'18 Farley 9.6
Vaihdettu jarrut sekä ohjaamoa, kuitukiekkoja pitäs alkaa speksaamaan.
![]()
'18 Farley 9.6
Vaihdettu jarrut sekä ohjaamoa, kuitukiekkoja pitäs alkaa speksaamaan.
![]()
Ohan nuo salsat hienoja mutta mistä niitä voi ostaa? 2018 malleja ainaki heikompi löytää
Tritonilla on ainakin jotain kohtuu hintasia vielä jäljellä: https://www.tritoncycles.co.uk/frame...ke-frames-c119
Tuollakin jotain halvennuksia vielä on http://bikes.merlincycles.com/search#?w=salsa
Mennään samalla linjalla blutolla ja ilman.
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Mä laitoin mcarbonilta nextien 65mm Black EagleII vanteet. On ollut kyllä ihan huippu setti, vaikka teippaus ei ollut parasta mahdollista omaan silmään. Ilmat pysyneet, vaikka alussa suhutti pinnojen rei'istä. Rullaus muuttuu vieläkin paremmaksi ko. pyörässä! Syöte MTB Winterissä tosin huomasin yhden pienen "ongelman", eli rengas saattaa päästää ilmaa, jos ajaa ihan ryppykumella. Hiilarivanteen reunassa ei samanlaista koloa, kuin mulessa ja paineiden kanssa kannattaa olla huolellinen. Ajoin reippaassa ryhmässä ja tauolla tiputin paineita. Tauon jälkeen ei ollut mitään jakoa pysyä ryhmässä mukana "ryppyrenkailla". Normipaineilla rullasi taas kuin unelma ja pysyi hyvin porukassa. Hiilareilla pystyy jostakin syystä ajaan kovemmilla paineilla, eikä ala "hakkaamaan" samalla lailla, kuin leveämmällä mulella.
Kuva...
![]()
Kesäksi vähän muhkumpaa kumia alle kapeita kiekkoja suojaamaan. Hyvä pyörä toi dude on ajaa, mutta tosi hajuton/mauton ja kaiken lisäksi vielä väritön. Kyllä Surlyn jätskiautossa oli enemmän fiilistä.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Hieno batmobiili!
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Niin, stealthissa fiilis tulee siitä kun ajaa kaapu päällä ninjamodea ympäriinsä. Surly on aivan toinen vehje, kyllä.
Kuitukiemurat tuli tossa talven päätteeks alle - Light Bicyclen RSNOW05 kehät (75mm 27,5") ja DT350 navat (36 napsusella ratchetillä, en uskaltanu laittaa sinkula vääntöön 54:sta)
![]()
Muutkin ruvenneet laittamaan läskeihinsä Foxin keuloja (Y)
Tuollainen valmistui...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Salsa Beargreasella olen nyt ajellut reilu pari viikkoa. Yhdeksän lenkkiä ja reilu 400km. Hyvin on Salsa sopeutunut Luvian kivikkojuurakkopoluille ja kun tänään vaihdoin Look-polkimet niin ei enää löydy Shimanon osia.
Kuva mökkipolulta Luvian saaristosta.
![]()
=== Koiviston isku ===
Pole sitä, Pole tätä POLE POLE POLE. No kokeillaan nyt sitten itsekin, kun sain Polelta demokäytössä olleen Taigan suht sopivasti.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
08150
On kyllä varsin tyylikäs väri. Itselle ei vaan sopis, enemmän puunausta ku ajamista![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wo sai uudet jarrut ja värikkäämmät vannenauhat.
Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Jäänyt päivityskuva laittamatta, XX1 kuitua kampiin ja Thomsonin muodossa tankoon.
![]()
New bike day. Surly Ice Green Truck
![]()
NoordMan muokkasi tätä : 03.10.2019 at 08.06
Jatketaan samalla linjalla..
![]()
"uutta" kalustoa
Ja vanhaa
![]()
Pitkästä aikaa tuntuu, että pläskipyöräilyssä on taas ideaa! Ykköspyörän virkaa toimittaa Pole Evolink 140, joten Dude ei istunut enään perinteisellä geometriallaan käteen sitten millään, vaikka olin jo aiemmin rakentanut sitä huomattavavasti vakiota trail-henkisemmäksi. Sormi oli jo useasti Pole Taigan tilausnapilla, mutta ajattelin sittenkin antaa Dudelle vielä mahdollisuuden. Lääkkeeksi vaivaan hankin Manitou Mastodon Pro EXT 120mm:n keulan ja Works componentsin keulakulmaa loiventavan headsetin. Lisäksi omasta miljoonalaatikosta löytyi mm. XT:n jarrut ja muuta pientä sälää. Kuskilla on mittaa lähes 190cm, joten siirsin samalla taka-akselin taaempaan asentoon, jotta saisin painoa enemmän eturenkaalle.
Sitten vaan paketti läjään, värikoodaus kuntoon ja jännittämään että mentiinkö ajettavuuden kanssa ihan metsään. Huoli oli onneksi turha ja Dude istui taas käteen enemmän kun hyvin. Kevyt ja ketterä, ja samalla vakaa ja luottamusta herättävä, eikä pläskirenkaan itseohjautuvuudesta ollut tietoakaan. Oli oikeastaan hämmentävä huomata miten eleettömästi pyörä voi edetä sateen liukastamilla juurakkopoluilla, kun on tottunut kapean renkaan jatkuvaan lipsumiseen sivusuunnassa. Tykkään!
Lähetetty minun LYA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Jaksatko punnita? 😄 komea Dude
On kyllä hieno Dude. Vähän samoja fiiliksiä kun pitkästä aikaa hyppäsin Duden selkään YT Decoy jälkeen. Loivempaa keulaa huutais.
Putsasitko rungon vanhoista maali-ja lakkakerroksista?
Ride and Smile!
Kiitos! Rungossa on edelleen alkuperäinen maali/lakkapinta. Kokomusta väri oli vaan omaan makuun niin ankea, että se vaati ehdottomasti pientä piristystä. Kullan väriset logot ja teippaukset rungossa ja keulassa on ohutta vinyylitarraa. Osa löytyi suoraan ebaysta ja loput askartelin itse. Materiaali ja sävy on kuitenkin kaikissa täysin sama.
Kirjanmerkit