Tai juuri siksi? Joskushan tai gravelpyöräilyssä aika useinkin nimenomaan se että olosuhteet ovat kaukana ihanteellisesta on tekijä joka tuottaa mielihyvän. Kun oikeilla varusteilla, sopivalla pyörällä ja omilla ponnistuksilla kykenee voittamaan olosuhteiden tuottamat vastukset pääsee sellaiseen flow-tilaan jota ei välttämättä kauniina päivänä hyvällä tiellä koe (vaikka silloinkin voi toki olla omalla tavallaan aivan yhtä kivaa).
Kuva on taas sellainen jota en itse onnistunut ottamaan, mutta eipä tarvinnutkaan kun saatiin tämä kuva!
PS Ass saver on joku mallia large? Takavalo lienee kakkosteholla eli kyseessä ei ole kiertävä moodi jossa ledit syttyvät ja sammuvat vuorotellen?
PPS Suoran tangonkin voin hyväksyä gravelpyörään - kunhan pyörällä pystyy tuskastumatta ajamaan pitemmänkin pätkän tasaista asfalttia. Se kun kuuluu mielestäni aidon gravelpyörän ominaisuuksiin; muunlaisellakin pyörällä voi ja saa gravelia ajaa - ja joskus sellainen pyörä voi olla jopa nopeampikin, mutta...![]()
^ Kiitos. Suunnittelin avaavani mun asfalttikauden ja pysyväni tyystin poissa sorateiltä, mutta enpä onnistunut.
Ass saver on mallia "originaali" eli ensimmäisen sukupolven läpyskä. Ne oli tollasia kaikki silloin. Tilasin aikoinaan sen verran monta, että niillä mennään edelleen. Takavalo on itseasiassa kiertävässä moodissa. Näköjään siinä palaa aina kaksi lediä yhtäaikaa. Mutta tarkkoja huomioita olet tehnyt
Droppi ilman jarrukahvoja (tai yhdellä jarrukahvalla) on ikävä. Siksi suora. Ne kolmetuntiset, mitä fiksin kanssa jaksan ajella, ajelee suorallakin mukavasti ja ajamiseen ne antaa omanlaisensa fiiliksen - sekä fiksiys että suora tanko. Voimansiirron äänettömyys. Jarrut ei rohise eikä vingu. Vauhtia pystyy sekä lisäämään että hidastamaan jaloilla. Kiinteän välityksen aiheuttaman vauhtipyöräefektin synnyttämä tunne siitä, että olet pysäyttämätön. Leveämmän tangon tuottama voiman tunne, kun runttaat ylämäkeen ja yläkroppa vastaa runttaamiseen. Sellaisia fiiliksiä, joita ei pysty jäljittelemään kuin fiksillä ja suoralla tangolla. Hyviä fiiliksiä.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^ Kaikkea löytyy upottavasta mudasta kantavaan jäähän. Pohjois-Espoossa oli eilen vielä paikoin jäätä asfalttiteilläkin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Polut oli lähinnä puroja, mutta hauskaa oli, varsinkin hertsikan mutamutkamäellä. Lisää fiilistelyjä tältä päivältä: https://imgur.com/a/PiHsQaB![]()
Valkeakosken mutavellit tänään.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Vaikka varoituksen kuvaama tilanne ohi jo olikin, niin sopi sään yleiseen kuvaan hyvin:
![]()
Aamulla piti viedä auto huoltoon. Onneksi illalla tajusin, että klo 8 saattaa olla hieman hämärääja tuli laitettua lamppujen akut latinkiin.
Alkuun oli raskasta ja märkää pitkästä aikaa kapearenkaisella ajella, mutta kun pääsin harjulle, niin oli kuin kesäkeli. Uskomattomasti harju vetää vettä, polut kuivia, lätäköitä ei ollenkaan.
Meinasin jo jättää lähtemättä sateen takia, mutta kyllä sitä taas pakanan sielu lepäs mettässä.![]()
Kinkunsulatusfiilistelyä
![]()
Ah, oispa itsekin päässyt sulattelemaan![]()
Vesi aika korkeella
![]()
Vapaapäivä ja hyvä pyöräilykeli. Kelpasi erittäin hyvin onneksi jo ohi menneen mässilyjuhlan jälkeen.![]()
^Sipoonkorvesta löytyi tuo taikametsä, sateinen sumu teki siitä vielä maagisemman tuntuisen paikanpäällä. Ei siinä, kyllä sitä jo lunta silti kaipailis.
Aika hieno ajopäivä tänään.
![]()
Keli oli kyllä nätti, ois ollu kiva ruisailla pitkin jäätyneitä polkuja, mutta tän bunkkeridropin jälkeen suuntasin paloheinän mäelle, kun dropperin vaijeri oli jäätynyt.. Ihan kivaa oli silti
![]()
Mökkikrossia. Outo valoiolmiö tänään
![]()
Ensilenkki uudella Levolla, joka myös ensimmäinen sähköavusteinen. Kyllä oli hienoo hommaa poluilla.
![]()
Kuva piti laittaa , mutta ei näköjään onnistu , mites ipadilla onnistuu ?
Veikkaan että samalla tavalla kun kaikilla muillakin laitteilla. Avaintekijöitä lienee se että kuva on sellaisella palvelimella, että se on vapaasti jaettavissa ja linkki otettu oikein, niin että linkki päättyy kuvan tiedostomuotoon esim ”.jpg”. Eli linkki suoraan kuvaan, ei sivulle missä kuva on. Ite todennu ton imgurin hyväks ja helpoks, käytän ite tätä foorumia iphonella safari selaimen kautta.
Tapatalk. Helppoo ja kivaa.
Joo suositummat ja isommat polut, tai melkeenpä tieksi kutsuisin, ovat kunnon mutavelliä.
^en tykkää mudasta.
--
Tänään oli menomatkalla metsätiet ja polut ok, takaisin lähtiessä oli metsätiet muuttuneet luistinradaksi, menomatkallakin piti pahimmat paikat ajaa tien keskellä tai sivussa. TAkaisin joutui tulemaan kakkostietä, vastatuuleen sohjossa pimeässä veden roiskuessa naamaan ja autojen ohitellessa. Maksimikurjuus saavutettu.
Tuossa vaiheessa oli vielä kivaa, toki jääpitkoksilla kuluneilla kesäkumeilla oli jännää.
![]()
Jos pitäisi huijata, katsoisin junakortin. Sillä saa aika montaa tylsää siirtymäkilsaa pois reittisuunnitelmasta. Jos on nuuka ihminen voi hypätä pois helsingin puolella vielä. Koivukylän asemalta on vain nelisen kilsaa kuusijärven sillalle.
^Täältä idästä on lähimmälle juna-asemalle pidempi matka kuin Kuusijärvelle. Googlen mukaan himasta 11 km, mutta aika tympeää reittiä, jos ajaa kelvejä pitkin läskillä.
Kirjanmerkit