LostInLaplandElectrobikeGiantBikeshop
Sivu 5 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 315

Aihe: YT Decoy

Achtung.
    Ekaa maasturia ostelemassa ja sähkötäpäri on valikoitunut hankinnan kohteeksi.
    Nörttimäinen pyörävertailuexcel toi tulokseksi, että minun pitäisi ostaa YT Decoy Comp jos haluan parasta vastinetta rahoilleni. Vertailussa oli mukana Outletissä oleva Decoy Base 2019(4199€), YT Decoy Pro Race 2020 (6599€), Specialized Turbo Levo 2020 (4999€), Specialized Turbo Levo Comp 2020 (6499€) sekä Trek Powerfly LT 9.9 2019. (4999€, on -40% kun vanha malli).
    Kovia pyöriä kaikki, perus Turbo Levo ei tosin pärjännyt lainkaan tässä seurassa. Sen osat ovat huomattavasti matalampitasoisia kuin muiden.

Comp:ia alkaa näemmä tulemaan kauppaan 5.2.2020. Saapa nähdä riittääkö pokka tehdä tilauksen kun ei ole nähnytkään tuotetta. 14 päivää tosin on aikaa tutustua pyörään, ei tosin maastossa mutta jossain hallissa tms.

Hieman hämmästyin, kun ero tuossa vertailussani oli niinkin selkeä YT:n eduksi. Vastassa oli mm. Trekin täyshiilikuituinen huippumalli.
    Nyt näyttää kerrankin olevan toteutumassa sellainen hankinta, ettei ensimmäiseksi välineeksi tule ostettua halpaa markettiromua.

Jep. Sama minkä Decoyn valitsee niin huippu kamppeen saa.

Onko täällä porukalla kokemuksia takuuasioista YT:n kanssa?
    Onko Suomessa mitään YT:n hyväksymää korjauspajaa vai hoidetaanko kaikki takuu/huolto/korjausasiat lähettämällä pyörä Saksaan?

Ootteko muuten suojaillut decoyn runkoa jollain teippisarjalla / hommanneet itse kalvoa? Itse vähän kahden vaiheilla..

Tuli tehtaalta vastaus: ei ole Suomessa huoltoa eli takuujutut ym. vain Saksassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hakkapeliitta Katso viesti
    Tuli tehtaalta vastaus: ei ole Suomessa huoltoa eli takuujutut ym. vain Saksassa.
    Joo, näin se kai menee, mut esim e.13 pakan kanssa asioin suoraan e.13 kanssa ja olen ymmärtänyt että jos kyse vaikka moottorista niin sit Shimano sevice center voi jeesata. Mut elämähän on valintoja, edullisemman pyörän vastineeksi saa asioida kauemmas. Ns ”Direct to consumer” mallin ominaisuus ainakin näillä Suomivolyymeillä.
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    e.13 pakan kanssa asioin suoraan e.13 kanssa
    Mikä vikana pakassa?
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Mikä vikana pakassa?
    Ei suosutnu vaihtamaa pienimmälle rattaalle kuin suostuttelemalla.
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Mikä vikana pakassa?
    Ei suosutnu vaihtamaa pienimmälle rattaalle kuin suostuttelemalla.
    Ride and Smile!

Mites teillä kenellä tää pyörä on jo jonkun aikaa ollut, niin onko tullut jotain lastentauteja tms näissä vielä vastaan?
    Kovasti tämä Decoy alkoi kiinnostamaan seuraavaksi hankinnaksi.
    Miten tuon akun kiinnitys on toteutettu, ja paljonkohan vara akku maksaa tuolla valmistajalla?
    En pikaisella tutkinnalla löytänyt akkua varaosana kyseiseen pyörään kotisivuilta.
    Ja minkä verran tuolta tulee postikuluja?
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Ei ole ollut mulla mitään ongelmia tai lastentauteja ja kovaa leipää on saanut suurimman osan ajoista, pari kertaa kerkesin pyörähtämään bike parkissakin. Olikohan se satkun mitä sai laskea rahtiin ja pahvilaatikkoon mikä on tosi asiallinen ja tehdas pyytää säästämään jos tarvitsee joskus toimitella heille päin.

Muutenkin olen saanut tosi asiallisen kuvan lafkasta ja olempa katellut jopa heidän Jeffreytä (luomu) sillä silmällä.

Hyvin on kaikki toiminut. Ostaisin edelleen.

Ääh. Olikin liian hyvää ollakseen totta tää decoy. Ainakin arvostelujen perusteella. Olin jo varma että tää on se oikea, ja olin jo tilaamassa, mutta...
    Melkein jokapaikassa sanotaan tästä pyörästä että tätä ei saa oikein irti maasta. Toisin sanoen tämä on sellanen joka tykkää mennä vain renkaat maassa, eikä olis yhtään hauska "kikkailija"poluilla.
    Siis kuulemma hankalaa jo pelkästään keulia esteiden tai juurakon yli.
    En nyt tarkoita mitään temppupyörän ominaisuuksia, vaan ihan normaalia keulan kevittämistä yli esteiden.
    Esim youtubesta rewikkaa katsoessani kaksi ekaa videota tyrmäs heti tuon mielekkyyden esim keulan nostoon esteiden yli.
    Onko tää niin jyrä tosiaan?

Mun mielestä kaikki sähköpyörät on painonsa takia "jyriä" verrattuna luomuun. Lisäksi enduron loivat kulmat ei helpota kikkailua. Kääntäenhän se tarkoittaa sitä että voi vedellä menemään teknisesti haastavista paikoista ilman että heti tarvitsee pelätä otb:tä tai että pyörä lähtee lapasesta.

Pisimmät lennot (siis ei kaatumiset vaan hyppäämiset) mä tuolla oon ottanut ja vielä kokolailla hallitun tuntuisesti. Pyörää on minusta helppo hallita kovassa vauhdissa teknisessä maastossa, ilmalennon aikana sekä dropeissa mikä minusta on tärkeimpiä ominaisuuksia tollasessa pyörässä. Paljon konkreettisempaa on että tällaisella pyörällä pitää opetella oikeasti varomaan polkimien maakosketuksia. Pitkä akseliväli ja jousto sekä nykyaikainen geometria tekee sen että noi lyhyetkin kammet ottaa herkemmin kiviin ja kantoihin kuin perinteisessä maastopyörässä. Ja sitten kun ottaa tarpeeksi hyvin pyörä pysähtyy ja kuski jatkaa matkaa. Kokemusta on

Bunny hoppia en ole edes kokeillut kun en sitä kunnolla osaa luomullakaan ja veikkaan että mitä tahansa 160 mm päistään joustavaa sähkötäpäriä on todella hankala hyppäyttää. Keulimaan ton vehkeen saa jos osaa.

Koko kikkailu termi on mulle hyvin outo kun puhutaan sähköendurosta. Siihen mulla on jäykkäperä luomu millä voi käydä kanttareita hyppelemässä ja portaita ajelemassa. Tai samaa metsässä. Sähköendurolla mun mielestä ajetaan mahdollisimman lujaa teknisillä poluilla tai parkissa missä on droppeja ja hyppyreitä sekä pään kokoista kivikkoa. Tai sitten käydään fiilistelemässä pk:ta lähipoluilla. Milloin silloinkin aina huomaa yhtä äkkiä ajavansa "täysiä"

Moi, vakavassa harkinnassa Decoy mutta pystyisikö joku videoimaan miten irtoaa akku ja kiinnittyy takaisin vai löytyskö internetistä jostain valmis video ?? Tiedän kyllä miten se on kiinni ja miten irrotetaan mutta kiinnostaa käytännössä nähdä se ennen ostopäätöstä koska joudun talvikelissä akkua irrottamaan aika useasti olosuhteiden pakosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Moi, vakavassa harkinnassa Decoy mutta pystyisikö joku videoimaan miten irtoaa akku ja kiinnittyy takaisin vai löytyskö internetistä jostain valmis video ?? Tiedän kyllä miten se on kiinni ja miten irrotetaan mutta kiinnostaa käytännössä nähdä se ennen ostopäätöstä koska joudun talvikelissä akkua irrottamaan aika useasti olosuhteiden pakosta.
    OT: Jälkiasennussarjat on varmaan monen mielestä rumia akkuineen, mutta niiden hyvä puoli on akkujen helppo irroitus. Looks vs. Easiness...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

https://ebike-mtb.com/en/yt-decoy-review/

Tuossa on selvitty akun irrotusta. On kahdella pultilla. Itse en ole kertaakaan vielä ottanut akkua pois.

Niin hyvä pyörä kuin Decoy onkin niin jos akkua tarvitsee irrotella edes kerran viikossa niin saattaa olla väärä valinta. Ei varmaan kovin mieltä ylentävää ruuvailla kuusiokolo ruuveja auki jossain prisman pihassa.

YT Decoy on kuitenkin selkeästi enduro eikä hyötykulkine vaikka oon minäkin tolla muutaman kerran töihin pyöräillyt (missä pyörä voi olla sisällä).

Eli onko tosta artikkelista ymmärrettävä että se moottorin sensorimagnetti kun on integroitu jarrulevyyn, niin uutta jarrulevyä saa vain Yt, kautta?

Onko tossa jotenkin rajoitettu tuon sarvien kääntyvyys jollain sisäisellä stopparilla? Eli voiko sarvia kääntää kuten normaalissa pyörässä niin paljon kuin vaijerit antaa myöden?

Jos on akku pakko irroittaa säännöllisesti, katso jotain toista pyörää. Itsellä on yksi pyörä mistä työmatkoilla pysäköidessä saa akun irti naks-naks (Bosch) ja toinen Shimanolla mistä en ole ikinä akkua irroittanut. Jälkimmäisen kannoin toimistoon sisään ne kaksi kertaa mitä ikinä sillä ajoin töihin ja totesin että antaa olla. Oikeasti tulee ottamaan pahasti päähän jos ruuvailemaan meinaat alkaa eikä jatkuva ruuveista irroittelu tee hyvää kiinnityksellekään.

Jos haluaa akun irti, Bosch saattaa olla parempi vaihtoehto ja siitä uusin sukupolvi on ok. Postimyyntipyöränä esim. Radon Render.

Decoyssä näköjään ”huippumallissakin” on huonompi E7000 näyttö joka käsittääkseni ainakin rajoittaa jotain säätömahdollisuuksia kolmannen osapuolen softilla (tilanne on voinut muuttua), ja pidän hyvänä E8000 näytön värillisyyttä, näkee näyttöön katsetta tarkentamatta avustustason. Itse hylkäsin koko merkin kun vaikutti olevan asiakaspalautteen perusteella laadussa satunnaisuutta ja heikkoa laatuongelmiin reagointia. Näin myös harkitsemani(tilaamani, peruin) Jeffsyn luonnossa, antoi jotenkin halvan vaikutelman. Tyytyväisiäkin käyttäjiä on paljon. Paras että muodostaa itse oman mielikuvan eikä osta pyörää foorumi-rispekti mielessä, eli suodata nämä munkin kommentit

Sensorimagneetti on kiinnitetty jarrulevyn pulteilla, ei siis integroitu jarrulevyyn. Levynä aivan normi Sram.
    Stongan kääntyvyys on rajoitettu stopparilla.

Jos tuo sarvien liike rajattu stopparilla, niin ensimmäiseks tulee mieleen mitä sieltä murtuu kun kaadut ekan kerran. Ainakin itellä kaatumistapauksissa sarvet kääntyy monesti, ja jos kuvittelisin että siellä olis jotain rajoittimia ollut niin riks raks ja poks...��
    No hiilikuitupyörää ei ole ikinä ollut niin ehkä vain mielessäni aliarvioin tuon hiilarin kestävyyttä

Oletan, että stoppari on ohjainlaakerissa.
    Ei ole tosin tarvinut purkaa ja tsekata. On minulle eka pyörä, missä tuollainen ominaisuus on.

Toi stoppari on ihan yleinen ominaisuus nyky geometrian pyörissä ettei etuiskarin pää iske runkoon ja tee siihen vaurioita. En ole kuullut tapauksia että stopparia kukaan olisi saanut rikki kaatumalla.

Ohjainlaakerissahan tuo kuulemma on. Kokemusta kun mulla ei ole niin pakko kysellä. No jos tuo on toimivaksi todettu jo valmistajalla niin tuskinpa olisin ensimmäinen joka tuon sais rikottua��

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Itse hylkäsin koko merkin kun vaikutti olevan asiakaspalautteen perusteella laadussa satunnaisuutta ja heikkoa laatuongelmiin reagointia. Näin myös harkitsemani(tilaamani, peruin) Jeffsyn luonnossa, antoi jotenkin halvan vaikutelman. Tyytyväisiäkin käyttäjiä on paljon. Paras että muodostaa itse oman mielikuvan eikä osta pyörää foorumi-rispekti mielessä, eli suodata nämä munkin kommentit
    Ainakin minulle on aspa vastaillut kiitettävän nopeasti ja saanut asiallista palvelua, ei tosin vielä ole pyörääkään niin en omakohtaisesti voi ongelmatapauksia kommentoida mutta sivusta seuranneena kaverin tapauksia voin todeta että asiallisesti nekin ovat kyllä hoituneet.

Ainahan nämä on tapauskohtaisia ja silloin kun asiat ei mene omasta mielestä oikein niin helpommin kommentoidaan ja annetaan palautetta vs silloin kun ollaan tyytyväisiä.

Itsekin kyselin ”tyhmiä” aspasta kun decoyta mietiskelin ja kaikkeen vastailtiin asiallisesti. Vielä ei mitään valittamista pyörästä, vaihteista lähtien pelasi suoraan laatikosta hienosti. Akkua en ole itsekään käyttänyt irti, sellaiseen käyttöön varmasti parempi joku missä akku ei ole integroitu runkoon. Suurin miinus pyörässä on ettei tuota tohdi säilyttää pyörävarastossa vaan pitää kuskailla lenkin jälkeen eteiseen (sotkua)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jni Katso viesti
    Itsekin kyselin ”tyhmiä” aspasta kun decoyta mietiskelin ja kaikkeen vastailtiin asiallisesti. Vielä ei mitään valittamista pyörästä, vaihteista lähtien pelasi suoraan laatikosta hienosti. Akkua en ole itsekään käyttänyt irti, sellaiseen käyttöön varmasti parempi joku missä akku ei ole integroitu runkoon. Suurin miinus pyörässä on ettei tuota tohdi säilyttää pyörävarastossa vaan pitää kuskailla lenkin jälkeen eteiseen (sotkua)
    En kyllä mitään harrastepyörääni säilyttäisi yleisessä pyörävarastossa. Ja joo aikamoista sotkua tuolla ajelu. Varsinkin pimeällä huomaa vasta kotona että ohhoh... tulee sähköllä ajeltua isoa kovaa kaikista kurapaikoistakin.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ride and Smile!

Oonko nyt ymmärtänyt jotain väärin, vai eikö tuo Decoy ole enää Shimano XTDi2 elektronisilla vaihteilla?
    Mielestäni vielä paripäivää sitten tuotetiedoissa niin luki.
    Nyt siellä pelkkä maininta että Shimano XT.

Edit. Sain Yt,ltä vastauksen että vuoden 2020 mallissa ei ole enää XTDi2 vaihteita
    Ihis81 muokkasi tätä : 28.01.2020 at 14.04

Mikäli mullet ei maistu, nyt Decoy myös 29"-kiekoilla:
    https://www.yt-industries.com/en/det...Category/73535

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja