GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 117 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Noita nastoja varmaan saattais kaivata siinä vaiheessa kun polkimet on tamppaantunut superliukkaiksi lumen, veden ja pakkasen ansiosta.
    Sorixin idis onkin juuri noissa nastoissa. Täällä etelässä näyttää nyt nämä talvet menevän siihen suuntaan, että vallitseva (talvi)keli on jäinen tie ja sen päällä vettä. Siinä ei pidä kuin teräs. Möhköthän noi on, siitä ei pääse mihinkään. Mutta ajaahan jotkut wölveilläkin, ei nekään mitkään balettitossut ole.

Minä otin bugabootsit kokoa isompana. Nyöreillä saa tiukemmin sitten, mutta jos varpaat eivät mahdu heilumaan sukissa tulee kylmä.

Bugabootseissa on nappuloiden koko sellainen että jotkutgrip nastat voisi saada niihin.

Sieltähän ne kengät tarttui matkaan.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Onko sulla koko yhtäkokoa normaalia isompi? Sukkien määrää mietin kovemmilla pakkasilla

Yleensä sopivin koko mulla on ollu 44 2/3 ja nuo bugabootsit on 45, mahtuu just villasukka. Optimaalisin koko mulle ois ehkä 45 1/3, mutta noiden seuraava koko eli 46 hyppäis liian isoksi. Kuhan ei liian nafteja ainakaan ota..

https://www.xxl.fi/45nrth-wolfgar-bo...164609_1_style

Kävin noita katsomassa Xxl:n reissulla, olipahan kengät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    https://www.xxl.fi/45nrth-wolfgar-bo...164609_1_style

Kävin noita katsomassa Xxl:n reissulla, olipahan kengät.
    Jaa jossain oli oikein kokeiltavaksi? 44-45 koot oli vaan netistä saatavilla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Jaa jossain oli oikein kokeiltavaksi? 44-45 koot oli vaan netistä saatavilla.
    Jyväskylässä oli ainakin kokoa 41.

^Kluuvissa oli 43:t. On ne aika möhköt. Klossitkin on selvästi kengänpohjassa keslikinjasta sivussa.

Lake 304:t korkattu. Vihdoin löytyi omaan jalkaan sopiva kenkä mitä pitää näin 0 kelissä jalan hyvin lämpimänä. Näkyy myös kestävän askeleen lammikkoon nilkan syvyydelle ilman että hörppää vettä sisäänsä. Pidempään tuskin kannattaa kahlailla mutta tuollaisen harha-askeleen sietää. Jalkaterissä heikko verenkierto ja laken 145:lla samassa kelissä puolessa tunnissa varpaat aivan jäässä ja ilman lyhyitä talutuksia yli tuntia ei pysty polkuja ajelemaan niiden kanssa. Wide versiossa reippahasti tilaa vielä.

mulla on nyt ekaa syksyä Lake MX145:set, mutta kuinka pitkälle talveen niillä pärjää? Toki henkilökohtaistahan tämä, mutta jotain osviittaa olis kiva saada siitä koska tarvitsee tilata astetta rujommat talvimonot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Kluuvissa oli 43:t. On ne aika möhköt. Klossitkin on selvästi kengänpohjassa keslikinjasta sivussa.
    Itse ihmettelin juuri miten kevytrakenteiseltä kenkä tuntui lämpöarvot huomioiden. Muistelisin että esim Wölfhammer on huomattavasti möhkömpi vaikka lämpöarvot ei yllä lähimainkaan samoihin. Mutta tuo hinta, ei pysty kyllä mitenkään itselleen oikeuttamaan tuon hintaista kenkää.

Kevyethän ne oli, mutta kun siinä rinnalla oli perinteisempää kenkää, niin tuntuihan nuo aika lailla semmoisilta mitkä vedetään kipsin päälle.

Mutta sama täällä: näyttää siltä, että etelässä pakkas-ajopäivät tullaan tulevaisuudessa laskemaan yhden käden sormilla, joten ihan hirveitä ei kannata noihin äärivarusteisiin laittaa. Eri asia, jos olisi vähintään se -25 pari kuukautta ja päivittäin ajaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lysmy Katso viesti
    Lake 304:t korkattu. Vihdoin löytyi omaan jalkaan sopiva kenkä mitä pitää näin 0 kelissä jalan hyvin lämpimänä. Näkyy myös kestävän askeleen lammikkoon nilkan syvyydelle ilman että hörppää vettä sisäänsä. Pidempään tuskin kannattaa kahlailla mutta tuollaisen harha-askeleen sietää. Jalkaterissä heikko verenkierto ja laken 145:lla samassa kelissä puolessa tunnissa varpaat aivan jäässä ja ilman lyhyitä talutuksia yli tuntia ei pysty polkuja ajelemaan niiden kanssa. Wide versiossa reippahasti tilaa vielä.
    Tässä hyvä esimerkki siitä, kuinka turhaa periaatteessa on kysellä että mitkä on lämpöiset varusteet, kun se oma kroppa vaihtelee niin paljon henkilöstä toiseen. Itse olen nyt ajellut näitä nollan ympäristössä olleita kelejä Mavicin Crossmax SL Enduro-kengillä, jotka periaatteessa on kesäkengät. Yritin ensin ajaa Diadora Polaris-kengillä, mutta jalat hikosivat liikaa. Nyt ostin pikkupakkasiin fillaritorilta muutaman vuoden takaista mallia olleet Sidin Gore Tex-kengät ja ainakin yhden lenkin perusteella juuri passelit lämpötiloihin 0 -> +5. Sukkina alla silkkisukat ja päällä joko merino-villaiset tai sitten jotkut paksummat laskettelusukat.

Viime talvi meni pakkasineen noilla Diadoran kengillä, mutta nyt ostin sitten Laken 304:t niihin tulipalopakkasiin. Saas nähdä tuleeko yhtään keliä, että noita voi laittaa jalkaan ettei hikoile ihan sukkia märäksi.

Samoin lestillä on tosi suuri merkitys ainakin itselle. Mulla on varsin rintava & leveä jalka, joten ihan kaikki kengät ei vaan käy. Moneen varrelliseen kenkään en saa jalkaa edes sisään, kun se ei taivu siitä nilkan kohdalta. Esimerkiksi mitään bootseja en voi käyttää.

Tietysti lenkkien pituuskin vaikuttaa. Mulla lenkit on yleensä siinä 2-3 tunnin haarukassa. Tosin tykkään ajella Helsingissä rantoja pitkin, joten siellä tuulee aina ja niin kauan kun meri on auki, tuuli on raakaa.

45nrt Wølfgar taitaa sopia parhaiten talven extreme-retkeilyyn fatbikella, pyörävaellukselle pohjoisnavalle tai inuiitinmetsästykseen.
    Pyöräily on kivaa!

Taitaa tuo Lake 303/304 olla nk kuivan kelin kenkä (pikkupakkasesta alkaen), vai arvelenko väärin?

^^^Tuo että se on henkilökohtaista on tosi. Itse pärjään parin pakkasasteeseen asti tennareilla ja kuorisäärystimillä kunhan on kohtuu kuivaa. Lenkit maks 2 tuntia, suurin osa on metsäpoluilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Taitaa tuo Lake 303/304 olla nk kuivan kelin kenkä (pikkupakkasesta alkaen), vai arvelenko väärin?
    Jos nahan käsittelee säännöllisesti mehiläisvahalla (itse käytän Meindl Sportvaxia), 303 kestää kaatosadetta about 1h/25km ennen kuin vesi painuu nahasta/saumoista sisään. Varresta voi tosin mennä jo aiemmin varsinkin driven puolella. Kun yhtälöön lisää Seal Skinzin sukat niin menee pidempään jalat kuivana, ja Goretex-kengänsuojilla käytännössä kuinka kauan vain. Ihan jees ottaen huomioon ettei kengässä ole mitään kalvoa.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Shimanon MW81 kengät on olleet mulle mieluisat välikelin kengät, mutta tuo neopreeni-kaulus ei tunnu näissä kestävän.

Kengät on ostettu n. 9 vuotta sitten ja kertaalleen n. 2v käytön jälkeen nämä on vaihdettu takuuseen, kun kauluksen etuosaan tuli reikä

Pari vuotta sitten lisäsin hieman nylonista tukea tuohon kaulukseen, kun se kului taas puhki.

Nyt tilanne oli mennyt kuitenkin niin pitkälle, että näihin joutui ompelemaan kokonaan uuden kauluksen etuosan. Toivottavasti tämä xpac-kankaalla tehty paikkaus siivittää nämä kengät 10 vuoden ikään. Juostoa tuossa ei ole enää yhtä hyvin kuin ennen, mutta ihan hyvin tuo vielä istuu jalkaan, kun kauluksen ympärysmitasta reilusti yli puolet on vielä kuitenkin joustavaa materiaalia.

Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Shimanon MW81 kengät on olleet mulle mieluisat välikelin kengät, mutta tuo neopreeni-kaulus ei tunnu näissä kestävän.

Kengät on ostettu n. 9 vuotta sitten ja kertaalleen n. 2v käytön jälkeen nämä on vaihdettu takuuseen, kun kauluksen etuosaan tuli reikä

Pari vuotta sitten lisäsin hieman nylonista tukea tuohon kaulukseen, kun se kului taas puhki.

Nyt tilanne oli mennyt kuitenkin niin pitkälle, että näihin joutui ompelemaan kokonaan uuden kauluksen etuosan. Toivottavasti tämä xpac-kankaalla tehty paikkaus siivittää nämä kengät 10 vuoden ikään. Juostoa tuossa ei ole enää yhtä hyvin kuin ennen, mutta ihan hyvin tuo vielä istuu jalkaan, kun kauluksen ympärysmitasta reilusti yli puolet on vielä kuitenkin joustavaa materiaalia.
    Samaiset kengät olleet minullakin yli 6v käytössä. Oon tykänny kovasti. Mulla nuo tarrat tuosta kauluksesta on vaihdettu suutarilla kun ei enää tarrannu kiinni. Ostin uudemmat kun myös minulla kauluksen neopreenl alkaa hapertumaan, mutta tykkään vanhemmista enempi. Uudet on käytössä nyt vain pakkaskeleillä ja nää vanhat edelleen loska/pska keleillä.

Aikanaan näiden ostoa mietin, mut jälkikäteen täydellinen nobrainer satsata jalkojen kuivanapysymiseen!
    Ride and Smile!

https://www.halti.fi/collections/mie...axx-talvikenka

Tuli nää vielä tilattua toisiksi ajokengiksi.

Kiitos vinkistä, oli sen verran hyvän näköiset ja -hintaiset, että tilasin itsekin.

Bikeshopilla talvikenkiä tarjouksessa https://www.bikeshop.fi/Talvipyorail...=8250&pageno=1 esim. Lake304 199€

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Bikeshopilla talvikenkiä tarjouksessa https://www.bikeshop.fi/Talvipyorail...=8250&pageno=1 esim. Lake304 199€
    Kiitokset vinkistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hekse Katso viesti
    Kiitokset vinkistä.
    Miten olisi kumisaappaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Minulla on nuo Shimanon XM900 kengät. Sopivat kevät, kesä ja syksy käyttöön meikäläiselle eli >+8 asteen keleillä. Kylmemmillä ilmoilla sitten kunnon Kuomat sähköpohjallisilla.

Moi, näitä voin suositella flät-polkimiin, käy myös muutenkin talvikenkinä:

adidas Terrex Conrax Boa

Samat Stealth pohjat kuin FiveTen kengissä.

Tänään oli Das Boot (no 2 niitä) ekaa kertaa työmatkuttelussa mukana ja hyvin meni -8C lämpötilassa. Rumat ku prkl mutta ei oo hinnalla pilattu. Lesti on leveä ja pituustaulukko pitää kutinsa.

Pienehköjä kokoja hyvällä alennuksella.
    Itselleni tilasin Helsingin talveen Ragnarökit villasukka-kokoa 42. Mondo kokoni 25.5 kapeahko.

https://www.multitriathlon.fi/fin/ke...ilykengat.html

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Onkohan wölfhammerien boa version edellisen ja tämän vuoden mitoituksessa tapahtunut mitään muutoksia sisäkengän tulon myötä?
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •