HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 193 / 516 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 93 143 183 191 192 193 194 195 203 243 293 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.761 - 5.790 / 15460

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5761
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    ^ Kannattaa hakea "chicken" ja "avaruuskana" sanoja tästä ketjusta niin löytyy kyllä spekulaatioita pyörästä

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    Sieltähän sitä löytyi jkv

  2. #5762
    Minkä kokoisia teillä on alla SC:stä. Mulla on pitkät jalat muuhun kroppaan ja kädet myös. Olen 182 pitkä ja inseam on 92. tarjoaa SC L kokoa jossa reach 387, stack 579 ja top tube CC 568. Sitten kun katoin myös Free Ranferia niin siinä tarjoaa M kokoa jossa taas reach 376, stack 568 ja top tube CC 550. Free Ranger L koossa reach 384, stack 589 ja Top tube CC 565. Eli L koot keskenään paljon lähempänä toisiaan. Titaanirunkoisessa suositukset menee yksiin SC:n kanssa. Hiukka ihmetyttää suositusten ero. SC malliin olen kyllä noitten välillä kuitenkin kallistunut.

  3. #5763
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Oma budjetti "kevyensarjan" gravel projekti alkaa olemaan pakettien noutoa ja niputtamisti vaille valmis. Lähtökohtana Meridan Ride - sarjan kuiturunkoinen endurance maantiekiitäjä.

    - Renkaiksi Donnelly CDG 30mm
    - Shockstop stemmi
    - Ritchey VentureMax tanko
    - Absoluteblack ovaali 40t 11-36 pakalla

    Renkaat on pyritty optimoimaan niin, että kestopäällysteelläkin kulkee. Saapi nähdä miten tuo käytännössä toimii.

  4. #5764
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Minkä kokoisia teillä on alla SC:stä. Mulla on pitkät jalat muuhun kroppaan ja kädet myös. Olen 182 pitkä ja inseam on 92. tarjoaa SC L kokoa jossa reach 387, stack 579 ja top tube CC 568. Sitten kun katoin myös Free Ranferia niin siinä tarjoaa M kokoa jossa taas reach 376, stack 568 ja top tube CC 550. Free Ranger L koossa reach 384, stack 589 ja Top tube CC 565. Eli L koot keskenään paljon lähempänä toisiaan. Titaanirunkoisessa suositukset menee yksiin SC:n kanssa. Hiukka ihmetyttää suositusten ero. SC malliin olen kyllä noitten välillä kuitenkin kallistunut.
    Olen itse 181/87 ja L-koko on juuri hyvä. Sentin lyhyempää stemmiä olen harkinnut, mutta katsotaan nyt. L-koossakin 700c 40mm on toe overlapia eli renkaat ottavat kenkiin kiinni, M-koossa tuo vain pahenisi. 650b-renkailla ei ole ollut ongelmia. Oudolta kuulostaa tuo Free Rangerin kokosuositus.

  5. #5765
    184/91 mitoilla SC koko L ja 80mm stemmi + suora tolppa.
    Free Rangerissa taisi olla hieman enemmän tilaa jalan ja eturenkaan väliin (ja ilmeisesti rengastilaa myös enemmän takapäässä).

  6. #5766
    176/80 mitoilla M-kokoinen SC, 90mm stemmi ja setbackitön tolppa. Ei toeoverlappia kummallakaan vanteen halkaisijalla ja 43 koon kanootilla. Erittäin tyytyväinen ollut hankintaan.

  7. #5767
    Kiitos vastauksista. On kyllä vähän outo Free Ranger suositus. SC miellyttää enemmän ja L koon uskaltaa varmasti tilata jos siihen päädyn. Toisena vaihtoehtona vielä pyörii mielessä Rose BackRoad. Vähän hinnakkaampi, kevyempi. Eli vähän kovempi kilohinta mietityttää ��

  8. #5768
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Toimiko sulla hyvin vaihteet Rivalin takavaihtajalla ja 11-40t pakalla ja eikö tuo oo medium -mittainen vaihtaja? Just mietin ostaisko 11-36t vai peräti tuon 11-40t pakan..
    Se vaihtaja oli tosiaan 3-4vuotta vanha 1x Rival. Mielestäni tuota on ollut saatavilla vain yhdellä häkillä, joka lienee medium.

    Tuo 11-40t pakka toimi juuri ja juuri myös tuolla perus häkillä kun b-ruuvi olis melko tapisss, aika äärimmilleen sen toiminta oli siis venytetty.

    Nyt Gx-häkillä toi on toiminut todella hyvin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  9. #5769
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Uusi Trig herättää omistushaluja http://ragleybikes.com/products/trig...te-bikes-2020/

  10. #5770
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Tänään posti toi Vitus Energien ja ensivaikutelma pyörästä erittäin hyvä ja L-koko vaikuttaisi sopivalta itselle. Mutta ihan yhtä hyvä tuuri ei tainnut käydä noiden vaihteiden ja letkujen kanssa, kaikki vähän ylipitkiä. Varsinkin jarruletkut on taidettu vaihtaa vaan euroversioon lyhentelemättä ja jääneet liian pitkiksi. Lisäksi takajarrun letku menee rungossa oikealta puolen ylhäältä sisään, jolloin tekee ylimääräisen mutkan kun toiselle puolen saisi siistimmin.

  11. #5771
    Onko kukaan ehtinyt vielä saada kokemusta Shimanon GRX vaihtajasta, etenkin siitä kuinkaisoja rattaita se epävirallisesti syö? Virallisestihan kerrotaan että 42t max mikä on kyllä vallan suuri, mutta jääkö yhtään pelivaraa pistää vielä isompaa. Nykyinen voimansiirto vetelee kaikkien rattaiden osalta viimeisiään niin sen loppuunkuluessa ajattelin päivittää 1x11 grx setuppiin ja vallalla olevasta keskustelusta pisti miettimään että onko tuossa yhtään pelivaraa mennä virallisten rajojen yli.

  12. #5772
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    ^ Riippuu kuinka kapean välin uskallat jättää eturattaan ja rungon väliin. Omassa pyörässä kyllä näyttää mahtuvaan isompi kun 42T mutta käytän 40T ratasta koska omassa käytössä en näe tarvetta isompaan kun 11-42 takapakka ja 47x650b renkaat. Voin myöhemmin kyllä mitata 40T rattaan läpimitan ja etäisyyden rungosta.

  13. #5773
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    GRX RX810 sarja, Shimano Hollowtech II BSA keskiölaakeri, 40T eturatas, ketjulinja suora noin 6. vaihteen kohdalla (1. on tietysti hitain vaihte). Eturattaan sisäpuolen tasapinta on rungon keskiölaakerin kiinnitysputkesta 12mm etäisyydellä. 40T rattan läpimitta on 165mm, säde 82,5mm. Surly Midnight Special rungossa jää hammasrattaan ja rungon alahaarukan väliin 11,5mm rako. Jos eturattaan säde olisi 10mm isompi olisi rako noin 9mm. Minimiväli rattaan ja alahaarukan välillä voisi olla yli 6mm niin 5,6mm leveä ketju mahtuu vielä läpi.

  14. #5774
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    No eiköhän tuossa ollut kyse 1x grx takavaihtajajasta.

  15. #5775
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No eiköhän tuossa ollut kyse 1x grx takavaihtajajasta.
    Näin kyllä oli, mutta ei todellakaan huono tieto tuokaan.

  16. #5776
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    No jo: GRX 1x11 eturatskin on 42T. Sitä ihmettelinkin että mihiin sitä isompaa eturatasta tarvitaan. Kielimuuri...

  17. #5777
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Oma gg - viritelmä on saavuttanut version 1.0. Versioon 1.1 tulee vielä ovaali NW ratas ja GRX takavaihtaja. Mielekiinnolla odotan tuon Shockdtop stemmin toimintaa.



  18. #5778
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    160
    Raporttia tänne sit stemmin toiminnasta 😉

  19. #5779
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Felt breed 30:llä tänään 110km ensilenkki - huiman hauska laite ja hyvin etenee haastavissakin paikoissa. Ei ainakaan itellä tarve saada lyhempää välitystä kuin tuo nykynen 42/42-11. Tuossa siis myös grx ja 650B 47mm

  20. #5780
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Raporttia tänne sit stemmin toiminnasta 
    Mulla on shockstopin kanssa ajamisesta kokemusta jotain 350km verran ja kai se ihan mainospuheiden mukaisesti toimii, eli poistaa tärskyistä ja tärinästä pahimman terävyyden. Putkelta runtatessa en oo huomannut mitään ei-toivottua notkumista. Laitoin vaan ohjeiden mukaiset elastomeerit sisään, enkä oo kokeillut säätää sen jälkeen vastusta mihinkään suuntaan. Sellainen ongelma stemmin toteutuksessa on, että vaimennus-efektin voimakkuus ei droppitangon kanssa ole sama eri otteilta. Jos vaimennus on hupuilta ajaessa sopiva, on efekti paljon pienempi alaotteelta ajaessa, koska vipua on vähemmän.

    Kuinka paljon stemmi sitten vähentää väsymistä? En tiiä, mut pitkän lenkin viimeinen kymppi lainkuuliaisesti epätasaisia kelvejä ajellen on yhä ihan perseestä, mut ehkä tavallisella stemmillä ois vielä enemmän.

  21. #5781
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    Noniin, ostelkaahan niitä gravel-pyöriä nyt kun renkaat saa vielä olla yli 43-milliset ja vaakaputken maksimislouppauskulmaa ei ole määritelty UCI:n toimesta....
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #5782
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    140
    Miksiköhän Canyon Grailissä on niin älyttömän pitkä reach? Eikö Gravel pyörässä pitäisi yleensä olla melko rento ja pystyhkö ajoasento?
    Vertailukohtana Grailille minulla toimii Canyon Endurace, jonka geometria on minulle sopiva ainakin maantiekäytössä. Minulla on pitkät jalat (94,5cm/192cm), joten droppia tulee pystymmälläkin geometrialla.

    Endurace (XL): Reach+ 486 mm, stack+ 702 mm

    Grail (XL): Reach+ 500 mm, stack+ 709 mm

    Canyonin ilmoittama reach+ tarkoittaa etäisyyttä poljinkeskiöstä ohjaustankoon.

    Molemmissa pyörissä on ohjaustanko, jonka reach on 70 mm, joten Grailin reach on käytännössä 14 mm pitempi kuin Enduracessa. Kuinka paljon tuo 7 mm korkeampi stack kompensoi pitempää reachia? Toimisikohan XL koon Grailissä tarvittaessa hyvin 80 mm tai 70 mm ohjainkannatin? Vakiokannatin on 90 mm.

    Olisikohan vaan järkevää katsella jotakin toista gravel pyörää pystymmällä geometrialla? Minulla on Canyonilta Endurace ja Grand Canyon pyörät, joihin olen ollut tosi tyytyväinen, joten mielelläni ostaisin gravelinkin Canyonilta.

  23. #5783
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sil Katso viesti
    Miksiköhän Canyon Grailissä on niin älyttömän pitkä reach? Eikö Gravel pyörässä pitäisi yleensä olla melko rento ja pystyhkö ajoasento?
    Vertailukohtana Grailille minulla toimii Canyon Endurace, jonka geometria on minulle sopiva ainakin maantiekäytössä. Minulla on pitkät jalat (94,5cm/192cm), joten droppia tulee pystymmälläkin geometrialla.

    Endurace (XL): Reach+ 486 mm, stack+ 702 mm

    Grail (XL): Reach+ 500 mm, stack+ 709 mm

    Canyonin ilmoittama reach+ tarkoittaa etäisyyttä poljinkeskiöstä ohjaustankoon.

    Molemmissa pyörissä on ohjaustanko, jonka reach on 70 mm, joten Grailin reach on käytännössä 14 mm pitempi kuin Enduracessa. Kuinka paljon tuo 7 mm korkeampi stack kompensoi pitempää reachia? Toimisikohan XL koon Grailissä tarvittaessa hyvin 80 mm tai 70 mm ohjainkannatin? Vakiokannatin on 90 mm.

    Olisikohan vaan järkevää katsella jotakin toista gravel pyörää pystymmällä geometrialla? Minulla on Canyonilta Endurace ja Grand Canyon pyörät, joihin olen ollut tosi tyytyväinen, joten mielelläni ostaisin gravelinkin Canyonilta.
    Näyttää tosiaan XL koko olevan grailista hivenen pidempi. Johtuisikohan tuo siitä, ettei grailista ole 3xl kokoa, niinkuin endurancesta, eli L-koon jälkeen portaat ovat vähän harvemmassa.
    Grailin 2xl näyttää taas olevan yhtä pitkä, mitä endurancen 3xl. M-koossa ei myöskään ole eroa.

  24. #5784
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Kuutisen tuhatta kilometriä ajeltu Ridley X-Traililla ja alkaa tuntua, että ei tuo hiilikuitu runkomateriaalina vain ole meikäläisen juttu.

    Heräsi ajatus, että ostaisin titaani/teräs -runkosetin, johon käyttäisin mahdollisimman paljon osia tuosta Ridleystä.

    - flatmount 160 mm hydrauliset jarrut
    - 142/12 ja 100/12 läpiakselit
    - 27,2 mm satulatolppa
    - 24 mm kammet

    Samalla pyörällä pitäisi hoitua ympärivuotiset työmatka-ajot pk-seudulla (ruostesuojaus kunnossa, jos teräs), lenkit maan-/sorateillä ja lyhyehköt retket, joissa laukkuja edessä ja takana. Retkihommissa riittäisi, että rungon voisi olettaa kevyehköllä kuormalla sellaista kestävän, eli painotus geometrian ja painon suhteen mieluummin vähän sporttisemman ja kevyemmän puolella. Mitään ihan hervotonta rengastilaa en tarvitse, mutta talvella olisi kiva, jos joku, sanotaan vaikka vähän reilu 40 mm, nastarengas menisi.

    Mitä runkoa laittaisitte tuon suuntaisilla spekseillä? Titaaninen Planet X Tempest V3 vähän houkuttelisi hinnallaan, mutta ilmeisesti jälkipeli tosi nihkeää, jos rungossa onkin jotain vikaa?

  25. #5785
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    99
    Omaahan pitää aina ehdottaa vaikka ei varsinaisia perusteluita olisikaan. Olen tykännyt vaikka omani ajoon saaminen viivästyi syksystä kesään. Heinäkuusta tähän päivään olen ajanut melkein joka päivä ja aina tuntuu yhtä ihanalta. Lokarit ja 35 mm nastat alla, tilaa on isommillekin.

    Jonkinlainen suojaus piti valmistajan mukaan olla jo tehtaalta, mutta minun mielestä sellaista ei näkynyt. Suihkin sisään itse Tectyyliä. Melkein jokainen kierre piti putsata kierretapilla ennen kuin meni pultit kierteille. Keula piti valmistusvirheen takia uusia ja tässä kesti kolme kuukautta. Koski kuitenkin vain tiettyä muutaman kymmenen yksilön erää. Näistä kolmesta jutusta pari miinusta laadun puolesta. En vaihtaisi kuitenkaan pois, tykkään koko ajan enemmän pyörästä.
    Kaikki listaamasi täsmää ja nyt tätä saa näköjään myös mustana!

    https://fairlightcycles.com/product/...v=f0aa03aaca95

  26. #5786
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Varsin varteenotettava vaihtoehto tuo Fairlight, kiitoksia. Sininen tuollainen on jäänyt pyöräsi kuva -ketjusta mieleen, se oli varmaan sitten sinun.

  27. #5787
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Varsin varteenotettava vaihtoehto tuo Fairlight, kiitoksia. Sininen tuollainen on jäänyt pyöräsi kuva -ketjusta mieleen, se oli varmaan sitten sinun.
    Voi olla, että oli minun pyörä siellä ketjussa, jonka näit. Itse hommasin rungon ensimmäisestä erästä ja tuo on kyllä ollut todella mieluisa pyörä. Reilut 5 tkm taitaa olla jo takana tuolla, mutta tässä jo ihan odottelee kevättä, että pääsee tuolla taas tien päälle (talvella ajelen muilla pyörillä, Secanilla kyllä trainerillä jonkin verran). HelCX:n cyclokisoja kävin ajamassa Secanilla ja pyörä toimi yllättävän hyvin siinäkin käytössä.

  28. #5788
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    Markkut:lle sanoisin, että jos yhtään pitempään viihdyt saman pyörän tai rungon kanssa, niin Pk-seudun suoloissa ympärivuotiseen pyöräilyyn katselisin suosiolla ED-pinnoitettua terästä (tunnistaa mustista putkien sisäpinnoista), titaania tai rosteria budjetista riippuen. Vaikka runko ei ruostuisikaan puhki ihan viidessä vuodessa, niin kuin omani aikoinaan, niin mielenrauha maksaa hintansa takaisin. Toisaalta teräksen hyvä puoli on kyllä se, että korjaaminen ei ole mahdoton operaatio ja tekijöitäkin alkaa Suomesta löytyä. Korjattuna ajossa tuo oma puhkiruostunut sotaratsunikin on edelleen.

    On Onen ja PlanetX:n titsku on halpaa. All Cityt on pinnoitettuja kaikki, joskin ei ilmeisesti ihan maailman kevyimmistä putkista hitsattuja ja siihen nähden (ehkä) hintavahkoja. Cosmic Stallioneita on välillä näkynyt myynnissä jonkin verran alennettuina. Omalla listallani Standert Ergeschoss olisi aika korkealla, vaikka vähän cx-mäinen bb-droppi onkin 700c-kiekoilla. Ribblen CGR Ti:n hinta on parin tonnin paikkeilla, mutta en osaa sanoa, onko On Oneen nähden kaksinkertaisella hinnalla katetta. Erityisen kevyt (tistkurungoksi) sekään ei ole. Tai sitten pysyttelet siinä nykyisessä. Se ei käynyt ilmi, miksi muovirunko ei sinusta tunnu omalta, mutta ihan kaikilta EU-standardeihin tehdyiltä tehdastekoisilta metallirungoiltakaan ihan kaikkia niiden materiaaleihin miellettyjä ominaisuuksia ei välttämättä kannata odottaa saavansa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #5789
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    ^ Kiitoksia vinkeistä, guugle esiin ja kaivelemaan...

    Viihtyisin varmaan vieläkin 2008 vuosimallin alumiinisen Merida CC5:n satulassa, jos siinä olisi levyjarrut, eli kyllä tuo pitkäikäisyys tärkeä ominaisuus on. Meridahan on ihan krossari tuon bb-dropin osalta ja en ole kokenut eroa niin suureksi, että se valintaan vaikuttaisi. Runko puhki viidessä vuodessa... Pistää kyllä tosiaan miettimään, onko perusteräs hyvä vaihtoehto, kun käytännössä päivittäin tulee pyöräiltyä.

    Muovirunko on tuohon retkihommaan vähän huono - ei tee mieli laittaa tavaratelineitä. Maalia on lähtenyt kolhujen seurauksena sieltä täältä ja mm. takahaarukasta eturattaiden kohdalta. Varmaan vain kosmeettisia vikoja, mutta jotenkin ei ole luottoa. Kaipaisi vähän työkalumaisempaa laitetta, vaikken minä pyörää mitenkään erityisen huolettomasti käsittelekään. Materiaalien ominaisuuksien arvioinnissa taidan olla vähän huono. Pyöräkauppias oli sitä mieltä, että kuituun vaihtamisen jälkeen ei paluuta enää ole, mutta minusta tuo Merida on edelleen tosi hyvä ja hauska pyörä ajaa. Sinänsä minulla ei mitään ole alumiiniakaan vastaan, mutta olen ajatellut sen olevan ainakin terästä huonompi retkilastissa. Mitenköhän tuo titaani sitten tuossa mielessä?

  30. #5790
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    Mun rungon puhkiruostumisen suhteen kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että se oli vannejarruin varustettu OX Platinum-runko, jonka chainstayt on todennäköisesti ohuempaa tavaraa kuin yhdenkään tehdastekoisen levyjarruteräsrungon ja mitä ohuempaa teräs on, sitä nopeammin siitä korroosio päässee syömään itsensä läpi. Mutta en siltikään ehdoin tahdoin enää hankkisi suolaloskassa uitettavaksi muita kuin ED-pinnoitettuja tai vaihtoehtoisesti sellaisia runkoja, joiden ruostuminen ei aiheuta kovin suuria taloudellisia tai henkisiä tappioita
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •