ElectrobikeLostInLaplandGiantBikeshop
Sivu 19 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 767

Aihe: Yt industries pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Vakiona näyttäis olevan tämä ohjainlaakeri
    Acros AiX-326 42/52 laakerit. Vaihtuuko laakereiden koot sit samalla?

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Joo tosiaan, alumiinisessa mallissa on 44/56 kupit ja siihen tuo olisi sopinut mutta sulla olikin näköjään CF. Kuiturungossa on ilmeisesti integroitu ohjainlaakeri juurikin 42/52 enkä uskalla siihen neuvoa sen enempää kun en varmuudella niistä tiedä.

Kaikki on tietysti mahdollista mutta mulla on maastopyörää sekä kuituna että alumiininä enkä ole huomannut käytännön eroa kestävyydessä.

Kuitusen ota aina ehdottomasti jos pussi kestää joskaan rungon materiaali ei ole mulla ikinä ollut se tärkein kysymys.

Noni, alkaa kuulostaa hyvältä. Ps edelleenkään ei tullu perusteluja miks se kuitunen pitäs valita alun sijaan. Tuntuu vaa olevan joku hypejuttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Noni, alkaa kuulostaa hyvältä. Ps edelleenkään ei tullu perusteluja miks se kuitunen pitäs valita alun sijaan. Tuntuu vaa olevan joku hypejuttu.
    Mennään osittain Apple vs Android, PC vs Mac, Betamax vs VHS tontille. Kummallakin ajelee, mut kuiturungosta saa yleensä kevyemmän ja jäykemmän kohtuuhintaan. Alu varmaan harrastajalle järkivalinta, kuitunen jos haluu hifistellä - moni haluaa Nimim 4 fillaria tallissa joista 3 kuitua ja yksi teräksinen.
    Ride and Smile!

Noissa halvemmissa kuitusissa ei tunnu juurikaan painoeroa olevan. Ainoo etu siis jäykkyys ja mahdollinen coolius/hifistely? Osissa malleissa erilainen geo, mahdollisesti ulkonäkö. Miinuksia tarkat momentit, rajoitukset kuljetuksessa(ei sovi kaikkiin telineisiin), kitkatahnapelleilyt, ylimääräiset suojaustoimet ja mahdollisesti todennäköisemmät laatuvirheet, suuremmat ympäristöhaitat? Ei sinällään mitään kuitua vastaan, mut mielummin valitsen alun, varsinki jos alun saa paremmilla osilla halvemmalla.

Eiei, kyllä nyt pitää foorumilla saada lopullisesti päätettyä kumpi on parempi, alu vai hiili, ja ”väärällä” ajelevat jokainen tunnustaa ajavansa huonolla pyörällä. (Entäs sitten pyörät joissa on molempia ).

Ketjun aiheeseen, itsellä jäi YT ostamatta (peruin päivää ennen toimitusta), menin lukemaan tuoreita asiakaspalautteita YT FB sivuilta ja Trustpilotista. Ei kannata katsoa ennen ostoa.

Nyt julkaistu jeffsyn alumalli. Samalla geolla kun kuitunen. Vähän pettymys tuo kokoonpano, 2300e ja osat halvimmasta päästä, mietin et jos päivittelis säästyneellä rahalla vs kuitumalli, mut tulis kyllä huomattavasti kalliimmaks päivittää ees suunnilleen kuitusen tasoseks ku ostaa se kuitunen. Kovasti silti pohdiskelen tällä hetkellä jeffsyn(joko kuitu tai alu), norco sightin ja evolink 140 kanssa, joka himottais ehkä eniten, mutta joutus ettii käytetyn tai kasailla runkosetistä hyödyntäen nykyisiä osia ja päivitellä niitä sit myöhemmi vielä budjetti siis todnäk noin 3000e, näyttää toi halvin alunorcokin melkee sen maksavan, eikä siinäkään iha kummoset osat.

Tavoitteena ois jokapaikan höylä, joka kestäis kurittamista myös bikeparkissa. Jotenkin polesta semmone mielikuva et se sopis parhaiten myös siihen kurittamiseen.

^ Mun mielestä tossa alu Jeffsyssä on aivan fiksut osat. Jarruthan siihen voi päivittää heti uutena esim. Guide RE mallisiin ja voimansiirtoa sitten aikanaan kun se on vaihtokunnossa. Eihän tuossa 3000e kuitumallissakaan tule kuin NX voimansiirto ja Guide R jarrut. Tietty tuo kuitumallin DPX2 takaiskari on parempi, mutta noitakin löytää alesta välillä 300 euroon (RS Super Deluxea ja tuota Foxia).

Offtopiccina:
    Katso myös Commencalin 2019 Meta TR 29. Lähtee nyt 2799e + toimitus. GX Eagle voimansiirto ja Fox 36 Performance keulaa ym..

Luulen, että jonkin ajan päästä julkaistaan alumalli myös paremmilla osilla. Jossain vaiheessa kenties jälleen myös rajatun erän no carbon erikoismalli, jossa alupyörässä hipoimmat mahdolliset osat mutta ei kuitua.

https://www.propain-bikes.com/bikes/enduro/tyee-al/

Tässä hyvä vaihtoehto ja hinta kohdillaan. Saa tuunattua osia mielekseen ja Alu sekä kuituiset vaihtoehdot.

Kun vaan osaisi päättää kokojen M ja L välillä tuosta alu Jeffsystä. En ole päässyt koskaan testaamaan tätä uutta geota ja olen 176cm pitkä ja lyhyt jalkainen. Esim Canyonin Spectralissa L ei tule kysymykseen, koska satulatolppa niin korkea. Jeffyssä houkuttelisi tuo pidempi reach, mutta onkohan L liian iso? Ajan perus teknistä polkua 90% loput parkkia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putte2 Katso viesti
    Kun vaan osaisi päättää kokojen M ja L välillä tuosta alu Jeffsystä. En ole päässyt koskaan testaamaan tätä uutta geota ja olen 176cm pitkä ja lyhyt jalkainen. Esim Canyonin Spectralissa L ei tule kysymykseen, koska satulatolppa niin korkea. Jeffyssä houkuttelisi tuo pidempi reach, mutta onkohan L liian iso? Ajan perus teknistä polkua 90% loput parkkia.
    Itsellä on 2019 hiilarimalli ja kokona XL. Olin juuri L ja XL kokojen välissä. Pituutta on itsellä 182 cm. Stemmin vaihdoin 35mm versioon. Just hyvä noin ja ei tunnu yhtään liian isolta. Ajot on teknistäpolkua 100%

No canyon spectralin L koossa satulaputki on lähes saman pituinen mitä YT jeffsyssä XXL koossa. L koon jeffsyssä taas on 5mm lyhyempi satulaputki mitä spectralin M koossa. Varmasti sopii tuo yt:n L koko ainakin satulan korkeuden myötä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom-i Katso viesti
    Itsellä on 2019 hiilarimalli ja kokona XL. Olin juuri L ja XL kokojen välissä. Pituutta on itsellä 182 cm. Stemmin vaihdoin 35mm versioon. Just hyvä noin ja ei tunnu yhtään liian isolta. Ajot on teknistäpolkua 100%
    Johan on outo mitoitus pyörässä, jos 182 cm kuski on L ja XL kokojen välissä.... ������

Jaa ei musta vaan. Ite myös 182 ja norcolla myös oisin L ja XL välissä. Sitäpaitsi lyhyemmät satulaputket mahdollistaa juuri sen että koon voi valita mieltymyksistä riippuen pyörän pituuden mukaan, ennemmin kuin satulan korkeuden mukaan.

Mulla M koko Jeffsystä ja pituutta 175cm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti trance Katso viesti
    Onko sulla uudella geolla oleva Jeffsy? Tuntuuko sopivalta, valitsisitko uudestaan M koon? Vanhalla geolla itsekin joutuisin ottamaan M koon, johtuen satuputken korkeudesta. Uusi antaa tilaa säätää runkokokoa.

Taitaa vaan Spectral AL 6.0 viedä voiton vs Jeffsy AL Base. komponentit vaan melkoisesti paremmat Canyonissa, vaikka geometrialtaan tuo Jeffsy on kiinnostava. Liian iso riski ostaa sika säkissä kun ei pääse testaamaan. Hintaero näiden välille jaa noin 200€ (Jeffsyn hyväksi). No mitä tuolla sitten saa, FOX36 keulan, paremman perän, Shimanon SLX jarrut ja vaihteet. Paino Canyonin hyväksi vajaa kilo.

Onko sulla uudella geolla oleva Jeffsy? Tuntuuko sopivalta, valitsisitko uudestaan M koon? Vanhalla geolla itsekin joutuisin ottamaan M koon, johtuen satuputken korkeudesta. Uusi antaa tilaa säätää runkokokoa.
    Mallia 2019!

No nyt se geo riippuu sitten vielä siitä oliko 2019 alu vai kuitu....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    No nyt se geo riippuu sitten vielä siitä oliko 2019 alu vai kuitu....
    Kuitu 🙂

Taitaa vaan Spectral AL 6.0 viedä voiton vs Jeffsy AL Base. komponentit vaan melkoisesti paremmat Canyonissa, vaikka geometrialtaan tuo Jeffsy on kiinnostava. Liian iso riski ostaa sika säkissä kun ei pääse testaamaan. Hintaero näiden välille jaa noin 200€ (Jeffsyn hyväksi). No mitä tuolla sitten saa, FOX36 keulan, paremman perän, Shimanon SLX jarrut ja vaihteet. Paino Canyonin hyväksi vajaa kilo.
    Pistä vielä muutamat satkut ja osta jeffsy comp Kai tuo AL mallikin menis jarrupäivityksellä. Ite panostaisin geoon, plus yt:n saa 29”. Tosin 27.5 jeffsyssä ois huomattavasti pidempi iskari kun 29 mallissa ja vipusuhde näin ollen paljon pienempi.

Yt jeffsy comp1 17malli. Kannattako keula pidentää huollon yhteydessä 150-160mm. Menossa kohta puoliin niin kuulisin kokemuksia.

Tuossa googlaillessa osui silmääni jälleen se oliko viime vuoden 400 kappaleen limited edition no carbon capra. Ai että se oli hieno ja todella hyvän hintainen. 3599 euroa, raw alumiiniviimeistely, xtr:ää, factory foxia, kierrejousi dpx2 takana, code rsc jarrut, kashima dropperi...
    https://enduro-mtb.com/en/yt-capra-2...mited-edition/

Mulla on 2019 vuoden hiilari jeffsystä L-koko ja pituutta itsellä 174cm. Stemmin vaihdoin 35mm. Pyörä tuntuu sopivalta, mutta pidän ehkä aavistuksen isohkoista pyöristä. Olen myös kokeillut kaverin m-kokoista 2019 canyon specktralia, joka tuntu erittäin pieneltä. Toinen kaveri, joka taas on noin 180cm pitkä ja ajaa L kokosilla pyörillä, sanoi tuon mun jeffsyn tuntuvan hälle ehkä liian pieneltä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti trance Katso viesti

Onko tietoa mahtuuko -20 29 jeffsyn takarenkaaksi 2.6. Vittoria agarroa suunnitellut renkaiksi

Voit yrittää googlata löytyykö 2019 cf Jeffsyn omistajien tai testien kommentteja aiheesta. 2019 kuiturunko on sama kuin 2020 runko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-Boy Katso viesti
    Mulla on 2019 vuoden hiilari jeffsystä L-koko ja pituutta itsellä 174cm. Stemmin vaihdoin 35mm. Pyörä tuntuu sopivalta, mutta pidän ehkä aavistuksen isohkoista pyöristä. Olen myös kokeillut kaverin m-kokoista 2019 canyon specktralia, joka tuntu erittäin pieneltä. Toinen kaveri, joka taas on noin 180cm pitkä ja ajaa L kokosilla pyörillä, sanoi tuon mun jeffsyn tuntuvan hälle ehkä liian pieneltä.
    Itellä 17mallin jeffsy ja koossa M pituutta on 177. Olis kiva testata L kokoa miten sopisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Itellä 17mallin jeffsy ja koossa M pituutta on 177. Olis kiva testata L kokoa miten sopisi.

Itsellä 174cm ja tuossa vanhemman mallin jeffsyssä L-koko olisi itselle varmaankin liian iso (penkkiä ei saisi tarpeeksi alas ainakaan 150mm dropperilla). Nykysessä L-kokoisessa istuinputki on 435mm ja dropperi jää pohjasta n. 30mm. Vanhemman jeffsyn M- koossa ja uudemman L- koossa näyttäisi olevan suurinpiirtein saman mittaset istuinputket, 440 ja 435.

Eli varmaan sinun mitoilla L-koko olisi oikein sopiva; totta kai riippuen omista mieltymyksistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-Boy Katso viesti
    Itsellä 174cm ja tuossa vanhemman mallin jeffsyssä L-koko olisi itselle varmaankin liian iso (penkkiä ei saisi tarpeeksi alas ainakaan 150mm dropperilla). Nykysessä L-kokoisessa istuinputki on 435mm ja dropperi jää pohjasta n. 30mm. Vanhemman jeffsyn M- koossa ja uudemman L- koossa näyttäisi olevan suurinpiirtein saman mittaset istuinputket, 440 ja 435.

Eli varmaan sinun mitoilla L-koko olisi oikein sopiva; totta kai riippuen omista mieltymyksistä.
    Mennään ainakin tulevakausi tällä. Just vein fillariosaan iskarihuoltoon, keskiö ja laakeri remonttiin. Saa alustan viimesen päälle iskuun

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •