Maisemaa Mukkajärvellä Ruotsin puolelle
Maisemaa Mukkajärvellä Ruotsin puolelle
„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)
Olisiko antaa vinkkiä huurtumattomista kohtuu hintaisista kirkkaista tai itse tummenevista ajolaseista ilman vahvuuksia, haittaa tuo vaakatasossa satava räntä hieman näkyvyyttä.
![]()
Stadin Manhattan, Kalasatama
![]()
Olipahan sen verran nättiä, etten viitsinyt lähteä sotkemaan...
![]()
Outo valoilmiö ja jotai hassua valkoista maassa.![]()
Vantaan vuoristo fiilisteli tänään laskevan auringon valossa ja hennossa lumihunnussa melkein kuin ihan oikeat vuoret jossain horisontissa.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^ Nyt ei tarvita edes alas ennättänyttä oikealle kääntyvää pyöräilijää, katsoja pystyy astumaan tai pitää kai sanoa ajamaan sisään kuvaan ilman henkilöä jonka paikalle voi itsensä kuvitella!
Tämä on sellainen kuva joka toisaalta sai minut luopumaan oman fiilistelykuvani postaamisesta ja toisaalta innostaa minua huomiselle lenkille (vaikkei juuri tuollaisen valon hetkeä odottaisikaan kokevansa).
Eilen oli pakkosaturaisen paikka. Kuukauden viimeinen päivä, sata kilometriä oli ajettava. Liikkeelle pääsin myöhään, pimeän jo hiivittyä pihaan.
Arvelin, että lenkistä tulee yhtä perkelettä. Tallilla tunti taistelua vuotavan tubeless-nastarenkaan kanssa, lämpötila ulkona pyöri -6 asteessa.
Liikkeellä kuitenkin huomasin, että pyöräily on mahtavaa hommaa. Pimeys ei haitannut, ei pieni pakkanen, ei jäinen tienpinta. 30 päivää ilman pyöräilyä herätti sieluni eloon. Päässäni alkoi soida Amorphiksen Black Winter Day.
Vietin Sipoon, Järvenpään ja Tuusulan pikkuteillä yli kuusi tuntia. Välillä talutin pyörää hirvipellolla ja ylitin vuolaana virtaavia ojia. Sinne ei pakkasella olisi kiva pudota, ajattelin hypätessäni. Takavaihtaja vain vähän pääsi kastumaan, pian se heräsi kohmeestaan.
Paluumatkalla kylien läpi navigoidessani munkkikaakao Teboililla oli paikallaan, ja kotona klo 23 myös sauna. Kyllä talvipyöräily on hienoa!
Black Winter Day
![]()
Pyöräily on kivaa!
Vantaallahan on jyhkeämpää kuin Laphissa!
Olihan tuo maiseman vaaleus messevää. Taitaapa olla väliaikaista taas.
Kiva kuiva pakkaskeli muualla paitsi priorisoidun talvihoidon kurapätkillä.
^45nrth Wölvhammer, hyvin pärjää koko talven, vaikka ei ole edes valmistajansa lämpimin malli. Siinä rajoilla, onko liian massiivinen kenkä.
Kun päästiin ot asiaan, niin mikä on se lämmin kenkä? Jalat kun on aina jäässä.
Tämä keskustelu käydään aina talvisin moneen kertaan useassa eri topicissa, ja yhä jatkuu
Tämä ei ehkä ole paras ketju, mutta itse suosittelen pukemaan muualle tarpeeksi vaatetta, jos varpaita palelee.![]()
Pyöräily on kivaa!
Joo, koska fiilistelykuvia ei kengistöstä ole niin ->Kengät talveksi
^onks sulla hiilikiekot tuossa? C38?
Onko ollut moittimista? Onko vaikutelma, että noilla voisi retkeilläkin pienellä lastilla? Tuliko muuten fillarin mukana vai ostitko erikseen?
Tulivat pyörän mukana. En ole expertti, mutta kyllähän nuo varmaan kestää kuormaakin. 110kg on muistaakseni painorajoitus (kuski+gear) kaikilla Rovalin kuitukiekoilla.
Vantaan vuoristo näytti tänään aivan Vantaan vuoristolta. Lisäksi siellä oli tuollainen koira vapaana (omistaja ja puolentusinaa kaveria saapui hetken päästä tuolta mutkan takaa). Fiilistä nostatti rapaisen naaman lisäksi 50mm sliksin erinomainen rullaus ja pehmeys (ja jännitystä lisäsi "pito" kurveissa).
![]()
Kaikkee ihmiset mettään dumppaa. Mutta makeita traileja rakennettu alueella![]()
![]()
Vaihtelua ethelän kuviin...
Vähän erilainen fiilistelykuva(?)
Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla
Örange muokkasi tätä : 10.12.2019 at 08.05
Vlkmtb
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Ei ollut kirkasta, ei kaunista, eikä kuivaa, mutta kivaa oli silti.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit