ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 35 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1300

Aihe: Teltta

En osaa sanoa, mikö osuus lehden testeissä on tekijöiden osaamisella, resursseilla tai vaikka suhdetoiminnassa maahantuojien suuntaan. Teltoissa yksi kiinnostavimpia asioita on kankaat ja niitä ei ainakaan viime vuonna käsitelty millään tavalla. Siksi Hillebergin Kaitum oli samalla viivalla aivan eri tyyppisten telttojen kanssa. Painoa toki moitittiin.

Mutta mukavahan lehteä on silti lukea. Pitää vain muistaa, mitä on arvioitu ja millä perusteella ja mitä ei ole arvioitu.

Xxl myy helsportin ringstind pro2 200e. Ei näy verkkokaupassa mutta on myymälässä varastontyhjennys kampanja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lego Katso viesti
    Xxl myy helsportin ringstind pro2 200e. Ei näy verkkokaupassa mutta on myymälässä varastontyhjennys kampanja
    Kiitti vinkistä, Lielahdesta läks kyytiin.

Mulla ois nyt sitten 2 yötä nukuttu 1h teltta myynnissä. Kesäkuussa ostettu.
    Ota yhteyttä, jos kiinnostaa: sampoug@gmail.com

https://www.matkavaruste.fi/p71862-f...teltta-fi.html

Uskomattoman hankalaa tuntuu tämä teltan osto meikäläiselle olevan. Mieli muuttuu aina kun katsoo tai lukee jonkun arvostelun.

Tarkoituksena on ostaa useamman halpisteltan jälkeen kunnon laatutuote, pääasiassa olen katsellut Hillebergia ja Fjällräveniä. Näistä kalliimman pään teltoista on vaan kovin vaikeaa löytää hintaa lukuun ottamatta mitään kritiikkiä, kaikki aina luonnollisesti kehuvat arvokkaat ostoksensa.

Nyt päällimmäisenä vaihtoehtona olisi Hilleberg Soulo. Tuon osalta on löytynyt jotain viitteitä mahdollisista kondensaatio-ongelmista. Onko täällä kellään kokemusta tuosta?

Hakusessa siis itsestään seisova teltta yhden hengen käyttöön, kuitenkin vähän tilavampi kuin esim. Hilleberg Akto (no se ei ole itsestään seisovakaan). Kahden hengen teltta tulee myös kysymykseen. Ei varsinainen talviteltta, mutta pitää pärjätä pikkupakkasissa ja tuulisemmassakin säässä.

Lähetetty minun SM-N960F laitteesta Tapatalkilla

Ei mulla Soulosta ole kokemuksia, mutta sellainen huomio Hilleistä että pääosin kurjemman kelin telttana monessa Hillessä ulkoteltta tulee maahan asti kiinni, toisin kuin useissa jenkkimerkkien malleissa. Tuo luonnollisesti rajoittaa kondensaation poistumista. Näin on esim. omassa Enanissa joka kerää jonkin verran kondenssia, jos tuuli ei jaksa liikuttaa ilmaa päätyjen ilmaräppänöiden kautta. Kondenssi ei varsinaisesti ole haitannut koska sitä ei ole niin paljon että se tiputtelisi sisäteltan päälle. Hyvänä puolena toki se, että kovalla tuulella teltan sisus ei ole tuulitunneli eikä sade puske niin helposti liepeiden alta sisään; teltta on selkeästi lämpimämpi verrattuna edelliseen jossa ulkoteltan alareuna jätti usean sentin tuuletusraon.

Jos painolla olisi ollut pienempi painoarvo telttaa ostaessa, olisin hyvinkin saattanut päätyä Souloon.

muoks: puhuin roskaa, ei siis Soulo, vaan Niak oli yhden hengen teltaksi harkinnassa.
    cobbo muokkasi tätä : 21.07.2019 at 11.52
    Vaellusta, pyöräilyä, valokuvia - https://exposedpaths.exposure.co
    https://www.instagram.com/xposedpaths/

Joo, hakusessa on just Hillen red label -tyylinen teltta, jossa ulkoteltta ulottuu maahan asti. Kondensaatio askarruttaa, kun tossa Soulossa ei vaikuta olevan sivuilla mitään tuuletusaukkoja, ainoastaan katossa.

Päällimmäinen vaihtoehto tällä hetkellä Fjellun Abisko Dome, mutta siinä paino hyppää jo selkeästi yli kolmen kilon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Auvo Katso viesti
    Uskomattoman hankalaa tuntuu tämä teltan osto meikäläiselle olevan....Hakusessa siis itsestään seisova teltta yhden hengen käyttöön...Ei varsinainen talviteltta, mutta pitää pärjätä pikkupakkasissa ja tuulisemmassakin säässä.
    Samalla asialla. Tosin saatat edellyttää minua enemmän teltalta vaatimman kelin ominaisuutta. Minulla käyttö pääosin kesäistä bikepackingiä (myös sivulaukkullista menoa mutta ehdottomasti pyöräilyä). Keveyttä olen painottamassa. Suht pitkänä arvostan myös mahtumista majoitukseen. Näistä kaiketi joku päivä valitsen - ellei...

Nemo Hornet 1p
    MSR hubba solo NX
    Big Agnes Copper spur

En ole varma myöskään siitä tarjoavatko nämä sinulle riittävän tasokasta telttaa, mutta netti on täynnä arvioita näistä kaikista ja keskinäisvertailuja. Niitä katsottuani/luettuani ovat ainakin toistaiseksi listallani.

Tässä samalla annan positiivisen arvion nykyisestäni eli Robinsonin starlight 1stä. Painaa vain kilon liikaa (2.1 kg).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    . Keveyttä olen painottamassa. Suht pitkänä arvostan myös mahtumista majoitukseen. Näistä kaiketi joku päivä valitsen - ellei...

Nemo Hornet 1p
    MSR hubba solo NX
    Big Agnes Copper spur
    Nemolla on myös tuo uusi Dragonfly 1p, https://www.nemoequipment.com/product/dragonfly/
    Sisäteltta 225cm ja kohtuukokoinen absidi. Ei varmaan mikään huono vaihtoehto.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Ei varmaankaan (huono vaihtoehto). On kuitenkin tuota Hornettia painavampi. Nopean selauksen perusteella en löytänyt hirveästi eroja, en edes hinnassa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Auvo Katso viesti
    ...

Hakusessa siis itsestään seisova teltta yhden hengen käyttöön, kuitenkin vähän tilavampi kuin esim. Hilleberg Akto (no se ei ole itsestään seisovakaan). Kahden hengen teltta tulee myös kysymykseen. Ei varsinainen talviteltta, mutta pitää pärjätä pikkupakkasissa ja tuulisemmassakin säässä.

Lähetetty minun SM-N960F laitteesta Tapatalkilla
    Hilleberg Niak on ollut käytössä nyt ehkä noin 50 yötä, ostettu 2017. On ollut hyvä teltta, ja olen edelleen tyytyväinen siihen. Pääosin se on melontakäytössä, ja on todella kiva että se on itsestään seivoa (paitsi absiidi). Pääosin käytän sitä panorama-modessa, eli toinen pitkä sivu kokonaan auki, paitsi jos on huono keli. Se on hiukan ilmavampi kuin Hillebergin neljän vuoden ajan teltat, mutta se on mielestäni vain hyvä juttu. Kondenssia voi tulla, mutta lähinnä olosuhteissa kun kaikkiin telttoihin tulisi. Mielestäni se on riittävän kevyt jotta sitä voisi käyttää myös maastopyöräretkeilyssä, mutta silti niin paljon kivempi kuin Akto (myin sitä pois muutaman käyttökerran jälkeen). Ainoa miinuspuoli on että se voisi olla pitempi (olen 192 cm).

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Teltta

Tää on kotini avotunturissa
    Hyvin on palvellut vuodesta 2014. Kohta lähtö taas. Tällä kertaa 10 päivän reissu.

Kun pituutta on 194 arvostaa tilaa, sekä korkeutta että pituutta. Valmistajan mukaan kolmen henkilön teltta, joten hyvä hotelli yhdelle. Kotona punnittuina 2,3 kg, joten ei kohtuuttoman painava. Hilleberg Nallo3
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Täytyy punnita uudestaan, kun 2019 Nallo 2:n paino on mielestäni suunnilleen sama. 15 cm lyhyemmälle erinomainen yksiö.

Partiovaruste mainostaa Hillebergin tarjousta. Sain kyllä Nallo 2:n Varustenetistä tingattua satasen halvemmalla kuin tuo tarjoushinta.

Robens Osprey EX2 on nyt kilpailukykyiseen hintaan.

Olisi Amazonissa 109 eur.

Olisiko tästä kokemuksia? Halpa ja hyvä?
    https://www.e-ville.com/fi/3189-leir...-2-hengen.html

^ ^^ Onko tuossa Amazon-viestissä sama teltta? Mahtaako hengittää, onko sisätelttaa? Joku oli tuon merkkistä kauppaamassa jossain FB retkikirppiksellä just

Minulla ei ole varaa tehdä tutkimusta siitä, löytyykö maailmasta hyvää ja halpaa samasta paikasta. Siksi pysyttelen jossain muualla kuin e-villen ja tuntemattomien valmistajien tarjonnassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Olisiko tästä kokemuksia? Halpa ja hyvä?
    https://www.e-ville.com/fi/3189-leir...-2-hengen.html
    Googlaamalla löytyy vaikka kuinka paljon arvosteluja ja videoita. Teltta on kopio kolme kertaa kalliimmasta Tarptent Double Rainbowista. Ei varmaan materiaaleiltaan yhtä laadukas, mutta kuitenkin ihan käypä kampe. Toi ei oo vapaasti seisova, mikä on ainakin omasta mielestä iso puute. E-ville ei todennäköisesti ole halvin paikka ostaa ja Naturehikellä on iso valikoima muitakin telttoja.

Tuossa esim. hyvä arvostelu:

Ei käy tuotekuvauksesta selväksi, että onko kyseessä silikoni vai polyuretaanipinnoitettu teltta, koska molempia termejä käytetään tuotekuvauksessa myös naturehiken omilla sivuilla. 4000mm vesipilari silikoninailonille on aika paljon....

Yllä mainitut mielessä pitäen veikkaan kyseessä olevan korkeintaan polyuretaani + silikonipinnoitettu eli polyuretaanipinnoitettu, josta päästään sanomaan, että on silikonipinnoitettu.

Polyuretaanipinnoitteessa ei sinänsä ole vikaa, mutta se heikentää kangasta toisin kuin silikoni. Eli siinä missä 20den on silnylonille ihan ok, on se PUnylonille aika vähän, vaikka näyttääkin olevan ripstoppia.

Toisaalta eipä ole kallis, mikä on myös osaltaan vähän vinkki laatunäkökulmaan. Hyvät kankaat on kalliita, eikä niitä saa merkittävästi halvemmalla aasiassakaan. Jollain 20e / metri kankaallahan tuollaiseen ei saane edes materiaaleja tohon hintaan.

Kiitos Puskis ja El-Carpaco filkasta ja infosta.
    Toki itsekin noita arvosteluita löysin mutta "riippumaton" foorumilaisen omakohtainen kokemus olisi varsin arvokas.
    Ennakkoluulot tietämättä asiasta yhtään mitään olivat myös itselläni päällä tuohon törmätessäni.
    Aion nyt kuitenkin uskaltautua testaamaan tätä telttaa Amazonin 109e hinnan houkuttelemana.
    Makuupussini ja alusta ovat tunnettujen ja luotettavien toimijoiden kalliita brändi luomuksia.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Mulla on saman valmistajan Star River 2 ja ihan tyytyväinen olen. Toisaalta eka teltta, joten vertailukohta puuttuu. Kuitenkin noita tuntuu käyttävän moni retkeilyyn vakavamminkin suhtautuva, niin pitäisi riittää tällaiselle viitisen maastoyötä vuodessa viettävällekin.

Moni noista telttamalleista on saatavilla kahdella vaihtoehtoisella kankaalla.

Noissa lähinnä mietityttää juuri kankaat, kun niistä ei juuri ole tietoa. Varmaan joukossa jonkin verran käännösmokaa, mutta esim. käsitteitä käytetään ristiin rastiin ja ei oikein tiedä missä käytetään mitäkin kangasta, onko kankaat tuplasilikoonattuja vai PU + Silikoni? Aina ei edes tiedä onko käytössä nailonia vai polyesteriä. Jos noilla on esim. ulkokankaassa polyuretaanipäällystettyä 20D polyesteriä, niin se alkaa olla sit jo varsin heikkoa tavaraa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Tilasin jo tällaisen https://www.e-ville.com/fi/3045505-t...-2-hengen.html , mutta tilausvahvistuksesta vasta hokasin tämän(silloin) olevan Kiina-toimitus ja pitäs maksaa tullimaksut. En lähtenyt siihen härdelliin. Nyt näyttäisi olevan Suomi-varastotuote?
    Vaihdoin vastaavaan yhden hengen malliin. Seisotin pihalla vrk:n ravakassa vesisateessa eikä sisälle kertynyt lammikoita.
    Yhden yön nukuin tuossa "koirankopissa" Tiilikan puistossa. On kyllä oikeesti koirankoppi. Varusteita ei juurikaan mahdu sateen suojaan, mutta kajakilla liikuessa varusteet voi säilöä paatissa.
    Menettelee yhden yön jutuissa, mutta en ottais pidemmällle reissulle. Nopea ja helppo pystyttää, jos noita hyviä puolia listaa.
    Tässä omakohtaiset kokemukset pykälää pienemmästä teltasta.

Kiitos usko juntunen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Aina ei edes tiedä onko käytössä nailonia vai polyesteriä. Jos noilla on esim. ulkokankaassa polyuretaanipäällystettyä 20D polyesteriä, niin se alkaa olla sit jo varsin heikkoa tavaraa.
    Sen vähän mitä noista tajuan, niin 20D-kankaiset NatureHiket on nailonia ja monesta teltasta on sitten halvempi ja painavampi versio, jonka kankaasta sanotaan 210T polyesteri.

Nämä tulee varmaan samalta tehtaalta, toinen polyesteria ja toinen nailonia:
    https://www.bikester.fi/campz-lacana...si-887325.html
    https://www.bikester.fi/campz-lacana...ea-556517.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Sen vähän mitä noista tajuan, niin 20D-kankaiset NatureHiket on nailonia ja monesta teltasta on sitten halvempi ja painavampi versio, jonka kankaasta sanotaan 210T polyesteri.

Nämä tulee varmaan samalta tehtaalta, toinen polyesteria ja toinen nailonia:
    https://www.bikester.fi/campz-lacana...si-887325.html
    https://www.bikester.fi/campz-lacana...ea-556517.html
    Tuo nyt tilaamani teltta on silikonipinnoitettua nylonia ja isompi kuin uskon yhden hlön koirankoppi. Omat mitat 173cm 59kg, joten pitäisi mahtua sisään varusteiden kanssa.
    Kiitos Puskis materiaali-täsmennyksestä.

Aloitetaan bikepacking-varusteiden testaus nössösti möksän pihalla josta pääsee mökin suojaan pakoon mahdollisia huonoja valintoja.

Aika paljon on rahaa kulunut vaikka olen huolellisesti tarjoushaukkaillut.
    30 vuoden aikana hankittuja mopoiluvarusteita ei ikävä kyllä ole tähän lajiin jarkevää käyttää vaikka klassikko Lambrettani vm -69 kuljetuskapasiteetti ole mahdollistanut mitään normiautoretkipainoista/kokoista käyttämään.

Tuo nyt tilaamani teltta on silikonipinnoitettua nylonia ja isompi kuin uskon yhden hlön koirankoppi. Omat mitat 173cm 59kg, joten pitäisi mahtua sisään varusteiden kanssa.

Aloitetaan bikepacking-varusteiden testaus nössösti möksän pihalla josta pääsee mökin suojaan pakoon mahdollisia huonoja valintoja.

Aika paljon on rahaa kulunut vaikka olen huolellisesti tarjoushaukkaillut.
    30 vuoden aikana hankittuja mopoiluvarusteita ei ikävä kyllä ole tähän lajiin jarkevää käyttää vaikka klassikko Lambrettani vm -69 kuljetuskapasiteetti ole mahdollistanut mitään normiautoretkipainoista/kokoista käyttämään.

Herusissa sataa ja minä olen tavaroineni mukavasti kuivassa teltassa.
    Nopea ja helppo pystyttää. Käytin pelkkiä kiiloja. En nyt heti osaa sanoa mihin neljää narua tarvitsee. Varmaankin teltan saa pinkeämmäksi.
    Teltta 9 litran tankopussissa makuualustan kanssa käärittynä.

Käytin pelkkiä kiiloja. En nyt heti osaa sanoa mihin neljää narua tarvitsee. Varmaankin teltan saa pinkeämmäksi.
    Jos rupee tuulemaan, niin sitten narujen tarve kyllä selviää.

Tuolla ulkoluodoilla kun itsestäänseisovan laittaa kallioille on tuulenpuolen kaaret parempi kiinnityspaikka kuin alanurkat. Useinhan ei laiskana tule laitettua telttaa mistään kiinni mutta silloin siellä on hyvä olla vähän painoa sisällä ettei telttaa tarvi hakea merestä.

....
    Joo näyttää ihan soivalta peliltä kokokonsa puolesta vs minun koirankoppi.

Minusta varusteiden testaus omassa pihassa ennen tositoimia ei ole nössöilyä, vaan pikemminkin viisautta.

Narujen pigottaminen parantaa 2-kerros teltan tuuletusta sen lisäksi ettei teltasta tule leijaa kovalla tuulella.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •