(?). Ovat nyt matkalla Saksasta ja ajattelin heittää ne alle alkukesästä. Kuvien ja kuvausten perusteella koin ne Dry'ta vastaavaksi renkaaksi. Saa nähdä.
Sillä välin heitin alle GravelKing SK:t 38-millisinä. Leveys i22-vanteella 4 Bar oli melko tarkalleen 38mm. Löytyivät kaapista ja kyseessä kuitenkin ensipuraisu legendaarisesta nakista, niin ajattelin että menköön. Ensilenkillä heitteli alkuun pikkukiveä siihen malliin, että ajattelin jo tehneeni virheen, mutta kaippa se pahin johtui renkaan alkutahmeudesta. Katsotaan. Kuraa tuntuisi roiskivan odotettua vähemmän, eli nappula tuntuisi ainakin sen puolesta toimivan.
Kirjanmerkit