HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 147 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 97 137 145 146 147 148 149 157 197 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.381 - 4.410 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4381
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Kumpikohan olis syyllinen kun gravelking ei meinaa nousta millään vanteelle. Kehänä on dt swiss db511.
    Kompura huutaa tulessa ja kohta muukin talon väki kun tallissa pärisee.
    Olisko ideoita
    Mä veikkaan kolmatta, eli kompuraa ja sen liaan ohutta letkua. Ei se huutava kompura auta, jos paine ei tule renkaan sisään tarpeeksi nopeaan.
    Varmastikkin kuitenkin säiliöllinen kompura?

  2. #4382
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mä veikkaan kolmatta, eli kompuraa ja sen liaan ohutta letkua. Ei se huutava kompura auta, jos paine ei tule renkaan sisään tarpeeksi nopeaan.
    Varmastikkin kuitenkin säiliöllinen kompura?
    Aika ohkanen letkukela tietysti jatkeena ja tuntuis venttiilissä olevan kans aika pieni reikä kuristimena. Kompura normi 50l säiliöllä ole valovirtakone.
    Maasturin renkaat on noussut kyselemättä mutta noissa gravelkingeissä jos paine laskee niin plopsahtavat pois vanteilta.
    Kerran olen saanut noi laitettua, mutta nyt ei vaan onnistu.

  3. #4383
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No lyhyt ja paksu letku väliin vaan, niin alkaa ilma riittämään. Kai sielu on nyt kuitenkin poistettu?

    Gravell kingit taitavat vähän löystyä käytössä, eli vanhemmiten vaativat oikeasti ilmaa, jotta nousevat.

    Monissa maxxiksen renkaissa on taas jokin hiilikuitu? runko, eli ne eivät anna periksi. Tuon vuoksi ne myös joillain kiekoilla ahdistavat kunnolla paikalleen laittoa.

  4. #4384
    Juu siitä se pikku probleema tuleekin jos ilman sielua renkaan vois saada nousemaankin mutta kun se ilma tulee kauhealla kiireellä sieltä pois niin ei ehdi sielua laittamaan kun rengas pudonnut pois.
    Kun viimeks sai ilman pysymään sisällä niin tarttee varmaan 6bar painetta että rengas on joka kohdalta noussut kunnolla. Lienekkö ihan normaalia?

  5. #4385
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Gravell kingit taitavat vähän löystyä käytössä, eli vanhemmiten vaativat oikeasti ilmaa, jotta nousevat.
    ..
    Mä en ole moista huomannut. Ostin oman parini 2016 ja monta kertaa vaihdettu päälle ja pois. On muuten kiva rengas toi SK myös sellaisena semislickisiksi kuluneena. Just sunnuntaina todistin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    ...Lienekkö ihan normaalia?
    Ei ole. Onhan sulla se rengas varmasti tubeless ready, TCS? Oletko liukastanut reunalangat tai vanteen astianpesuaineella tms?


  6. #4386
    Juu, toi sk on kyllä huippurengas yksi parhaista.
    Molemmat pitäis olla tubeless ready ja liukastukseen käytin mäntysuopaa.
    Pitää kokeilla jollain toisella kumilla. Talvirenkaat on sisurilla. Viimekesänä kokeilin ekaa kertaa tohon tubelesta että ei ole muista renkaista kokemusta noille kehille.

  7. #4387
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    40
    Minkä levyiset Gravelkingit kyseessä? Itsellänikin oli suuria ongelmia 32mm versioiden kanssa stanin graileille. Sai käyttää kaikki konstit mitä keksii, että nousi vanteelle. Lopulta siis toinen reuna nostettu sisurilla, kompura ilman venttiiliä ja runsaasti saippuaa. Kävi toisen kanssa vielä niin ettei noussut edes toinen reuna nostettuna, vaan piti vaihtaa toinen reuna. Sittenkin aivan hilkulla että nousi. By far vaikeimmat kumit litkuttaa mitä olen koskaan käyttänyt. Ja kyljessä lukee tubeless ready.

  8. #4388
    Mulla on 35 levyiset. Ei viittis vaihtaa kumejakaan kun on vähän rouheaks omaan käyttöön aivan täydellinen rengas. Rullaa kadulla ja menee 2bar paineilla todella kivasti poluilla. rengasrikkon jälkeen sisuri sisään ja toisaalta onhan crossari kannettavaksi tehtykin.

  9. #4389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kyllä joo. Staniin respa varmisti tuon, eli litku toimii huomattavasti hitaammin kelin kylmetessä. Oikea tip top paikka ja liima toimii. Jokin halppis paikkasetti ei pysynyt.
    Kiitos, vahvistaa omat havainnot. Aika riskaapeliä litkujen kanssa ajelu näin talvella siis... Jotain hyvää gorilla liimaa + kamelinpaskaa olisi ainakin syytä olla mukana

  10. #4390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Larss Katso viesti
    Minkä levyiset Gravelkingit kyseessä? Itsellänikin oli suuria ongelmia 32mm versioiden kanssa stanin graileille. Sai käyttää kaikki konstit mitä keksii, että nousi vanteelle. Lopulta siis toinen reuna nostettu sisurilla, kompura ilman venttiiliä ja runsaasti saippuaa. Kävi toisen kanssa vielä niin ettei noussut edes toinen reuna nostettuna, vaan piti vaihtaa toinen reuna. Sittenkin aivan hilkulla että nousi. By far vaikeimmat kumit litkuttaa mitä olen koskaan käyttänyt. Ja kyljessä lukee tubeless ready.
    Lidlin paineilmapistoolista kun otti kärjen pois sai reippaasti ilmaa, ja ylläty ylläty rengashan hyppäsi itsestään paikoilleen.
    Maxxiksen, vittorian ja wtb kumit menneet maasturissa pelkällä käsipumpulla.
    Krossarissa tubeleskynnys vähän korkeampi.

    Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla

  11. #4391
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Milläs olette vanhat kuivuneet litkut poistaneet renkaista? Kovat jätkät tietenki ajaa renkaat loppuun ettei tätä tarvitsisi koskaan tehdä ja osalle toisaalta turha homma, koska vähäiset jämät voi jättää mutta tässä tapauksessa hyväkuntoisessa 3" plussarenkaassa oli 100g edestä ylimääräistä pyörivää massaa...
    Stanin litkut oli kyseessä ja ~5x5x1,5cm pyyhekumilla tuon hankasin irti kun rengas oli ensin kuivatettu. Reilu tunnin homma oli aloittelijalta mutta tekniikka parantui hitaan alun myötä.
    Onneksi ei ollut läskikumi ja seuraava litkuostos taitaa olla Orangea, koska ilmeisesti lähtee helpommin irti.

  12. #4392
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Milläs olette vanhat kuivuneet litkut poistaneet renkaista? Kovat jätkät tietenki ajaa renkaat loppuun ettei tätä tarvitsisi koskaan tehdä ja osalle toisaalta turha homma, koska vähäiset jämät voi jättää mutta tässä tapauksessa hyväkuntoisessa 3" plussarenkaassa oli 100g edestä ylimääräistä pyörivää massaa...
    Stanin litkut oli kyseessä ja ~5x5x1,5cm pyyhekumilla tuon hankasin irti kun rengas oli ensin kuivatettu. Reilu tunnin homma oli aloittelijalta mutta tekniikka parantui hitaan alun myötä.
    Onneksi ei ollut läskikumi ja seuraava litkuostos taitaa olla Orangea, koska ilmeisesti lähtee helpommin irti.
    Mä käytän litkuna vesiliukoista magic milkkiä. Suihkuttelee puhtaaksi.

  13. #4393
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Mä käytän litkuna vesiliukoista magic milkkiä. Suihkuttelee puhtaaksi.
    Komppaan tätä, mainio litku!


  14. #4394
    Kiitoksia tähän ketjuun ohjeita ja vinkkejä kirjoitelleille ihmisille. Pyörässäni on tubeless-renkaat ja jouduin vaihtamaan renkaan ensimmäistä kertaa. En saanut rengasta vanteelle Youtube-opeilla, mutta täältä löytyvillä nikseillä homma lopulta onnistui. Siltä varalta että jotain kiinnostaa ongelma ja sen ratkaisu - en saanut rengasta vanteelle vaikka käytössänni oli mm. tubeless-tankilla varustettu jalkapumppu. Lopulta pistin renkaaseen sisurin ja pumppasin renkaan lähelle valmistajan maksimipaineita, odotin yön yli, otin sisurin varovasti pois (ts. niin että renkaan toinen laita pysyi vanteella), lisäsin litkut, ilmaa sisään ja rengas nousi vanteelle ensimmäisellä yrittämällä.

    Renkaan nostaminen vanteelle sisäkumin avulla oli foorumilla mainittu niksi, joka tuli joskus luettua täällä vieraillessa.

  15. #4395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Milläs olette vanhat kuivuneet litkut poistaneet renkaista?.
    Painepesurilla


    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  16. #4396
    Kokemusta Problem Solvers Big P-Nut mutterista?
    Mulla venttiilistä rengas tiputtaa paineet yön aikana, olisiko toi ratkaisu?

  17. #4397
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kaikki venttiilit ei vaan sovi kaikille kehille. Minä huomasin, ettei dtswissin venttiili sovi dtswissin kehille...

    R2-bike:n myymä duke on paras venttiili, johon olen itse törmännyt.

    https://r2-bike.com/DUKE-Valve-tubel...Aluminum-34-mm

  18. #4398
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kaikki venttiilit ei vaan sovi kaikille kehille. Minä huomasin, ettei dtswissin venttiili sovi dtswissin kehille...

    R2-bike:n myymä duke on paras venttiili, johon olen itse törmännyt.

    https://r2-bike.com/DUKE-Valve-tubel...Aluminum-34-mm
    https://r2-bike.com/DT-SWISS-Valve-Tubeless-Valve

    Jos näitä tarkoitit, niin mulla on ainakin hyvin istuneet siellä DT Swissin vanteiden keskiurassa. Vai miten meinasit ettei sovi?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  19. #4399
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    https://r2-bike.com/DT-SWISS-Valve-Tubeless-Valve

    Jos näitä tarkoitit, niin mulla on ainakin hyvin istuneet siellä DT Swissin vanteiden keskiurassa. Vai miten meinasit ettei sovi?
    Juu, juurikin noita. M1700 kiekkojen mukana tuli samanlaiset, eivätkä vaan pitäneet. Syytin jo dtswissin paikallaan olevia vannenauhoja, mutta venttiilit vaihtamalla vuoto loppui samantien. Molemmat kiekot laskivat ilmat pihalle.

    Edit: Tietysti onhan myös mahdollista, että molempien venttiilien sielut olivat huonoja. Tuota en edes ajatellut. Kiekkosetti oli kuitenkin aika vanhaa vuosikertaa.

  20. #4400
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minulla Elaston kanssa samanlaisia kokemuksia - edellyttäen että venttiilit ovat oikein asennetut eli ikään kuin "vanteen pohjan myötäisesti" eikä "poikkivirtaan". Aikanaan en saanut pyöreäalustaisia (taisi olla Stans no tubesin) venttiilejä millään pitämään DTSwisseissä ja niinpä hankin nuo firman omat. Homma kuittaantui sillä. Toki tämä pitävyys on monesta seikasta kiinni ja myöhemmin olen kyllä saanut DTSwissin kiekkojakin pitämään ilmansa myös Stans no Tubesin pyöreäpohjaisilla venttiileillä. Kun ei ole hyllystä sattunut muita löytymään.

    Saippuavedellä selviää vuotaako venttiilinjuuri, sielu vaiko mikä. Minulla menevät tässä suunnilleen kaikki rengassetit kevään myötä uusiksi eli litkutuksia on luvassa useita. Olen huomannut, että venttiilit yleensä kestävät sangen kauan, mutta sielut tapaan vaihtaa kerran tai kaksi vuodessa.

  21. #4401
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Olihan tuskaa saada 25mm pro one asennettua roadliten mukana tulevalle dt swissin vanteelle. 25mm tuli eteen koska semmosia oli vähän ajettuja varastossani.
    Ongelma oli se että sielun poiston jäkeen kompuralla ilmaa sisään niin nousi hyllylle hyvin mutta kun irrotti paineilmapistoolin niin tyhjenee nopeasti ja putoaa hyllyltä parissa sekunnissa. Sielun kanssa taas ei nouse hyllylle. No pistoolilla ilmaa sisään ja heti kun irrottaa paineilmasuuttimen niin sormi tukkeeksi ja äkkiä sielua sitten paikalleen. Pari kertaa kun harjotteli niin onnistu. Kannatti harjotella ilman litkuja sillä litkua vähän pöllyää kun ton suuttimen irrottaa. Ongelma lienee siinä että rengas on niin kapea tolle vanteelle ja tyhjentyessään vetäytyy keskiuraa kohden. Taakse tuli 28mm levee ja sen kanssa ei ongelmaa. Muutenkin toi 25mm oli paljon kireämpi asentaa. En mitannu tota vanteen sisäleveyttä mutta ainakin 21mm voi olla enemmänki.

  22. #4402
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    En ehkä ajaisi tuolla yhdistelmällä. Onhan kehät varmasti tubelekset?

  23. #4403
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Ankarasti jaksavat Resolutet vastustaa vanteelle nousemista. Kehänä Open Pro. Sisärengastakin sai pumpata pitkälti yli neljän barin ennenkuin napsahtelu alkoi. On saippuat ja kaikki.

    Nyt täytyisi löytää jostain virussuodatettua paineistettua ilmaa...
    Memento mori

  24. #4404
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    En ehkä ajaisi tuolla yhdistelmällä. Onhan kehät varmasti tubelekset?
    No eiköhän ne ole jos niissä kerran hyllyt on. Itellä on useita noita dt swissin vanteita joissa kaikissa on tosi kapeat hyllyt. Monesta tippuu hyllyltä ainakin osittain kun paineet päästää. Kyse siis maantie vanteista.

  25. #4405
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Ankarasti jaksavat Resolutet vastustaa vanteelle nousemista. Kehänä Open Pro. Sisärengastakin sai pumpata pitkälti yli neljän barin ennenkuin napsahtelu alkoi. On saippuat ja kaikki.

    Nyt täytyisi löytää jostain virussuodatettua paineistettua ilmaa...
    Pari vuorokautta lisää väsyttelyä sisärenkailla niin jopa antautuivat. Pakkaushihnan avustamana, aivan tornipumpulla. Kärsivällisyys näemmä palkitaan.
    Joutuuko näillä nyt oikeasti ajamaan?

    Kummankin renkaan kyljessä oli pistohaavan oloinen reikä jonka Caffelatex kyllä iloisen suihkun jälkeen paikkasi. Liekö rokotettu tehtaalla tai jotain?

    Memento mori

  26. #4406
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    33
    Mulefutin vanteet ja JJ 4,8" renkaat Wo fatbikessä. Ilmeisesti fattystripperillä litkuttaminen pitäisi olla suht kivuton prosessi? Onko tuolla bling stripillä muuta virkaa kuin ulkonäöllinen koriste? Jos jotain muuta vinkkiä tai kokemusta on prosessista niin saa ensikertalaista valaista.

  27. #4407
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    WTB Riddlerit muuten alkoivat pitämään välittömästi ilmat sisällään efetto marioposan litkulla. Stanin race ei noita paikannut, vaan ilmat tulivat kyljistä läpi.

    Sen verran oli tosin yhtälössä muitakin muutoksia, että puhdistin renkaan sisäpinnat rasvanpoisto liinalla. En siis tiedä, kumpiko vaikutti, mutta nyt kuitenkin ilmat pysyvät oikealla paikalla.

  28. #4408
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Onko kokemusperäistä tietoa kauanko avattu litku säilyy? Tai säilyy se mutta menettääkö ominaisuuksiaan. Molempia on tallissa sekä orangea että stania

    Lähetetty minun YAL-L21 laitteesta Tapatalkilla

  29. #4409
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Onko kokemusperäistä tietoa kauanko avattu litku säilyy?
    Niin kauan kun se pysyy nesteenä.

  30. #4410
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Tarviiko WTB ST i21 TCS 2.0 vanteille laittaa teippi esim. Gorilla ennen tubelessasennusta vai voiko vaan laittaa kumin paikalleen ja litkut sisään?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •