HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 16 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #451
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #452
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Mitä mää en nyt tajua?
    Lue pykälä 32

    http://www.velominati.com/the-rules/

  3. #453
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Kohta taas kierretään Lietoa...

    lgt.fi

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  4. #454
    Liittynyt
    03/2018
    Viestit
    251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Muistisi on väärä. Maastokisaan tarvitaan maanomistajien lupa.
    Eikös ne molemmat pyöräilijät liiku siellä jokamiesoikeuksiensa kanssa?

    Eri asia jos sinne jää pysyviä merkintöjä, mutta eikös tilapäiset merkinnät ole OK?

  5. #455
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lukija5 Katso viesti
    Eikös ne molemmat pyöräilijät liiku siellä jokamiesoikeuksiensa kanssa?

    Eri asia jos sinne jää pysyviä merkintöjä, mutta eikös tilapäiset merkinnät ole OK?
    Ei. Järjestettäviin tapahtumiin tarvitaan maanomistajan lupa.

  6. #456
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Otan Fillarisuositusten gravel-ketjusta puolelta lainauksen, josko siellä pysyttäisiin paremmin pyörissä ja täällä juteltaisiin pyöräilystä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WECLIMITS Katso viesti
    Kippurasarvella en enää tuossakaan maastossa mene (reipas alamäki, vaikka ei tietenkään kuvasta avaudu). Samoin se joidenkin perusparannettujen metsäautoteiden louhikko, ei toimi. Olipa sitten vaikka 40+ renkaat ja levyjarrut, niin aika pian tulee suoraa tankoa ikävä. Maantielle ok, olipa sitten hiekkaa tai jotakin muuta.
    Minä jaan gravelin kahteen erilaiseen lokeroon. Toisaalta se on normaalia lenkkeilyä, jossa ei tarvitse tehdä reitin valintoja päällystettyjen tieosuuksien ehdoilla, vaan voi ja kannattaa poiketa välillä sorallekin. Tällöin siis puhutaan suht hyväkuntoisista sorateistä, ei mistään nyrkin kokoisesta kivesta tehdyistä metsäautoteistä.

    Toisaalta gravelilla on kiva piipahtaa välillä olosuhteisiin, jotka joku luokittelee helpohkoksi maastopyöräilyksi. WECLIMITSin kuvassa ajoalusta ainakin näyttää helpolta, kunhan pitää vauhdin maltillisena matkavauhtina. Jyrkän mäen tms. kohdan voi ajaa hitaammin kuin maasturilla ajaisi, mutta muuten aika huoletonta meno on. Ei välttämättä erityisen nopeaa, mutta aktiivista ajamista vaativaa kuitenkin ilman, että puhutaan mistään erityisestä teknisyydestä.

    Oman pyöräni ongelmaksi maastossa koen sen, että varpaat osuu käännöksissä eturenkaaseen. Tiellä tuosta ei juurikaan ole haittaa, mutta maastopyöräilyä se rajoittaa. Mutta rahapulan takia laitoin maasturiin innerbarendsit, joilla ajaminen maasturille tylsän helppoja sorateitä tuli hiukan mielekkäämmäksi. Se olkoon köyhän miehen maastopainotteinen gravelpyörä tällä hetkellä.

  7. #457
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Filmiä brittien hiekkatieajosta.
    https://youtu.be/e74xncSCoqw

  8. #458
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Pannaanpa toinenkin pätkä.
    https://youtu.be/GsAlxJjuY7E

  9. #459
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469
    Kaavailen Hiekkapirkka replikaa elokuun lopulle, 25.8.

    Startti klo 08.00 Mustastalahdesta. Ajoaika 8h +/- puoli tuntia.
    Taukopaikat omakustanteisesti Kurussa ja Terälahdessa. Miksei Kessan baarissakin...


    No Drop ajona kahdessa nopeusryhmässä, n 22km/h ja n 24km/h.

    Ajo voitaisiin päättää yhteiseen iltapalapöytään esim. Plevnassa.
    Reitti olisi sama kuin alkukesän ja viime syksyn Hiekkapirkassa: https://www.strava.com/activities/1827592883
    Nimenhuudossa: https://pkk.nimenhuuto.com/events/12820013
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  10. #460
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Liedossa kierrätään hiekkateitä 14.9.2019

    http://lgt.fi


    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  11. #461
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minä jaan gravelin kahteen erilaiseen lokeroon. Toisaalta se on normaalia lenkkeilyä, jossa ei tarvitse tehdä reitin valintoja päällystettyjen tieosuuksien ehdoilla, vaan voi ja kannattaa poiketa välillä sorallekin. Tällöin siis puhutaan suht hyväkuntoisista sorateistä, ei mistään nyrkin kokoisesta kivesta tehdyistä metsäautoteistä.

    Toisaalta gravelilla on kiva piipahtaa välillä olosuhteisiin, jotka joku luokittelee helpohkoksi maastopyöräilyksi. WECLIMITSin kuvassa ajoalusta ainakin näyttää helpolta, kunhan pitää vauhdin maltillisena matkavauhtina. Jyrkän mäen tms. kohdan voi ajaa hitaammin kuin maasturilla ajaisi, mutta muuten aika huoletonta meno on. Ei välttämättä erityisen nopeaa, mutta aktiivista ajamista vaativaa kuitenkin ilman, että puhutaan mistään erityisestä teknisyydestä.
    Vanhahko postaus, mutta aika lailla samat ajatukset. Gravelilla on kiva lähteä kiertelemään lähimaisemia, jossa tietää olevan vaikkapa hiekkateitä tai miksei jotain öljysoraakin. Samalla voi halutessaan pistäytyä siellä metsän puolella ihan oikeilla poluilla, mutta ainakin mulla aika nopeasti tulee mukavuusalueen rajat vastaan. Jo ensinnäkin lukkopolkimet rajaavat mun hinkua tunkea ihan sinne pahimpaan ryteikköön.

    Mutta. Asian voi korjata toisella lenkillä menemällä sinne maastokelpoisemmalla vehkeellä. Varsinkin jos siirtymäajoa ei ole ihan luokattomasti.

    Esimerkkinä kävin Helsingin Talosaaressa ensin gravelilla merkkaamassa paikkoja. Sen jälkeen parin päivän päästä fättitäpärillä polkemassa ne polut, mihin ei gravelilla tohtinut. Hiekkatieosuudet jätin sillä kertaa sikseen. Ja nyt sitten on tarkoitus mennä vielä kolmas kerta sähkötäpärillä poimimaan ne reitit missä ei reisi enää riittänyt.

  12. #462
    Gravel-miehille vinkkinä: hyvä gravel-nousu Kilpisjärven tien varressa, Lammasoaivin tuulivoimala, nousu osittain asfalttia, osittain soraa. Nousu on lyhyt, 2.10 km, mutta korkeuseroa noin 275m huipulle. Kapeat renkaat saa kyllä pitämään, kun etsii päällystepätkät jyrkimmiltä kohdilta mäestä.
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  13. #463
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Viime lauantain asfalttipitoisella lenkillä, Col du Ferrierin nousussa (https://www.climbbybike.com/climb.as...ountainID=6604) ohiajavasta maantiepyöräporukasta tuli kysymys: "Voiko näitä mäkiä ajaa _tuollaisellakin_?!" Ehkä se oli vaan positiiviseksi tarkoitettu ihmettely.

  14. #464
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Jo kuudennen kerran Hiekkatieralli 9.11.2019 klo 11.00 Vantaalla.

    https://www.facebook.com/events/777954602625048/?ti=as

  15. #465
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Itse en ole mukaan kertaakaan lähtenyt tai edes uskaltautunut, koska kuulun niihin joilla on se käsitys että kyseessä on enemmänkin sellainen isojen poikien, kisa- ja seurakuskien ja HePon keskiviikkolenkkejä vapaan vauhdin ryhmässä ajavien tapahtuma. Ei se haittaisi että pääjoukkko karkaisi jo alkumetreillä, mutta se tosiasiaksi arvelemani seikka että tällainen innokaskin mutta suorituskyvytön kuski joutuisi ajamaan koko matkan yksinään...

    Reittiä olen joka tapauksessa ajanut useampaankin kertaan - jo pelkästä uteliaisuudesta, mutta myös siksi että se on hieno, hauska ja kovakin jos yhtään yrittää vauhtia pitää. Voinkin suositella sitä kaikille! Asfalttipintaa toki on enemmän kuin nimi ehkä antaa ymmärtää, mutta niissäkin on ajamista ja osinhan ne ovat sellaisia pätkiä joita harvemmin maantielenkeillä ajetaan.


    PS Mulle reitti oli vaikeaselkoinen, kunnes oivalsin että Vestrantien (joka muuten on saanut uuden sileän päällysteen), Länsi-Keimolantien ja Kongontien lenkki ajetaan kahdesti (eli alussa myötä- ja lopussa vastapäivään), Solbackantien-Peräjäntien lenkki ajetaan sekin kahteen kertaan, tosin molemmilla samaan suuntaan.

  16. #466
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Suomi-gravel ja Nordic Gravel Series maailmankartalle. Hyvä tyypit!!

    https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/bl...t-gravel-rides
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #467
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Kuvia katsellessa alkaa odotella kevättä. Toistaiseksi olen kiertänyt kaikki soratiet. Syksyn ja talven sateet on pehmittänyt ne ja ainakin 35-40 renkaalla ajaminen on turhan tahmeaa tai sitten tiehoitokunta on ajanut karkeaa sepeliä kuoppien paikkaamiseksi.

  18. #468
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^ Hmm...hassua, miten eri henkilöt kokee nämä(kin) asiat eri tavoin. Mun mielestä on ollut loistava gg-talvi, kun ei ole ollut pakkasia sen vertaa, että olisi tullut routaa. Harvoina pakkaspäivinä, kun asfaltit ovat olleet osin jäässä, on hiekkatiereiteillä ajellut sujuvasti ja mukavasti kesärenkain. Plussakeleillä taas tien pinnat pysyy jotakuinkin järkevässä kunnossa, kun ei ole sitä vettä läpäisemätöntä routakerrosta välissä. Nimellismitaltaan 33-milliset (tosin ylikokoiset) Celement MXP:t alla ja hyvin kulkee. Eilen oli vapaapäivä ja kävin pyörähtämässä Porkkalassa n. 90-prosenttisesti sora-pk-lenkin parin polkupätkänkin kautta. Poluilla oli kyllä paikoitellen parikymmentä senttiä vettä, mutta kivaa oli. Somen perusteella täällä PK-seudulla pyörii aktiivisesti erilaiset gg-kimppalenkitkin, joten en varmaan ole edes kovin yksin kokemusmaailmani kanssa. Sora voittaa asfaltit (lähes) vuodenajasta riippumatta
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #469
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Kivat on kelit siellä etelärannalla. Täällä vähän ylempänä on jo poikkeuksellista, että näin tammikuun puolivälissä ollaan päästy sulalle maantielle. Soratiet sen sijaan on edelleen pääosin peilijäässä.

  20. #470
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Törkeän komeat fillarointi kelit ollut joo. Ei ole ikinä tullut ajettua näin paljon laadukasta pk-treeniä. Gravellia ja asfalttia voi ajella läpi talven. Jee.

  21. #471
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Hki-Tku, 656 km, juhannus: https://www.midnightsungravel.com/

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #472
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Heti aluksi karkoitetaan kaikki oikeat eli droppitankogravelpyöräilijät kuvalla jostain ihmeen maastopyöristä!

  23. #473
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Periaatteessa melkein kiinnostaisi. Muutama kysymys tuosta herää...

    1) Onko kyseessä kilpailu vai "adventure"?
    2) Mikäs taho tuo järjestäjä, Alhena, on, infoa ei löydy. Jonkinlainen "about us" -info tarvittaisiin. Kuka kerää rahat?
    3) Kartta näyttäisi, että reitti loppuu Naantaliin eikä Turkuun, niinkuin selostuksessa koko ajan puhutaan
    4) "Unsupported", eli miten tuo eroaa siitä että ajelisi tuon omin päin ilmaiseksi? Näin kyynikkona kysyn.


  24. #474
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    1. Ei kilpailu
    2. Breakawayn kavereilta kysyin, onko järjestäjästä tietoa. On kuulemma joku Davide, mutta ei sen enempää
    3. ?
    4. Myös ? ja toivottavasti ainakin tarpeelliset lauttayhteydet sisältyy osallistumismaksuun, mutta kuvauksesta sai ehkä vähän sen käsityksen, että ulkomaalaisia haetaan kohderyhmäksi ja ne on tottuneet maksamaan tämätyyppisistä tapahtumista. Majoitukset ja ruokailut kattavat tapahtumat maksavat usein satoja euroja ellei jopa kolminumeroisia summia. Toisekseen, jos et maksa ja osallistu, et voi sanoa osallistuneesi..

    Sitä mietin myös, että pitääkö tämmöisen järjestämistä varten olla luvat teiden käyttöön. Jos pitää ja jos ne hoidettu, niin siitä ehkä syntyy kuluja?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #475
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    1. Ei kilpailu
    2. Breakawayn kavereilta kysyin, onko järjestäjästä tietoa. On kuulemma joku Davide, mutta ei sen enempää
    3. ?
    4. Myös ? ja toivottavasti ainakin tarpeelliset lauttayhteydet sisältyy osallistumismaksuun, mutta kuvauksesta sai ehkä vähän sen käsityksen, että ulkomaalaisia haetaan kohderyhmäksi ja ne on tottuneet maksamaan tämätyyppisistä tapahtumista. Majoitukset ja ruokailut kattavat tapahtumat maksavat usein satoja euroja ellei jopa kolminumeroisia summia. Toisekseen, jos et maksa ja osallistu, et voi sanoa osallistuneesi..

    Sitä mietin myös, että pitääkö tämmöisen järjestämistä varten olla luvat teiden käyttöön. Jos pitää ja jos ne hoidettu, niin siitä ehkä syntyy kuluja?
    Jep. Vähän samanlaisen kuvan saanut näistä gravell tapahtumista. Elämysmatkailua rikkaille turisteille. Ei tuossa tietysti mitään väärää ole. Kiinnostelisi itseänikin vastaava tapahtuma vaikkapa italiassa.

  26. #476
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Länsinaapurissa vastaavanoloinen konsepti: http://www.laleprestanca.se/event/cabin-fever/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #477
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    4. Eihän nuo lautat mitään maksa eli sinällään sisältyvät osallistumismaksuun Samoin teiden "käyttömaksu".

    Ulkkareille tuo varmasti on suunnattu tosiaan.

    Voisikohan tuolla itsekin tienata hieman ylimääräistä. "Tässä teille reitti, käykää ajamassa joskus. Ilmoittakaa kun olette ajaneet, tulostan diplomin". Joo olen ilkeä, tiedän.

    Mun mielestä rahalle vastinetta olisi 1-2 semihuollettua (vettä, lattiamajoitus tjsp.) nonstop tukikohtaa reitillä.

    EDIT: tuossa Ruotsin ajelussa saa sentään majailla base campissa Jönköpingissä. Sinänsä tuo Turkuun ajelu vaikuttaa tervehenkisemmältä kun ajetaan pisteestä A pisteeseen B eikä tehdä päivittäin A to A ajeluita.


  28. #478
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep. Vähän samanlaisen kuvan saanut näistä gravell tapahtumista. Elämysmatkailua rikkaille turisteille. Ei tuossa tietysti mitään väärää ole. Kiinnostelisi itseänikin vastaava tapahtuma vaikkapa italiassa.
    Joo kyllähän esim. Nordic Gravel Seriesin hippaloista ja johonkin listatusta Syötteen tapahtumasta jää just tommoinen kuva. Ulkomaalaiselle varmaan tosi siistiä, mutta Suomessa kasvanut on nähnyt metsätalouden ehdoilla hoidettua mäntymetsää sorateineen ihan tarpeeksi.

  29. #479
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    4. Eihän nuo lautat mitään maksa eli sinällään sisältyvät osallistumismaksuun Samoin teiden "käyttömaksu".
    Aa...mulla onkin Saariston rengasreitin kokoinen aukko yleissivistyksessä, ja saarelta saarelle siellä on tullut seilattua vaan purjeveneellä, niin tämä oli uutta, mutta tulevaisuudessa mahdollisesti tarpeellista tietoa
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #480
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Se pohjoisin lauttamatka maksaa kyllä, eikä ollut edes mitenkään edullinen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •