Se että me ei tienatakaan tällä:
https://www.hs.fi/talous/art-2000006261609.html
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Se että me ei tienatakaan tällä:
https://www.hs.fi/talous/art-2000006261609.html
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
 Jäsen

Jäsen

Se, että taas kerran esitellään maksumuurin takana olevia linkkejä kertomatta sanallakaan mitä linkin takana on.
Se, että taas kerran DR Tuko kommentoi linkkejä. Ei muuten ollut muurin takana mutta ei ehkä näy jos on viisi ilmaista tms luettuna. Tiedä sitten noista:
Suomen Kreikka-vakuus tuottaa tappiota
Valtiovarainministeriö arvioi alun perin, että sulkutilillä olevan 925 miljoonan euron pääoman arvo kasvaa 30 vuoden kuluessa kolmen prosentin korko-oletuksella 2,2 miljardiin euroon. Seitsemässä vuoden kuluessa pääoman arvo on supistunut 916 miljoonaan euroon.
^ Höhöm, tuo hesarin cookie-kikkailu on niin helppo kiertää, mutta ei yllätä ettei toiset vaan osaa.
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

No se, etten enään päässyt firman koneelle sisään etähuollon jälkeen... ***ttu. Selvittäköön maanantaina joku sieltä asian!
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Rauno O Lehtonen, Aamulehden yleisönosasto....kyllä minä... ( olen aina oikeassa, ja kokenut sitä ja sitä enemmän) ...ja kyllä silloinkin kun Suomi soti Venäjää vastaan...
Rauno on vielä rasittavampi kuin minä- ja Raunoa ei saa hylkylistalle ( jota suosittelen muillekin palstalaisille niin ei tarvii vikistä että taas toi tota..)
Ilmatieteenarvauslaitoksella puolipilvinen auringon kuva 10% sateen todennäköisyydellä kaupunkiin ja saman laitoksen sadetutka beta näyttää sadepilven tulevan
^Jaa tuliskohan sieltä tällä kertaa tutkasade .. joskus tulee vuorostaan tutkan alapuolista sadetta
 Vakiovieras

Vakiovieras

Se että mua ärsyttää ainoastaan maailman eniten se ihmisten tapa, kun ne alkaa jutuissaan vääntelemään veisiä haavoissa, joita ei ole. Se voi olla asia tai ihmiskohdennettua. Esim. uutisissa välähtelee aika ajoin moisia, mikä saa mut älähtämään, ehkä vielä nauraen, niin säpsäyttävästi, että kanssa murkinoitsijoilta lipsahtaa lusikka korvaan. Pahinta kyseinen vääntely on silloin kun se on kohdennettu muhun mun mielestä vääriltä tuntuvin perustein, jos joku ihminen joko a ei mua tunne tai b vaan haluaa mustamaalata mua. Toisaalta pidän jossain määrin siitä, että minusta huumorosoidaan, kun se osuu, ja paras tapa saada muhun muuten oppi perille.
sarjakuvassa B.Virtanen, Murikka käyttää myös ilmausta "sairasloma" . Ja niinhän se on, voihan ihmisellä olla sairaus mutta ei välttämättä ole sen takia lomalla.. Sairaallehan se loma myönnetään, ei sairaudelle. Toki, mun puolestani sairaus saisi lomailla....
Jokunen kuukausi sitten pyydettiin tekemään yksi homma. Pyysin siihen resursseja kun ei nykyiset näkemykseni mukaan riitä. Ei tarvinne arvata, ettei resursseja tullut. Ja nyt sitten ihmetellään että miksi ei ole valmista jo...
Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika
Maisa Torpan ja Jari-Matti Latvalan häitä on siirretty .....eipä niitä häitä taida tullakaan..
 Vakiovieras

Vakiovieras

Ei yllättänyt se, että taitava täti sai koneeni korjattua.
Eikä myöskään se, että tykkään tirskautella ihmisiä. Joku on kyllä joskus sanonut kyseisestä piirteestäni: "Se on sanoinkuvaamattoman raivostuttavaa, kun joku laukoo vitsejä totisella naamalla."
Alueurakoitsija oli vaihtunut viime kevään sohjohärdellin jälkeen.
Saapa nähdä, ei tämä uusi ole ainakaan kalliimpi, kiitos hankintalain.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
^^ paljon pahempaa kun kertoo vitsin ja ite samalla nauraa. Television näistä Huuma-Pitääkö olla huolissaan - yms. tuttua toi ärsyttävä nauraminen omille puujalkavitseille.
Kututalkoot on kyllä parasta unilääkettä. Ei jaksanu nousta edes lehden tuloon, ja merisäänkin mä nukuin...( onneksi merisää on kuunneltavissa netissä..)
 Vakiovieras

Vakiovieras

^^ samaa mieltä. Olen mää sitäkin kokeillu, mut ei siitä kukaan mitää selvää saa. Joskus on tietty mahdoton olla nauramati.
Se että nyt olen rättiväsynyt leikittyäni koko päivän nonstoppina.
 jutustelua
 jutustelua
		ohjelmassa Puoli7 oli otettu esille se tosiasia, että eläimille -erityisesti siis lemmikeille - puhutaan "lässyttämällä" ja hellyyttävästi. Myös elottomille esineille kuten autolle ja tietokoneelle jutellaan. Pohjana oli tutkimus, jossa siis seurattiin lemmikkien omistajien puhetta lemmikeilleen.
Nauratti, kun noin just se menee, esimerkkinä oli pikkukanin isäntä juttelemassa lemmikilleen... Tosin tietokoneelle saatetaan ärhennellä ( prkl kone toimi nyt ,sivu avaudu nyt...) kivalle eläimelle kuitenkin tyyliin ...kiva ~ käänny nyt tännepäin, nooooin hienoa, hyvä .......
 Ei mikään tavis

Ei mikään tavis

^Mitä ihmeellistä tuossa on että lemmikeille puhutaan lässyttämällä. Esim kissat niin nehän pelaa täysin ihmisen äänenpainon mukaan, eli jos sanoo vaikka "HAISTA PASKA!" vihaisesti, ne tajuaa että kyseessä on negatiivinen kommentti ja lähtevät karkuun ja sit kun sanoo "HAISTA PASKA!" lässyttämällä, ne tulee puskee jalkaan kun luulevat että toi oli kiva kommentti. Eli ei se lässytys ole vain "tyhmää" vaan sillä on ihan oikea tarkoitus ja eläimille puhutaankin eri äänenpainoilla, jykevästi kovaan ääneen artikuloiden, tai kauheesti lässyttäen.
Ja puhuuhan se autokin. Jos on kylmä ja hirmupakkannen, niin startatessa se sanoo: Kewäämmällä, keeww..wwääämmällä.
sepä juuri että asiaa piti vielä erikseen tutkia. No oli kuitenkin hauska tutkimus. Kyllähän sitä on oikein tutkittukin että hyvätuloiset on tyytyväisempiä elämäänsä kuin köyhät, ja että hyvätuloiset ostaa enemmän kasviksia kuin köyhät ( eipä köyhä talvella tomaatteja osta 5,19e/kg, kesällä kun se hinta on 0,99/kg niin voi vaikka ostaakin...) samoin hyvätuloiset käy enemmän esim. teatterissa, oopperassa yms. kuin köyhät.
Joo juttelin elävälle nahkiaiselle kun kuvasin, samoin nukeille tulee sanottua "pysy nyt siinä, kiva..." liekö sitten jos asuu ja oleskelee yksikseen niin on enempi tarvetta jutella jollekin. Tänään kun autoa tankkasin niin totesin autolle että nyt kuule taas jaksaa..vastauksena tyytyväistä murinaa.
* ...bensan hinta nousee. No sitähän se tekee joka tapauksessa...
* ...postin kulku hidastuu...eipä yllätä
* ...aamuteeveen uudistus - haukuttiin lyttyyn. No on sekava, uutistenlukija-raukka ihmettelee miten pitäisi olla kun ei ole sitä pöytää enää "tukena" ja kaikki todellakin näyttää sekavalta!
* Nakkilassa oli kivaa! ^ ja juttelin kuvaamilleni nahkiaisille että kiitos...ja anteeksi kun yksi liukas luikeroinen putosi kädestäni...
^ Sain sähköpostiapostia herra Nahkiaispurolta, sitäpä et laoita paremmaksi
^ elävä nahkiainen kädessä on kyllä ihan parasta, purema on vähän kun nahkiaisen "juttelua" ja oon mä paistamolta saanu sähköpostia, lisäksi mun nukkeni nahkiaispaistamo-kasseineen pääsi Mikon kuvattavaksi ( mä taidan joskus kuitenkin ostaa älykännykän, sillä tuli paljon parempia kuvia...) että siinäpä sitä laoittelua...ai joo, sain myös paistamon tarroja ~
Mutta hohhoijaa, Rauno O Lehtonen, jälleen kehumassa että kun hänelle on sanottu miten ihmeessä saat noin paljon aikaan? yleisönosastokirjoituksia? että kun hänellä ei ole ikinä kiire.
Ei ole minullakaan. Eilen kotiinpäin ajaessani edellä ajavan kuorma-auton lavassa luki " Vain rikkailla on kiire - ohita vaan jos siltä tuntuu" - en ohittanu.
Just aattelin että hah, kerrankin kotimainen elokuva - tämä ihmissuhdekomedia "Täydellinen Joulu" - ilman ...mutta ei, eihän sitä voitu tehdä ilman Mikko Leppilampea. Aku Hirviniemi, Mikko Leppilampi, Maria Ylipää ja se luusua..Luusuaniemi, mahtavaa laadukasta kotimaista viihdettä jälleen kerran...
Kiinalaisten turistien luokaton käyttäytyminen myös museoissa.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
- ihmiset kokee sisäilmaongelma-asiat ongelmallisemmaksi kuin mitä tutkimukset asiasta osoittavat. Kyllä, hirveetä hysteriaa että sehän se on mun sairastelun syy kun siellä ( koulu, työpaikka, koti) on hometta. Sitten mun pitäisi laatia lausunto että oireet johtuvat sen jonkun paikan homevaurioista. Just..
- että Game of Thrones-sarja saa jatkoa. Mitä tapahtui ennen varsinaista sarjaa, 300 vuotta ennen. No tottakai tämäkin sarja pitää pilata pakollisilla jatko-osilla ennen kun ( vrt. Tähtien Sota), mieluummin tehtäisiin jatko-osa "mitä sitten tapahtui" kun kaiveltaisiin menneitä, kun kaikki tietää mihin ne tapahtumat kuitenkin johtaa? Onko semmoista sarjaa joissa ne jatko-osat olisi ollu sitten parempia. Pilalle menee kun tekemällä tehdään ( vrt. Pirates of The Caribbean)
Jalkapalloketjun sisällön muuttuminen urpoiluksi ja henkilöihin kohdistuvaksi kettuiluksi.
Paheksun kyllä syvästi Havis Amandalle kiipeilyä, tässä ei ole urheilusta, eikä edes lajista kyse.
Vappuiset lakittajatkin (jopa) käyttävät nostokoria operaatiossaan pystiä varjellakseen.
Kirjanmerkit