Rasti #1428 oli Tikasniitynpolku Lillhemtissä:
Uusi on ehkä jotain sellaista jollaiseksi vanhan rastin kuvittelin:
![]()
Rasti #1428 oli Tikasniitynpolku Lillhemtissä:
Uusi on ehkä jotain sellaista jollaiseksi vanhan rastin kuvittelin:
![]()
billypilgrim muokkasi tätä : 04.12.2019 at 11.48 Syy: karttalinkki, 30
Minullekkin aukesi tuo eilen illalla .. moneen kertaan polkenut tuosta, jossain välissä jopa sovittelin rastia siihen mutta jostain syystä asia unohtui tai hylkäsin sen.
Edit: Pakkoko oli laittaa yhtä kiperä?.. ärsyttävän tutun näköinen paikka ...
Smo muokkasi tätä : 04.12.2019 at 15.05
Jotta saataisiin rasti pitkänä viikonloppuna liikkumaan, niin todettakoon nyt puolikryptiseksi vihjeeksi vaikka se, että rasti sijaitsee alueella, jonka katunimistö on historiallisesti ajankohtainen.
1969:
![]()
Taipaleenpolku Pohjois-Tapiola / Etelä Laajalahdessa. Oli pakko hakea kun edellinen ja kaksi Helsingin rastia meni ohi nenän. Etsin eilen Suomenojan suunnalta ja sellaisilta
paikoilta jotka vaikuttivat tuon oloiselta, Tontunmäestä ja Laajalahdesta. Tänään Laajalahdesta jossa on paljon Karjala-nimistöä ja sitten tuosta Pyhäristin
kohdalta kunnes sain potentiaalisen paikan yllättäen matchattua vanhaan kuvaan ja lähempi pyörittely paljasti melko todennäköisesti oikeaksi paikaksi.
Työvoitto
![]()
Smo muokkasi tätä : 07.12.2019 at 22.43
Uusi
![]()
Smo muokkasi tätä : 07.12.2019 at 22.41
Ehdottomasti ansaittu työvoitto, ei siinä mitään - ja ehkä se maistuu vielä makeammalta kun kerron että ainoastaan sää - tai no: sää ja tarvittavien "badass"-kvaliteettien puuttuminen - esti minua suuntaamasta länttä kohti heti aamusta.
Sellainen kutina oli jo rastikuvaa katsoessa että tuosta olen hyvinkin saattanut ajaa jollain Espoon kiertomatkallani, mutta vasta vinkki ajankohtaiseen nimistöön sytytti lampun. luovutetun alueen paikannimiin viittaavat kadunnimet herättivät sen verran mielenkiintoa että kotiin palattua piti tsekata missä oikein olin sillä ke
Mutta vaikka tunnen Espoota melkein nolottavan huonosti, niin eikö tämä 1429. rasti sijaitsekin tarkasti ottaen (Etelä-)Laajalahdessa eikä Pohjois-Tapiolassa?
PS Uutta rastia espoolaisempaa kuvarastia en osaa kuvitella, mutta kyllä mulla olisi silti ollut parempi![]()
Sadetutkassa näkyi selkeä aukko mutta siellä taisi olla tutkassa näkymätöntä sadetta. Olin valmiiksi Tapiolassa niin matka ei ollut mahdoton ja samalla sitten Lepuskivisiitti. Oli toinen rasti suunnitteilla mutta kun tihkui niin ei laiska jaksanut. Tuuria siinä mielessä että puheloin tippui kivilattialle ja hajosi vasta Leppävaarassa. Jos se olisi ollut aiemmin niin olisi jäänyt rastikuva ottamatta.
Smo:lle todellakin työvoitto!
Firlefanz: kyllä se teknisesti on Pohjois-Tapiolassa, ks. ajantasa-asemakaavaote:
Pohjois-Tapiolan (16. kaupunginosa) ja Laajalahden (17. kaupunginosa) raja kulkee yllättävän pohjoisessa. Nimistön ja kaupunkirakenteen perusteella moni varmasti tämän alueen jo Laajalahdeksi mieltää.
Uusi rasti edustaakin sitten taas suosikkiaihettamme eli kevyen liikenteen kiertoteitä. Jos tuo on se joksi sen kuvittelen, niin haen huomenna ja siirrän toiseen, jo hetken rastiaiheeksi suunnittelemaani alikulkuun. Tai sitten en.
billypilgrim muokkasi tätä : 08.12.2019 at 09.59
Rasti #1430 oli Hesarissakin uutiskynnyksen ylittänyt Kehä I:n alittava shikaanipuisto Tapiolan ja Otaniemen välissä:
Uusi lienee helppo, mutta jotenkin näiden värit talviauringossa sykähdyttivät:
![]()
billypilgrim muokkasi tätä : 08.12.2019 at 16.29 Syy: karttalinkki, 31
Laajalahden Pyöröikkunatalot joita olen joskus kuolannut
Uutta arkkitehtuuria
![]()
Kirvuntien iloisen pastellisävyiset talot lienevät Espoon vanhimmat rivitalot. SOK rakensi nämä ja läheiset Jaakkimantien pientalot 1940-luvun lopulla. Alkuperäisestä suunnitellusta kokonaisuudesta toteutui harmillisesti vain tämä pieni osa.
Jatketaan rastipallottelua -- haen uuden huomenna aamutuimaan, ellei joku muu ehdi syötönkatkoon sitä ennen.
Uusi on ollut itsellä mielessä rastiksi, joten paras herätä aikaisin (tai mennä myöhään nukkumaan). Huvittavaa etten tuota edellistä alikulkua tunnistanut, useita kertoja olen siitä mennyt viimeisen rempan jälkeenkin - mutta lähinnä jalan. Viimeksi näin jonkun toopen kulkevan edellä sähköpotkulaudalla ja jättävän sen keskelle tunnelia.
Rasti #1432 on Aarne Ervin suunnitteleman asuinkerrostalon sekä sen edustalla olevien vesialtaan, kellotornin ja pergolan muodostama kokonaisuus:
(Uusi rasti alempana, koska syyt.)
billypilgrim muokkasi tätä : 09.12.2019 at 10.12 Syy: ATK-ongelmat, säätö, 32
Nyt taitaa olla niin että vaikka pidänkin itseäni suurena absurdin huumorin ystävänä on uudessa rastikuvassa silti jotain mitä en ihan ymmärrä - ja luulen etten ole ainoa joka parhaillaan kysyy itseltään onko vika hänen omissa hoksottimissaan vai rastinlaittajan.![]()
Rastinlaittaja ei osaa ATK:ta, ja lisäksi rastin hphuhtinille karkaamisen pelko aiheutti hosumista. Tässä uusi. Nämä alikulut nyt näyttävät kaikki samalta, niin sattuuhan sitä.
(Kuten huomaamme, uudessa kuvassa on taikuudella muuttunut sekä kellonaika, säätila että polkupyörä!)
![]()
billypilgrim muokkasi tätä : 09.12.2019 at 10.06 Syy: ATK
Heh, kiusasin vaan että rasti liikkuisi, en edes lähtenyt pyörällä. Tän uuden rastin näen juuri nyt ikkunasta, mutta em. syystä sen ehtii joku muu hakea hyvin![]()
Et nähnyt mua ikkunasta pari tuntia sitten? TMT moodi. Uusi alikulku Otaniemestä Keilaniemeen
![]()
Smo muokkasi tätä : 10.12.2019 at 20.31
Uusi
![]()
Onko tää jotenkin vaikee, sää ollut huono vai eikö ihmiset vaan liiku tuolla suunnalla? Laitetaan helpotusta kun viikonloppukin lähestyy
![]()
Vanhassa jonkun onnekkaan vapaa-ajan asunto Koukkuniemenrannassa Rantaraitilla
Uusi vararäpsy, kun toinen aiottu olikin jo käytetty
![]()
Äh! Minulla oli kiusallinen tunne siitä, että olin ajanut tuon ohi samalla lenkillä, jolla hain rastin 1430, ja oikeassa olin. En vaan kerta kaikkiaan saanut kiinni paikasta, vaikka olisihan tuo ollut karttatutkimuksellakin näköjään löydettävissä, ja ihan varmasti olen tönön monta kertaa visuaalisestikin rekisteröinyt. Joskus ei vaan osaa.
Uudesta on hyvin samanlainen tuntemus. Katsotaan illemmalla.
Seuraava vinkki olisi ollut Google mapsi .. alunperin oli tulossa sellainen rasti jolla Billypin kanssa olisi palloittelu varmaan jatkunut suoriltaan mutta ei jaksanut tehdä mutkaa eikä kehdannut laittaa yökuvaarasti sinänsä olisi liittynyt uuteen risteykseen
![]()
Tähän vuodenaikaan on normitöissä käyvälle aika haasteellista kuvata rastikuvia päiväsaikaan, joten sikäli se ei ihan kamala vääryys ole. Olettaen tietenkin, että yökuvassa on jotain tunnistettavaa
Potentiaalisen uuden rastin kanssa -- sikäli kun tässä työviikon aikana pystyn vanhan löytämään -- on toki ihan sama ongelma. Miten arvon raati suhtautuu periaatetasolla viikon vanhan arkistokuvan käyttämiseen?
Toki todella kerettiläistä laittaa viikon wanha kuva mutta eihän sitä tarvi kertoa .. en muista kuinka vanha tuo mökki mahtoi olla![]()
Rasti #1435 oli jalankulun ja pyöräilyn reitti Mankkaanlaaksontien meluseinän katveessa:
Uusi:
![]()
billypilgrim muokkasi tätä : 17.12.2019 at 00.16 Syy: karttalinkki, täsmennys, 33
Tapiolan ikiremontissa oleva uimahalli. Sadetutkassa oleva reikä ei ollut sateen tiedossa mutta onneksi matka Tapiolasta Tapiolaan oli lyhyt.
![]()
Uusi
![]()
Kirjanmerkit