Hienoja pyöriä parilla viime sivulla (muutkin kuin se mun oma, hehheh). Erityisesti silmää miellyttää Shamuksen molemmat fillarit, Plussan retro-Scott ja Antti Kuiton valkoinen Felt.
Värimaailma sopisi Ameriikan Iigleen.
Juu pitkän juupas eipäs painin jälkeen halusin koittaa miltä tuo kiinan laatu tuntuu.
Rungon tilasin LightCarbonilta ja malli on tuo fs911. Luin eri foorumeilta kokemuksia ja en löytänyt pahempaa nii tässä lopputulos.
3h ajojen jälkeen ei valittamista. Kiipeää, kiihtyy, kääntyy ja on kevyt. Runko oli hieman alle 2kg ja otin UD carboonin sijaan custom väriksi oranssin.
Eaglen gx setti,fox 32 performance,rokkarin monarch xx, tolppa ja satula kiinankuitua, jarrut guide t, ohjaamo laatukuitua ja vanteet miche 966. 10.7kg polkimien, mehutelineen ja mudguardin kanssa.
Mitään ongelmia ei kasauksessa ilmaantunut. Laatu/hinta kohtaa mielestäni hyvin. Ainoa miinus on ehkä se että olisi pitänyt ottaa kiiltävä oranssi..
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kyseessä on kuitenkin maastopyörä joten miten esim tuo kiinakuitupenkki mahtaa kestää kovaa ryntyytystä? Väkisin tuntuu että nyt on säästetty väärässä paikassa.
Kyseinen penkki on kestänyt kovaa rynkytystä paljon. Tunteja en nyt osaa tarkkaa sanoa, mutta jos sanon että noin 70h tähän mennessä ollaan aika lähellä ja tuohon mahtuu muutama xc kisakin. Myös aijemmassa HT pyörässä oli kyseinen penkki ilman ongelmia ja on tietääkseni käytössä vieläkin uudella omistajalla. Olen omistanut 3kpl myös kiinankuitu satulaputkia ja yksikään ei ole antanut periksi. Sen sijaan raceface next tolpan ja toisen "merkki" tolpan olen saanut rasahtamaan aluille..
HT:n penkkinä oli kylläkin välillä liian raju hanurille ja joutui välillä ajelemaan selle flowlla.
Juu M-koko. Omat mitat about 173/79 cm. Otin tuolta Bikeshopista vastaavan pyörän lainaan yhdeksi viikonlopuksi ja se sai vaakakupin kallistumaan tuohon TR-versioon. Omat ajelut on aika lailla peruspolkuajoa mitä täältä Lounais-Suomesta löytyy, eli paljon juuria ja kiviä, lyhyet alamäet ja sellaista edestakaisin jumppaamista. Ja satunnaisesti varmaan osallistun XC kisoihin tuolla. Enemmän painotus siis perusmaastoajolla, mihin tuo tuntuu sopivan todella hyvin. En ole tuolla ehtinyt kuin yhden lenkin ajamaan, joten ei vielä syvällisempää analyysia ole, mutta tuntuu just sellaiselta mitä hain, eli vastaa kaasuun jos ajaja haluaa, kuitenkaan tuntumatta siltä että pyörä heittäisi selästä kun tulee teknisempää maastoa.
Näkee ton nyt otsaluullakin, ettei runko ole lähellekkään sama.
Mullakin oli noin 10€ kuitupenkki, kuitukiskoilla eikä mitään ongelmaa. Tai on edelleen mutta seinällä, pehmeämpi penkki tilalla koska jäykkä läskipyörä. Jotenkin vaikuttaa siltä että ihmiset kuvittelee että kiinankuitu suurinpiirtein räjähtää käytössä ja kaikki metrin säteellä kuolee...
Talvihybridi a.k.a Dirtroller pimeän vuodenajan kuosissa eli Son 28 + Supernova. Gravdalit kävi jo alla, mutta vaihtu takas Nanoihin tänään aamulla ennen töihin lähtöä.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Pari viikkoa sitten hankittu babbys first täpäri, 2016 YT Capra AL. Ajo aika erillaista verrattuna edelliseen hardtail kuiturunkoseen xc Cubeen jolla lähes vuoden ajelin.
![]()
Laitoin rotkon viikolla talvikuosiin eli 33 mm panaracer regacrossin taakse ja hope 20fiven 35 mm marawinterillä eteen.
Nyt on sitten ulkona viis astetta lämmintä ja sataa vettä
![]()
Olen kuullut ovaaleista eturattaista mutta että ovaali etukiekko![]()
Trek Fuel ex7 , värinä "purple passion"
My new bike , synttärilahjaksi itselle, omakustannushintaan .. äsken noudin paikallisesta![]()
-- not fast but furious --
Komeet on kalliot Kokkolassa.
Uudessa puhelimessa (Honor 20 Pro) näytti olevan kamerassa polkupyörien kuvaamiseen tarkoitettu tila. Olihan sitä pakko kokeilla. Tuntuu kuitenkin, että ainoa, jossa eroa näkyi "tavalliseen" tilaan, on se että AMS:n kuraiset renkaat näkyvät entistä paremmin
Cube AMS 100 teamline 2014, johon tuli takuuna kesällä 2017 vm. 2015 runko. Tällä tuli kierrettyä pari kesää maracupin kisoja ja nopeaksi todettu. Geometria oli tosin jo silloin hieman vanhanaikainen.
Kona Jake The Snake 2014. Myrkynvihreä crossari, joka oli aluksi kesät maantiekäytössä, talvella kelvien/kuntorata-ajeluihin, kunnes 2017 tutustuin tyhmäpyöräilyyn ja ollut siitä saakka crossikäytössä poluilla ja hiekkateillä ympäri vuoden. 2x10 systeemi pitäisi päivittää 1x10si.
Uusin tulokas Cube Reaction HPA 2019. Lyhyt ja leikkisä plussapyörä. X-fusionin keula on yllättänyt vain ja ainoastaan positiivisesti.![]()
"Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua
Krossari on kyllä pirtsakka (jos nyt olisin ostamassa, tuollainen erottuva väri oli plussaa).
-ei oo pakko, jos ei taho-
EPS Super Recordilla ilman EPS:ää (digivaihteita). Ensituntuma kiinnostava, hyvin. Ajokunnossa neljällä juomatelineellä 7,2kg. Rungon mukana tuli vielä kevyempi tolppa/satulakombo, mutta satula on sellainen riivinrauta etten ole toistaiseksi kokeillut. Nykyisen kombon raavin toisesta pyörästä. Karboni Zerot olis mielessä
![]()
Pakko todeta, että toteutus ei nyt vastaa lähtökohtia jos tuo on valmis satulaa lukuunottamatta. Voin vielä sulkee silmät stemmin kulmalle, mutta mikä tuo tangon kulma on? Etukiekostakin repisin tarrat veke ja pikalinkku taaksepäin. Ja poistaisin stemmistäkin maalit kerran tuo näyttää UNOlta.
Runko ja osasarja kuitenkin nättiä.
Kirjanmerkit