ElectrobikeGarminGiant
Sivu 145 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 95 135 143 144 145 146 147 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.321 - 4.350 / 5287

Aihe: Espoon kuvarastit

Karaniityntie - Vanha Turuntie risteys, tullut tutuksi Karakallion Taiderasteille mennessä. Mitkähän muuten Marsun tangon alla olevat kahvat on?

Smo muokkasi tätä : 14.10.2019 at 00.46

Uusi rasti. Pyhäpyörän kanssa pyhäretkellä.

"Talo" toisesta suunnasta

Maanantaille jää mun haku kun ajan silloin seuraavan kerran työmatkaa tuosta ohi.

Onkohan tämä sitten vaikea? Kyllähän se varmaan löytyisi kun tutkijat tutkisi vaikkei kauris hakisi. Teknisesti ottaen tuo talo taitaa olla kartano.

Luulisi olevan helppo. Ehkä muita syitä hakemattomuudelle. Eilen oli loppupäivän kyllä varsin mainio ilmakin. Itse kävin vain lähimetsässä maastoilemassa. Espoon mtb 4 km lenkin sen lammen viereisiä pikkuhyndiä kävin muuten ihan lapion kanssa vähän korjailemassa. ylimmän isoimman hypyn gäppi oli vanhastaan varmaan 3 metriä, niin lyhensin reilusti, jotta tää setä uskaltaa. Lapiohommat olivatkin paljon hikisempiä kuin itse ajaminen! Rastille siitä sen verran paljon matkaa etten lapio olalla lähtenyt hakemaan
    Täytyy sen verran myös kehua itseään, että kävin hyppäämässä ne rappuset alas tuossa Espoon keskuksessa, jossa tie menee radan ali ja josta on kulku laitureille. 7 porrasta. tuleekohan siitä jotain 140 cm pudotusta. No eihän siinä toki tarvita muuta kuin vauhtia tarpeeksi. Alastulo vain kun on tasaiselle laatoitukselle eikä esim alamäkeen viettävälle multamaalle niin siksi tietty vähän raaka.

[OT]Oliko miten märkää EKP:ssa? Vähän oli harkinnassa mutta aattelin käydä katsomassa ruskaa Sorlammen suunnalla .. mikä jäi vähän lyhyeksi myöhäisen lähdön, Kirkkojärven vesiesteen ja pimeän tulon takia.[/OT]

^En kyllä muista tuota. Löytyiköhän viimeisimmällä vinkillä vai oliko tiedossa? Paljonko lyödään vetoa että Firlefanzi postaa illalla "kävin siellä minäkin"-kuvan?

Löytyi "talo toisesta suunnasta" kuvan perusteella. Käynyt rouvan kanssa joskus siellä sisustuspuodissa, joka löytyy myös Ainoasta.

Edit: Sisustuspuoti toimii näemmä vieläkin siellä. Löytyy myös Ainoasta.

Kun noin oikein kannustat, niin voinhan minä ajaa vaihteeksi länteenkin. Tässä onkin jo pari tilaisuutta jäänyt käyttämättä.

Espoon kuvarastit voivat tosiaan siirtyä vahingossa kun "Edit"-tilassa haluaa siirtää karttaa, mutta jos yksinkertaisen sanahaun tulokseen on luottaminen, niin uusi rasti on aidosti uusi. Voi toki olla että rastin aikoinaan hakenut ei vain kuvaillut sitä sen tarkemmin.

PS Arvelen että kerroin sille että Smo hakee rastin ei ole kovin korkea.

^Paljastan salaisuuden: aika harvoin vaivaudun paljoakaan Länsiväylän pohjoispuolelle jos ei keskuspuistoa lasketa

Siirsin vahingossa äskettäin HKI:n kartasta Lammassaaren lintulava-rastia kun koitin siirtää karttaa kun olin laittanut uudet rastit sinne. Siirsin sen sitten takaisin sinne missä aattelin sen olevan ..

Smo, ajoin eilen keskuspuistossa maastopoluilla aika vähän, kun siirtymät täyskokoinen lapio kädessä pysyttelin hiekkateillä.
    Torstaina oli ihan kohtalainen tilanne mudan suhteen vaikka satoikin. Siinä hyppyreillä maa oli luonnollisesti imenyt vedet tehokkaasti.

Tuosta toissarastista vielä. Aluksi siinä oli kahvila nimeltään Cafe latte ja koomista oli kun sinne meni kahville, niin tarjolla oli pelkkää perus suodatinpaperikahvia

Lähdetään viiden pisteen vihjeestä. Täältä löytyy kauramoottorin ja perämoottorin huoltoa.

Taitaa olla että hakemattomuuteen on ollut syynä enemmänkin tämä syksyinen harmaus ja kosteus ja haluttomuus tehdä pienintäkäään ylimääräistä lenkuraa kuin vihjeiden tarve?

Minä ainakin olin jo lähdössä, mutta loukkaannuin sitten Smon letkautuksesta. Sitten tajuttuani oman naurettavuuteni olin jo uudestaan lähdössä, mutta sitten muistin ettei minulla ollut minkäänlaista ideaa uudeksi rastiksi. Tai olihan niitä, mutta ne osoittautuivat kaikki jo käytetyiksi. Enkä halunnut laittaa rastiksi jotain alikulkua tai vastaavaa jonka kautta sattuisin ajamaan...

Sitten kuitenkin ajattelin että hyvä on, haetaan rasti ja luotetaan siihen että jokin lenkillä nähty inspiroi oikeasti - mutta siinä vaiheessa aikaikkuna oli jo sulkeutunut. No, onhan huominenkin - ja ehkä en huomenna enää tarvitsekaan rasti-ideaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    *mutta loukkaannuin sitten Smon letkautuksesta.*
    No mutta. Yritin siinä kiertoteitse kertoa etten ole hakemassa rastia. Ehkä se oli vaan tekosyy?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    No mutta. Yritin siinä kiertoteitse kertoa etten ole hakemassa rastia.
    Mä puolestani yritin kirjoittaa niin että tyhmempikin tajuaa etten oikeasti loukkaantunut ollenkaan vaan päinvastoin tykkäsin letkautuksesta, joka mielestäni oli hauska ja osuva.

Ja mä olin varma että *joku* hakee rastin, koska kohteen tunnistettavuudessa rastikuvasta ei ollut tällä kertaa valittamista...

...enkä mä pahastu vaikka huomenna huomaisin ajaneeni "turhaan", kyllä mulle se "kävin siellä minäkin" -kuvan postaaminen motivoivaksi palkinnoksi riittää

En malttanut odottaa että pääsisin postaamaan "kävin siellä minäkin" -kuvan, joten here it comes:

1415. rasti oli Kilon tallin Pömpeli, mikä se sitten lieneekin. Veneilyn ja ratsastuksen harrastajat löytävät heitä palvelevat liikkeet aivan lähistöltä.

Jouduin siis totisen tenkkapoon eteen, kun oli löydettävä uusi rasti. Otin kuvat kahdesta muustakin mahdollisesta rastista, mutta kuvista tuli juuri sellaisia joita itse hakijana syvästi inhoan, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi tämä kolmas. Olkoon se siis lahjani Espoon mainioille kuvarastifillaristeille!

Agan vanhalla tehtaalla oli vielä palaneen käryä ilmassa. En mennyt pihaan asti, koska Avarnin vartija oli parhaillaan kierroksella, mutta rakennus näkyy ja Headbangers piissi pilkottaa hieman aidan raosta.

Uusi hieman epäonnistui ajoituksen suhteen.

Eilen kun olin ajamassa ohi, portti ei ollut lukittu eikä edes suljettu vaan sepposen selällään. Kaksi vanhempaa lenkkeilijää asteli kaikessa rauhassa edelläni. Aidassakaan ei ollut niitä tavanomaisia kylttejä joilla alueella liikkuminen olisi kielletty tai mitenkään rajoitettu. Minkäänlaisesta vartioinnista ei näkynyt merkkiäkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mä puolestani yritin kirjoittaa niin että tyhmempikin tajuaa etten oikeasti loukkaantunut ollenkaan vaan päinvastoin tykkäsin letkautuksesta, joka mielestäni oli hauska ja osuva.*
    Kyllä minä niin mieleni pahoitin …

Lainaus Alkujaan tämän lähetti skithund Katso viesti
    Agan vanhalla tehtaalla
    oli vielä palaneen käryä ilmassa*

kun ehdin jo suunnittelemaan hauskan reitin Oodilta Meilahden kautta tuonne mutta onnekseni en edes ehtinyt lähtemään liikkeelle kun jo rasti oli haettu. En minä vaan millään arvaisi että Firlefanzi joskus sanoisi jotain muuta mitä tarkoittaa, nyt täytyy oikein pinnistää

Uus rasti on kyllä ehkä vähän hankala mulle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Uus rasti on kyllä ehkä vähän hankala mulle
    Onhan tää kyllä aika hankala. Tarvis olla jonkinlainen Pylöris, että löytyis nuavvaan Ajoitusongelma kameran kaivamisen kanssa ja tilanne ehti mennä ohi.
    Katsotaan jos tänään kotimatkalla sais haettua paremman kuvan huomisen vihjeeksi.

Jännitys tiivistyy ja mielikuvitus käy jo miltei ylikierroksilla Olisiko kuvaan saatu myös juna? Ratsukko? Lentokone? Kotiin palavia koululaisia?

Ei tarvitse vihjettä, sillä kohta haettu, jos vaan uudet osat toimii. Piti taas vähän odotella, että sai ne postista. Paikan tajusin tuosta vaaleasta kerrostalosta.

Rasti. 1417

Rasti. 1418

Edellinen oli Näkymä junaradan yli Kilossa. Seuraavassa on merkitty kivi

Jes, eli kuvasta puuttuva elementti oli pusikossa ohi ajava juna. Firlefanzille yksi piste hyvästä arvauksesta.

Kameran takaa löytyy kesäinen Googlen katunäkymänkin. Kuuset ilmeisesti kasvaneet mäntyjä enemmän.

Kivi saatta olla nyt vaikea löytää, mutta paikka löytyy kehä-II:sen varrelta.

No perskuta. Onks se muka tossa Smedsbyn koulun vieressä olevan "uuden" runkovesiputken tmv. ympäristössä? Kävin pariinkin otteeseen katsomassa, kun oli ainut paikka missä tiesin pitkän kivikasan löytyvän, mutta en paikallistanut.

"Kävin siellä minäkin" .. pariin kertaan .. hienot lumiukot. Oli mulla joku muukin visio jota korkeuskäyrätkin tukisi
    mutta alkoi sataa niin jäi vähän kesken.

Smo muokkasi tätä : 09.11.2019 at 14.41

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •