HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 35 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1021
    Liittynyt
    01/2020
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mites - 19 mallit, saako niitä sörkittyä mieleisekseen blevolla vai onko jotain rajoitteita?
    Paolo (Blevon softan tekijä) kertoo foorumillaan näin:

    TCU version 2.019 (Mission Control says 13.b) or V1.7.0 = wheel size and speed limit are changeable

    TCU version 2.025 (Mission Control says 19.b) or 2.026 (Mission Control says 1a.b) or 2.034 (Mission Control says 22.b) = wheel size and speed limit are NOT changeable.
    Blevolla siis tiettyihin softiin voi muuttaa renkaan koon ja pyörän nopeusrajoituksen. Taitaa olla reilu 80km/h mitä tolla appilla maksimissaan saa, joskin jo puoletkin siitä on järkevyyden rajoilla.

    Mutta siis periaatteessa 2019 ja 2020 mallien nopeusrajoitusta ei voi Blevolla poistaa, siihen tarvitaan joku muu keino esim. Levociraptor.
    Blevolla saa kyllä korjattua Levociraptorin käytön aiheuttaman nopeusmittarin vääristymän...

  2. #1022
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Mistä?
    Bike-boarder

    Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

  3. #1023
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hakkapeliitta Katso viesti
    Paolo (Blevon softan tekijä) kertoo foorumillaan näin:



    Blevolla siis tiettyihin softiin voi muuttaa renkaan koon ja pyörän nopeusrajoituksen. Taitaa olla reilu 80km/h mitä tolla appilla maksimissaan saa, joskin jo puoletkin siitä on järkevyyden rajoilla.

    Mutta siis periaatteessa 2019 ja 2020 mallien nopeusrajoitusta ei voi Blevolla poistaa, siihen tarvitaan joku muu keino esim. Levociraptor.
    Blevolla saa kyllä korjattua Levociraptorin käytön aiheuttaman nopeusmittarin vääristymän...
    Kiitän. Siltä varalta utelen, jos joskus tulee vaihdettua tuoreempaan. 25 on paikoin turhan vähän, reilut 30 piisaa jo mulle.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  4. #1024
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Älkää sitten jääkö kiinni tuotteen käyttämisestä vastoin takuuehtoja. 9kk ja 3000km ja moottori vaihtoon.

  5. #1025
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Älkää sitten jääkö kiinni tuotteen käyttämisestä vastoin takuuehtoja. 9kk ja 3000km ja moottori vaihtoon.
    Siitä jää jälki halusi tai ei.

    Sinä pääsit pitkälle. Itsellä meni kesällä 1.5kk/1000km ja motti uusiks
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  6. #1026
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Levoa on turha "virittää". Tasaisella hyvin rullaavalla alustalla polkee hyvin 30kmh ilman avustustakin. Jos on pehmeä tai mäkinen maasto niin kyllä 25 kmh on silloin ihan hyvä.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  7. #1027
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    24
    Grebe ja Polun tukko, miten teidän moottorit alkoivat oireilla ennen takuuvaihtoa ja miten asia todennettiin?
    Oma 2019 levo 9kk/2200km ja jotain outoa mielestäni on mutta en tiedä mitä. Jotenkin tuntuisi että puhti pois koneesta.

  8. #1028
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Hihna ilmeisesti alkoi kitistä ja taaksepäin pyörittäminen ahdistaa. Kulussa ei mitään vikaa.

  9. #1029
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Vetopuoli narisi kun polki. Lisäksi käyntiääni oli kova. Kisareissulla maahantuoja testasi pyörää ja kehoitti reklamoida.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #1030
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    3 tonnia 704 Wh:n akulla mittarissa ja spessun appi näyttää healthiksi 100%. Lataussyklejä 34. Ihan hyvin kait akku kestänyt käyttöä? Blevo näyttää kapasiteetin tippuneen 16 Wh eli teoriassa pari kilsaa käytännössä ei mitään.

  11. #1031
    Melko kallis tuo Levociraptor. Valmistajan nettisivuilla 150 euroa. Kumminkin vaan pari liitintä, johdon pätkät, kutistesukkaa, tarranauha ja vähän elektronisia komponentteja. Varmaan valmistuskulut olisi luokkaa kympin pari, jos tietäisi mitä osia siinä on.

  12. #1032
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hifilux Katso viesti
    Melko kallis tuo Levociraptor. Valmistajan nettisivuilla 150 euroa. Kumminkin vaan pari liitintä, johdon pätkät, kutistesukkaa, tarranauha ja vähän elektronisia komponentteja. Varmaan valmistuskulut olisi luokkaa kympin pari, jos tietäisi mitä osia siinä on.
    Tuskin osat juuri mitään maksaa, mutta noilla valmistusmäärillä ja varmaan käsityönä tehtynä hinta lienee realistisella tasolla. Eipä rajoittimen käpälöintiin tarvitse kuin nielaista joka toinen anturin pulssi ja raja on 50 km/h. Siitä vaan tekemään moinen aparaatti. Kiinalaiset möisi noita varmaan muutamalla eurolla, jos tuossa olisi markkinarakoa.

  13. #1033
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Tässä miettinyt kovasti mitä seuraavaksi ja Levoakin katsellut, minulla tyssää hintaan, mielestäni tuossa perusmallissa on esim jousituskomponentit, jarrut ja vaihteisto on aika huonoa tasoa vs moni muu samanhintainen. haluaisin myös vähän isomman akun mutta tuossa se on 500Wh. vasta kalliimmissa on 700Wh
    Parempaa hinta/laatusuhdetta tarjoaa omaan makuun YT Decoy, mustana hevosena Propain Ekano tai Radon Render joka on pirun hyvän näköinen mutta aavistuksen vajaajoustoinen mun makuun..

    Samaa mieltä olen tuosta hinta/laatu suhteesta ja itse olin ostamassa YT decoyta kunnes paikallisesta liikkeestä sain hyvän tarjouksen joka selkeästi paransi Levon suhdetta. Vaikka tuossa Levon perusmallissa on heikommat komponentit kuin Decoyn vastaavassa, niin loppupeleissa tuo brosen moottori (mielestäni selkeästi parempi kuin Shimano) ja paikalisen liikkeen takuu käänsivät Spessun perusmalliin. Ja vaikka mitään ongelmia ei varmasti isommilla verkkokaupoilla ole asiakaspalvelun suhteen, niin se on aina kuitenkin helpompi mennä vain siihen "lähikauppaan" mahdollisen ongelman kanssa. Ja siitä itse ainakin olen jonkin verran myös valmis maksamaan.

  14. #1034
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Hintoja verratessa kannattaa aina muistaa, että pääpiirteittäin verkkokaupan hinnat on ne, joilla tavara vaihtaa omistajaa. Kivijalassa taas tulee lukuisia tilanteita ja kylkiäisiä, joilla lopullinen hinta ja varustus on jotain muuta kuin lappuun kirjoitettu. Kannattaa yleensä kysellä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  15. #1035
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Offtopiccina yt:stä:

    Kaveri laittoi jeffsyn elokuussa takuuseen kun keskiö meni väljäksi.
    Nyt ensi kuussa saattaa saada uuden rungon.
    Matkaan mahtunut paljon mutkia ja pitkää radiohiljaisuutta.

    Oli kuulemma toinen ja viimeinen yt.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #1036
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MiG-77 Katso viesti
    Samaa mieltä olen tuosta hinta/laatu suhteesta ja itse olin ostamassa YT decoyta kunnes paikallisesta liikkeestä sain hyvän tarjouksen joka selkeästi paransi Levon suhdetta. Vaikka tuossa Levon perusmallissa on heikommat komponentit kuin Decoyn vastaavassa, niin loppupeleissa tuo brosen moottori (mielestäni selkeästi parempi kuin Shimano) ja paikalisen liikkeen takuu käänsivät Spessun perusmalliin. Ja vaikka mitään ongelmia ei varmasti isommilla verkkokaupoilla ole asiakaspalvelun suhteen, niin se on aina kuitenkin helpompi mennä vain siihen "lähikauppaan" mahdollisen ongelman kanssa. Ja siitä itse ainakin olen jonkin verran myös valmis maksamaan.
    Totta kyllä että asiointi kivijalassa on varmasti helpompaa ongelmatilanteissa, ja alennukset voivat yllättää pyörää ostaessa. Tavallaan tämä alennuspolitiikka myös kummastuttaa koska moni kauppa jää varmasti tekemättä koska ihmiset vertailee pyörien hintoja netissä eivätkä kysele päivän hintoja kauppiailta.

    Minulla myös kiinnostusta laski Spessuun kun kaveripiirissä on moottoreita hajonnut ylättävän paljon, kyllä se ketuttaa jos pairhaimpaan ajoaikaan joutuu uutta moottoria odottelemaan pitkään. Ehkä huonoa tuuria mutta kuitenkin.

  17. #1037
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Ilmeisesti tuossa Levossa olevassa moottorissa on aika paljon vikoja ?? Oonko ymmärtänyt oikein ? Koska joka foorumilla törmää moottorn takuuvaihtoon... Valaiskaa missä siinä vika, onko joku tyyppivika vai eikö se kestä kilometrejä kun tonnin verran ?

  18. #1038
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Ilmeisesti tuossa Levossa olevassa moottorissa on aika paljon vikoja ?? Oonko ymmärtänyt oikein ? Koska joka foorumilla törmää moottorn takuuvaihtoon... Valaiskaa missä siinä vika, onko joku tyyppivika vai eikö se kestä kilometrejä kun tonnin verran ?
    En tiedä onko yhtään sen enempää/vähempää kuin muissakaan, mutta lähes joka foorumilla törmää kyllä jokaisen moottorimerkin takuuvaihtotarinoihin ("se vanha merkki oli paska, tää uus on paras", jne). Kaikki ne hajoo tai kestää kertojasta riippuen ja siksi en luotakkaan pääsääntöisesti mihinkään foorumikeskusteluihin asiasta.

  19. #1039
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.976
    Juu ja jokaisen rikkimenneen taustalla on tuhat tyytyväistä jotka eivät sano mitään. Tämä yksi jolla on moottori on mennyt rikki käy vielä pahimmassa tapauksessa mustamaalamassa merkkiä tai mallia eri foorumeissa josta syntyy vielä huonompi kuva. Kyllä ne valmistajat takuunsa hoitavat, eli kaupoille vaan.

  20. #1040
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    68
    Minä olen pistänyt merkille fillaritorin käytettyjä Spessuja plärätessä, että yllättävän monessa on takuuseen vaihdettu moottori.
    Onko se uusi moottori sitten yhtä 'kestävä' kun takuut loppuu?

  21. #1041
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Kun kristallipalloa ei ole ja sitä kautta kestävyys on vain arvailua, niin mulle oleellisempaa on takuutapauksien helppous ja nopea hoito.
    Olen nyt ajanut maastoa reilu 5000 km kahdella viimeisellä täysjoustosähköpyörällä.
    Haibikella 2250km ja sitten katkesi runko. Takuucase kesti 2kk. Sain rahat pois joten loppuviimein ihan hyvin kävi mut aikaa paloi paljon.
    Levolla menty nyt 3000 km. Akun ja moottorin virtajohto vaihdettu takuuseen. Aikaa meni 20 min paikallisessa kivijalassa.
    Jokainen valitsee itselle sopivan pyörän. Sellaisen mitä katsellessa ja erityisesti ajaessa hymy on korvissa. Itse ajattelen, että jos laitan fillariin 5-10 tonnia rahaa, niin toiseksi parasta, kolmanneksi parasta tai viidenneksi parasta en halua ostaa. Tuolla hinnalla ostan vain parhaan.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  22. #1042
    Mutta oletkos Pete varma että se Spessu on se paras?
    Muuten hämmästyttää käytettyjen 2019 mallin Levo Comppien hinnoittelu, 4400-5000€ on pyynti. 4990€ saa tuota Comp carbonia poistosta uutena ja 2020 mallin perusmalli ei juurikaan häviä 2019 mallin Compille (Nx vs Gx - samaa p*skaa, jarruissa ainoo oikea ero, molemmissa Revelation keula johon saa Charger2.1 vaimentimen). 2020 mallin Comp on selkeä upgrade 2019 mallin Comppiin taikka 2020 mallin perusmalliin. 2020 perusmallin saa kivijalasta siihn 4500€ kieppeille varmaan halvemmallakin. Miksi maksaisin 2019 mallin käytetystä Compista saman hinnan?

  23. #1043
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Mutta oletkos Pete varma että se Spessu on se paras?
    En oo pete mutta on se. Ylivoimaisesti paras.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  24. #1044
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    En oo Pete minäkään, mutta jos se on itselle paras, niin sittehän se on.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  25. #1045
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Mutta oletkos Pete varma että se Spessu on se paras?
    Olen varma. Ja jos ei mua usko, niin lueskelee testejä. Levo on voittanut testit viimeiset 2 vuotta.


    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  26. #1046
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    ^ Ei siellä testeissä kaikki pyörät ole

    Joo hyvä pyörähän se on mutta mua ei ole koskaan levon ulkonäkö miellyttänyt. Ja sehän on tärkein ominaisuus pyörässä siis että oma pyörä miellyttää omaa silmää. Makuasia niin ei meidän tarvitse siitä vääntämään alkaa

  27. #1047
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    ^ Ei siellä testeissä kaikki pyörät ole

    Joo hyvä pyörähän se on mutta mua ei ole koskaan levon ulkonäkö miellyttänyt. Ja sehän on tärkein ominaisuus pyörässä siis että oma pyörä miellyttää omaa silmää. Makuasia niin ei meidän tarvitse siitä vääntämään alkaa
    Tämä näkö asia on taas kyllä päin vastoin. Levo/st on kyllä ulkonäöltäänkin traili pyörissä parasta.

    Eikä varmaan ole testeissä kaikki. Simurkeimpia ei liene oteta edes mukaan
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  28. #1048
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Tämä näkö asia on taas kyllä päin vastoin. Levo/st on kyllä ulkonäöltäänkin traili pyörissä parasta.
    Pitää kyllä olla vähän samaa mieltä Jami2003 kanssa. Ei se Levo parhaimman (eikä kyllä pahimmastakaan päästä) näköinen minustakaan ole. Itseani eniten häiritsee Levon ulkonäössä se moottorin möhkäle alue. Ei ole yhtään sutjakan näköinen sieltä niin kuin moni muu. Muistuttaa enemmän keski-ikäisen miehen kaljamahaa. Toki siinä sopii itselle ihan hyvin

  29. #1049
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MiG-77 Katso viesti
    Pitää kyllä olla vähän samaa mieltä Jami2003 kanssa. Ei se Levo parhaimman (eikä kyllä pahimmastakaan päästä) näköinen minustakaan ole. Itseani eniten häiritsee Levon ulkonäössä se moottorin möhkäle alue. Ei ole yhtään sutjakan näköinen sieltä niin kuin moni muu. Muistuttaa enemmän keski-ikäisen miehen kaljamahaa. Toki siinä sopii itselle ihan hyvin
    Joo ei se kaljamahani alta näy ajaessa, joten minua ei haittaa. Koska moottori on lähes pystyssä ja akku tulee alas asti, niin onhan se massiivisen näköinen, koska runko muuten on ihan sutjakka. Makuasioita.

  30. #1050
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Olen varma. Ja jos ei mua usko, niin lueskelee testejä. Levo on voittanut testit viimeiset 2 vuotta.


    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
    Spessu voi olla paras, mutta tämä mies ei kuulu parhaaseen A-ryhmään, joka ottaa vain parasta.
    Jos laitan hintakaton uudelle sähkömaasturille, esim 4500€, niin tässä hintaluokassa Spessu ei
    välttämättä ole paras.. Canyon, Cube, Radon 2020 mallit tulevat tutkaan ensimmäisinä.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •