GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 266 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 166 216 256 264 265 266 267 268 276 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.951 - 7.980 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #7951
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310




    Uusi talvipyöräilyn reitti Itä-Helsinkiin

    13.11.2019 13:02:26 EET | Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
    Jaa


















    Tehostetun talvihoidon piirissä olevat reitit laajenevat itään aina Itäkeskukseen ja Laajasaloon saakka. Lisärahaa ehdotetaan kävelyreittien tehostettuun talvihoitoon.





    Tehostetun talvihoidon piirissä olevia reittejä on talvella 2019–2020 noin yhteensä 40,8 kilometriä.
    Harjasuolausta käytetään 25,2 kilometrin osuudella. Tehostetun aurauksen piirissä on Rantaratareitti (5,9 km). Uusi idän reitti hoidetaan harjauksen ja biohajoavan kaliumformiaatin yhdistelmällä (9,7 km).
    ”Reittiä itään on toivottu useissa palautteissa, joten on hienoa, että reitin laajentaminen onnistui nyt”, iloitsee kävelyn ja pyöräilyn projektipäällikkö Antti Takkunen ylläpidosta.

    Harjasuolaus on tehokas tapa pitää pyöräväylät jäättöminä ja turvallisina. Parannusta turvallisuuteen ja käytettävyyteen saavutetaan myös keväällä, jolloin väylillä ei ole hiekoitussepeliä. Hiekoitussepelin käyttöä vähennettäessä vähenee myös keväinen katupöly.
    Pelkkä harjaaminen ei riittäisi, sillä ilman suolausta reitti olisi helposti jäinen ja vaarallinen. Suolausta tai muuta liukkaudentorjuntaa siis tarvitaan. Jatkossa kaupunki kehittää suolan käytön optimointia aiempaa tarkemman keliseurannan avulla, jotta suolaa ei turhaan käytettäisi liikaa.


    Uudet Itäväylän ja Herttoniemi-Laajasalon reitit hoidetaan harjasuolauksella, mutta liukkaudentorjunnassa käytetään suolaliuoksen sijasta kaliumformiaatti-ainetta. Kaliumformiaatti toimii suolaliuoksen lailla, mutta se on biohajoavaa, eikä kulkeudu pohjavesiin. Ainetta on testattu aikaisemmin talvella 2015-2016, jolloin se oli teholtaan vastaavaa kuin suolaliuos.


    "Uusi talvipyöräilyn reitti Itä-Helsinkiin" (STT Info 13.11.2019)

  2. #7952
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Minulle ei ole koskaan mennyt jakeluun miksi tavoite pitää olla jäätön tienpinta. Tuon shown pyörittämiseen kuluu niinpaljon rahaa että sillä ostaisi jokaiselle kaupunkilaiselle kahdet setit nastarenkaita vuosittain. Rahaa palaa suunnitteluun, urakointiin ja materiaaleihin todella paljon. Puhutaan keskisuurissa kaupungeissakin useista sadoista tuhansista vuosittain. Jos kaupunki ostaisi vaikka 50 000 nastarengasta niin kappalehinta olisi jossain 20 eur luokassa.

    Mutta eihän se näille "pyöräilyn asiantuntijoille" käy kun tukirahat menisivät.

  3. #7953
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Minulle ei ole koskaan mennyt jakeluun miksi tavoite pitää olla jäätön tienpinta. Tuon shown pyörittämiseen kuluu niinpaljon rahaa että sillä ostaisi jokaiselle kaupunkilaiselle kahdet setit nastarenkaita vuosittain. Rahaa palaa suunnitteluun, urakointiin ja materiaaleihin todella paljon. Puhutaan keskisuurissa kaupungeissakin useista sadoista tuhansista vuosittain. Jos kaupunki ostaisi vaikka 50 000 nastarengasta niin kappalehinta olisi jossain 20 eur luokassa.

    Mutta eihän se näille "pyöräilyn asiantuntijoille" käy kun tukirahat menisivät.
    Ongelmaa ratkotaan tosiaan väärästä päästä. Kun keli vaatii varustautumaan on se toki monelle pyöräilyn este. Sitten kun agendassa lukee pyöräily edistäminen pitää este eli keli poistaa. Mutta eihän tuosa mitään järkeä ole.

  4. #7954
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.620
    Jos ihmisille jaettaisiin nastarenkaita, niin ne varmaan kelpaisivat ämpärien tapaan, mutta vain pieni osa päätyisi käyttöön. Laiskoille pitäisi olla kaupunkipyörät käytössä ympäri vuoden ja tosiharrastajat eivät kuitenkaan saisi haluamiaan 120tpi Gravdaleja.

  5. #7955
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.099
    Ainakin kantakaupungissa aurataan joko liian kevyellä kalustolla tai infrasta johtuen muuten vaan surkeasti. Aurojen jäljiltä jää 5-10 cm kerros, joten reklamaatioita varmaan riittää. Käytännössä suoläväylät ovat siten paljon miellyttävämpiä ajaa.

  6. #7956
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Nämä eivät ole kannanottoja suolauksen puolesta. Nämä ovat kannanottoja aurauksen ja harjauksen puolesta.
    https://www.youtube.com/watch?v=Yu3Ug9khefY

    https://www.youtube.com/watch?v=Re0aexMY0_w

  7. #7957
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Yhdistelmä GT Grade+Gravdal (edestä piti lokasuoja riisua pois) tuntuu hyvältä. Tosin oikea testihän pääkaupunkiseudulla vielä puuttuu, mutta sen perusteella, mitä tähän mennessä on ollut satunnaista jäätä, luotto on korkealla.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,5 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

  8. #7958
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Ainakin kantakaupungissa aurataan joko liian kevyellä kalustolla tai infrasta johtuen muuten vaan surkeasti. Aurojen jäljiltä jää 5-10 cm kerros, joten reklamaatioita varmaan riittää. Käytännössä suoläväylät ovat siten paljon miellyttävämpiä ajaa.
    Just näin. Omalla kohdalla todettakoon että juuri epäluottamus lumenpoiston laatuun (yhdistettynä ikääntymiseen ja ylipitkään matkaan) on aiheuttanut siirtymisen pienemmän pahan eli harjasuolauksen kannattajaksi. Pitää vaan jättää koriste-esineet kotiin ja ajaa työkaluilla.

  9. #7959
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Suositusta aiheesta mielestäni ansiokas blogikirjoitus: https://www.kaupunkifillari.fi/blog/...-vain-toisella

    Kirjoittajan kanssa ei suinkaan tarvitse olla samaa mieltä eikä hänen johtopäätöksiinsä yhtyä, mutta hän on mielestäni onnistunut ihan asiallisesti esittämään perusteet omalle näkemykselleen (mikä ei ole tavattoman yleistä).

  10. #7960
    ^
    Asiallinen kirjoitus tosiaan ja kuvat kertovat jälleen enemmän kuin tuhat sanaa. Täällä meillä puheet ja teot eivät kohtaa pyöräilyn edistämisessä. Niin surkeaa on kevyenliikenteen väylien talvikunnossapito. Jo tämän viikon puolen sentin lumiräntäkerros aiheutti sen, että ajorata kyllä viimisen päälle hyvin hoidettu, mutta viereiselle pyörätielle se loska jätettiin jäätymään sepelin päälle muhkurapelloksi.

  11. #7961
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    ^^Ei pelkästään Helsingin kaupunki sorru surkeaan talvikunnossapitoon. Vielä pahempi valtio valtiossa on Ely-keskus, jonka vastuulla on hoitaa kaikki valtion väylät.
    Suosittelen kaikille raportoimaan valtion teiden ja niiden kelvien kunnossapidosta aktiivisesti palauteväylään. Ajaessanne kelviä, tarkastelkaa viereisen tien kuntoa ja miettikää vastaavatko ne toisiaan. Jos ei, tehkää välittömästi merkintä ko. palveluun.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  12. #7962
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Suositusta aiheesta mielestäni ansiokas blogikirjoitus: https://www.kaupunkifillari.fi/blog/...-vain-toisella
    Oli ihan ansiokas kirjoitus ja monta hyvää pointtia, vaikka noin yleisesti karsastan vertaamista johonkin toiseen kaupunkiin / maahan, ilman että pohditaan muita syitä kuin että meillä ei vain viitsitä / osata.

    Jos Helsingillä on tarve tulle joksikin ympärivuotiseksi pyöräilykaupungiksi ja kun ilmeisesti myös massia on, niin luulisi että nämä asiat saataisiin kuntoon. Varsinkin kun kaikki tuolla esitetyt asiat eivät välttämättä nosta kustannuksia, vaan ainoastaan tehdään toisella tapaa.

    Urakoitsijaa on turha syyttää, he tekevät sen mitä on käsketty ja mistä maksetaan. Ei enempää, välillä kyllä vähemmin. Mutta se on sitten tilaajan tehtävä panna toimittaja ruotuun.

  13. #7963
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    ^^Ei pelkästään Helsingin kaupunki sorru surkeaan talvikunnossapitoon.
    Missään nimessä en lähtisi tuomitsemaan hgin kelvien talvikunnossapitoa surkeaksi. Väyliä priorisoimalla on päästy pahimmista typeryyksistä eroon ja raskaampaa kalustoa näkyy olevan. Suurinpiirtein 2010-12 oli surkeaa kun tuli pitkästä aikaa kunnolla lunta ja kalusto oli puutarhatraktoreita. Lumensyvyys Kaisaniemessä 8.12.2010 oli 46 cm. https://ilmatieteenlaitos.fi/talvi-2010-2011

    Harjasuolaus pitää tehokkaasti väylät ajettavassa kunnossa. Ilman suolaa tms yhtälö on vaikea: kostea lumi + paljon kulkijoita -> pakkaantunutta lunta ei paikoitellen saada pois pohjaa myöten joko kaluston keveydestä tai välinpitämättömyydestä johtuen -> jääkynnöspelto -> perkeleellinen sepelöinti.

  14. #7964
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Nuo painotetut baanat kyllä hoidetaan ainakin itselleni riittävän hyvin, mutta viimeinen lauseesi ikävä kyllä paljastaa totuuden pitkälti muualla.

    Annetaan sen verran periksi, ettei se välttämättä ole ihan surkeaa kuin joissain poikkeustapauksissa. Menee aavistuksen muisteluksi, mutta kerran istuneena kaupungin edustajien kanssa samassa palaverissa nimenomaan talvikunnossapidon teeman pohjalta, urakoitsijoiden kaitsemisessa ja ohjaamisessa olisi tekemistä. Ymmärrän toki, ettei urakoitsijan ensimmäinen ajatus ole, ellei ole erityisesti pyöräilystä kiinnostunut urakoitsijan edustaja, alkaa miettiä ongelmatapauksessa mikä olisi pyöräilijän kannalta paras ratkaisu. Pahimpaan aikaan ei myöskään ole aikaa hieroa työn jälkeä loputtomiin. Tietysti se on vähän lyhytnäköistä, koska huono työnjälki näkyy seuraavana päivänä ehkä vielä isompina ongelmina ja oravanpyörä on valmis. Yhäkin pääpainopiste on ajoratojen puhtaudessa ja se näkyy kevyelle liikenteelle.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  15. #7965
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    ^Painopistehän on siellä, mihin tilaaja on sen määritellyt. Jos lyödään "miljoona"sanktiot pyöräteiden kunnossapidolle, niin ne alkaa olemaan kuin kesällä. Ajoradat on sitten tukkeessa, mutta sitä saa mitä tilaa ja mitä mittaa.

    Eli siinä mielessä pitää pyrkiä vaikuttamaan kaupunkiin ja jos nimeltä mainitaan, niin Sinnemäkeen. Jos kerran vihreä on ja haluaa edistää pyöräilyä.

  16. #7966
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Kyllä sai aamulla ihmetellä miksi märälle asvaltille levitettiin monen traktorin voimin sepeliä... tämmöstä ei vaan tavallinen ihminen ymmärrä

  17. #7967
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    ^Periaatteessahan tuollaisessa on järkeä, jos on luvattu pakastuvaa. Tuolla metodilla se sepeli jäätyy maahan kiinni, kun taas jään päälle levitettynä se lentelee joka suuntaan.

  18. #7968
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Periaatteessahan tuollaisessa on järkeä, jos on luvattu pakastuvaa. Tuolla metodilla se sepeli jäätyy maahan kiinni, kun taas jään päälle levitettynä se lentelee joka suuntaan.
    joo on nyt + 3 lämmintä.... jäätyykö se nyt kiinni ?

    epäilys että tää on rahastusta jollain lailla...

  19. #7969
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    joo on nyt + 3 lämmintä.... jäätyykö se nyt kiinni ?

    epäilys että tää on rahastusta jollain lailla...
    Kyllä mulle on viimeisen 9 vuoden aikana selvinnyt, että melkeinpä minkään väylänhuoltoinstanssin intresseihin ei kuulu edistää pyöräilyä tai ylipäätään kelvien käyttöä. Jossain työryhmissä on joskus kirjoitettu tienhoitokategoriat ja millaisella tapahtumalla mikäkin huoltotoiminta käynnistyy. Hyvä esimerkki on tämä että (nämä on nyt vähän hatusta vedettyjä lukuja, mutta idea on älyttävissä jos haluaa) jos sataa vain 2 cm lunta ei se aiheuta auraustarvetta. Rajana on 5 cm. Nyt kun ensin sataa sen 2 cm ei tarvitse aurata. Seuraavaksi se sitten sohjoontuu, urittuu ja jäätyy mutta vieläkään ei minkäänlainen huoltotoiminta käynnisty kun kriteerit käynnistymiselle eivät täyty. Seuraava 2 cm sade vain peittää urat vielä vaarallisemmiksi. Vasta kun 5 cm sataa, lähdetään auraamaan jolloin mitään edellisestä sateesta ja jäästä ei saada enää irti ja polanteen rakentuminen alkaa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  20. #7970
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Kyllä mulle on viimeisen 9 vuoden aikana selvinnyt, että melkeinpä minkään väylänhuoltoinstanssin intresseihin ei kuulu edistää pyöräilyä tai ylipäätään kelvien käyttöä. Jossain työryhmissä on joskus kirjoitettu tienhoitokategoriat ja millaisella tapahtumalla mikäkin huoltotoiminta käynnistyy. Hyvä esimerkki on tämä että (nämä on nyt vähän hatusta vedettyjä lukuja, mutta idea on älyttävissä jos haluaa) jos sataa vain 2 cm lunta ei se aiheuta auraustarvetta. Rajana on 5 cm. Nyt kun ensin sataa sen 2 cm ei tarvitse aurata. Seuraavaksi se sitten sohjoontuu, urittuu ja jäätyy mutta vieläkään ei minkäänlainen huoltotoiminta käynnisty kun kriteerit käynnistymiselle eivät täyty. Seuraava 2 cm sade vain peittää urat vielä vaarallisemmiksi. Vasta kun 5 cm sataa, lähdetään auraamaan jolloin mitään edellisestä sateesta ja jäästä ei saada enää irti ja polanteen rakentuminen alkaa.
    No mutta näinhän se menee ostopalveluissa. Joka päivä minkä ne vehkeet seisoo tallissa on plussaa viivan alle. Ja päin vastoin.

  21. #7971
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Kyllä mulle on viimeisen 9 vuoden aikana selvinnyt, että melkeinpä minkään väylänhuoltoinstanssin intresseihin ei kuulu edistää pyöräilyä tai ylipäätään kelvien käyttöä. Jossain työryhmissä on joskus kirjoitettu tienhoitokategoriat ja millaisella tapahtumalla mikäkin huoltotoiminta käynnistyy. Hyvä esimerkki on tämä että (nämä on nyt vähän hatusta vedettyjä lukuja, mutta idea on älyttävissä jos haluaa) jos sataa vain 2 cm lunta ei se aiheuta auraustarvetta. Rajana on 5 cm. Nyt kun ensin sataa sen 2 cm ei tarvitse aurata. Seuraavaksi se sitten sohjoontuu, urittuu ja jäätyy mutta vieläkään ei minkäänlainen huoltotoiminta käynnisty kun kriteerit käynnistymiselle eivät täyty. Seuraava 2 cm sade vain peittää urat vielä vaarallisemmiksi. Vasta kun 5 cm sataa, lähdetään auraamaan jolloin mitään edellisestä sateesta ja jäästä ei saada enää irti ja polanteen rakentuminen alkaa.
    Kuvasit loistavasti. Kuvaamastasi esimerkistä löytyy rankempiakin esimerkkejä. Vantaalta löytyy alueita, joilla kelvejä aurataan (3 talven kokemuksen mukaan) ainoastaan + 5 - 10cm lumisateen jälkeen. Tuo sitten kerrostuu kevättä kohden 20 - 30cm patjaksi. Kevään tullessa kyseinen kelvi muuttuu viikkojen ajaksi aamun jää-ura-kynnöspelloksi muuttuen päivän aikana ajokelvottomaksi loska-pelloksi. Olen asiasta lähettänyt jokainen talvi palautetta useita kertoja Vantaan Kaupungille. Ensimmäisen kerran sain vastauksen palautteeseeni tämän vuoden KESÄKUUSSA jolloin pahoittelivat Helmikuussa jätetyn palautteen vastauksen venyneen Runsaiden viestien / hankalan talven aiheuttaman palautetulvan vuoksi. Kuulemma kun lunta sataa paljon, niin sitä ei ehditä riittävästi aurata Voihan *ittu! Jos sitä ei aurata muutenkaan, niin...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  22. #7972
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No mutta näinhän se menee ostopalveluissa. Joka päivä minkä ne vehkeet seisoo tallissa on plussaa viivan alle. Ja päin vastoin.
    Mikäli en ole täysin väärässä ja muistikuva pielessä - tästä nimittäin olen jutellut ELY-keskuksen Etelä-Suomen tienhoidosta vastaavan johtajan kanssa (tarina miten pääsin ko. tilanteeseen on joskus nuotiolla kertomisen arvoinen IMHO) - urakoitsijat tosiasiassa saavat korvaukset ajokerroista tai vastaavan perusteella. Tallissa seisominen ei siten tuottaisi, mutta tuottaako sitten pienten paikalliskatujen ajaminen enemmän vai mikä on kyseessä? Onko esim. ELY-keskuksen valvonta - täällä etelässä sen muuten hoitaa pari konsulttia ja ELYn työnjohtaja vain kaitsee heitä - sen verran heikkoa ettei aina tarvitse välittää ajaa.

    Jotain kuitenkin kertoo painotuksesta se, että palauteväylässä ei ole erillistä ilmoituskategoriaa kevyelle liikenteelle vaan pelkästään tie, rautatie tai vesitie. Suosittelen muuten vieläkin käyttämään tuota ahkerasti valtion ylläpitämien teiden kunnossapidon tai varsinkin -pidottomuuden osalta.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  23. #7973
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Eilen oli kyllä mustaa jäätä .. pariin otteeseen lipesi Mara Plus takarengas ja kerran tasaisella suoraan penkiltä polkiessa tuoreella asvaltilla

  24. #7974
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Kyllä, pyllähdin suojatien viivan päällä ja liuuin pari metriä. Housut selvisivät ja mieskin. Onneksi oli niin myöhään että tuolla moni ei nähnyt.

  25. #7975
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Mikäli en ole täysin väärässä ja muistikuva pielessä - tästä nimittäin olen jutellut ELY-keskuksen Etelä-Suomen tienhoidosta vastaavan johtajan kanssa (tarina miten pääsin ko. tilanteeseen on joskus nuotiolla kertomisen arvoinen IMHO) - urakoitsijat tosiasiassa saavat korvaukset ajokerroista tai vastaavan perusteella. Tallissa seisominen ei siten tuottaisi, mutta tuottaako sitten pienten paikalliskatujen ajaminen enemmän vai mikä on kyseessä? Onko esim. ELY-keskuksen valvonta - täällä etelässä sen muuten hoitaa pari konsulttia ja ELYn työnjohtaja vain kaitsee heitä - sen verran heikkoa ettei aina tarvitse välittää ajaa.
    Jotain kummallistahan tuossa on. Muutama talvi sitten, silloin kun vielä oli pk-seudullakin lunta, tämä meidän umpikujaan päättyvä katu ajettiin tyyliin neljä kertaa päivässä tiekarhun voimalla. Samaan aikaan kilometrin päässä oleva, metroasemalta tuova katu oli täysin umpeen puuroutunut niin ajoradan kuin jalkakäytävän osalta. Ja sitten se meidänkin kadun ajaminen loppui kuin seinään jonain vuonna.

    Ei voi ymmärtää. Muuta kuin että se kaupungin katujenpidosta vastaava virkamies muutti pois tältä kadulta. Ei kai tuohon muuta syytä voi olla.

  26. #7976
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Kyllä, pyllähdin suojatien viivan päällä ja liuuin pari metriä. Housut selvisivät ja mieskin. Onneksi oli niin myöhään että tuolla moni ei nähnyt.
    Myös suojatiellä takapää vähän lipsahti .. kaikki luistot olivat onneksi oikaistavissa. Suojatietapaus oli silleen hasardi että kiiruhdin siihen viistosti että ehdin auton alta pois, muuten olisi mennyt iisimmin. Toki kääntyvä auto olisi ollut väistämisvelvollinen mutten jäänyt kokeilemaan.

  27. #7977
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Talvipyöräily

    On se nyt ärrrrr.. vahdin säätiedotuksia, katsoin toteutuneen yölämpötilan Kaisaniemen sääasemalta (alin ehkä +1.8’C), lähdin liikkeelle ilman nastoja.. vain kääntyäkseni takaisin hakemaan tilalle hypriti nastoilla, heti toisen mutkan jälkeen kun perä liukui jo kevyellä jarrutuksella. Arvelutti jo alkumetreiltä. Laajasalo-Otaniemi ihan mieluusti oli nastat alla.

    Hyvät ovat Terrene Griswoldit vajaan 100km kokemuksella. Ei tosin ole vertailukohtaa.

  28. #7978
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    Etäpäivä. Olin päättänyt että heitän aamulla lenkin. Kymmeneltä vielä kelvit jäässä. No sitten joskus puolen päivän maissa sulaa, mutta ei ollut juuri silloin aikaa. Pääsin kolmelta lähtemään, sulaa oli kunnes aurinko painui metsän taa ja kelvit jäätyivät lähes silmänräpäyksessä. Tämä siis Itä-Helsingissä (Uutela-Kallvik).

  29. #7979
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Ajoin baanaa päästä päähän läskillä ja nastoilla. Ei kyllä tarvinnut soittokelloa. Saisi kyllä tulla vähän talvi.

  30. #7980
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Etäpäivä. Olin päättänyt että heitän aamulla lenkin. Kymmeneltä vielä kelvit jäässä. No sitten joskus puolen päivän maissa sulaa, mutta ei ollut juuri silloin aikaa. Pääsin kolmelta lähtemään, sulaa oli kunnes aurinko painui metsän taa ja kelvit jäätyivät lähes silmänräpäyksessä. Tämä siis Itä-Helsingissä (Uutela-Kallvik).
    Itse lähdin töihin ko. päivänä kahdelta ja töistä kotiin seitsemän jälkeen. Kaikki kelvit täysin sulia. Matka Roihuvuori-Mellunkylä (siis myös Itä-Helsingissä). Se on jännä, miten paikallista liukkaus voi olla ja vaihdella jopa pienellä alueella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •