Tähän huvittaisi kommentoida enkä tietenkään ymmärrä jättää kommentoimatta: Todisteet pöytään! Sillä olen mielestäni pitänyt naurettavuuteen asti kiinni että todellinen ajamani tai reittioppaasta hakemani ajoreitti on ollut enintään sen tasan 10 km. Yhden ainoan kerran olen siitä lipsunut ja sekin oli Keski-Uudellamaalla (jossa kyseistä sääntöä ei tainnut ollakaan). Silloin kun ollaan oltu lähellä kymmentä kilometriä, olen yrittänyt muistaa siitä mainita - ihan vain siksi etten ole halunnut mahdollisia hakijoita turhauttaa.
Mutta ei siitä sen enempää - enkä niitä todisteita kaipaa; hyvin mahdollista on näet sekin että muisti on omien virheiden ja erehdysten kohdalla merkillisen armahtavainen.
Eikä tarkoitukseni ollut moittia eikä protestoida laittamiasi rasteja. Vielä vähemmän halusin nillittää jostain sääntökirjaimesta tai mittauttaa etäisyyksiä. Lähinnä halusin tuoda julki että minusta olisi parempi että kukaan ei joudu pettymään koko kuvarastitouhuun haettuaan rasteja sieltä missä ne eivät ole voineetkaan olla. Tai siis toisin päin ajateltuna: että kukaan ei revi pelihousujaan ja lyö mailaansa säpäleiksi vain siksi että ei hakenut rastia sieltä missä se oli koska piti selvänä ettei se voi siellä ole.
PS @hphuhtin: Säännöt eivät ole sitä varten että niillä kiusataan pelaajia vaan sitä varten että kaikilla olisi kivaa - ja niin kauan kuin kaikilla on kivaa, kaikkea ei tarvitse viheltää.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit