HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 35 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mites - 19 mallit, saako niitä sörkittyä mieleisekseen blevolla vai onko jotain rajoitteita?
    Paolo (Blevon softan tekijä) kertoo foorumillaan näin:

TCU version 2.019 (Mission Control says 13.b) or V1.7.0 = wheel size and speed limit are changeable

TCU version 2.025 (Mission Control says 19.b) or 2.026 (Mission Control says 1a.b) or 2.034 (Mission Control says 22.b) = wheel size and speed limit are NOT changeable.
    Blevolla siis tiettyihin softiin voi muuttaa renkaan koon ja pyörän nopeusrajoituksen. Taitaa olla reilu 80km/h mitä tolla appilla maksimissaan saa, joskin jo puoletkin siitä on järkevyyden rajoilla.

Mutta siis periaatteessa 2019 ja 2020 mallien nopeusrajoitusta ei voi Blevolla poistaa, siihen tarvitaan joku muu keino esim. Levociraptor.
    Blevolla saa kyllä korjattua Levociraptorin käytön aiheuttaman nopeusmittarin vääristymän...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Mistä?
    Bike-boarder

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hakkapeliitta Katso viesti
    Paolo (Blevon softan tekijä) kertoo foorumillaan näin:

Blevolla siis tiettyihin softiin voi muuttaa renkaan koon ja pyörän nopeusrajoituksen. Taitaa olla reilu 80km/h mitä tolla appilla maksimissaan saa, joskin jo puoletkin siitä on järkevyyden rajoilla.

Mutta siis periaatteessa 2019 ja 2020 mallien nopeusrajoitusta ei voi Blevolla poistaa, siihen tarvitaan joku muu keino esim. Levociraptor.
    Blevolla saa kyllä korjattua Levociraptorin käytön aiheuttaman nopeusmittarin vääristymän...
    Kiitän. Siltä varalta utelen, jos joskus tulee vaihdettua tuoreempaan. 25 on paikoin turhan vähän, reilut 30 piisaa jo mulle.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Älkää sitten jääkö kiinni tuotteen käyttämisestä vastoin takuuehtoja. 9kk ja 3000km ja moottori vaihtoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Älkää sitten jääkö kiinni tuotteen käyttämisestä vastoin takuuehtoja. 9kk ja 3000km ja moottori vaihtoon.
    Siitä jää jälki halusi tai ei.

Sinä pääsit pitkälle. Itsellä meni kesällä 1.5kk/1000km ja motti uusiks
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Levoa on turha "virittää". Tasaisella hyvin rullaavalla alustalla polkee hyvin 30kmh ilman avustustakin. Jos on pehmeä tai mäkinen maasto niin kyllä 25 kmh on silloin ihan hyvä.

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

Grebe ja Polun tukko, miten teidän moottorit alkoivat oireilla ennen takuuvaihtoa ja miten asia todennettiin?
    Oma 2019 levo 9kk/2200km ja jotain outoa mielestäni on mutta en tiedä mitä. Jotenkin tuntuisi että puhti pois koneesta.

Hihna ilmeisesti alkoi kitistä ja taaksepäin pyörittäminen ahdistaa. Kulussa ei mitään vikaa.

Vetopuoli narisi kun polki. Lisäksi käyntiääni oli kova. Kisareissulla maahantuoja testasi pyörää ja kehoitti reklamoida.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

3 tonnia 704 Wh:n akulla mittarissa ja spessun appi näyttää healthiksi 100%. Lataussyklejä 34. Ihan hyvin kait akku kestänyt käyttöä? Blevo näyttää kapasiteetin tippuneen 16 Wh eli teoriassa pari kilsaa käytännössä ei mitään.

Melko kallis tuo Levociraptor. Valmistajan nettisivuilla 150 euroa. Kumminkin vaan pari liitintä, johdon pätkät, kutistesukkaa, tarranauha ja vähän elektronisia komponentteja. Varmaan valmistuskulut olisi luokkaa kympin pari, jos tietäisi mitä osia siinä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hifilux Katso viesti
    Melko kallis tuo Levociraptor. Valmistajan nettisivuilla 150 euroa. Kumminkin vaan pari liitintä, johdon pätkät, kutistesukkaa, tarranauha ja vähän elektronisia komponentteja. Varmaan valmistuskulut olisi luokkaa kympin pari, jos tietäisi mitä osia siinä on.
    Tuskin osat juuri mitään maksaa, mutta noilla valmistusmäärillä ja varmaan käsityönä tehtynä hinta lienee realistisella tasolla. Eipä rajoittimen käpälöintiin tarvitse kuin nielaista joka toinen anturin pulssi ja raja on 50 km/h. Siitä vaan tekemään moinen aparaatti. Kiinalaiset möisi noita varmaan muutamalla eurolla, jos tuossa olisi markkinarakoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Tässä miettinyt kovasti mitä seuraavaksi ja Levoakin katsellut, minulla tyssää hintaan, mielestäni tuossa perusmallissa on esim jousituskomponentit, jarrut ja vaihteisto on aika huonoa tasoa vs moni muu samanhintainen. haluaisin myös vähän isomman akun mutta tuossa se on 500Wh. vasta kalliimmissa on 700Wh
    Parempaa hinta/laatusuhdetta tarjoaa omaan makuun YT Decoy, mustana hevosena Propain Ekano tai Radon Render joka on pirun hyvän näköinen mutta aavistuksen vajaajoustoinen mun makuun..

Samaa mieltä olen tuosta hinta/laatu suhteesta ja itse olin ostamassa YT decoyta kunnes paikallisesta liikkeestä sain hyvän tarjouksen joka selkeästi paransi Levon suhdetta. Vaikka tuossa Levon perusmallissa on heikommat komponentit kuin Decoyn vastaavassa, niin loppupeleissa tuo brosen moottori (mielestäni selkeästi parempi kuin Shimano) ja paikalisen liikkeen takuu käänsivät Spessun perusmalliin. Ja vaikka mitään ongelmia ei varmasti isommilla verkkokaupoilla ole asiakaspalvelun suhteen, niin se on aina kuitenkin helpompi mennä vain siihen "lähikauppaan" mahdollisen ongelman kanssa. Ja siitä itse ainakin olen jonkin verran myös valmis maksamaan.

Hintoja verratessa kannattaa aina muistaa, että pääpiirteittäin verkkokaupan hinnat on ne, joilla tavara vaihtaa omistajaa. Kivijalassa taas tulee lukuisia tilanteita ja kylkiäisiä, joilla lopullinen hinta ja varustus on jotain muuta kuin lappuun kirjoitettu. Kannattaa yleensä kysellä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Offtopiccina yt:stä:

Kaveri laittoi jeffsyn elokuussa takuuseen kun keskiö meni väljäksi.
    Nyt ensi kuussa saattaa saada uuden rungon.
    Matkaan mahtunut paljon mutkia ja pitkää radiohiljaisuutta.

Oli kuulemma toinen ja viimeinen yt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MiG-77 Katso viesti
    Samaa mieltä olen tuosta hinta/laatu suhteesta ja itse olin ostamassa YT decoyta kunnes paikallisesta liikkeestä sain hyvän tarjouksen joka selkeästi paransi Levon suhdetta. Vaikka tuossa Levon perusmallissa on heikommat komponentit kuin Decoyn vastaavassa, niin loppupeleissa tuo brosen moottori (mielestäni selkeästi parempi kuin Shimano) ja paikalisen liikkeen takuu käänsivät Spessun perusmalliin. Ja vaikka mitään ongelmia ei varmasti isommilla verkkokaupoilla ole asiakaspalvelun suhteen, niin se on aina kuitenkin helpompi mennä vain siihen "lähikauppaan" mahdollisen ongelman kanssa. Ja siitä itse ainakin olen jonkin verran myös valmis maksamaan.
    Totta kyllä että asiointi kivijalassa on varmasti helpompaa ongelmatilanteissa, ja alennukset voivat yllättää pyörää ostaessa. Tavallaan tämä alennuspolitiikka myös kummastuttaa koska moni kauppa jää varmasti tekemättä koska ihmiset vertailee pyörien hintoja netissä eivätkä kysele päivän hintoja kauppiailta.

Minulla myös kiinnostusta laski Spessuun kun kaveripiirissä on moottoreita hajonnut ylättävän paljon, kyllä se ketuttaa jos pairhaimpaan ajoaikaan joutuu uutta moottoria odottelemaan pitkään. Ehkä huonoa tuuria mutta kuitenkin.

Ilmeisesti tuossa Levossa olevassa moottorissa on aika paljon vikoja ?? Oonko ymmärtänyt oikein ? Koska joka foorumilla törmää moottorn takuuvaihtoon... Valaiskaa missä siinä vika, onko joku tyyppivika vai eikö se kestä kilometrejä kun tonnin verran ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Ilmeisesti tuossa Levossa olevassa moottorissa on aika paljon vikoja ?? Oonko ymmärtänyt oikein ? Koska joka foorumilla törmää moottorn takuuvaihtoon... Valaiskaa missä siinä vika, onko joku tyyppivika vai eikö se kestä kilometrejä kun tonnin verran ?
    En tiedä onko yhtään sen enempää/vähempää kuin muissakaan, mutta lähes joka foorumilla törmää kyllä jokaisen moottorimerkin takuuvaihtotarinoihin ("se vanha merkki oli paska, tää uus on paras", jne). Kaikki ne hajoo tai kestää kertojasta riippuen ja siksi en luotakkaan pääsääntöisesti mihinkään foorumikeskusteluihin asiasta.

Juu ja jokaisen rikkimenneen taustalla on tuhat tyytyväistä jotka eivät sano mitään. Tämä yksi jolla on moottori on mennyt rikki käy vielä pahimmassa tapauksessa mustamaalamassa merkkiä tai mallia eri foorumeissa josta syntyy vielä huonompi kuva. Kyllä ne valmistajat takuunsa hoitavat, eli kaupoille vaan.

Minä olen pistänyt merkille fillaritorin käytettyjä Spessuja plärätessä, että yllättävän monessa on takuuseen vaihdettu moottori.
    Onko se uusi moottori sitten yhtä 'kestävä' kun takuut loppuu?

Kun kristallipalloa ei ole ja sitä kautta kestävyys on vain arvailua, niin mulle oleellisempaa on takuutapauksien helppous ja nopea hoito.
    Olen nyt ajanut maastoa reilu 5000 km kahdella viimeisellä täysjoustosähköpyörällä.
    Haibikella 2250km ja sitten katkesi runko. Takuucase kesti 2kk. Sain rahat pois joten loppuviimein ihan hyvin kävi mut aikaa paloi paljon.
    Levolla menty nyt 3000 km. Akun ja moottorin virtajohto vaihdettu takuuseen. Aikaa meni 20 min paikallisessa kivijalassa.
    Jokainen valitsee itselle sopivan pyörän. Sellaisen mitä katsellessa ja erityisesti ajaessa hymy on korvissa. Itse ajattelen, että jos laitan fillariin 5-10 tonnia rahaa, niin toiseksi parasta, kolmanneksi parasta tai viidenneksi parasta en halua ostaa. Tuolla hinnalla ostan vain parhaan.

Mutta oletkos Pete varma että se Spessu on se paras?
    Muuten hämmästyttää käytettyjen 2019 mallin Levo Comppien hinnoittelu, 4400-5000€ on pyynti. 4990€ saa tuota Comp carbonia poistosta uutena ja 2020 mallin perusmalli ei juurikaan häviä 2019 mallin Compille (Nx vs Gx - samaa p*skaa, jarruissa ainoo oikea ero, molemmissa Revelation keula johon saa Charger2.1 vaimentimen). 2020 mallin Comp on selkeä upgrade 2019 mallin Comppiin taikka 2020 mallin perusmalliin. 2020 perusmallin saa kivijalasta siihn 4500€ kieppeille varmaan halvemmallakin. Miksi maksaisin 2019 mallin käytetystä Compista saman hinnan?

En oo pete mutta on se. Ylivoimaisesti paras.

En oo Pete minäkään, mutta jos se on itselle paras, niin sittehän se on.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Olen varma. Ja jos ei mua usko, niin lueskelee testejä. Levo on voittanut testit viimeiset 2 vuotta.

^ Ei siellä testeissä kaikki pyörät ole

Joo hyvä pyörähän se on mutta mua ei ole koskaan levon ulkonäkö miellyttänyt. Ja sehän on tärkein ominaisuus pyörässä siis että oma pyörä miellyttää omaa silmää. Makuasia niin ei meidän tarvitse siitä vääntämään alkaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    ^ Ei siellä testeissä kaikki pyörät ole

Joo hyvä pyörähän se on mutta mua ei ole koskaan levon ulkonäkö miellyttänyt. Ja sehän on tärkein ominaisuus pyörässä siis että oma pyörä miellyttää omaa silmää. Makuasia niin ei meidän tarvitse siitä vääntämään alkaa
    Tämä näkö asia on taas kyllä päin vastoin. Levo/st on kyllä ulkonäöltäänkin traili pyörissä parasta.

Eikä varmaan ole testeissä kaikki. Simurkeimpia ei liene oteta edes mukaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Tämä näkö asia on taas kyllä päin vastoin. Levo/st on kyllä ulkonäöltäänkin traili pyörissä parasta.
    Pitää kyllä olla vähän samaa mieltä Jami2003 kanssa. Ei se Levo parhaimman (eikä kyllä pahimmastakaan päästä) näköinen minustakaan ole. Itseani eniten häiritsee Levon ulkonäössä se moottorin möhkäle alue. Ei ole yhtään sutjakan näköinen sieltä niin kuin moni muu. Muistuttaa enemmän keski-ikäisen miehen kaljamahaa. Toki siinä sopii itselle ihan hyvin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MiG-77 Katso viesti
    Pitää kyllä olla vähän samaa mieltä Jami2003 kanssa. Ei se Levo parhaimman (eikä kyllä pahimmastakaan päästä) näköinen minustakaan ole. Itseani eniten häiritsee Levon ulkonäössä se moottorin möhkäle alue. Ei ole yhtään sutjakan näköinen sieltä niin kuin moni muu. Muistuttaa enemmän keski-ikäisen miehen kaljamahaa. Toki siinä sopii itselle ihan hyvin
    Joo ei se kaljamahani alta näy ajaessa, joten minua ei haittaa. Koska moottori on lähes pystyssä ja akku tulee alas asti, niin onhan se massiivisen näköinen, koska runko muuten on ihan sutjakka. Makuasioita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Olen varma. Ja jos ei mua usko, niin lueskelee testejä. Levo on voittanut testit viimeiset 2 vuotta.

Spessu voi olla paras, mutta tämä mies ei kuulu parhaaseen A-ryhmään, joka ottaa vain parasta.
    Jos laitan hintakaton uudelle sähkömaasturille, esim 4500€, niin tässä hintaluokassa Spessu ei
    välttämättä ole paras.. Canyon, Cube, Radon 2020 mallit tulevat tutkaan ensimmäisinä.

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12