GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 46 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1351
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Luuleskelin myös, ettei ISP mahdu Planet X Tempestiinkään. Jäikö siinä 3 mm clearancea foorumilta lukemani perusteella, se on aika vähän?
    Jep, jotain sellaista, mutta tosiaan sivusuunnassa nappulan reunaan oikean chainstayn kohdalla. Esim. pysty/etusuunnassa on sen verran väljempää ettei oikeastaan huolestuta.

    Edit: mutta tuo siis nimellisesti 23 mm vanteella, joka kyllä totta puhuen on kapeahko noille renkaille.

  2. #1352
    MaraWintteristä ruvenneet nastat kaatuilemaan ja keskeltä hyvin kulunut -> kerää sepelin paloja nastojen koloon (+ näyttää sisäpuolelta uhkaavasti, että kohta tulossa läpi). Laitoin Contin Contact Spiket 240 tilaukseen. Josko noissa olisi rullaavuus sen verran siedettävämäpi, että viitsii käyttää takarenkaanakin läpi talven. MArathon Winteriä ei ole pystynyt takana pitämään yhtään paljaan asvaltin keleillä, kun rullaa niin huonosti, eturenkaana menettelee..

  3. #1353
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    https://www.tonitoni.fi/ulkorengas-c...e-grifo-33-622

    Toni&Tonilla pari Griswoldeja yhteensä 179€. Kävin hakemassa ja ensilenkin perusteella onhan noi todella hyvät.

  4. #1354
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Contin Spike 120 tänään eka kertaa TM-pätkällä. Liikkeelle lähdin taas oksennus suussa mutta ilmehän vääntyi perillä hymyn tapaiseen. Hyvin tuo pieneen vastaiseen meni eikä edes hiki tullut. Tosin päällä oli TPS2019 ajokamppeet eli sukkikset jne. ja vauhtikin oli TPS-vauhti.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  5. #1355
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Miten leveän renkaan uskaltaa Shimano RS21 vanteelle laittaa jossa sisäleveys 15mm? Virallinen suositus taitaa olla max 32mm, mitä ongelmia tulee vai tuleeko jos laittaa conti spike 42mm leveänä?

  6. #1356
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Ongelmia ei välttämättä tule, mutta kapealla vanteella 42-millisen renkaan muoto voi olla kaukana optimaalisesta. Vastakysymyksenä esittäisin miksi pitäisi laittaa 42 mm, eikö 37 mm kelpaa?

    Kokemuspohjaista tietoa mulla on 35 mm ja 40 mm Marathon Wintereistä: 40-millistä en kokenut millään lailla enkä millään kelillä paremmaksi ja jossain jäätilanteissa se osoittautui huonommaksikin. Kerran menin kyljelleni kun kupera jää muuten sulalla asfaltilla yllätti; ilmeisesti nastat eivät kriittisellä hetkellä osuneet jäähän eivätkä siksi ehtineet purra tarpeeksi pitoa tuomaan.

  7. #1357
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    42mm on jo ostettuna, tällä hetkellä 17mm vanteissa joihin ei saa uutta kasettia kiinni. Pitää ehkä miettiä jos jätän eteen tuon 42mm tuolle vanhalle vanteelle ja taakse ostan hieman kapeamman renkaan uudelle vanteelle. Etuna myös että ei tarvitsisi vaihtaa kuin taakse kumi kesäksi.

  8. #1358
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Vanteiden vuoksi voit tehdä haluamallasi tavalla, koska renkaat sopivat pyörimään rungossa. Muutoin olen samaa mieltä kokeneen lajitoverin kanssa renkaa leveyksistä ajossa, normipyöräily ei parane leveyttä lisäämällä, pelkkää kokemusperäistä tämäkin.

  9. #1359
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Gravdal 38 mm 33 tpi tuli mietintämyssyyn etukumiksi, saa nähdä pääseekö käyttöön asti. Sitten olisi enemmän ja vähemmän kuluneita Mara Winttereitä 240 versiona. Pitääköhän Contin 4 Season yhtään talvioloissa?

  10. #1360
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Gravdal 38 mm 33 tpi tuli mietintämyssyyn etukumiksi, saa nähdä pääseekö käyttöön asti. Sitten olisi enemmän ja vähemmän kuluneita Mara Winttereitä 240 versiona. Pitääköhän Contin 4 Season yhtään talvioloissa?
    En kyllä 4 seasonin varaan laskisi. Ehkä se on talvirengas jossain Mallorcan leveysasteilla..

  11. #1361
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Nastattomanakin marawinttereitä kitkarenkaana tullut takana käytetyksi, sileällä vesijäällä luistaa, muuten talvisilla lumipinnoilla ihan kelvollinen tuolla takana, hyvin tulee perässä.🤗

  12. #1362
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Niin nastarenkaiden yksi ongelma on nastojen läpitulo muutaman kauden jälkeen, tulee kudoksenkin läpi, ajaahan noilla saattaa vielä hurjan paljon nastoittakin, kulutuspintaa vaikka kuinka ja runkokin kestää. Eikä nuo niin huonoja ajettavuideltaan, autossa toisin.

  13. #1363
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Ongelmia ei välttämättä tule, mutta kapealla vanteella 42-millisen renkaan muoto voi olla kaukana optimaalisesta. Vastakysymyksenä esittäisin miksi pitäisi laittaa 42 mm, eikö 37 mm kelpaa?
    Kuten monet Contin Nordic Spike 240 -renkailla ajavat tietävätkin, on niiden todellinen leveys 37mm ilmoitetun 42 sijaan.

  14. #1364
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tapna Katso viesti
    Kuten monet Contin Nordic Spike 240 -renkailla ajavat tietävätkin, on niiden todellinen leveys 37mm ilmoitetun 42 sijaan.
    Kuten monet varmasti ymmärsivät, esitetyn kysymyksen kannalta on jokseenkin yhdentekevää mikä 42 mm tai 37 mm renkaan niin sanottu todellinen leveys on. Ja saman vastakysymyksen voi esittää aivan riippumatta siitä mikä se "todellinen leveys" on.

    PS Eikä liene aivan mahdotonta sekään etteivätkö esitetyt käsitykset siitä että 37 mm toimisi paremmin mainitulla 15c vanteella ja ettei 42 mm renkaalla saavutettaisi parempia ajo-ominaisuuksia tai suurempaa mukavuutta voisi olla paikkansapitäviä myös tässä meitä kaikkia suuresti yllättäneessä tapauksessa.

  15. #1365
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_koo Katso viesti
    En kyllä 4 seasonin varaan laskisi. Ehkä se on talvirengas jossain Mallorcan leveysasteilla..
    No pitääköhän paremmin kuin Marathon plus? Se tuntuu lipsuvan mukulakivelläkin mutta mustalla jäällä varsinkin kun edessä ollut Land cruiseri taisi jotenkin pitää.

    Kumpikohan rullaa paremmin, Marathon Winter 240 vai Gravdal 33 tpi?

  16. #1366
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    No pitääköhän paremmin kuin Marathon plus? Se tuntuu lipsuvan mukulakivelläkin mutta mustalla jäällä varsinkin kun edessä ollut Land cruiseri taisi jotenkin pitää.

    Kumpikohan rullaa paremmin, Marathon Winter 240 vai Gravdal 33 tpi?
    Tuo Contin 4 season on kumiseoksen puolesta ihan ok märällä ja toimii ihan hyvin maantiepyörässä. En kuitenkaan itse pitää sitä mitenkään talvirenkaana tai edes kovin hyvä renkaana jos maassa on yhtään lehteä tms. Se en siis märän kelin maantienakki.

    Veikkaisin, että gravdal on noista se parempi, mutta kokemusten ei ole (120tpi versio rullasi todella hienosti). Monethan on täällä kehuneet contin Spike renkaita, ne rullaa vissiin hintaisekseen ihan kivasti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  17. #1367
    Tänään ensimmäinen työmatka/ajo Contin Contact Spike renkailla 37mm leveänä 240 nastalla edessä ja 120 nastalla takana.

    Oikein hyvinhän nämä rullaavat ja joustavien kylkiensä takia reagoivat eri renkaanpaineisiin vallan mainiosti. Toki näiden painon huomaa ylämäissä mutta en usko, että kalpenee kalliimmille nastarenkaille pahemmin jos ollenkaan. Myös tubeless asennus onnistui jalkapumpulla todella helposti. Ainakin ensivaikutelman perusteella 5/5 tähteä.

  18. #1368
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Nyt toista talvea hämmästelen contact spiken yllätyksettömyyttä kelissä, kuin kelissä (120piikkiset).
    Saa nämä minultakin täydet 5 tähteä. Hinta-laatusuhde on varmaan parasta. Toki en ole 45nrth krossirenkaita kokeillut.

    j
    Edit: tapatalk kääntää kuvaa. En ollut nurin

  19. #1369
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Samat fiilikset.
    TPS2019 ajettiin näillä, pääasiassa sulaa maantietä ja sepeli kelviä, mutta Treen seudulla oli polanteista nollakelijääkelviä jossa tunnelmat olivat jännittyneet mutta eteneminen sujui ongelmitta.
    Siis rullaa ja pitää jäällä sen minkä omaan ajoon olen tarvinnut. Litkutetut.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  20. #1370
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Tuo Contin 4 season on kumiseoksen puolesta ihan ok märällä ja toimii ihan hyvin maantiepyörässä. En kuitenkaan itse pitää sitä mitenkään talvirenkaana tai edes kovin hyvä renkaana jos maassa on yhtään lehteä tms. Se en siis märän kelin maantienakki.

    Veikkaisin, että gravdal on noista se parempi, mutta kokemusten ei ole (120tpi versio rullasi todella hienosti). Monethan on täällä kehuneet contin Spike renkaita, ne rullaa vissiin hintaisekseen ihan kivasti.
    No huonompi käyttämätön Gravdal löytyisi ja käytettyjä Marathon Winter 240 nastaisena mutta aattelin tuota 4 seasonia sellaisena välikelin takarenkaana. Jäi sit. Nyt on Crossarissa ollut edessä Contin Crossirengas ja takana Contact, Hybriitissä edessä Land Cruiser ja takana Marathon plus .. eli kesärenkailla tähän asti kieli keskellä pärjännyt.

  21. #1371
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Uusi pyörä tulossa ja arvon hommaisiko talveksi Conti Contact Spike 240 vai Terrene Griswoldit. Onko jollain vertailukokemusta näistä kahdesta? Griswold taitaa olla halvimmillaan tuon 80€/kpl kun sillä saa jo 2x Contin Spikea. Ja onko nuo Griswoldit toimineet tubelessina, kun osalla ainakin oli vuotanut kyljistä?

  22. #1372
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minulla ei ole kokemusta noista mantereellisista renkaista, mutta kirjoitan tässä säikeessä nimimerkillä "ei enää koskaan Winter-maroja". Paljon on noita Conteja kuitenkin kehuttu ja itsekin pohdin Contin ja Terrenen välillä päätyen jälkimmäisiin, kun niitä oli juuri sinä lauantaina tarjolla ja jotkut nastalliset piti alle saada. Olen ajanut jokusen sata kilometriä Terreneillä etelän talvessa, joten todellista jääkokemusta ei ole juuri kertynyt. Ilmoja alkoivat pitää ihan heti eli sillä rintamalla vahva kyllä.

  23. #1373
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.222
    Vaimoni työpaikka muutti ja hänestäkin tuli työmatkapyöräilijä. Luovutin toisen parin ehjistä jäljellä olevista Gravdaleista hänelle ja hain Velobiasta Griswoldit itselleni. Päätin, että mulla on kiekkoja sen verran monta paria, että yhdestä perus-350-napaisesta setistä tulee pysyvästi talvikiekot. Dt:n navat kun on sillä tapaa näppärät, että voin helposti vaparia vaihtamalla käyttää samaa kiekkoparia sekä vaihdekrossarissa että yksivaihteisessa. Litkutin Griswoldit niille, vaikka ei täällä Hesalassa vieläkään mitään varsinaista tarvetta nastoille ole. Niin helposti tubelisoituovat, että eivät olisi tarvinneet litkuja ollenkaan. Kyljet on selkeästi paksumman oloiset kuin Gravdaleissa, mutta noin äkkiseltään vanteelle asennettuna ihan asialliselta Griswolditkin vaikuttivat. Paino oli 770 g, molemmat saman verran ja profiili on jonkin verran leveämpi ja selvästi korkeampi kuin Gravdaleissa. Kuvio näyttää paremmalta. Tulispa lunta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #1374
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ...Griswold...
    Minulla nämä ovat olleet toistaiseksi parhaiten ikinä ilmaa pitävät tubeless-renkaat. Tapananihan on aina liikeelle lähtiessä tsekata ja säätää paineet ajelujen mukaan ja näissä on pysynyt hyvin. Voisi jopa uskaltaa harkita lenkille lähtemistä Griswold-fillarilla ilman tuota prosedeuuria ja säästäisin 30s aikaa.


  25. #1375
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Minulla nämä ovat olleet toistaiseksi parhaiten ikinä ilmaa pitävät tubeless-renkaat.
    Tuo on työmatkakäytössä helkkarin hyvä ominaisuus. Grav-Salvador-Dalit hengittävät noin 2,5psi/vrk, mikä käytännössä tarkoittaa punputusta joka toinen ilta. Ei sekään paha, huomioiden että ei ole TL/TLR. Nastat eivät kolmantenakaan talvena ole tunkeutuneet läpi, mutta nastoista ei keskirivillä noin muuten ole paljon jäljellä, näyttävät joltain muussaantuneelta tinalta. Eli varmaan ensi talveksi sitten Grisvåld-tagit.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #1376
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.222
    ^ ja ^^ Mä en todellakaan jaksa säännöllistä punppailua kuin kerran viikossa (), jos silloinkaan, joten siksikin sisurit ovat pitäneet pintansa työmatkapyörässä.

    Vaihdoin aamulla Griswoldit Gravaan alle ihan testimielessä. Ei niillä v....tuttanut asfaltin rouhiminen yhtään sen enempää kuin Gravdaleillakaan. Sen verran kuitenkin, että en mä niillä ilman syytä ala ajella. Täysin subjektiivisesti saattavat rullata aavistuksen Gravdaleja heikommin, mutta ero on melkolailla merkityksetön ja hieman yllättäen saattavat paksummasta rungosta huolimatta olla jopa vähän mukavampikulkuiset eivätkä näköjään tarvitse edes ihan hirveän matalia paineita pysyäkseen joutavina. Toisaalta en ole testannut Gravdaleja ilman sisureita, joten tubeless-Gravdaliin en osaa verrata. Lumikelit olis kyllä kivaa vaihtelua.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #1377
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Ite testailin viime talvena peräkkäisinä päivinä työmatkalla griswoldeja/120tpi gravdaleja, molemmat tubelessina ja molemmat aika vastaavilla dt swissin kiekoilla. Sanoisin että jos kokonaispotissa on 10 pistettä jaossa, niin peli menee gravdalien eduksi 6-4. Rullaus astetta parempaa ja ohuiden kylkien tuoma ajamisen ilo on jotain mikä griswoldeista tosiaan puuttuu. Minulla molemmat kumit pitää ilmat erittäin hyvin ja se johtuu varmaan siitä, että omat gravdalit ovat vielä suhteellisen vähän ajetut. Griswoldit ovat tällä hetkellä parhaat nastarenkaat 700c kokoisena mitä markkinoilla on, joten niillä ajelen jatkossa aina, kun gravdaleista aika jättäää. Kunnes se kauan odotettu Maxxis tulee....

  28. #1378
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Sanoisin että jos kokonaispotissa on 10 pistettä jaossa, niin peli menee gravdalien eduksi 6-4.
    Eläkeläisiä siteeratakseni ma hävisin lotossa taas

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #1379
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Ite testailin viime talvena peräkkäisinä päivinä työmatkalla griswoldeja/120tpi gravdaleja, molemmat tubelessina ja molemmat aika vastaavilla dt swissin kiekoilla. Sanoisin että jos kokonaispotissa on 10 pistettä jaossa, niin peli menee gravdalien eduksi 6-4. Rullaus astetta parempaa ja ohuiden kylkien tuoma ajamisen ilo on jotain mikä griswoldeista tosiaan puuttuu. Minulla molemmat kumit pitää ilmat erittäin hyvin ja se johtuu varmaan siitä, että omat gravdalit ovat vielä suhteellisen vähän ajetut. Griswoldit ovat tällä hetkellä parhaat nastarenkaat 700c kokoisena mitä markkinoilla on, joten niillä ajelen jatkossa aina, kun gravdaleista aika jättäää. Kunnes se kauan odotettu Maxxis tulee....

    Noinhan se kaiken järjen mukaan menee. En ihan sisäistä tuota stenun kirjoitusta, että griswold olisi mukavampi kulkuinen, eikä tarvitsisi niin matalia paineita pysyäkseen joustavana, koska siinä on jäykemmät kyljet. Kyllä se vaan johtuu tuosta seuraavasta toteamuksesta, eli SISUREISTA.

    Jos sisureita on pakko käyttää, niin latexit ovat oikeasti hyvät gravdallienkin kanssa. Minä olen ajanut nyt tämän talven vittorian 38c latekseilla. On pehmeää kyytiä ja pehmenee loppuviikkoa kohden jatkuvasti

  30. #1380
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Talvirenkaat krossariin?

    Tuosta ilmojen päästelystä. Minulla on kellarissa kuudet litkulliset kiekot ja kyllä niissä kaikissa ilmat pysyvät vaikken niillä päivittäin aja tahi ilmoja lisäile. Pahin ilmojen päästelijä on lateksisuri, jotka minulla on maantiekiitäjässä. Haittaa (jos haittaa) luonnollisesti kesällä. Ja minähän en pumppaile muutenkaan, vaan käytän kompuraa.

    Alkaa olla kohta kuukausi siitä kun viimeksi ajelin nastoilla eli Gravdaleilla. Lähes joka päivä ajoa ja suvisetillä mennään. Sepelikään ei ole käynyt kimppuun. Ihmeellinen on elämä ja tämä talvi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •