HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 38 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Laiska kun olen, en viitsinyt lukea koko tätä keskustelua, tai edes yrittää keksiä sopivia hakusanoja, joten: Tarkoitukseni on ajaa alkukevään maantielenkkejä crossarilla, jota varten minulla on Stan's NoTubes -kiekot (ja hyvin palvelleet, nastarenkailla varustetut kakkoskiekot). Pakkasista ja paksuista jääpolanteista huolimatta elättelen toiveita keväästä ja nastarenkaiden hautaamisesta jonnekin syvälle (kellarikomeroon). Nyt pohdin noiden tubeless-kiekkojen rengastusta ja vastaan tuli tämmöinen vaihtoehto: Maxxis Re-Fuse, MaxxShield/TR (pistosuojaus, tubeless ready), 40-622. Tubelessista on lähes pelkästään hyviä kokemuksia, yhtä pakkassäällä tapahtunutta vuototapausta ja minipumpun rikkoutumista lukuunottamatta. Tuo saattaisi siis olla järkevä sijoitus (Hi5bikes myy noita hintaan 49 €/kpl). MUTTA – ja nyt tulee se varsinainen kysymys – kerääkö tuo timanttikuvio valtavasti sitä sapelisepeliä, kestääkö tuo MaxxShield-pistosuojaus sen verran, että tubelessista on tavanomaiset hyötynsä (pienet reiät paikkautuvat), eli onko foorumilaisilla joko kokemusta tai valistuneita arvauksia näistä renkaista? Tarkoitus olisi siis ajaa näillä alkukevään maantielenkkejä, ennen varsinaista maantiepyörään siirtymistä, ja syksyllä hiekkatielenkkejä (varsinaiset mutakelin cx-renkaat ovat sitten erikseen).
    Minulla ei ole kokemusta kyseisestä renkaasta, mutta periaatteellisella tasolla pistosuojauksen lisäksi ilmeisen tärkeä elementti taistelussa sepeliä vastaan ovat korkeat nappulat. Edellä puheena olleessa ISPissähän nämä asiat ovat kunnossa. Mitä taas tule tubelesointiin, niin parikin kertaa olen katsellut keväällä kun ilma työntää litkut vähitellen pihalle ilman paikkausta. Oli tuoreet litkut kummallakin kerralla. Eli jahka tässä voi siirtyä nastattomaan kauteen niin, laitan Stanin race-litkua ja tänä keväänä käyn taistoon avec Panaracerin SK Gravelkingit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Minulla ei ole kokemusta kyseisestä renkaasta, mutta periaatteellisella tasolla pistosuojauksen lisäksi ilmeisen tärkeä elementti taistelussa sepeliä vastaan ovat korkeat nappulat. Edellä puheena olleessa ISPissähän nämä asiat ovat kunnossa. Mitä taas tule tubelesointiin, niin parikin kertaa olen katsellut keväällä kun ilma työntää litkut vähitellen pihalle ilman paikkausta. Oli tuoreet litkut kummallakin kerralla. Eli jahka tässä voi siirtyä nastattomaan kauteen niin, laitan Stanin race-litkua ja tänä keväänä käyn taistoon avec Panaracerin SK Gravelkingit.
    Niinhän se saattaa olla, että taistelussa sapelisepeliä vastaan nuo sileät, tai siis timanttikuvioiset ReFuset saattavat olla vankaksi kehutusta pistosuojauksestakin huolimatta väärä ase. Yhden sellaisen hinnalla saisi kaksi "erinomaisesti sepeliä kestävää kitkarengasta", jotka tosiaankin ovat todennäköisesti lähes yhtä idioottivarmat sepelintorjunnassa kuin nastarenkaat. Mutta eri asia sitten on, viitsiikö tuollaisia traktorirenkaita hankkia välikausirenkaiksi, vai yrittääkö sitä mieluummin vältellä kevyen liikenteen väyliä kunnes pahin on ohi eli sepelit suurin piirtein siivottu pois.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Hommasin ja asensin nyt aluksi takakiekkoon tuollaisen Maxxis Re-Fusen, 40-622. Pääsenpähän sitten itse kertomaan kokemuksiani. (Joista kokemus nro 1: Jouduin yllättäen käyttämään asennuksessa kaasupatruunaa, kun jalkapumpulla ei onnistunut.)

Kolmenkympin lenkki illansuussa, suureksi osaksi paksun sepelimaton peitossa olevia (ja paikoin jäisiä, joten edessä vielä pitämälleni nastarenkaalle oli totisesti tarvetta) pyöräteitä pitkin, antoi lupaavaa osviittaa tuon Maxxis Re-Fuse -renkaan käyttökelpoisuudesta. Ainuttakaan kivensirua en joutunut nyppimään renkaasta lenkin jälkeen (tosin uusi rengas kait yleensäkin pitää pintansa paremmin kuin pidempään sisäänajettu). Pistosuojaus on ilmeisen vankka. 40 mm:n leveys tuo mukavuutta ja turvallisuutta.

Omaan maantiepyörään sopii 28 mm renkaat. Käynkö nyt siis ostamassa 28 mm Gatorskinit ja ajelen niillä niin kauan kunnes kadut on lakaistu vai onko parempaa vaihtoehtoa olemassa? Ensimmäinen kevät edessä ja omia kokemuksia ei siis ole. Renkaan vaihto tienpäällä ei nappaa yhtään kun suurinosa tämän vuodenajan ajosta on työmatkapyöräilyä.

Onkos Trollbergan kokemukset Re-fusesta olleet edelleen myönteisiä otsikon mukaisen asian suhteen? Tsekkailin globaalia kommentointia tuosta re-fusesta, "which re-fuses to puncture", ja kovasti kehuttiin pistosuojausta. Ja muistaakseni myös kotimaisia myönteisiä kommentteja oli havaittavissa. Kaikkia kansoja kun ei ole siunattu tappajasepelillä.

Itselläni odottaa vielä kesärengaskausi tuloaan. Aamulla yli 10 astetta pakkasta ja jäisiä kohtia ainakin minun reitilläni. Loppuviikosta sitten..,

Itse ostin re-fusen 40mm koossa noin vuosi sitten, tuolla on nyt ajettu 3-4tkm eikä sen kanssa ole ollut yhtään rengasongelmaa (asennus tubelessina) - se ei myöskään kerää pikkukiveä itseensä. Kulutuspintaakin tuossa tuntuu olevan mukavasti, joten takarenkaana tuollaisen kanssa ajelee varmaakin sen 8-10tkm. Pieni timantti kuvio renkaassa tosiaan on, mutta keskiosan kohdalta se kuluu kyllä sileäksi ekan tonnin aikana. Rulaavuudeltaan ja mukavuudeltaan rengas on myös ihan hyviä, mutta eihän se toki pärjää notkeammille kilpakumppaneilleen. Kumilaatu on melko kovaa/napakkaan, joten kaatosateessa kannattaa ajaa vähän varovaisemmin, pidon rajat on tuolloin helppo ylittää.

Tubeless asennuksen kanssa kannattaa huomioida se, että rengas on melko löysä vanteella, joten kiekka tai pari gorilla voi olla ihan paikallaan (riippuu toki vanteesta).
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Finale Katso viesti
    Omaan maantiepyörään sopii 28 mm renkaat. Käynkö nyt siis ostamassa 28 mm Gatorskinit ja ajelen niillä niin kauan kunnes kadut on lakaistu vai onko parempaa vaihtoehtoa olemassa? Ensimmäinen kevät edessä ja omia kokemuksia ei siis ole. Renkaan vaihto tienpäällä ei nappaa yhtään kun suurinosa tämän vuodenajan ajosta on työmatkapyöräilyä.
    Gatorit olleet parhaat piikisen kauden renkaat, noihin ei tartu sepeli, minulla tosin 32 mm. Ajoin perusmaratoneilla kokeeksi ja lyhyen ajan kuluessa kaksi sepelin tekemää reikää. Tärkeintä juuri tuo ettei kumiin tarttuisi teräviä kiviä, koska ne painuvat vähitellen kierros kierrokselta sisään pistosuojauksesta huolimatta kuin terävät harppunat. Ei niitä muista joka välissä kaivaa kumista pois eikä niillä ole muuta suuntaa kuin sisään.

Tattista Kalle H. Olikos se nyt sitten niin, että te otatte nämä re-fuset pois käytöstä sepelikauden jälkeen vai mennäänkö niillä koko kausi? Ainoat negatiiviset havainnot kun liittyvät juuri tuohon rullaavuuteen, joka tietysti poikkeuksetta kärsii pistosuojauksesta. Pääkaupunkiseudulla lakaistiin muistikuvieni mukaan viime keväänä ennätysvauhdilla sepelit pois. Aikaisemmin ovat saattaneet lojua kuukauden, puolitoistakin, jolloin oman "sepelirenkaan" sovittaminen vanteelle ei ole ollut mikään mahdoton ajatus.

Muistinkin juuri, että minullahan on Schwalben Marathon plussat 28-millisenä varastossa. Ihan kamala rengas, mutta mutta...

Viime kauden ajelin kesän asfalttiajot siten, että toi re-fuse toimi cyclossa kokoajan takarenkaana. Se oli luotettava kaveri myös 1,7tkm mittaisella Norjan ja Ruotsin bikepacking-reissulla. Toisaalta, mulla on myös erikseen maantiepyörä, jolla sitten ajelen ne "totisemmat" aslfattilla tapahtuvat harrasteajot. Nyt sitten hommasin kesäksi vielä noi Overidet cycloon, jotta on siinäkin sitten toisilla keikoilla vähän kepeämpi yleisrengas.

Eikä se re-fuse nyt todellakaan mikään surkea rullamaan olen, vaikkei varmaan rullaustestissä mikään Watti-kuningas olekaan. Mukavasti sillä ajoi mm. Skandeilta alas Uumajaa kohti sellaisen 450km lähes jatkuvalla +30km/h keskarilla reissukamojen kanssa- alamäkeä ja myötätuulta oli toki ihan mukavasti, alamäissä huiput taisi olla vähän yli 70km/h, joten kyllä se myös rullaa alamäkeen kun vaan tuuttaa muna-asennossa menemään . Toki ilmanvastussa tuossa määrittele todellisuudessa sen nopeuden.

Mulle itselle toi on ollut juuri sopiva rengas pidemmille reissulle sekä tuohon sepelikauteen, jolloin ei halua paikkailla turhaan renkaita.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Marathon plussa on aivan mielettömän kestävä. Yksi tuttava oli heittämässä pois 28 mm rengasta, jolla oli ajettu todistettavasti tarkan mittarin mukaan 26 thkm. oli ollut aina samalla vanteella edessä. Kaveri on sen verra vaivanenkin ettei halua missään tapauksessa tiellä paikata ja renkaan pinta alkoi jo kerätä kivenmurusia. Kun tiesin ettei noista vielä haittaa sanoin hänelle, että voin jatkaa kestotestiä, pani sen taakse yhdelle vanteelle arkiajoon. Nyt sillä on ajettu kolmena kesänä n. 10 thkm. eikä vieläkään yhtään reikää! Kestääkö mikään muu tuota, nyt alkaa paistaa värikäs pistosujamössö joistakin kohtaa, mutta ei auta se on ajettava loppuun. Tuon tuttavan kanssa tiellä tavatessani olen rauhoittanut häntä ettei olisi ollut vielä kiirettä vaihtaa. Ainoa kokemus minulle plussasta tuo, mutta tämä tuttavani ajaa noilla aina, hänellä pyöränä perhostankoinen Rossano. Ajaa noilla kun tärkein vaatimus on puhkeamattomuus.

No jopas, en tiennyt että Marat plussina ovat noin kestävätkin, kun hakusanana on ollut pääasiallisesti "pistosuojaus". Näillä kahdella seikalla on toki yhteytensä. Toisaalta onhan se mukava, että renkaasta loppuu joskus se pintakin, että pääsee kokeilemaan uusia renkaita.

Re-fusessa on vielä tuo tubeless, mikä alkaa minulla olla normi nykyään. Mutta vaikuttavat erittäin kiinnostavilta renkailta. Itse ajattelin tuota 32 mm kokoluokkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Onkos Trollbergan kokemukset Re-fusesta olleet edelleen myönteisiä otsikon mukaisen asian suhteen?
    So far so good! Tosin olen tämän parin päivän ajan oikeastaan vältellyt kevyen liikenteen väyliä parhaani mukaan ja ajanut maantien piennarta, joten aivan kovinta kestävyystestiä tuo Re-Fuse ei ole vielä joutunut kokemaan. Ja Kalle H:lla onkin tuossa kerrottavaa paljon pidempiaikaisemman ja monipuolisemman kokemuksen pohjalta – kiitos raportista.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Finale Katso viesti
    Siinä vaiheessa kun katson että on aika ottaa maantiepyörä ulos, siinä on alla Schwalben 25-milliset Durano Plussat, jotka ovat osoittautuneet sepelinkestäviksi ja jotka ainakin Performance Line -renkaina ovat mielestäni täysin ajettavat. 28-millisinä niitä tosin ei ole taittuvakylkisinä vaan ainoastaan Active Line -renkaina joista mulla ei ole kokemusta mutta joiden voisi olettaa olevan jonkin verran huonommin rullaavia (vaikkei Schwalben omassa luokittelussa olekaan eroa).

Gatorskineihin en pysty vertaamaan, koska en ole niillä ajanut.

PS Sileillä renkailla ja etenkin maantierenkailla kannattaa pitää mielessä että asfaltin päällä oleva hiekkakin voi olla liukasta, etenkin kaarteissa, jos sitä on vähänkään enemmän.

Itse löysin ratkaisun puhkeamisiin niinkin todennäköisestä paikasta kuin Teneriffa.
    Paikallisessa puljussa oli Chaoyang sharkskin kumeja. Hetken höpöttelin ja totesivat että paras suoja paikallisia teräviä kiviä ja piikkejä vastaan.
    Kertaakaan ei vielä tänä talvena ole kumi tosiaan puhjennu joten tuntuu toimivan... Ja kyseessä 29" maasturi. Tiedä sitten mistä noita täältä Suomen kamaralta saisi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Siinä vaiheessa kun katson että on aika ottaa maantiepyörä ulos, siinä on alla Schwalben 25-milliset Durano Plussat, jotka ovat osoittautuneet sepelinkestäviksi ja jotka ainakin Performance Line -renkaina ovat mielestäni täysin ajettavat. 28-millisinä niitä tosin ei ole taittuvakylkisinä vaan ainoastaan Active Line -renkaina joista mulla ei ole kokemusta mutta joiden voisi olettaa olevan jonkin verran huonommin rullaavia (vaikkei Schwalben omassa luokittelussa olekaan eroa).

Gatorskineihin en pysty vertaamaan, koska en ole niillä ajanut.

PS Sileillä renkailla ja etenkin maantierenkailla kannattaa pitää mielessä että asfaltin päällä oleva hiekkakin voi olla liukasta, etenkin kaarteissa, jos sitä on vähänkään enemmän.
    Perus-Durano ja Gatorskin toimivat hyvin samantapaisesti, jokseenkin sileään renkaan pintaan ei tartu kivesirut, kummankaan sisuria ei ole tarvinnut paikata ja täällä pohjoisempana liukastellaan vielä aidolla jäällä. Hiekka asfaltilla on salakavalampi liukkaudeltaan!

Chaoyang on - kuten nimestä saattaa arvatakin - kiinalainen merkki ja sen valikoima on melko kattava maantierenkaita myöten (ja niitäkin löytyy eriasteisilla pistosuojauksilla). "Shark Skin" ei näköjään ole rengasmalli vaan nimitys yhdensorttiselle pistosuojaukselle: http://www.chaoyangtire.com/index.ph..._details/20/30 (Muita on ainakin "Hippo Skin" ja "Rhino Skin"; hakematta tulee mieleen että mallina on ollut erään rengasmerkin "Gator Skin".)

Ottamatta kantaa renkaiden laatuun voisin kuvitella että niitä saisi - jos saisi - jostain omaa tuontia harrastavasta halpahallista tai sen verkkokaupasta. Maailmalta ainakin muutamaa MTB-mallia näkyy saavan monille tutusta kaupasta: https://www.probikeshop.com/en/gb/chaoyang/m/596.html

Läskikumeja on ainakin joitain näkynyt näitä Chaoyangeja.
    Sinällään mukava tuttavuus että ilmatila on suht korkea, piti akselia siirtää 2cm taaemmas mitä Contin x-king 2.2 kanssa. Pitoakin on ollut ihan hyvin. Itsellä tuo Victory malli.
    Tuo Hippo skin olisi toki nimensä puolesta sopinut itselleni paremmin 😅, tuota ruhoa kun on vuosien saatossa kertynyt.

Onkos kukaan avannut jo maantiepyörällä kautta? Jos on niin millä kumeilla kannattaa tonne mennä vai kannattaako ollenkaan vielä? PKS lähinnä. Olen maantiefillarilla ajanut nyt aika vähän ja mua askaruttaa vielä kysymys että onko se nyt ihan tyhmää touhua mennä hiekkateita ajelemaan kun välillä himottais puistomaisemat, mutta olen arastellut koko asia ja vältellyt hiekkapätkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jigi Katso viesti
    Onkos kukaan avannut jo maantiepyörällä kautta? Jos on niin millä kumeilla kannattaa tonne mennä vai kannattaako ollenkaan vielä? PKS lähinnä. Olen maantiefillarilla ajanut nyt aika vähän ja mua askaruttaa vielä kysymys että onko se nyt ihan tyhmää touhua mennä hiekkateita ajelemaan kun välillä himottais puistomaisemat, mutta olen arastellut koko asia ja vältellyt hiekkapätkiä.
    Nyt hiekkatiet on ainakin velliä ettei sinne vielä arvaa mennä. Mutta jos sinne hiekalle mielii kuivemmalla kaudella niin Continental Gatorskin on aika hyvä vaihtoehto. En kyl sit tiedä kuinka nautinnollista se on...

Kiitos vastauksesta, täytyy sit etisä semmoset renkaat alle

Pistosuojattu ProTek sliksi oli antautunut, hissuksiin tyhjentynyt. Myös Nobby Nic MTB 26 2.4" oli aiemmin hissuksiin tyhjennyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Chaoyang on - kuten nimestä saattaa arvatakin - kiinalainen merkki ja sen valikoima on melko kattava maantierenkaita myöten (ja niitäkin löytyy eriasteisilla pistosuojauksilla). "Shark Skin" ei näköjään ole rengasmalli vaan nimitys yhdensorttiselle pistosuojaukselle: http://www.chaoyangtire.com/index.ph..._details/20/30 (Muita on ainakin "Hippo Skin" ja "Rhino Skin"; hakematta tulee mieleen että mallina on ollut erään rengasmerkin "Gator Skin".)

Ottamatta kantaa renkaiden laatuun voisin kuvitella että niitä saisi - jos saisi - jostain omaa tuontia harrastavasta halpahallista tai sen verkkokaupasta. Maailmalta ainakin muutamaa MTB-mallia näkyy saavan monille tutusta kaupasta: https://www.probikeshop.com/en/gb/chaoyang/m/596.html
    Tokmannista jokunen vuosi sitten ostin pari tuollaista MTB mallia poistosta vitosella kappale. Ei rullannut mihinkään ja järkyttävän liukas märässä metsässä mutta pistosuojaus toimi. Clasulla oli noihin aikoihin myös myynnissä, oliskohan ollut parempi rengas tai kumiseos.

Alkaa taas näköjään olemaan se aika vuodesta, kun tappajasepeli alkaa kömpiä esille lumien sulamisen ansiosta. Ei auta Contin Protection-kumit, ei. Taas oli ja meni 14 mm pitkä nuolenkärki nakista läpi että suhahti. Ei ehtinyt kissaa sanoa, kun kumi oli tyhjä, staninpska ei ehtinyt näihin kekkereihin mukaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hankin gravelpyörän työmatkoille ja syksy-talvi-kevät -lenkkeilyyn, lähinnä kelvejä tulee ajeltua lenkeilläkin. Pyörässä WTB Riddler TCS Light 700 x 37c renkaat. Ensimmäinen rengasrikko ehti jo tulla, alle 50 km ehdin pyörällä ajaa, sepeliä epäilen syyksi. Mietin, kannattaisiko nyt vielä ennen nastarengaskautta ja kevääksi hankkia paremmin pistosuojatut renkaat, olisiko ehdotuksia? Mieluiten mahd. kevyet ja hyvin rullaavat. Ajo pääosin asfaltilla.

Lainaan stenun eilistä viestiä "Talvipyöräily"-ketjusta:

Mä olen ajanut pari paria ohuempirunkoisia Gravdaleja loppuun sisureiden kera ilman ainoatakaan sepelin aiheuttamaa puhkeamista ja WTB Nanot olen todennut sepelille immuuneiksi neljän-viiden talven kokemuksella, sisureilla nekin (*koputtaa puuta). Paneet n. 2,5 bar molemmissa aina.
    Nanoja on 40-millisenä ja jos ne mahtuvat, uskaltaisin epäröimättä suositella niitä ilman omaa kokemusta.

Nyt jänskättää, ajelen juuri noilla mainituilla Riddlereillä.. Mukavat ovat, tosin vasta ehkä 250km takana, mutta sepeliä on jo nähty ja olen ajatellut, että näköjään kestävät sen. Minkä kunnan sepelistä oli kyse?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Nyt jänskättää, ajelen juuri noilla mainituilla Riddlereillä.. Mukavat ovat, tosin vasta ehkä 250km takana, mutta sepeliä on jo nähty ja olen ajatellut, että näköjään kestävät sen. Minkä kunnan sepelistä oli kyse?
    Tampereella ajelen.

Onko muilla kokemusta noista Nanoista?

Tässä vertailussa Riddlereiden pistosuojaus arvostellaan hyväksi https://granfondo-cycling.com/the-best-gravel-tire/2/ , tässä taas parikin kommenttia moittii pistosuojausta huonoksi https://www.wtb.com/collections/grav...ts/riddler700c . Ehkä ajelen talven tuloon asti noilla Riddlereillä, saattoihan tuo yksi puhkeaminen olla vain huonoa tuuriakin eikä minulle ole mitään todisteita että se olisi juurin sepelistä johtunut.

Litkutettuina Riddlerit tuntuvat kestävän hyvin. Eilen tuli ajettua pari kymppiä Tampereen kelvejä, ja ainakin puolet matkasta oli sepelöity. Sisäkumien kanssa noista ei ole kokemusta.

何殷傑 Guest
    Onko kenelläkään kokemusta Panaracerin Plussa-versioista (Slick tai SK) joissa pitäisi olla parempi pistosuojaus kuin alkuperäisissä? Lähinnä mietin välikelin renkaiksi ennen nastakelejä.

Litku on kyllä toiminut ainakin 60tpi ramblereiden kanssa. Vuotavathan ne valkeista pisteistä päätellen kuin seulat, mutta eipähän tarvitse ajaa umpikumirenkailla.
    Kertaakaan ei ole tarvinnut pysähtyä pumppaamaan ajon aikana, eli kovin isoja reikiä noihin ei varmastikkaan tule.

Tällä siis tarkoitan sitä, ettei normaalit pistosuojaukset mahda sapalisepelille mitään. Paksua kumia, korkeaa nappulaa, tai todella järeää pistosuojausta.
    Tai sitten kohtuullinen suojaus ja antaa renkaan vaan reikiintyä. Litku kyllä paikkaa. Tuo tosiaan toimii ainakin ramblereilla.

Samanlaisia aiheita

1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään