HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 115 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.421 - 3.450 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Nooh...kyllä tuo dude 9.0 vaan on lyömätön ominaisuuksiltaan tuossa 3000e hintaluokassa ei siitä ole kahta sanaa. Tuo keula, paino, osat mm. hissitolppa vakiona jne...on se vaan että tuossa on kaikki mitä läskipyörältä voi toivoa tällä hetkellä.
    Juu ei se todellakaan huono ole.

Mä sanoinkin että itse ostaisin hyvillä mielin crocin, koska en esimerkiksi halua joustokeulaa ja croc on luultavasti ainakin 2kiloa kevyempi, varmaan enemmänkin. Omani painaa 12,09kg ja siinä on painavat alukiekot, tais sarja painaa jopa vähän reilu 3kg tubeless valmiina, kasetin ja jarrulevyjen kanssa.

Tietysti kun myymään aletaan niin duden ilmotuksessa ei kerkeä kunnolla muste kuivua kun saa pyörää luovuttaa uudelle omistajalle. Ja croccia luultavasti saa myydä joko kauan tai sitten halvalla.

Minä en taas ottaisi mitään maastopyörää ilman vähintään jostokeulaa. On se läskipyöräkin aivan eri maata kun siinä on joustokeula ja mennään hieman vauhdikkaammin, ei kestä kädet jäykkää keulaa ja joustokeula taas vaimentaa iskut hyvin kun paluuvaimennus ja rengaspaine on säädetty tarkasti kohdilleen.

Ei pysty ajamaan sellaisella vauhdilla paikkoja jäykällä mitä jostokeulallisella, sanon ainakin omasta kokemuksestani sen. Tuota Dudea saa jäykälläkin keulalla ja siitä saa kyllä kevyen, epäilempä että kevyemmänkin kuin Crocin. Siistin näköinen pyörä tuo Croc on ja varmaan ajaa asiansa siinä kuin muutkin mutta vaikea on noilla hinnoilla taistella.

Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Minä en taas ottaisi mitään maastopyörää ilman vähintään jostokeulaa. On se läskipyöräkin aivan eri maata kun siinä on joustokeula ja mennään hieman vauhdikkaammin, ei kestä kädet jäykkää keulaa ja joustokeula taas vaimentaa iskut hyvin kun paluuvaimennus ja rengaspaine on säädetty tarkasti kohdilleen.

Ei pysty ajamaan sellaisella vauhdilla paikkoja jäykällä mitä jostokeulallisella, sanon ainakin omasta kokemuksestani sen. Tuota Dudea saa jäykälläkin keulalla ja siitä saa kyllä kevyen, epäilempä että kevyemmänkin kuin Crocin. Siistin näköinen pyörä tuo Croc on ja varmaan ajaa asiansa siinä kuin muutkin mutta vaikea on noilla hinnoilla taistella.
    Makuasioita. Minä taas en ottaisi mistään hinnasta joustokeulaa läskiini. No, varastoon voisin ottaa jos ilmaiseksi saisi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Makuasioita. Minä taas en ottaisi mistään hinnasta joustokeulaa läskiini. No, varastoon voisin ottaa jos ilmaiseksi saisi
    Jos meinaa ajella ympäri vuoden läskillä niin kattelisin kyllä joustokeulallista mallia!
    Itselläni jäykkä Taiga, enkä kaipaa kun joustokeulaa.

Se kun jäykkäkeulaisella ei riitä käsissä jousto eikä näe eteensä kun kypärä valuu tärinässä silmille.
    Ja haluaisi kuitenkin vauhtiakin mäkeen... kun niitäkin ajomestoilta löytyy.

Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lehtinen Juha Katso viesti
    Jos meinaa ajella ympäri vuoden läskillä niin kattelisin kyllä joustokeulallista mallia!

Se kun jäykkäkeulaisella ei riitä käsissä jousto eikä näe eteensä kun kypärä valuu tärinässä silmille.
    Kuten sanoin, makuasia ja riippuu käytöstä.
    Itse mieluusti kärsin ne vastaan tulevat muutamat kohdat jossa joustosta olisi hyötyä kun vaakakupissa on sitten ne joustohaarukan huonot puolet.
    Mutta toki läski ei ole ainoa pyörä ja tuontyyppiset mestat ajellaan toisenlaisella fillarila.

^Kyllä se mieli muuttuu sitte ku on ranteet paskana
    Ainaki mulla muuttu

Ei pidä ajaa ranteita paskaksi.. Ajelee rymyajot toisella pyörällä. Mulla on läski jäykkänä ja toimii erinomaisesti siinä missä sitä käytän. Joku toinen ajelee eri tavoin ja tarttee sen vieterin. Kovemmassa menossa epäilemättä tarttee.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Voi se olla vähän läskistäkin kiinni. White 3 lite oli pari vuotta, eikä koskaan kaivannut joustokeulaa. Polella vaan on hauska ajaa välillä kovempaakin, jopa kesällä.

Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    ^Kyllä se mieli muuttuu sitte ku on ranteet paskana
    Ainaki mulla muuttu
    No ei tää mulle ole niin vakavaa että ajaisin ehdoin tahdoin ranteet sököksi.
    Minusta vain läski on parhaimmilaan jäykällä keulalla mutta toki saa olla eri mieltä. Ei ole yhtä totuutta eikä ajotapaa-, paikkaa- jne.

Rymyajoon varmaan kaikki joustot joo mutta läskille on muitakin käyttötapoja ja minun mielestäni enimmäkseen muita

Nojoo paljonhan tuota kivikkoa ja juurakkoa täällä päin on. Kyllä ne ranteita kovasti pumppaa vaikka kuin rymyämättä yrittäs mennä :P
    Eikait läskillä ole tarkotus tiellä ajaa

Läskillähän tekee mieli ajaa oikein vaativassa maastossa, juurakkoa, kiviä jne...mutta mulla on joustokeula. Läski on juurikin tehty möyrintään sellaisiinkin paikkoihin mihin ei enää 29:n oikein mielellään lähde. Ja jos ranteetkin kestäisi niin olkapäät loppuu, kyllä joustokeula tekee vaan ajosta mukavampaa muutenkin.

Kyllä mä edellisessä pyörässä joustokeulaa kokeilin, ja tottahan se menoa tasoitti ja toi ehkä alamäkeen vauhtia. Lähinnä siitä jäi sellainen maku että hyötyä on vain niissä alamäissä(omalla kohdalla). Ja esimerkiksi tasaisella olevat juurakot ja kivikot menee nopeemmin ilman joustokeulaa, saati sitten ihan kaikenlaiset ylämäet. Itse pystyn onneksi joustamaan käsilläkin eikä ole ranteita vielä koskaan pakottanut. Eikä ole ajoporukoissa tarvinnut jälkeen jäädä vaikka mukana on täpäriä ja joustokeulaläskiä. Ja jos alamäessä on sattunut rako kasvamaan niin ottaa sitten vaikka seuraavassa ylämäessä kiinni ja menee ohi. Ja siitä syystä arvostaisin 3k€ fillarissa enemmän kuitukiekkoja kun joustokeulaa

Ainiin, ja hirveä erohan tulee myös renkaista. Edellisessä oli veetire bulldozer 4,7". Nykyisessä jumbo jimit 4,4" ja jumbot on melkein 10mm korkeammat, eli joustoa tuli siinäkin kohtaa sentti lisää. En ollut edes ajatellut että numeroina pienempi rengas voikin olla reilusti korkeampi

Tässä sen huomaa että meitä on moneen junaan. Mä en ainakaan tolla videolla nähnyt tarvetta joustolle...

Mutta eiköhän kaikki tee niinkuin itse haluaa. Tai ainakin kannattais tehdä

Jousitus tuo myös pitoa. Mutta kyllähän se niin on, että jos alamäki kestää 30sekkaa ja 2kg painavemmalla jousitetulla läskillä ajat sen 20sekkaan, niin voi olla tuskasempi kiivetä 2min nousu seuraavaksi. Häviät siinä sitten ainakin tuplasti sen mitä voitit alamäessä. Jos et aikaa häviä niin energiaa ja jaksamista. Mutta sekin on eri juttu, onko alla täysjäykkä 10kg kuituläski vai 13-14kg jäykkis. Kevyt ei ole niin paha ja raskas rynkytyksessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Tässä sen huomaa että meitä on moneen junaan. Mä en ainakaan tolla videolla nähnyt tarvetta joustolle...
    Itse olen kyllä enempi resinamiehiä.
    Mutta lämmin kiitos että kerroit etten tarvitse joustokeulaa, se on yksi pähkäilyn aihe vähemmän.

Itse olen kyllä enempi resinamiehiä.
    Mutta lämmin kiitos että kerroit etten tarvitse joustokeulaa, se on yksi pähkäilyn aihe vähemmän.
    Eli säästin sulta siis myös rahaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Jousitus tuo myös pitoa. Mutta kyllähän se niin on, että jos alamäki kestää 30sekkaa ja 2kg painavemmalla jousitetulla läskillä ajat sen 20sekkaan, niin voi olla tuskasempi kiivetä 2min nousu seuraavaksi. Häviät siinä sitten ainakin tuplasti sen mitä voitit alamäessä. Jos et aikaa häviä niin energiaa ja jaksamista. Mutta sekin on eri juttu, onko alla täysjäykkä 10kg kuituläski vai 13-14kg jäykkis. Kevyt ei ole niin paha ja raskas rynkytyksessä.
    Joo, en tiedä mistä kaikesta johtuu mutta nykyinen kuituläski on paljon mukavempi rynkytyksessä kuin edellinen alurunko kuitukeulalla. Eikä kaipaa sitäkään vähää joustokeulaa mitä edellisellä, hissitolppaa vielä harkitsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Joo, en tiedä mistä kaikesta johtuu mutta nykyinen kuituläski on paljon mukavempi rynkytyksessä kuin edellinen alurunko kuitukeulalla. Eikä kaipaa sitäkään vähää joustokeulaa mitä edellisellä, hissitolppaa vielä harkitsen
    Joo ja kuiturungoissa on eroja toiset joustaa ja toiset kestää. Trekin 29+ Stache oli todella paljon pehmeämpi runko persauksen alla, kuin esim Duden runko mikä ei paljon jousta, mutta tuntus kestävän. Trekkejä kerkesini viedä 2 sahattavaksi 3 otin sitten jo täpärin rungon tilalle. Jäykkis Stachea kyllä välillä ikävöi oli kyllä kiva peli, mutta aikansa kutakin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Mitäs mieltä Nutrailin 2020 kokoonpanosta?
    https://rtech.fi/cube_nutrail_fatbik...l?attr1_id=183

Uusiin Duden malleihin verrattuna hinta ~1000€ edullisempi, toki ei ole kuiturunko.
    https://www.canyon.com/fi-fi/mountai...at-bikes/dude/

Meni ne hi5 bikesin panzerit vähän turhan nopeasti nenän ohi ja jäi siis sellainen saamatta. Raha polttelee taskussa ja uutta Surly Pugsely 2.0 saisi tarjouksesta vähän reilulla tonnilla. En tarvitse ihmeitä, vaan ihan satunnaisen lumipyörän. Surlyn rungot on hienoja ja ei tuossa nyt vähän reilun tonnin vehkeeksi ole ihan paskimmat osatkaan:

https://surlybikes.com/bikes/pugsley

Onko tullut Suomessa yhtään tuollaista vastaan ? Itselläni on mennyt täysin ohi, että tuosta markkinoiden ensimmäisestä(?) tuotantofatbikesta on tullut uusi versio ulos.

Tuossa tilanteessa ostaisin. Vastaan ei ole tullut, mutta varsin monipuolisen oloinen kampe.
    Olin vuosi sitten sormi ostonapilla pugsley2.0 kohdalla, mutta 2tonnilla sain retkeilykäyttöön vielä enemmän.

Jos hinta on nyt reilu tonni, niin älä päästä mahdollisuutta läpi sormien!

j

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Tuossa tilanteessa ostaisin. Vastaan ei ole tullut, mutta varsin monipuolisen oloinen kampe.
    Olin vuosi sitten sormi ostonapilla pugsley2.0 kohdalla, mutta 2tonnilla sain retkeilykäyttöön vielä enemmän.

Jos hinta on nyt reilu tonni, niin älä päästä mahdollisuutta läpi sormien!

j
    Kyselin vähän myyjäliikkeeltä asiasta ja selvisi, että näitä on tasan 1kpl. 1156,53€ tuossa oli lappuhinta netissä, mutta sakemannin kanssa on aina mukava käydä neuvotteluja ja sovittiin parin sähköpostin jälkeen hinnaksi 1099€ toimitettuna työpaikalleni Vantaalle.

Onhan tuo nyt hieno, joten sopii olohuoneen koristeeksi hyvin, kun en tiedä onko aikaa ajella. Edellisen fatbiken myin keväällä pois, kun ei ollut aikaa sille ja tuskin sitä nyt on tullut mistään lisää
    Tuo moloko tanko vähän häiristee ulkonäöllään, mutta aion antaa sille mahdollisuuden.

Pitäisi läskiä pikkuhiljaa päivitellä uudempaan, ja nyt selkäleikkauksen jälkesen elämän vuoksi eniten arvostaisin mukavaa geometriaa tälläiselle 192 cm ukolle. Kuulemma Pole Taigassa ois hyvät muodot etenkin pitkille ajajille, onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

Eiköhän Pole xl-koossa ja Manitoun keulalla olisi aika täydellinen paketti sinulle.

Onkos kukaan hankkinut erillisiä 29x3.0 kiekkoja noihin tavallisiin fatbikeihin? Esim. XXL:n tai Verkkokaupan fillareihin. Surlyhän mainostaa että esim. Wednesdayhin menee 29x3.0 rengaskoko, mutta onko foorumilaisilla kokemuksia?

Minulla oli 29x2.6" kiekkosetti jonka tilasin best-bike-parts.de sivulta. Ajoin viikon ja möin pois kun en huomannut niissä sen suurempaa etua jumbo jim-settiin.

2.6" on ihan eri gummi kuin 3". Meikällä oli sama rengas testisä sekä 2.6" ja 3". Isommalla sama fiilis ku läskillä mutta kiihtyy nopsempaan ja rullaa paremmin kuin läski. 2.6" on paljon pienempi. Ajossa sen huomaa miten tökki kiviin ja juuriin samalla tavalla kuin 29erit tuppaa tekemään vs. läski. Kellonkin mukaan 3" meikän testeissä kulki kovempaa testipätkällä. Minusta läski + 29x3" on kokeilemisen arvoinen juttu. Kyyti ei ole yhtä mukavaa kuin läskillä (äskissä JJ:t ja rullaavuudeltaan 3" vastine XR2). Sen olen huomannut notta tekniset paikat, jotka menee läskillä pk-sykkeillä, karkaa 29x3" gummeilla välillä vk-puolelle
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ml2006 Katso viesti
    Onkos kukaan hankkinut erillisiä 29x3.0 kiekkoja noihin tavallisiin fatbikeihin? Esim. XXL:n tai Verkkokaupan fillareihin. Surlyhän mainostaa että esim. Wednesdayhin menee 29x3.0 rengaskoko, mutta onko foorumilaisilla kokemuksia?
    Onhan nuo tullut hankittua. https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...38#post2857738

Lähinnä kyllä ollut talvikäytössä nastakiekkoina, mutta kyllähän tuo tuntuu noilla enemmän tavalliselta maastopyörältä.

Oon viittä vaille liipaisemassa ekaksi läskipyöräksi (muita pyöriä on ollut useampi) 7fat interceptor in.

Onko jotain tiettyä syytä, miksi näin ei pitäis tehdä? Omaan silmään se on kivan näköinen, melko kevyt ja hyvin varusteltu.

Kokemuksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keevo Katso viesti
    Onko jotain tiettyä syytä, miksi näin ei pitäis tehdä?
    Ei.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •