GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 181 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81 131 171 179 180 181 182 183 191 231 281 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.401 - 5.430 / 15446

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5401
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Hommaa ensin K-Edgen Pro Combo Mount ja sitten Lupineen GoPro-mountti ja laita ne tuolla tavalla:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Eikös tämä korjaisi ongelman?

    https://www.lupine-shop.com/en/acces...opro-adapter-m

    EDIT: näköjään olikin jo ehdotettu jotain yhdistelmätelinettä
    Kyllä, tällähän se järjestyy! Täytyy laitella tilaukseen jossakin vaiheessa.

    Budjettipuolesta, jos se jotakuta kiinnostaa, tuo edellisen sivun projekti oli siis kombolla kahvat+jarrut+etuvaihtaja+takavaihtaja+postit Merlincyclesistä 670€ ja Asetoneilta loput Di2-osat+takavaihtajan RX-upgrade+asennus+tankoteipit+Garmin mount 870€, eli kaiken kaikkiaan yhteensä 1.540€.

    Sitä voi nyt sitten miettiä olisiko jollakin tavalla voinut tulla halvemmaksi, mutta ainakin se tuli kauppiaan raportin perusteella selväksi, ettei tuollaista projektia voi jokatapauksessa tehdä itse koska a) aika b) asiantuntemus eivät yksinkertaisesti riitä. Lisäksi c) hermot menisi
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #5402
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kun ohjausboksi tuli stemmiin, jossa Garmin on yleensä majaillut, hommat meni vähän ihmeelliseksi. Vinkkejä otetaan vastaan

    Eikös shimanolla olisi tangon sisäänkin menevä boksi, joka korvaa toisen tangonpään tulpan, eikä näy sen enempää. Vai onko tuo jokin erilainen?

  3. #5403
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Vaikea sanoa oliko tuossa rahallisesti minkä verran järkeä, mutta onhan nämä LJL:n projektit mielenkiintosia kuulla mikä on lopputulema. Ikinä ei tiedä mitä sattuu ja tapahtuu.

  4. #5404
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Vaikea sanoa oliko tuossa rahallisesti minkä verran järkeä, mutta onhan nämä LJL:n projektit mielenkiintosia kuulla mikä on lopputulema. Ikinä ei tiedä mitä sattuu ja tapahtuu.
    Mä voin kaikella asiantuntemattomuudellani sanoa pelkällä fiilispohjalla sanoa että joka ainoan euron ja sentin väärtti!

    Tai hetkinen! Tietääkö joku tapauksen tai tunteeko joku jonkun joka olisi aidosti ja vilpittömästi ollut sitä mieltä että pyörän hankinnassa tai sen osien vaihtamisessa parempiin ja tarkoituksenmukaisempiin ei olisi ollut järkeä sen vertaa etteikö olisi kannattanut? Jos kerran tulos on onnistunut eikä sen rahoittaminen ole vaatinut leivän ottamista lastensa suusta, ei olisi ollut mitään syytä miksi olisi pitänyt tyytyä vähempään ja esittää järkevää!

  5. #5405
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Vaikea sanoa oliko tuossa rahallisesti minkä verran järkeä, mutta onhan nämä LJL:n projektit mielenkiintosia kuulla mikä on lopputulema. Ikinä ei tiedä mitä sattuu ja tapahtuu.
    Noh, ehkä senkin voi laskea jonkinlaiseksi lisäarvoksi rahanmenolle Siitä olen melko varma, että kuitenkin toistaiseksi olen päässyt halvemmalla kuin esim. A. Korpela kevennysrojekteissa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #5406
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kaksi lukukertaa ei riittänyt, mutta rahallisesti järkevää voi olla myös ostaa se osasarja kokonaisena. Siitä en tosin tiedä myykö Shimano suoraan RX-vaihtajalla olevia. Tylsintä lukijan kannalta olisi tietenkin ollut tingata sopivaan rahaan sama setti asetoneilta asennettuna ilman perkeleitä.

  7. #5407
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Kaksi lukukertaa ei riittänyt, mutta rahallisesti järkevää voi olla myös ostaa se osasarja kokonaisena. Siitä en tosin tiedä myykö Shimano suoraan RX-vaihtajalla olevia. Tylsintä lukijan kannalta olisi tietenkin ollut tingata sopivaan rahaan sama setti asetoneilta asennettuna ilman perkeleitä.
    Kävin tästä Tontsien kanssa etukäteen kirjeenvaihtoa ja lopputulemana oli, että jos olisi käynyt flat mount -jarrut niin näin, mutta noi vanhanmallin post mount -jarrut oli pakko tilata itse kun niitä ei saa mistään. Kuulemma XT-satulat olisi voinut saada toimimaan 8050:n tai GRX:n kahvojen kanssa mutta siitä vaihtoehdosta olen melko varma, että olisi käynyt kalliimmaksi tai ainakin hitaammaksi. Kahvat ja jarrut sain siis 277€ jolla taitaa saada nykyisestä mallistosta pelkät kahvat.

    En mä jaksanut tinkiä mitään, mutta sain pyytämättä 60€ alea loppulaskusta siitä yhdestä taannoisesta kammenkiristysepisodista, josta joskus tuli mainittuakin. Aikataulu oli tärkein ja helkkarin hyvin piti, siitä isot kiitokset putiikille.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #5408
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Tietääkö joku tapauksen tai tunteeko joku jonkun joka olisi aidosti ja vilpittömästi ollut sitä mieltä että pyörän hankinnassa tai sen osien vaihtamisessa parempiin ja tarkoituksenmukaisempiin ei olisi ollut järkeä sen vertaa etteikö olisi kannattanut?
    Mun kyllä pitää tunnustaa että kaikki hankinnat ei ole aina menneet maaliin. Väkisin joskus tulee virheitäkin tehtyä.

  9. #5409
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Minulla Di2-muutos Revoltiin jäi maksamaan 640€ ( sis. vanhojen osien myynnistä saadut tulot).

    Eli kahvat vaihtuivat mekaanisista versioista Ultegran Di2 8070 malleihin, takavaihtaja Ultegran RX malliin, ratas Garbarukin 46t ovaaliin ja pakka XTR:n 11-40t (käytetty, kaverilta sopuhintaan).

    Tuohon lisäksi ne kaapelit, boxit, akku ja laturi. (Rosebikellä oli edullisimmat) Bt-palikka löytyi jo jemmasta valmiina.

    Hommassa jeesasi, että jarrusatuloita ei tarvinnut vaihtaa koska ne olivat jo valmiiksi tuota Ultegra-sarjaa ja uudet kahvat olivat valmiiksi täytetyt ja ilmatut, niin vaihto oli todella helppo ja nopea toimenpide. Asennuksen tein myös itse, ihan simppeli homma tuokin.

    Mietin pitkään laitanko nuo GRX-kahvat, mutta päädyin lopulta noihin viimeisimmän mallin Ultegroihin koska ovat 200g kevyemmät ja muotoilultaan miellyttivät silmää enemmän pienemmän kokonsa vuoksi. Lisäksi ilmestyivät sopivasti Fillaritorille käyttämättöminä myyntiin

    Kannattiko? No ehdottomasti! Maantiepyörässä ehdin tottua sähkövaihteisiin ja vaikka tuo mekaaninen Ultegra sinänsä toimii hyvin, niin on tuo Di2 vielä melkoinen loikka eteenpäin.
    misopa muokkasi tätä : 17.11.2019 at 13.04

  10. #5410
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Minulla Di2-muutos Revoltiin jäi maksamaan 640€ ( sis. vanhojen osien myynnistä saadut tulot).
    Tuohan oli varsin edullinen diili! En ole vielä ruvennut myymään noita mekaanisia komponentteja, mutta totesin just että verstaan lattialla ylimääräisenä lojuu parhaillaan Ultegran 6800 kammet, 6800 kahvat, 6800 etuvaihtaja, 8000 takavaihtaja, TRP:n Spyret... Kai noista jotain saa Fillaritorilla jotakin kunhan jaksaa laitella ilmoitukset. Vai pitäisiköhän tilata joku runko ja...
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #5411
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Eikös shimanolla olisi tangon sisäänkin menevä boksi, joka korvaa toisen tangonpään tulpan, eikä näy sen enempää. Vai onko tuo jokin erilainen?
    Jos stonga ei ole Di2 yhteensopiva (reikä johdolle), niin pitää laittaa stemmin alle tuo boksi. Se tankotulpan paikalle tuleva olisi ollut hyvä mutta tällä mennään.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #5412
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    En ole vielä ruvennut myymään noita mekaanisia komponentteja, mutta totesin just että verstaan lattialla ylimääräisenä lojuu parhaillaan Ultegran 6800 kammet, 6800 kahvat, 6800 etuvaihtaja, 8000 takavaihtaja, TRP:n Spyret... Kai noista jotain saa Fillaritorilla jotakin kunhan jaksaa laitella ilmoitukset. Vai pitäisiköhän tilata joku runko ja...
    Joo noista kasaisi Exploron kaveriksi oikein hyvän työmatkafillarin, kun vaan valkkaisi sellasen rungon, missä jarrusatula on chainstayssa tai vaihtoehtoisesti heittäisi Spyret sillalta ja laittaisi vannejarrut..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #5413
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo noista kasaisi Exploron kaveriksi oikein hyvän työmatkafillarin, kun vaan valkkaisi sellasen rungon, missä jarrusatula on chainstayssa tai vaihtoehtoisesti heittäisi Spyret sillalta ja laittaisi vannejarrut..
    Joku setämies-pyörä olisi kyllä poikaa Onneksi verstaaseen (meidän 1,5x1,5m vaatehuone, voi arvata mitä vaimo sanoo) mahtuu vain kaksi pyörää, plus lastenpyörät ja -vaunut.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #5414
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mun kyllä pitää tunnustaa että kaikki hankinnat ei ole aina menneet maaliin. Väkisin joskus tulee virheitäkin tehtyä.
    (Menee taas lievän off-topicin jatkamiseksi yhä edemmäs aiheesta, mikä luonnollisesti ärsyttää monia, mutta olkoon, eihän tässä ole enää mitään menetettävää...)

    Mutta tuossahan on ymmärtääkseni kyse aivan eri asiasta eli siitä että paremmaksi ja tarkoituksenmukaisemmaksi ennakkoon uskottu hankinta ei sellainen todellisuudessa ollutkaan (tai ei vain toiminut niin kuin piti tai oli luullut tai kuvitellut). Vastaavia kokemuksiahan meillä lienee kaikilla.

  15. #5415
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Joku setämies-pyörä olisi kyllä poikaa Onneksi verstaaseen (meidän 1,5x1,5m vaatehuone, voi arvata mitä vaimo sanoo) mahtuu vain kaksi pyörää, plus lastenpyörät ja -vaunut.
    Oletko ynnännyt kokonaishintaa projektille.? Minkä painoinen setti tästä tuli.? Itse mietin kannattaako runkisettinä vai kokonaista hankkia.

  16. #5416
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Oletko ynnännyt kokonaishintaa projektille.? Minkä painoinen setti tästä tuli.? Itse mietin kannattaako runkisettinä vai kokonaista hankkia.
    Netto vai brutto ja miten jyvitetään vanhat komponentit? Sanoisin omilla kokemuksilla että osta suoraan Toneilta jos ei ole jotain erityistä syytä/intohimoa tehdä runkosetistä. Exploro on vähän kompleksinen ja kallis runko itse kötöstellä.

    Kokoonpano vanhanmallin Ltd-rungolla on noin 8,3kg kevyillä kiekoilla ja renkailla, aerokiekot ja järeämmät kumit nostaa 8,5kg tienoolle. Sähkövaihteet ja hydrauliset jarrut saattoivat juuri nostaa parisataa grammaa. Exploron juttu ei ole pelkkä keveys vaan rungon todella hyvin onnistunut geometria ja yleinen erootillisuus ajotuntumassa, mistä tekijöistä se sitten johtuukaan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #5417
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kävin koeajamassa uusia jarruja ja Di2:sia... Hyvää päivää. Totean vain että hyvää päivää.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #5418
    Tämä Cännärin SuperX oli mennyt minulta ohitse 2019 malleista.
    Tuo on enemmänkin markkinointiosaston työstämä grinderi tunnetusta SuperX -cylclosta: Vaihdetaan leveämpi i23 vanne, gravel renkaat, joustavampi tolppa ja ilmeisesti (?) vielä leveämpi stonga
    Tuo on ihan kivan näköinen laite, mutta toisaalta tuo WTB Kom i23 vannekehä on kokemukseni mukaan hieman pehmeää alumiinia. Gravel reissulla ja hiekkatiellä se toimi ihan hyvin, mutta yhden krossipolun jälkeen vein ne rihtaukseen.



  19. #5419
    Koska leveämmät kiekot jo löytyvät tallista, niin laitoin saman fillarin cyclocross-version tilaukseen, vaikkakin se on "vain" apex versio. Nyt oli syyshinta mukavasti kohdallaan. Tuon väristä fillaria on kiva uittaa krossi-mudassa


  20. #5420
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Hyvä vinkki, pääsin tähän pisteeseen, eli Garmin normipositiossa ja Lupine oikealla hieman sivussa, ei haittaa tuommoinen ~20mm poikkeama keskilinjasta.
    Ei kai se 20 milliä tai 20 senttiäkään sivupoikkeamaa mitään haittaa, kun valokeilan leveys siellä 5 metrin päässä on kuitenkin metrejä.

  21. #5421
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ei kai se 20 milliä tai 20 senttiäkään sivupoikkeamaa mitään haittaa, kun valokeilan leveys siellä 5 metrin päässä on kuitenkin metrejä.
    Juuei, eilen käytiin pojan kanssa Kirkkonummella pimeässä metsässä niin sillä ei ole mitään väliä.

    Nyt täytyy kyllä sanoa että alkaa olla pyörä omaan käyttöön aika kohdillaan. Kevyehkö Digiloikka-Exploro hydraulisilla jarruilla ja Lupinen valoilla lähentelee jonkinlaista täydellisyyttä. Olen neitsyt. Hei.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #5422
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Saitko muuten uuden tolpan jo takuusta vai mikä oli sen lopputulema?

    Seuraavaksi kiekkoja speksaan.

  23. #5423
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Saitko muuten uuden tolpan jo takuusta vai mikä oli sen lopputulema?
    En ole vielä ehtinyt kysellä myyjäliikkeestä (edelrad.de), kun niiden kanssa on toinen prosessi vireillä BMC:n maastorunkoon liittyen. Siinä kun ei tullut satulatolppaa eikä takaiskarin lockoutia mukana ollenkaan vaikka ilmossa luki. Hele... Asetoneilla kerrottiin ettei 3T edes kysele noita vanhoja tolppia takaisin vaan pitäisi mennä valokuvilla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Seuraavaksi kiekkoja speksaan.
    Matti Nykästä siteeratakseni totuus on todellakin todellisuutta.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #5424
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ei kai se 20 milliä tai 20 senttiäkään sivupoikkeamaa mitään haittaa, kun valokeilan leveys siellä 5 metrin päässä on kuitenkin metrejä.
    Ei muuten, mutta mielipuolta vaivaa epäsymmetrisyys (ainakin minua). Kampisarjaa on jotenkin oppinut sietämään, ettei tarvitse ketjuja molemmille puolille.

  25. #5425
    Cannondale Topstone 2020 alumiinimalliston huippu nyt Ultegra 2x11 voimansiirrolla vs. 2019 Apex 1. Tämä mielestäni hyvä parannus. Väri sen sijaan mielestäni melko erikoinen valinta.. täysin musta.. Jos 2020 mallia saisi 2019 sinisenä, niin olisi aika houkuttava vaihtoehto

  26. #5426
    Ettei olis 105 ja FSA:ta ennemminki?

  27. #5427
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Ettei olis 105 ja FSA:ta ennemminki?
    Näyttää olevan muuten Ultegraa voimansiirto (kahvat, vaihtajat, pakka) mutta kampisarjaksi 200€ sarjalaisen tilalle lyöty 80€ tarvike. No onhan "x voimansiirto" ollut aina pyörämarkkinoinnissa enemmän kuin liukuva käsite.

    Toisaalta en itse ole voimansiirrolle laskenut paljoa arvoa sen jälkeen kuin teknologia saavutti pisteen että kaikki ~deoresta ylöspäin toimii kuin junan vessa, vaan specsannut lähinnä runkoa, kiekkoja ja rengastusta.

  28. #5428
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    En ole vielä ehtinyt kysellä myyjäliikkeestä (edelrad.de), kun niiden kanssa on toinen prosessi vireillä BMC:n maastorunkoon liittyen. Siinä kun ei tullut satulatolppaa eikä takaiskarin lockoutia mukana ollenkaan vaikka ilmossa luki. Hele... Asetoneilla kerrottiin ettei 3T edes kysele noita vanhoja tolppia takaisin vaan pitäisi mennä valokuvilla.
    Ai onko sinullakin Exploron tolppa hajonnut, siitä elastomeerista?

    Minulla on uusi tolppa vielä saamatta. Nyt Signature lupasi, että kohta saan. Uskotaan niin

    Wheels MFG keskiö on myös postin pakettiautomaatissa odottamassa. Nopeasti tuli lakosta huolimatta, perjantaina tilasin Foxcompilta. Sieltä voi näköjään ostaa myös Exploron nykyään.
    Pyöräily on kivaa!

  29. #5429
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    "Toisaalta en itse ole voimansiirrolle laskenut paljoa arvoa sen jälkeen kuin teknologia saavutti pisteen että kaikki ~deoresta ylöspäin toimii kuin junan vessa, vaan specsannut lähinnä runkoa, kiekkoja ja rengastusta."/hitlike

    Siis yllä olevasta mielipiteestä olen;

    Samaa mieltä hyvin samaa.

    Saa tuohon runkosarjaan monen tasoista vaihteistoa.

    https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...gravel-pyorat/

  30. #5430
    Kun keskustelu nyt johti alu-runkoisiin ja FSA kampisarjoilla varustettuihin, niin tämän viestiketjun Fuji Jari 1.1 on myynnissä fillaritorilla.

    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...llarit/page109

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •