GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 21 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 5382

Aihe: Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

  1. #601
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juseh Katso viesti
    https://m.nettiauto.com/volvo/v60/10879867

    Lataushybridillä ei näköjään paljoa ajella jos akku sattuu antautumaan
    Itkin sisäisesti vähän.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #602
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    ^^Hollannista uitettu Volvo tuotti yllärin jobbarille. Ja jos auto on siinä kunnossa ettei sitä käynnistää saa/voi ja yli 200tkm mittarissa, tuo 10k€ kuulostaa kovalta hinnalta.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  3. #603
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    ^^Hollannista uitettu Volvo tuotti yllärin jobbarille. Ja jos auto on siinä kunnossa ettei sitä käynnistää saa/voi ja yli 200tkm mittarissa, tuo 10k€ kuulostaa kovalta hinnalta.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    ei tuo hinta nyt ihan metsässä ole. 18 k€ -> näyttäisi olevan ajokuntoisten pyyntihinnat. Pyyntihinnalla panos on säästä 8 k€ tai häviä 5 k€. Jos kuvaus pitää paikkaansa, niin luultavasti muutaman päivän puuhastelulla tuosta saisi auton alle.

    Jos olisin volvoa vailla, niin kävisin trailerin kanssa tinkaamassa tuosta itselle auton. Jos suomen älytön dieselvero ei olisi rasitteena, niin tuollainen voisi olla ihan soiva peli.

    Aika outoa toimintaa myös Volvolta. Merkkiliike rikkoo auton ja ei ota vastuuta. Jos asiakas olisi yksityinen, niin ei taitaisi kestää moinen toiminta läheisempää tarkastelua.

    13 k€ plugarin pikkuakusta on ihan järjetön hinta. Jääköhän tuolla rahalla edes vanha akku itselle, vai onko tuo vaihtohinta, jossa nyysivät vielä vanhankin akun itselleen.

    Se ei sinänsä ole yllättävää, mutta on ajan kuva, että merkkiliikkeitä ei ole kyvykkyyttä korjaamiseen, vaan vain osien vaihdon ehkä osaavat, ehkä ei. Tällä kertaa ei sitäkään.

    Elämme mielenkiintoisia aikoja. Kohta noita on jonossa ja hinnat sen mukaisia, että tee itse miehet pystyy tienaamaan kohtuullisia summia. Sitten kun sähköalaa tuntemattomat jobbarit alkaa noita turaamaan, niin voi palovakuutuksille olla tarvetta.

    Jos ei olisi niin mielenkiintoinen työ, niin harkitsisin alan vaihtoa sähköauto / hybridiauto jobbariksi. Toki hallituksen verolinjauksista pitäisi ennen saada joku tolkku.

  4. #604
    Tässä ei ole kauheasti akkuongelmia, uuden saa satasella(?) kaupasta..

    Saab90 by Hartsa T, on Flickr

  5. #605
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    joo oon lukenut kuinka akkukäyttösessä autossa on vähän huoltoo ja helppo ajoo vaan....

  6. #606
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Joskus kävi mielessä että mitä jos hommais tuollaisen käytetyn V60 plugarin ja vähät välittäisi akun kunnosta. Kun ilmoitettu CO2 on matala, niin dieselverokin on pienehkö.
    Mutta pelkkänä dieselinä huonompi kuin perusdiesel, kun pitää sitä akkua kuljettaa mukana ja kulutus on oikeasti korkeampi kuin pelkällä dieselkoneella varustetulla.
    Ja tuon ilmoituksen perusteella idealta taisi pudota loputkin pohjan rippeet.
    On noi melkoista ongelmajätettä lähivuosina.
    Tätä vihreät ilmeisesti haluaa? Viisivuotias auto paaliin kun ei kannata korjata.
    Kaar ittelles vaa

  7. #607
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.547
    ^Ei varmaan ole ikinä rikkinäistä bensa-autoa ollut? Nyt jaksetaan itkeä yksittäisestä Volvosta .. ja huomattakoon että Vihreillä ei ole mitään tekemistä EU:n päästömääräysten kanssa. Vaikeammaksi menee vielä jos / kun Kepuloitu metsäteollisuus vähentää tai on jo vähentänyt hiilinielut hakkaamalla liikaa metsää.

    Sinänsä huvittavaa kun Vihreitä syytetään Länsimetrosta, Malmin lentokentän rakentamisesta jne.

  8. #608
    Jopotuinen Guest
    Olen joskus jo aiemmin todennut, että nuo akkuvetoiset tulevat olemaan korjaamoiden pelastus.
    Jos olisin autopajaa perustamassa, niin autosähkö.
    Jo hinta-alkaen autoihinkin alkaa tuppaamaan siinä määrin kaikkea herkkää sähköpuolen höttöä, jotta hommia alkaa tupata ihan jonoksi asti.
    Vielä kun onnistuu niittämään mainetta osaavana sähkön Jumalana, niin sitte.

    Perjantaina työkaveri ihmetteli, kun sähköinen takaluukku päätti avautua kesken ajon Siitä se lähtee.

    ”Autosi suoritti juuri laittoman toiminnon. Pysäytä välittömästi tiensivuun ja yritä käynnistää uudelleen!”

  9. #609
    Jopotuinen Guest
    ^^ Politiikan jollotukset sinne omaan säikeeseensä saastuttamaan, thx.

  10. #610
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hartsa69 Katso viesti
    Tässä ei ole kauheasti akkuongelmia, uuden saa satasella(?) kaupasta..

    Saab90 by Hartsa T, on Flickr

    Onhan tuollainen kaasarikoneinen melkoinen ikiliikkuja. Mutta tuo tuo mieleen perästä samannäköisen ruisku vehkeen vian menneiltä vuosikymmeniltä. Se stoppasi menon alkuun hyvin harvakseltaan ja aina lähti 5-10 minuutin päästä käymään. Soitin alueen suurimpaan autosähkökorjaamoon ja kysyin miten saavat kuntoon, jos tuodaan auto sinne. Vastasivat rehellisesti, että joko vaihdetaan arvaamalla osia niin kauan että osuu kohdalle tai asiakkaalta menee hermot. Jos ei tule arvaamalla kuntoon, niin sitten heidän asentajan pitää ajaa niin kauan että vika tulee päälle ja saa mitattua vikapaikan. Ja voit arvata mitä maksaa kun asentaja ajelee vaikka viikon mittalaitteet kyydissä.

    Tämä auton osalta päädyttiin siihen, että vedettiin kabiiniin iso nippu mittajohtoja, lainasin omaa akkukäyttöistä skooppia omistaja debuggasi vian päivä ajojen lomassa. Korjattiin viallinen elektroniikkayksikkö ja korjauskulut 0€.

  11. #611
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    En epäile hetkeäkään, etteikö akkujen ympärille rakennu bisnestä. Jos volle haluaa 13k€ akusta, ilmaantuu pajoja, jotka myy vaihtoakun takuulla ja reilusti alle tuon hinnan. Tuskin tuon volvonkaan akussa on kovin isoa vikaa, korjaajat vain on vielä vähissä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  12. #612
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Tuohan on vähän hupaisa keissi.. Auto tuontiauto(huollot yms niin ja näin.. ) ,akku kyrvähtänyt kun kompressori mikä pyörittää ilmastointia ja jäähdyttää akustoa ilmeisesti temppuillut->johtanut akuston kuumeamiseen. Kompressori vaihto ja käytetty akku (esim Hollanti ,n 3k.) ja auto rokkaa. Tuo plugari oli vähän hätäisesti kyhästy volvon toimesta kun markkinat huusi ekologisuutta,nythän tuollaisia on kaikilla merkeillä. Se että merkkiliike pesi kätensä on ihan ok,en minäkään juuri noin vanhaan mitään antaisi vastaantuloa, eihän merkki loputtomiin voi tulla vastaan kun ikääkin on jo. Tuo kompressori hyvin tarkka mm apulaitehihnan kireydestä (kiristetään tietynlaisella "mittarilla" oikeaan kireyteen,tätä on harvalla putiikilla,jää yleensä löysäksi);Volvo on tullut kompressoreissa vastaan jo pitkään.. Kauanko vielä?? Lisäksi verot aika suuret,osta mieluummin D3-D4 ja vähemmän ongelmia..

  13. #613
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    ^^ Politiikan jollotukset sinne omaan säikeeseensä saastuttamaan, thx.
    Juuri näin! Tämä on vanhan hyvän ajan autot-topiikka. Vähän kunnioitusta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #614
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Tuolla niitä Plugari-volvojen akkuja on: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Vo...%A4nning/Alla/

    Hinnat 1500-8000€

    Tossa on 1650€ : https://www.boonstraautoparts.nl/cat...de%29/10319567

    Tuota voi katsoa lisää, jos kiinnostus herää: https://www.google.com/search?q=Volv...w=1920&bih=954
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  15. #615
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Olen joskus jo aiemmin todennut, että nuo akkuvetoiset tulevat olemaan korjaamoiden pelastus.
    Jos olisin autopajaa perustamassa, niin autosähkö.
    Jo hinta-alkaen autoihinkin alkaa tuppaamaan siinä määrin kaikkea herkkää sähköpuolen höttöä, jotta hommia alkaa tupata ihan jonoksi asti.
    Vielä kun onnistuu niittämään mainetta osaavana sähkön Jumalana, niin sitte.

    Perjantaina työkaveri ihmetteli, kun sähköinen takaluukku päätti avautua kesken ajon Siitä se lähtee.

    ”Autosi suoritti juuri laittoman toiminnon. Pysäytä välittömästi tiensivuun ja yritä käynnistää uudelleen!”
    Hmm, jos vaihtais alaa .. alkuun vois harjoitella sähköpyörillä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    ^^ Politiikan jollotukset sinne omaan säikeeseensä saastuttamaan, thx.
    Huomattakoon etten aloittanut politiikasta puhumista, vastasin vaan ettei hajonnut Volvo ole Vihreiden vika
    --



  16. #616
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Tuolla niitä Plugari-volvojen akkuja on: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Vo...%A4nning/Alla/

    Hinnat 1500-8000€

    Tossa on 1650€ : https://www.boonstraautoparts.nl/cat...de%29/10319567

    Tuota voi katsoa lisää, jos kiinnostus herää: https://www.google.com/search?q=Volv...w=1920&bih=954

    Ihan mielenkiintoinen tapaus. Tuosta saisi alle reilusti alle markkinahinnan auton. Dieselveron takia kiinnostus pysyy aika matalalla. Muuten olisi kiinnostava vaihtoehto priukselle. Saisi vetää kärryä, 4-veto, suorituskykykin parempi ja 50% ajoista voisi ajaa sähköllä. Eikä tarvitsisi edes kovin montaa tonnia laittaa väliin.

    Itse viasta veikkaan, että korjaamo ryssi korjauksen ja vaurioitti jotain ja tuon saisi helpohkosti kuntoon pikkurahalla.

    Noilla varaosahinnoilla riskiin olisi aika pieni, jos arvaus osuu väärään.

  17. #617
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Hybriditekniikan ansiosta tuossa on kai todella kohtuullinen dieselvero, tietääkö kukaan tarkalleen?

  18. #618
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Hmm. Tuossa lukee 169g/km mikä on aika paljon. Miksi noin?

    Huomatkaa että hinnan päälle tullee vielä autovero.

  19. #619
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.880
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti

    Yritin tuota konstia Skeidan koukkuun, mutta eipä tapahtunut mitään. Katsastuksessa mainitsin asiasta ja sain neuvon, että jokin öljy saattaisi auttaa. Ei kuitenkaan ruvettu siinä kokeilemaan.

  20. #620
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Pitkäkeula-Lantikka

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #621
    Jopotuinen Guest
    ^^ Toihan on poika-auto, mutta mistä tyttöauton tunnistaa?

  22. #622
    Jopotuinen Guest
    Akku on purettavissa ihan osiin ja korjattavissa, kunhan vain osaa ja tietää mitä tekee.
    Kokoonpano perustuu vähän isompaan määrään niihin sormenvahvuisiin kennoihin, joita on sitten ruuvattu riittävä määrä rinnatusten ja sarjaan.
    Lopuksi paketti on kuorrutettu sopivaksi katsotulla määrällä muuta elektroniikkaa.

    Luultavasti tuossa on tapahtunut sama juttu kuin akkuporan akun kanssa, samat oireet. Akku polillaan sähköä akun oman indikaattorin mukaan. Mutta ei pyöritä konetta, eikä seurustele laturin kanssa. Jokin suojapiiri kaiketi kilahtanut.
    Useissa tapauksissa taitaa muuten olla niin, että tavalla tai toisella valmistaja omistaa akun ja kieltää kaikilta muilta kajoamisen sen sielunelämään.

    Tulolla maatalouskonepuolella taitaa jotain samantapaista, liittyen koneiden ohjelmistoihin. Koneen omistajalla ei ole niihin kuin käyttöoikeus.

  23. #623
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Hybriditekniikan ansiosta tuossa on kai todella kohtuullinen dieselvero, tietääkö kukaan tarkalleen?
    Noin 600€/vuosi. Juurikin se diesel nostaa sen noin korkeaksi.
    169g on väärin, oikea luku lienee 48g.
    Kaar ittelles vaa

  24. #624
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Hybriditekniikan ansiosta tuossa on kai todella kohtuullinen dieselvero, tietääkö kukaan tarkalleen?
    Kaikki on suhteellista, minusta ei ole kohtuullinen huomioiden auton pieni koko:

    https://m.nettiauto.com/volvo/v60/10...unt=2&vifNav=Y
    Ajoneuvovero: 590 €/Vuosi
    CO2 päästöt: 48 g/km
    Ja 7 hengen citymaasturi ilman hybriditekniikkaa
    https://m.nettiauto.com/mitsubishi/o...unt=6&vifNav=Y
    CO2 päästöt: 139 g/km
    Ajoneuvovero: 671 €/Vuosi
    Ja vastaava vanhempi automaatilla
    CO2 päästöt: 153 g/km
    Ajoneuvovero: 691 €/Vuosi

  25. #625
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    No ei ole ollenkaan kohtuullista. Verokarhu ottaa omansa taas.

  26. #626
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Yritin tuota konstia Skeidan koukkuun, mutta eipä tapahtunut mitään. Katsastuksessa mainitsin asiasta ja sain neuvon, että jokin öljy saattaisi auttaa. Ei kuitenkaan ruvettu siinä kokeilemaan.
    Siittimen . .eiku siis Ceedin koukku on jumissa kanssa, sen verran harvoin on käyttöä että voisi ihan hyvin irroittaa. Tosin veneen laskun aikaan keväällä tarvis taas. Tai jos alkaa fillaria kuskaamaan.

  27. #627
    Jopotuinen Guest
    SAAB oli myös irrotettava koukku, tosin kertaakaan en viitsinyt irrottaa sitä.
    Arvelin, että satunnaiskäytössä pitkäaikainen käyttämättömyys johtaa asennuspulmiin.
    Voi olla nyt nitkutusyritykset ainoastaan kasvattaisi kyrbän otsaan

  28. #628
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti

    Luultavasti tuossa on tapahtunut sama juttu kuin akkuporan akun kanssa, samat oireet. Akku polillaan sähköä akun oman indikaattorin mukaan. Mutta ei pyöritä konetta, eikä seurustele laturin kanssa. Jokin suojapiiri kaiketi kilahtanut.
    .
    Tuon selostuksen mukaan kilahtaa järjestelmän sisäiseen eristysvastusmittaukseen. Eli jossain joku eriste rikki. Mahdollisia paikkoja ja syitä tuolle on varmaan aika monta. Vian saanee paikallistettua ahkeralla työllä, sähköasennuksissa käytettävällä yleismittarilla, jossa myös eristysvastusmittaukseen, joka osaa syöttää vähintään kilovoltin ja lämpökameralla.

  29. #629
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    V60 D6 hybridiin ei kannata sekaantua. Ihan liikaa kompuran porsimista tyyppivikana.
    V60 T8 sensijaan aivan kiva.
    --

  30. #630
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.039

    Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    V60 T8 sensijaan aivan kiva.
    En tiedä miksi, mutta ei sytyttänyt lainkaan.
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •