BikeshopElectrobikeLostInLaplandGiant
Sivu 43 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 2154

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

F. Kotlerburg Guest
    Asiallisen näköinen Bitmap.

Ot: Vähän väärän käsityksen fillarista ja ajoasennosta saa kun nää kuvat tuppaa olemaan aina dropperi pohjassa. Juu ja olen itsekin siihen syyllistynyt.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ribleltä titaanista AM jäykkistä. https://www.ribblecycles.co.uk/ribbl...Mailing%20List
    Keskenkasvuisten kiekoille ja kapeilla renkailla. Ei jatkoon.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

480 reach XL:ssä on kyllä kunnon töpö.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Keskenkasvuisten kiekoille ja kapeilla renkailla. Ei jatkoon.
    Kyllähän siihen 2.6 ainakin menee.

Itsellä mietteissä kans jos laittas norcoon seuraavaks 2.6 kumit, samalla vähän kapeemmat kiekot, osittain siinä toivossa, että kestäis paremmin

F. Kotlerburg Guest
    Emmä nyt tiedä onko tuo töpö. Aika linjassa muiden vastaavien 130mm keulalle suunniteltujen kanssa. Överit pidempijoustoiset sitten erikseen.

2.6" luokittelen liian pieneksi kumiksi keskenkasvuisten kiekkokoossa.

F. Kotlerburg Guest
    Niin mun mielestä tuo välikoon kiekko ei tuu muita etuja kuin sen, että voi käyttää niitä plussakumeja, jos kaipaa lisää pehmeyttä ja pitoa. Omaan ajoon tuollainen palttiarallaa 64-65mm leveä 29er sopii parhaiten eli jotain 2.4-2.5". Jotkut 2.35 tai 2.4" kumit venyy käytössä lähemmäs tuota 2.6" kokoa vanteesta riippuen.

Itellä ei ole tuntunu, että plussa tahmais. Koeajopyörissä taas 29 tuntu yhessä suht kankeelta ja ohjaus jotenkin oudolta. Pito oli myös todella huono mutta se saatto johtua muustakin. Toisessa, tosin täpärissä 29 tuntu taas ihan normaalilta eli ihan hyvältä. En kyllä ymmärrä miten 27.5 liittyy keskenkasvuisuuteen. Monet sanoo tuota 2.6 leveyttä täydelliseksi rengaskooksi, pidon ja ajettavuuden suhteen. Halkasijaan en enempää ota kantaa, mutta jos uuden pyörän ostan on sekik todnäk 29” vaihtelun vuoksi.

Jäykkäperässä 2.6 viiva plussan suurin hyöty on perän iskunvaimennus. Ainakin alumiinipyörässä jossa runko ei jousta juuri yhtään. Itse ajelen juurikin 27.5/2.6:lla koska plussa tuntuu jo liian läskiltä, squirmaa ja ainakin päänsisällä rullaa tahmeasti. 2.25 ja kumppanit taas tuntuu kovalta ja täryttävältä. No rullaavuus toki riippuu renkaan kuviosta eniten mutta ajot on renkaasta riippumatta ollut trail/am renkailla. Jollain slicksillä XC kumilla joku 3.0kin varmasti rullaa kepeästi.

Jos omistaisin täysjouston käyttäisin jotain 2.25-2.4 rengasta koska iskunvaimennus tulee sitten pyörästä.

craggerin omistavana kysyisin kuinka leveää rinkulaa olette saaneet omaanne mahtumaan.ei taida 2.6 rengas mahtua

^kiinnostaa myös...tosinpi taitaa aikalailla riippua 2.6 renkaasta ja valmistajasta. Eikös esim. Spessun joku 2.6 rengas ollut saku-lehden testissä todellisuudessa kapeampi kuin joku
    Spessun oma 2.35-2.4 tjsp ??

vanhana patuna aika ulkona mut ollut pari plus (27,5)tsygää ja nyt tää 29 ja tykkään mut mulla mutu et 29-2.6 ois papan optimia lähelle.ois laihialainen takajousitus kun ois ilmatilaa kivasti eikä painoakaan tulisi paljoakaan lisää.mun ajoilla riittää alkuperäisrenkaat( hans damf 2,35)tkin aivan hyvin.vois vain koklata!

Juu, mulla on ollut 2.25:set Onzat alkuperäisten hanssien sijasta ja muuten on toimineet vallan mainiosti yleisrenkaina kaikessa ajossa, mutta Nuuksion bike-parkkia testattaessa takapäätä ei tuntunut saavan millään sopivan tuntuiseksi. Jos paineita lisäsi tuntui peräpää aivan liian kovalta ja taas normipaineilla kivet vaikutti iskevän läpi vanteisiin (ei ollut mitään Huckia tms. inserttiä) ja tuntui että rengas burppaa tai lähtee vanteilta kurveissa. Joku 2.6 + insertti taakse vois lisätä luottamusta jos noissa parkeissa (nuuksio, Tornimäki) tulis jatkossa ajettua noita helpompia reittejä ens kaudella

Mikä hemmetti näissä jäykkäperäsissä enskapyörissä painaa? Tuntuu yks sun toinen olevan 14kg tai hyvin lähelle sitä ainakin. Tuleeko se vaan siitä kun rungot on sen verran pidempiä ja renkaat aika painavat verrattuna esim xc pyöriin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Mikä hemmetti näissä jäykkäperäsissä enskapyörissä painaa? Tuntuu yks sun toinen olevan 14kg tai hyvin lähelle sitä ainakin. Tuleeko se vaan siitä kun rungot on sen verran pidempiä ja renkaat aika painavat verrattuna esim xc pyöriin.
    Hissitolpat ja am/enska renkaat lienee yhdessä suurin painon aiheuttaja. Myös enskakiekot painavat enemmän kuin xc kiekot, samalla tavalla kuin downhill-kiekot painavat enemmän kuin enskakiekot. True enskapyörissä myös pikkuosat kuten stemmit, polkimet yms on järeämpiä eli painavampia kuin xc vastineet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IHD Katso viesti
    Jos paineita lisäsi tuntui peräpää aivan liian kovalta ja taas normipaineilla kivet vaikutti iskevän läpi vanteisiin (ei ollut mitään Huckia tms. inserttiä) ja tuntui että rengas burppaa tai lähtee vanteilta kurveissa.
    Kuullostaa liian kapealta vanteelta? Leveämpi antaa renkaalle lisää tilavuutta eli mukavuutta, burppailu vähenee kun kumi ei kaadu alle jne. Samoin kumin vaihto jämäkämpään (esim EXO > DD) auttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Kuullostaa liian kapealta vanteelta? Leveämpi antaa renkaalle lisää tilavuutta eli mukavuutta, burppailu vähenee kun kumi ei kaadu alle jne. Samoin kumin vaihto jämäkämpään (esim EXO > DD) auttaa.
    Vanne on Sunringle Duroc 30 joten ei se nyt ihan kapein ole (sisä 26 ja ulko 30 mm). Rengas voi tosiaankin olla vähän turhan hepponen XC tyyppinen (Onza Canis). Pitänee varmaan katsastella tosiaankin jotain tymäkämpää gummia. Ehkä pitäis hommata noi park-hommia varten myös toinen kiekkosetti, millään Enska/DH renkailla kun ei muuta ajoa näillä "chiken legseillä" jaksa jyrryttää . Onko ehdotuksia jostain kokonaisedullisista 35 mm tms. leveistä kiekoista ao. käyttöön ?

Olisko mavicin e-xa? 35 id, kolmen sadan korvassa ja ajateltu sähkö maastureihin?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

^taakse tommonen ja eteen normi xa ni saa vähä painoa pois, edessä riittää laihempikin malli

Minulla on XA35:t, jotka ovat nyt pojan pyörässä kiinni. Ihan pätevän oloiset kiekot tuohon hintaan, tilasin vuodenvaihteessa Bike24:lta 250 €:lla pari. Olen itsekin 90 kg elopainolla kokeillut noilla hyppiä ja rymistellä ja hyvin ovat kestäneet.

Ite taidan valikoida eteen XA ja taakse Deemax Elite. Molemmat on i30 joka riittää kyllä omiin ajoihin.

Ite miettiny dt swissin H1900 kiekkoja, painoa jonku verta mutta jykevämmät pinnat ja kehä, teräs vapari ja isommat laakerit. Kantavuus 150kg. Ja ylempänä puhuttiin 14kg kovana painona, musta se on vielä vähän. Varmasti rungotkin jykevämpiä ja kestävempiä ku kevyet xc rungot, eikä se paino kyllä ole itseä mitenkään haitannu, oma tosin viimeks kun punnitsin niin 13.5kg ja tää trail pyörä, mut pitkällä keulalla ym. Nyt varmaa enempiki painoa.
    Renkaista, ite ajanu nuuksiota ja tornikeskusta 2.8 michelin wild am kumeilla, pito erinomainen ja ajettavuus muutenkin mutta liian hepposat kumit mun massalle rymistelyyn, lyö helposti läpi, takana ollu huckki mikä kyl jeesannu. Ens kerralla misukan endurot.

Työmatkat ja sitkeä flunssa ovat vähän haitanneet Bitmapin testaamista. Nyt alkaa flunssa helpottamaan ja kävin tuossa vähän paikallisia polkuja pimeässä koluamassa. On se kyllä hauska ja ketterä peli. Perä tietysti tuntuu vähän erilaiselta kuin täysjoustossa .

Rakentelin pojalle ennakoivasti Dartmoor Primal 27.5 S-kokoiseen runkoon seuraavan fillarin kun entinen alkaa jäämään pieneksi. Tämän ketjun kategoriaan kai tämäkin menee. Ihan asiallinen runko tuokin hintaansa nähden. Maalipinta on hieno, mutta ei vaikuta aivan hirveän kestävältä. No, kolmen ämmän teippi naarmuille ja kolhuille alttiimmissa kohdissa auttaa.

Laitoin Reba RL 130 mm Boostin keulaksi kun halvalla sain, lienee kevyemmälle käyttäjälle ihan hyvä keula. 2.6 Rekonit litkutettuna pyörii nyt alla noilla edempänä mainituilla XA35:lla.

^On muuten hirvein satula mitä maa päällä kantaa. Mulla ois yks tuommonen SDG Circuit punasilla tehosteilla ylimääräsenä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    ^On muuten hirvein satula mitä maa päällä kantaa.
    Näin voi olla sun perseesi kanssa. Jonkun muun välttämättä ei.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Rakenneltiin siskon pojalle alkukesästä primal plussa. Toi punanen olis miellyttäny kyllä silmää enemmän, mut eihän sitä mistään saanu. Tuli miami vice värillä ja on jo nyt niin haalistunu, että maalaamista joutuu harkitsemaan kohtapuoliin vakavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ASL Katso viesti
    Rakentelin pojalle ennakoivasti Dartmoor Primal 27.5 S-kokoiseen runkoon seuraavan fillarin kun entinen alkaa jäämään pieneksi. Tämän ketjun kategoriaan kai tämäkin menee. Ihan asiallinen runko tuokin hintaansa nähden. Maalipinta on hieno, mutta ei vaikuta aivan hirveän kestävältä. No, kolmen ämmän teippi naarmuille ja kolhuille alttiimmissa kohdissa auttaa.

Laitoin Reba RL 130 mm Boostin keulaksi kun halvalla sain, lienee kevyemmälle käyttäjälle ihan hyvä keula. 2.6 Rekonit litkutettuna pyörii nyt alla noilla edempänä mainituilla XA35:lla.

Saanko udella, minkä mittaiselle pojalle rakentelit? Pohdin myös vaihtoehtoja omalle pojalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trent Katso viesti
    Saanko udella, minkä mittaiselle pojalle rakentelit? Pohdin myös vaihtoehtoja omalle pojalle.
    Vähän alle 150 cm on nyt mittaa, olisiko 146 cm. On tuo runko liian iso vielä, mutta ensi kesää silmällä pitäen tuon rakentelin. Menee varmasti jo sitten ihan hienosti kun aikamoista vauhtia kasvaa. Tytär 154 cm näyttää jo täysin sopivan kokoiselta kuljettajalta tuolle ja on ajellut satula kuvassa näkyvässä korkeudessa. Dartmoorin suositus taitaa olla 160 cm eteenpäin, mutta kyllä tuolla lyhyempi ajelee ihan hienosti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mä olen "pojalle" rakennellut useammankin pyörän. Mittana oli pohjalla se, että itellä on hyvä ajaa . Tosi juttu.
    Joo, kyllä tässäkin tärkeintä oli se, että pääsi itse rakentelemaan . Mutta kyllä tuo itselle liian pieni on ja omaa kalustoakin on ihan riittävästi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •