Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
Mun veikkaus on että ominaisuus. Eli kun siinä vapaasti ilmassa pyörittämällä se ratas ikäänkuin pyörähtää vähän vastapäivään, eli jarrun suuntaan, niin se hidastaa sen kevyen pyörän pyörimisen. Miltä se tuntuu jos maassa työnnät pyörää?

Ja tarkoitatko sillä säädöllä nyt kuitenkin navan laakereiden kireyden säätöä?
Varmaankin joo, en ole termeistä ihan varma (ja typokin sattui tuonne mukaan). Tarkoitin siis taka-akselissa olevaa kiristysmutteria, joka menee osittain navan sisään/läpi. Tätä ulompana on sitten erikseen mutterit, joilla kiinnitetään akseli runkoon. Pitää testailla vielä työntämälläkin, huoltotarve lähti siitä kun poika valitteli raskasta pyöräilyä jo lyhyillä matkoilla.


Lainaus Alkujaan tämän lähetti opadude Katso viesti
Laita ratas pinnoihin kiinni narulla/nippusiteellä/jeesusteipillä ettei se heilahda jarrusuuntaan ja testaa auttaako.
Pitääkin laittaa, uskoisin että auttaa. Saa nähdä miten tilanne muuttuu sitten kun laittaa polkimet ja ketjun paikalleen. Olettaisin että polkiessa ei tule jarrutusta, mutta kadenssin ollessa nolla tuohan pahimillaan jarruttaa enemmän kuin nyt. :/ Outo systeemi näin käsijarruihin tottuneelle. Pikagooglailulla löytyi että tuollaisia coaster jarruja on myös joissakin isompienkin harrastajien pyörissä (sinkulat yms.), ilmeisesti säädettynä niinkin etteivät itsekseen jarruttele. Mene ja tiedä sitten mikä kaikki tuohon vaikuttaa, laakereihin en osaa sen kummemmin koskea.