ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 195 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 95 145 185 193 194 195 196 197 205 245 295 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.821 - 5.850 / 15447

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5821
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.701
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Juu lähinnä meinaan kahvapään toimintaa. Lyhyemmät ja kevyemmät liikkeet vivuissa ja saapi käyttöjärjestelmän toimimaan niin, että oikea käsi vaihtaa pienemmän rattaan suuntaan, vasen suuremman
    Joo, jäi mainitsematta, että mulla nuo Di2:t on maastofillarissa. Kippurasarvisella voisi tosiaan olla toinen ääni kellossa.

  2. #5822
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Olen ajanut Di2-maantiepyörällä neljä vuotta, mutta en minä sähkövaihteita juurikaan miettinyt Exploron hankinnassa. Syynä oli varmasti hinta. Lisäksi Shimanon sähkönapit ovat mielestäni liian pienet hanskojen kanssa käytettäväksi, joten ovat talvella huonot. Sramin kahvat ovat varmasti paremmat.

    Hassu ajatus jättää mutapyörän levyjarrut hankkimatta ja ottaa sähkövaihteet, mutta kukin tyylillään
    Pyöräily on kivaa!

  3. #5823
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Hassu ajatus jättää mutapyörän levyjarrut hankkimatta ja ottaa sähkövaihteet, mutta kukin tyylillään
    Juu ei sitä ymmärrä moni muukaan, koska suurin osa kokeneemmistakin pyöräilijöistä on jo melkolailla vieraantuneita siitä, että miten hyvä vannejarrusirolla ja EU-säädöksistä vapaasti speksatulla teräskeulalla on ajaa epätaisella alustalla. Edellisen sivun Laufin tapainen ratkaisu on sitten se modernimpi tapa lähestyä mukavuuspreferoitua gravelointia.

    Jos olisin hankkimassa vaihteellista oikeasti mutapyörää (=cyclocross-kisapyörä), niin siihen jonkinnäköisellä todennäköisyydellä saattaisikin levyjarrut tulla. Graveltouhuissa Paulin MiniMotot pelittävät niin hyvin, että en ole kokenut minkäänlaista tarvetta muunlaiseen jarruratkaisuun varsinkaan, kun huomioi, millaisia kompromisseja se vaatisi pyörän muiden ominaisuuksien suhteen. Tuskin mä krossikisoissakaan yhtään nykyistä nopeammaksi muuttuisin levyjarruilla.

    Silti ymmärrän myös sen, minkä takia joku toinen ei näe vannejarruissa muita kuin haittapuolia. Kukin tosiaan tyylillään ja preferenssiensä mukaan ja aika paljon yleensä vaikuttaa mielikuviin myös se, että millaisilla vannejarruilla ja millaisilla vanteilla vannejarrukokemukset on hankittu. Nykymaailmassa alkaa olla myös niitä pyöräilijöitä, joiden elämän ainoat vannejarrukokemukset on esim. fillarifoorumilta hankittuja virtuaalikokemuksia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #5824
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Olen ajanut Di2-maantiepyörällä neljä vuotta, mutta en minä sähkövaihteita juurikaan miettinyt Exploron hankinnassa. Syynä oli varmasti hinta. Lisäksi Shimanon sähkönapit ovat mielestäni liian pienet hanskojen kanssa käytettäväksi, joten ovat talvella huonot. Sramin kahvat ovat varmasti paremmat.

    Hassu ajatus jättää mutapyörän levyjarrut hankkimatta ja ottaa sähkövaihteet, mutta kukin tyylillään
    Vähän samaa mieltä ollut, mutta tänä talvena mekaaniset vaihteet ovat prakanneet jo kahdella lenkillä. Ensin meni pieni kivenmuru kahvan rattaiden sisään joka lähti pois vasta kahvaa purkamalla. Viime vknlopun lenkillä taas etuvaihtajan vaijeri oli jostain käsittämättömästä syystä löystynyt.

    Sähköisillä ei olisi ollut kumpaakaan ongelmaa.

  5. #5825
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Viime vknlopun lenkillä taas etuvaihtajan vaijeri oli jostain käsittämättömästä syystä löystynyt.
    Viime syksyn TdT 130km äärimmäisen kuraisella gravel/cyclocross-reissulla etuvaihtajan vaijeri luisti erittäinkin kyrpiinnyttävällä tavalla niin että piti viimeiset 40km ajaa pikkulimpulla. Kyrpiinnytti. Ei kyrpiinnytä enää.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #5826
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Viime syksyn TdT 130km äärimmäisen kuraisella gravel/cyclocross-reissulla etuvaihtajan vaijeri luisti erittäinkin kyrpiinnyttävällä tavalla niin että piti viimeiset 40km ajaa pikkulimpulla. Kyrpiinnytti. Ei kyrpiinnytä enää.
    Luistamista minäkin epäilin. R7000 vaihtaja ja pinnoitettu vaijeri. Täyspitkät kuoret. Saihan tuon kirittyä nopeasti.

  7. #5827
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.271
    Vaikka jotkut täällä eivät siitä pitäneetkään, että keskustelu hetkittäin karkasi eräiden nimeltä mainitsemattomien henkilöiden toimesta fixed gravel -suuntaan viime syksynä, niin kyse olikin vaan siitä, että taas fillarifoorumilla oli osattu haistella tulevat trendit ja oltiin edellä aikaansa.. Anno domini 2020 Radavistkin tuumailee, että: "Will gravel fixed riding become a thing?"

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #5828
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Eiköhän tuosta siirrytä fixien myötä kohta kisakireisiin ratarunkoihin nappularenkailla, saadaan nahkaspeedway-radalle Vermoon lisäkäyttöä.



    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  9. #5829
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Kuinka monella on tuo Canyon Grail ajossa, kun se näyttää olevan päällikkö pyörä graveliin?
    Monessa eri maiden testeissä valittu parhaaksi.
    Käyttökokemuksia lähinnä haluaisin. Tuo halvin CF malli vaikuttaa perin hyvältä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #5830
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    73
    Meitsi sai oman, viime vuonna hankitun gg:n viimeinkin sellaiseen kuosiin että ei mitään akuuttia tarvetta ole mitään vaihtaa. Mutta mitäs tässä kannattaisi alkaa "upgreidaamaan"? Pyörä kasattu runkosetistä, eli mitään tarvikeosia ei ole kiinni. Osasarja 1x Rival.
    Paremmat kiekot?
    Putkiosia Al -> Cf?
    Sähkövaihteita? Mitäköhän tuo mahtaisi kustantaa


  11. #5831
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Komee fillari. Jos vaihteet toimii, niin mä ajaisin vaan niin prkleesti. Päivitystarpeen huomaa kyllä sitten, kun jokin kohta alkaa ottamaan ohimoon riittävän paljon.

  12. #5832
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Voimansiirron päivitys niinkin hyvästä kuin uudesta 1x Rivalista on ainakin turhaa rahan hukkaa. Kyyti ei siitä parane. Edulliseen kaupan kompliittiin yleensä ajon kannalta ylivoimaisesti merkityksellisin päivitys on hyvät ja kevyet kiekot ja tubelesointi. Ei niitäkään isolla rahalla kannata välttämättä ostaa, mutta esim tarjouksesta/fillaritorilta jos löytyy.

  13. #5833
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Komee fillari. Jos vaihteet toimii, niin mä ajaisin vaan niin prkleesti. Päivitystarpeen huomaa kyllä sitten, kun jokin kohta alkaa ottamaan ohimoon riittävän paljon.
    Kiitokset! Pakkasella hieman vaijeri tuntuu jäätyvän, mutta ei se niin paljoa haittaa kun 99% lenkeistä tapahtuu plussakelien puolella

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Voimansiirron päivitys niinkin hyvästä kuin uudesta 1x Rivalista on ainakin turhaa rahan hukkaa. Kyyti ei siitä parane. Edulliseen kaupan kompliittiin yleensä ajon kannalta ylivoimaisesti merkityksellisin päivitys on hyvät ja kevyet kiekot ja tubelesointi. Ei niitäkään isolla rahalla kannata välttämättä ostaa, mutta esim tarjouksesta/fillaritorilta jos löytyy.
    Ei nuo nykyiset WTB:n Komit varmaan ihan sieltä halvimmasta päästä ole. Ehkä yritän metsästää jotain kuitukiekkoja alelaareista. Tai sitten vedän nuo nykyiset tubelessiksi.

  14. #5834
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    Sähkövaihteita? Mitäköhän tuo mahtaisi kustantaa
    Mulla oli Ultegra Di2 komponentit sisältäen hydrauliset jarrut ja asennustyöt Asetoni & Asetonissa melko tarkalleen 1.500€. Oman mausteensa toi post mount -jarrut jotka löytyivät Paattoman ystävällisin vinkein Natsaksasta. Kaiken kaikkiaan suhteellisen kallis ja päänvaivaa aiheuttanut operaatio, joka kuitenkin kannatti tehdä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #5835
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    Meitsi sai oman, viime vuonna hankitun gg:n viimeinkin sellaiseen kuosiin että ei mitään akuuttia tarvetta ole mitään vaihtaa. Mutta mitäs tässä kannattaisi alkaa "upgreidaamaan"? Pyörä kasattu runkosetistä, eli mitään tarvikeosia ei ole kiinni. Osasarja 1x Rival.
    Paremmat kiekot?
    Putkiosia Al -> Cf?
    Sähkövaihteita? Mitäköhän tuo mahtaisi kustantaa

    Hetkittäin pyörittelen ajatusta laittaa Dura Ace di2-kahvat ja xtr-takavaihtaja omaan cycloon. Hyllyssä pyörii joutilas R9170 kahva odottamassa inspiraatiota.

    Tällä hetkellä pyörässä on Sram Red kahvat, eli käytännössä samat kuin Rival. Takavaihtaja on Force1 pitkällä häkillä ja takapakka XTR m9001 11-40.
    Vaikka ratasväli pakassa onkin hieman eri kuin mitä maantievaihtaja siirtää ketjua, toimii kyseinen yhdistelmä varsin hyvin.

    Mitä saavuttaisin R9170 + XTR di2 kamppeilla? Käytännössä en mitään ja rahaa kuluisi toista tonnia vaikka osa kamoista onkin jo olemassa.
    Pyörän painokin nousisi laskelmieni perusteella parikymmentä grammaa.

    On toki hyviäkin puolia, Shimanon jarruissa on hieman suurempi "pad retraction", jarrujen rohina ei kurakeleillä ala aivan heti.
    Jarrutuntuma on myös mielestäni parempi.

    Sähkövaihteisiin pitää mielestäni aina olla jokin järjellinen syy riittävin perusteluin, itselleni se oli maantien osalta vasen ranne joka ei kestänyt pitkillä lenkeillä Sramin double tap-tyyppistä etuvaihtajan käyttöä.
    Edelleen kuitenkin kaipaan täsmällisesti ja lujaa kolahtavaa vaihtotapahtumaa ja tätä en vaihtaisi gravelskenessä pois.

    Päivityskelpoisia osia kysyjän fillarissa on ensimmäiseksi ainakin kiekot ja putkiosat.
    Valmiskiekoissa katselisin Reynoldsin ATR-sarjaa, DT Swissin GRC tai CRC, jokerina Kiina esim. Light Bicycle.
    Tuo todennäköisesti pg1130 11-42 takapakka painaa myös aika hurjasti.

    Lisäksi rival-kammet gxp-akselilla on melkoiset verkonpainot. Jos on valmis hieman lyhyempään keskiölaakerin vaihtoväliin,
    tilalle voisi laittaa jotkut kevyet 30mm tai DUB-akselilla olevat kammet, ensiksimainituista Eastonin EC90 SL lienee keveimmästä päästä.
    Myös GXP-akselinen Sram Red22 integroidulla spiderilla on erittäin kevyt ja tähän voit suoraan laittaa Sramin 1x eturattaan.

    Mutta kuten joku jo ehti sanomaan, ei vekotin oikeasti tarvitse muuta kuin kovaa ajoa!
    95% mahdollisesta suorituskyvystä on jo saavutettu kuvassa olevin eväin ja hauskaa on.
    Mutta niin on myös osien speksailu

  16. #5836
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    Kiitokset! Pakkasella hieman vaijeri tuntuu jäätyvän, mutta ei se niin paljoa haittaa kun 99% lenkeistä tapahtuu plussakelien puolella


    Ei nuo nykyiset WTB:n Komit varmaan ihan sieltä halvimmasta päästä ole. Ehkä yritän metsästää jotain kuitukiekkoja alelaareista. Tai sitten vedän nuo nykyiset tubelessiksi.
    Takavaihtajan vaijeri siis jäätyy? Laita täyspitkät kuoret ja suojatut tulpat päihin.

    WTB Komit ovat käsittääkseni aika kevyet ja leveät kehät, eli eivät tosiaankaan huonoimmat mahdolliset kiekot. Navat varmaankin kevyet nocatecit.

  17. #5837
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaan itseäni tuolta toisesta ketjusta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Minulla Di2-muutos Revoltiin jäi maksamaan 640€ ( sis. vanhojen osien myynnistä saadut tulot).

    Eli kahvat vaihtuivat mekaanisista versioista Ultegran Di2 8070 malleihin, takavaihtaja Ultegran RX malliin, ratas Garbarukin 46t ovaaliin ja pakka XTR:n 11-40t (käytetty, kaverilta sopuhintaan).

    Tuohon lisäksi ne kaapelit, boxit, akku ja laturi. (Rosebikellä oli edullisimmat) Bt-palikka löytyi jo jemmasta valmiina.

    Hommassa jeesasi, että jarrusatuloita ei tarvinnut vaihtaa koska ne olivat jo valmiiksi tuota Ultegra-sarjaa ja uudet kahvat olivat valmiiksi täytetyt ja ilmatut, niin vaihto oli todella helppo ja nopea toimenpide. Asennuksen tein myös itse, ihan simppeli homma tuokin.

    Kannattiko? No ehdottomasti! Maantiepyörässä ehdin tottua sähkövaihteisiin ja vaikka tuo mekaaninen Ultegra sinänsä toimii hyvin, niin on tuo Di2 vielä melkoinen loikka eteenpäin.
    Sen verran on setuppi tuosta muuttunut, että etuvaihtaja tuli takaisin ja sen myötä AB:n 46-30t ovaalit ja Ultegran 11-30t pakka. Kampisetiksi vaihtui Ultegra R8000 (Stagesin kammella). Nyt on löytyy 1:1 välitys ja välit on myös riittävän tiheät. Pääosa ajoista täällä tasamaalla menee 46t eturattaalla, mutta onpahan nyt tiukkoja nousuja varten sitten kevyempää mitä laittaa päälle.

  18. #5838
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    WTB Komit ovat käsittääkseni aika kevyet ja leveät kehät, eli eivät tosiaankaan huonoimmat mahdolliset kiekot. Navat varmaankin kevyet nocatecit.
    Totta, 650b i23 kehä painaa valmistajan ilmoituksen mukaan 419g mikä on ihan kohtuullinen paino.
    En löytänyt vertailun vuoksi oikein luotettavia lähteitä esim tuolle Reynoldsille, jossain oli 700c kehän painoksi ilmoitettu 446g, mikä muuten on sattumoisin myös WTB:n 700c i23 kehän paino

  19. #5839
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti

    Päivityskelpoisia osia kysyjän fillarissa on ensimmäiseksi ainakin kiekot ja putkiosat.
    Valmiskiekoissa katselisin Reynoldsin ATR-sarjaa, DT Swissin GRC tai CRC, jokerina Kiina esim. Light Bicycle.
    Tuo todennäköisesti pg1130 11-42 takapakka painaa myös aika hurjasti.
    Takapakka on Microshiftin CS-G113, painoa 426g. Toki painavampi kuin sinun xtr, mutta ei kuitenkaan samaa luokkaa kuin pd1130. Siitä välistä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti

    Lisäksi rival-kammet gxp-akselilla on melkoiset verkonpainot. Jos on valmis hieman lyhyempään keskiölaakerin vaihtoväliin,
    tilalle voisi laittaa jotkut kevyet 30mm tai DUB-akselilla olevat kammet, ensiksimainituista Eastonin EC90 SL lienee keveimmästä päästä.
    Myös GXP-akselinen Sram Red22 integroidulla spiderilla on erittäin kevyt ja tähän voit suoraan laittaa Sramin 1x eturattaan.
    Perehdympä tähän aiheeseen tarkemmin, kiitokset!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Takavaihtajan vaijeri siis jäätyy? Laita täyspitkät kuoret ja suojatut tulpat päihin.

    WTB Komit ovat käsittääkseni aika kevyet ja leveät kehät, eli eivät tosiaankaan huonoimmat mahdolliset kiekot. Navat varmaankin kevyet nocatecit.
    Laitetaan ens talvena, ei täällä etelässä enää kauaa pakkasia riitä. Takanapa on https://foxcomp.fi/88-racing-rear-hub-28h-12x142mm-1, etunapa samaa sarjaa

  20. #5840
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    829
    Ajossa on ollut reilun vuoden. CF SL Sramin osilla. Ainoat lisävarusteet Canyonin täyspitkät lokasuojat ja Panracerin 43mm Gravelkingit. Lisäksi toiset kiekot maantielenkkejä varten. Tyytyväinen olen ollut, kulkee kuin juna eli ei paljoa välitä sohjosta tai pehmeestä hiekasta. Ajoasento on hivenen kompromissi mutta sen kanssa tulee toimeen. Yleispyöränä varsin hyvä. Suosittelen!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kuinka monella on tuo Canyon Grail ajossa, kun se näyttää olevan päällikkö pyörä graveliin?
    Monessa eri maiden testeissä valittu parhaaksi.
    Käyttökokemuksia lähinnä haluaisin. Tuo halvin CF malli vaikuttaa perin hyvältä.
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

  21. #5841
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    179
    Mitä mieltä Meridan Silex sarjasta? Kannattaako katsella eism tuota Silex 400:sta? Saisi nyt tonnilla ulos liikkeestä. Tosin jos myöhemmin kutkuttaa niin tähän ei ihan helpolla päivitetä 11 pakkasta taakse? Vai pitääkö sittenkin kallistua Canyonin puoleen? Nyt olisi hakusessa yleispyörä vähän kaikkeen "edullisella" budjetilla...

  22. #5842
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Näin sivukommenttina tuli juutuupin algoritmista vastaan itselleni uusi termi "grinduro." Kohta sitten varmaan "tarvitaan" siihenkin oma byöränsä sillä ei kai nyt jollain gravelilla tai krossarilla siinä pärjää.

    King of the Ride: Grinduro, California's Gravel Adventure Ride
    https://www.youtube.com/watch?v=ZfGZSKog9Zk

  23. #5843
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Meillehän termin toi ensimmäisenä tietenkin stenu vajaat kolme vuotta sitten https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...26#post2653826 ja senkin jälkeen juuri hän on ollut se joka aika ajoin on pitänyt termiä esillä https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...52#post2793252

    Totta kai siihen tarvitaan oma pyöränsä, mutta toistaiseksi taidetaan vielä olla siinä iloisessa vaiheessa kun etupäässä pienemmät yrittäjät tarjoavat omia ratkaisujaan ja fillaristit hakevat lähinnä sellaisia ominaisuuksia joita ovat ajaessaan kokeneet ja huomanneet tarvitsevansa (eivätkä sellaisia joita he valmistajien ja valtapyörämedian mielestä tarvitsevat ja joita ilman ei joidenkin social media influencereiden tms mukaan voi pärjätä).
    Firlefanz muokkasi tätä : 02.03.2020 at 17.09

  24. #5844
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.271
    Ensi kesänä olisi manner-Euroopassakin grinduroiminen mahdollista ekaa kertaa, kun heinäkuussa Grinduroa ajetaan Lenzerheidessa (ellei sitten Korona vesitä kaikkea...). Mun ymmärtääkseni noi on vähän sen sorttisia häppeninkejä, että varsinaisen "kisaamisen" oheistoiminnot on vähintään yhtä tärkeässä roolissa kuin itse kisaaminenkin. En tiedä, miten istuisi Suomi-skeneen, mutta idea on kyllä hyvä.

    "THE BEST BIKE: You can ride any type of pedal-driven bicycle (no electric-pedal assist!), although we recommend a cyclocross or gravel bike for the Grinduro and Grindurito course. The ultimate setup is probably a disc brake-equipped gravel bike with fast-rolling, tubeless clincher tires and a 2x11-speed crank set. Be prepared with at least two extra tubes, a multi-tool and mini-pump."
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #5845
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Muistaakseni jonkun vuoden Grindurossa kärkikolmikolla oli cyclocrossari, jäykkäperä ja suoratankoinen cyclocrossari. Järjestystä en muista, mutta tuo kuvannee kisan luonnetta, eli reitiltä löytyy nopeita pätkiä mutta myös teknisempää. Kuulostaa sinänsä mielekkäämmältä kuin pelkällä tiellä (vaikka olisikin soraa) kisaaminen, jos nyt ylipäänsä gg:ssä haluaa kisailla.

    Edit: Valehtelin, suoratankoisella tultiin neljänneksi: https://www.instagram.com/p/BLRIjxHAJ3s/

  26. #5846
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeZu Katso viesti
    Mitä mieltä Meridan Silex sarjasta? Kannattaako katsella eism tuota Silex 400:sta? Saisi nyt tonnilla ulos liikkeestä. Tosin jos myöhemmin kutkuttaa niin tähän ei ihan helpolla päivitetä 11 pakkasta taakse? Vai pitääkö sittenkin kallistua Canyonin puoleen? Nyt olisi hakusessa yleispyörä vähän kaikkeen "edullisella" budjetilla...
    Kiinnostava pyörä, jossa on erikoinen geometria. Pitkä runko ja korkea keula. Jossain testissä todettiin, että tuo jälkimmäinen ominaisuus tekee putkelta ajamisesta tehotonta. Olikohan TM:ssä vuosi tai pari sitten. Tiedä sitten, kun en ole kokeillut. Pituuden takia varpaat ei ainakaan osu eturenkaaseen, mitä pidän maastoajossa tarpeellisena.

    10-vaihteinen riittää ainakin itselleni hienosti, sitä en pitäisi tonnin hintaluokassa ongelmana. Kiekot on taas jotain tuntematonta sarjaa, mutta niinhän se tonnin hintaluokassa tapaa olla. Voi silti olla, että pyörii alla siinä missä kalliimmatkin kiekot.

    Jos mitoitus yms. asiat sopii kropallesi, pidän tuota tutustumisen arvoisena vaihtoehtona etenkin tuolla hinnalla. Pyörän ulkonäkö on sitten oma asiansa. Silexissä mielipiteet varmaan jakautuu, mutta se on jokaisen oma asia, jossa muiden mielipiteellä ei ole arvoa.

  27. #5847
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    Pakkasella hieman vaijeri tuntuu jäätyvän
    Tästä aiheesta saattaa löytyä apuja:
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...vain-fillariin

  28. #5848
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    1.184
    Vanha työmatka-ajokki piti päästää jo eläkkeelle, alkaa olemaan yli 60tkm mittarissa.
    Onko tämä nyt tälläinen GG-pyörä, mukavan tuntunen värkki.
    https://www.youtube.com/watch?v=Sbr1...ature=youtu.be

  29. #5849
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Ihan hyvä pyörähän se on, noihin puolimekaanisiin jarruihin on kyllä mennyt hermot, ehkä ne on hyvät jos ei aja paljoa.....

  30. #5850
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Ihan hyvä pyörähän se on, noihin puolimekaanisiin jarruihin on kyllä mennyt hermot, ehkä ne on hyvät jos ei aja paljoa.....
    Mitä tarkoitat puolimekaanisella? Sutra LTDssä on SRAM Rival hydrauliset jarrut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •