LostInLaplandElectrobikeGiantBikeshop
Sivu 380 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 280 330 370 378 379 380 381 382 390 430 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.371 - 11.400 / 13336

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -jamo- Katso viesti
    Kypärävalohan on just kätevä kun vaarallisissa risteyksissä sillä voi tuikkia väistämisvelvollisten autojen suuntaan ja kelveillä vastaantulijoiden lähestyessä kääntää valokeilan ojaan. Ja kun valokeilan vielä säätää niin, että normaalissa ajoasennossa valokeila on melko alhaalla niin vastaantulijan häikäistyminen on melko maltillista. Stongavalo puolestaan on helppo peittää kädellä kun havaitsee vastaantulijan.
    Hmm... ei kovin fiksua toimintaa, jos on mahdollisuus siihen, että vastapuoli häikäistyy. Sanoohan tieliikennelakikin, että ajoneuvon valoja ei saa käyttää niin, että muiden ajoneuvojen kuljettajat voivat häikäistyä.
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

Löytyyköhän tähän https://r2-bike.com/LEZYNE-LED-batte...90-Lumen-StVZO Wahoo yhteensopivaa kiinnikettä?
    Itse kiinnike on tämä https://ride.lezyne.com/products/1-gps-fsmcm-v104

F3 cyclingillä on https://www.sigmasports.com/item/F3-...ter-Mount/IWKQ, mutta tuo on suhteellisen kallis verrattuna tuohon ensimmoiseen linkkiin missä tulee lamppu mukana.

^^Jep... tämä on juuri tätä "minä olen oikeassa ja voin ajaa niin kuin haluan". Mitä jos se autolija häikäistyessään jyräyttää jonkun toisen yli?

Josko nyt sovittaisiin, että liikenteessä ei pyritä häikäisemään ketään. Ei tahallaan eikä vahingossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Löytyyköhän tähän https://r2-bike.com/LEZYNE-LED-batte...90-Lumen-StVZO Wahoo yhteensopivaa kiinnikettä?
    Itse kiinnike on tämä https://ride.lezyne.com/products/1-gps-fsmcm-v104
    Wahoolta löytyy Wahoo-Garmin -adapteri, jos se ratkaisee tämän ongelman?

No eipä ole hoksannut tuollaista edes etsiä, pitää hommata jokatapauksessa varastoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti k2x80w Katso viesti
    Kierros erkkaa tankoon niin saa pitoo.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
    Minä laitan pari kierrosta liukastumisen esto teippiä. Siinä on sopiva karhea pinta ja vimpaimet pysyvät hyvin paikoillaan.

F. Kotlerburg Guest
    Itse tykkään nähdä mihin olen menossa siksi.

1) En tykkää kääntää katsetta kapealla kelvillä sivuun siksi, että joku kusipää tulee vastaan miljoonien lumenien lamput loimottaen.
    2) En tykkää kääntää katsetta kelvillä sivuun siksi, että minä olen se kusipää.

Kypäräkiinnike LUMONITEⓇ Releasy™ Helmet V2

Tuo on kyllä ihan kätevä kypärän lippaan Compassille. Sorry huonosta linkistä, tablettini ja minä ei olla oikein sovussa tai tarkemmin emme aina toisiamme ymmärrä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kypäräkiinnike LUMONITEⓇ Releasy™ Helmet V2

Tuo on kyllä ihan kätevä kypärän lippaan Compassille. Sorry huonosta linkistä, tablettini ja minä ei olla oikein sovussa tai tarkemmin emme aina toisiamme ymmärrä.
    Tämä varmaan kyseessä?
    Ihan pätevän näköinen Klipsi.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Tämä varmaan kyseessä?
    Ihan pätevän näköinen Klipsi.
    Joo just tuo, aivan toimiva. Mun on vanhempi versio lyhkäisemmillä ruuveilla, kumiletkusta mattoveitsellä tein shimmin, ny pysyy. Maastokypäräni on Planetin halpis OneOne
    johon ei muuten Compassia saa kiinni. Eikä se otsalamppu ole ylen aikaa päällä, tarpeen vaatiessa ja enempi varalla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Onkos kellään käytössä linkistä löytyvä lumoniten pyöräkiinnike? Pysyykö lamppu hyvin normiajossa ja/tai mitenkä maastossa? Tai onko jotain muuta hyvää, jota suositella Compassille? Itsellä nykyinen tarranauhakiinnike alkaa olemaan jo vähän heikossa hapessa ja joku vähän näppärämpi ja parempi kiinnike hakusessa.
    https://www.valostore.fi/tuote/kiinn..._releasy_bike/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iero Katso viesti
    Hankinpa Moon Meteor Storm Pro lampun tuolta https://www.merlincycles.com/. Illalla testasin ja hyvä on valo niin maantiellä kuin maastossa. 1:40 oli ajoaika ja virtaa jäi jäljelle lampussa vielä 30 %, vaikka ajelin suurimman osan 30 km matkasta boost moodissa. Lamppua täydensi Greencyclestä aikaisemmn ostettu USB-liittimestä suoraan virtansa ottava lamppu, jonka kirkas spotti sopii valaisemaan ”kaukovalona” ja Moon valaisee Wide Boost asennossa kaiken muun leveästi. Vielä olisi kiva, jos saisi jostakin vara-akut tuohon Moonin lamppuun, niin voisi tehdä jopa 4 tunnin lenkin täysvalaistuksessa. Tosin pimeässä maastossa ei välttämättä tarvitse boost-moodia varsinkaan talven tullen. Mukava päästellä pimeässä sähköfättärillä pitkin metsäpolkuja ja -ratoja.
    Eipä löytynyt Suomesta vara-akkuja tuohon Moonin lamppuun. Lähin paikka olisi ollut Malesia, kun Moon ei postita akkuja Over Seas -toimituksiin jostakin syystä. Kaksi akkua Malesiasta olisi maksanut lähes yhtä paljon posti- ja tullimaksuineen kuin koko lamppu tuolla Merlincyclessä. Niinpä tilasin sieltä toisen samanlaisen lampun, niin on täyttä valotehoa boost moodissa neljäksi tunniksi, kun laittaa toiseen lamppuun wide-puolen ja toiseen lamppuun spot-puolen täysille tai minkä tahansa noista kombinaatioista. Ei tarvitse pysähtyä akkujen vaihtamiseksi. Greencyclen USB-spot hoitaa kaukovalospotin ja siinä riittää virtaa niin kauan kuin pyörän akusta sitä löytyy.

Jaha. Motonetin Halo 2500:sen akku kestää vain 45 minuuttia 25%n teholla. Onko kellään kokemusta akkulan noin 7 Ah akusta tuon valon kanssa, palaako sen pari tuntia?

^Pitäisi kestää reilusti enemmän. Onko uusi?

Melkein vuoden vanha. Ilmeisesti 1500 mAh 2s2p akku, aika huonot kennot. Tekee 3 Ah paketin, joten eiköhän tuo akkulan toimi. Pussukat loppu vaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Roadwaystahan löytyy pienempi malli 30e:

https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...m-takavalo-5lm

Takavalo tulee kaupan päälle.
    Menin nyt sit kuitenkin hankkimaan tuon bc25. On kyllä varsin pätevän oloinen. Kiitos vinkistä foorumille. Täytyy toivoa että käyttäjä ei säilytä sitä stongassa ja siten säilyisi pitempään käytössä.

Vastfire ali expressistä (tulee espanjasta joten ei jää tulliin kiinni) , valo on kirkas, 3 lediä joista keskimmäinen näyttää kauas ja reunoilla 2x ylös/alas säädettäviä lähivaloja. kiinnitys on kumilenkulla mutta valo painaa alta 100 gr joten pysyy kyllä, mulla on kypärässä. akku on erillinen johdon päässä, voi kietasta pussukan velcroremmillä pyörään tai pitää taskussa/repussa. ite tykkään, lumeneita riittävästi vaikka ei myyjä lupaamaa 10000 lumenia olekkaan (800-1000 lm arviolta todellinen).

Onko kellään vinkkiä mistä saisi Nylon pussin jonka voisi ripustaa esim ohjaustankoon ja siihen mahtuisi 6x 18650 paketti, eli 2s3p? Käytettykin toimisi.

Vai onko haettava bilteman runkolaukku? Virnistyssmiley

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Onko kellään vinkkiä mistä saisi Nylon pussin jonka voisi ripustaa esim ohjaustankoon ja siihen mahtuisi 6x 18650 paketti, eli 2s3p? Käytettykin toimisi.

Vai onko haettava bilteman runkolaukku? Virnistyssmiley
    Tommonen? Ei tosin saatavilla nyt.

https://www.akkula.fi/epages/akkula....ts/13721-BAG-6

E. Jaksoin näköjään vähän alusta...

Tuo on kiinan lisäksi ainoa paikka mistä olen tuollaisia löytänyt. Toimutsaika varmaan sama molemmissa.

Onko markkinoilla 18650-akuilla toimivia punaisia takavaloja? Kirkkautta mielellään sen verran että näkyy myös päivänvalossa pidemmältäkin etäisyydeltä.

Pikkaisen harkinnassa vanhempi Fenix jossa on vaihdettavat 2x18650 Li-ion akut. Malli on Fenix BC30 XM-L (tai jossain kaupoissa Fenix BC30 XM-L2).

Olen jotenkin saanut mielikuvan että Fenixin oma laturi Fenix ARE-A2 olisi varsin varovainen lataaja ja sivullakin taitaa lukea 0,35A joten arvelen olevan hidas. Onko jollain tämä ja kauanko kahden akun lataukseen menee käytännössä. Ja onko joku erityinen syy miksi ei hankkisi jotain toista laturia joka nopeampi 3400 mAh akun latauksessa. Onko laturin osalta suosituksia.

Tässä vanhassa mallissa viehättää se että akkuja voi hommata useamman ja sekin että kun alkavat hyytyä ikänsä puolesta on helppo uusia. Mahdollistaa siis pidemmän reissun valaisut ilman latauksia. Varsin hyvä myös jos on 18650 akkukäyttöä muuhunkin kuin pyöräilyyn.

Nitecore i4 tai d4 jos haluaa enemmän tarkkailla. 750mA tuplanopeus kahdella akulla, neljällä noin sama kuin Fenixillä. Tuplanopeuskin tarkoittaa n. viiden-kuuden tunnin latausta tyhjästä 3000mAh akulla.

Muoks. Ilmeisesti Nitecore SC4 samassa hintaluokassa D4:n kanssa ja nopeampi.

Kellään kokemusta tästä XXL:n lampusta? Nyt tarjouksessa 69,90€
    Onko tommosista painavahkoista irtoakuista haittaa maastossa läskipyörässä?
    https://www.xxl.fi/magicshine-ms-606c-1600-pack-mj902b-c-pyoran-valosarja-harmaa/p/1136722_1_style

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anni77 Katso viesti
    Kellään kokemusta tästä XXL:n lampusta? Nyt tarjouksessa 69,90€
    Onko tommosista painavahkoista irtoakuista haittaa maastossa läskipyörässä?
    https://www.xxl.fi/magicshine-ms-606...136722_1_style
    Mulla on tuon vanhempi malli, enkä osaa kummemmin moittia. Akuilla on hyvät remmit ja ovat pysyneet ainakin cyclon mukana.

Minulla on tuo MS-606C myös, kolme vuotta sitten ostin. En käytä lamppua enää.

Akut olivat kuolleet jo viime talvena, eikä niitä voi vaihtaa (tai voi, jos särkee kotelon, tai hankkii irtoakkuja ja erillisen tarvikekotelon). Etuvalo häikäisee tiellä liikaa vastaantulijoita, maastoon se on kai ihan ok. Takavalo on kirkas, mutta ei näy riittävä hyvin sivuille. Kaukosäätimellä en ole tehnyt mitään (en käytä lamppua kypärässä). En pidä erillisistä akkukoteloista, niiden remmeistä ja piuhoista, siinäkin yksi syy hylkäämiseen.

Maksoin 49.90, ei ole erityisen halpa tällä hetkellä.

-edit: malli on varmaan muuttunut jo, minulla ei ole älypuhelinominaisuuksia.
    Pyöräily on kivaa!

Minulla on uusi akku, mutta kaipailisin tuollaista valoa jonka voisi laittaa kypärään, jossa on kaukosäädin eikä liian spottimainen kuvio. Millainen se magicshinen valokuvio on?

F. Kotlerburg Guest
    Spotti se on eli just hyvä kypärävaloon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Minulla on uusi akku, mutta kaipailisin tuollaista valoa jonka voisi laittaa kypärään, jossa on kaukosäädin eikä liian spottimainen kuvio. Millainen se magicshinen valokuvio on?
    Tästä toki puuttuu kaukosäätö https://www.xxl.fi/silva-trail-speed...124392_1_style

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Minulla on tuo MS-606C myös, kolme vuotta sitten ostin. En käytä lamppua enää.
    Tuohan kannattaa myydä varaosiksi fillaritorilla. Ja XXL:stä saa akkuja tuohon ja kelpaa siihen muidenkin tekemät, joissa oikeanlainen liitin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •