HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 170 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 70 120 160 168 169 170 171 172 180 220 270 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.071 - 5.100 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5071
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Minkälaiseen käyttöön tuo tulee? Tosiaan 500e ei parempaa saane ja äkkiä menee sit tuplahintaankin vaikka jotain vaihtoehtoa voi 700-800e tietämilläkin olla.

    Lähetetty minun BAH2-L09 laitteesta Tapatalkilla

  2. #5072
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Seuraava leveli tuosta olisi noin tonnin pyörä, "merkkipyörä" esim alennuksesta ylivuotisena tai "rainbowpyörä" (kaupanmerkki) esim White/Vitus/Planet X tjsp. Kevyttä pyörää et vielä tuohonkaan rahaan saa mutta voimansiirto on pykälää parempaa ja jarruna voi olla jo hydraulista levaria.
    Nexti leveli on aina kiinnostava. Voimansiirtoa tuohon kapistukseen tuskin kannattaisi uusia ja jarrutkin varmaan pelittää.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis
    Minkälaiseen käyttöön tuo tulee? Tosiaan 500e ei parempaa saane ja äkkiä menee sit tuplahintaankin vaikka jotain vaihtoehtoa voi 700-800e tietämilläkin olla.


    Pääsääntöisesti ympärivuotiseen työmatkapyöräilyyn, 10 km per suunta asfalttia pisin sekä "lenkkeily". Paikallisten hiekkateiden tutkiminen olisi agendalla

  3. #5073
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423

  4. #5074
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Mietin vaan että onkohan tuo haarukka oikeasti hiilikuitua vai virhe tiedoissa? Alumiiniputkella varmasti jokatapauksessa mutta haarukasta kannattaa vielä kysyä liikkeessä.
    Kävin tänään kotiuttamassa kyseisen pyörän työmatkakonkeliksi. Haarukka on kokonaan kuitua joka yllätti. Nopean testilenkin perusteella vaihteet toimivat hyvin ja jarrutkin hidastaa riittävästi. Oma S-kokoinen yksilö painoi 10,5kg. Kyseessä siis White GX Lite.

  5. #5075
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    No nyt tulee nastaa niille, joille nastojen puute on ollut este 650b-kelkkaan hyppäämiselle. Gravdal 650b (38 mm) ja Kahva 650b (2,1"), jonka kanssa pääseekin sitten vetämään fillarillakin "kahva edellä". Tosin se ideaali koko olis ehkä ollut varmaan jotain 45-50 mm?


    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #5076
    nortin tuntien jotain 200e kpl?

  7. #5077
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    nortin tuntien jotain 200e kpl?
    Foxcompissa noi on listattu 75 eur ja 60 eur kpl. Ei saatavilla, eli saattaa vähän muuttua 😃

  8. #5078
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    33tpi, eli järkihintaisia.

  9. #5079
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Foxcompissa noi on listattu 75 eur ja 60 eur kpl. Ei saatavilla, eli saattaa vähän muuttua 
    Niin, 33tpi, eli ongelmajäteversiot. Aika outoa, kun aikaisemmin Foxcomp väittii, että eivät ota kuin vain laadukkaita versioita (120tpi) varastoon. Ilmeisesti hinta edellä kuitenkin mennään...

  10. #5080
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Niin, 33tpi, eli ongelmajäteversiot. Aika outoa, kun aikaisemmin Foxcomp väittii, että eivät ota kuin vain laadukkaita versioita (120tpi) varastoon. Ilmeisesti hinta edellä kuitenkin mennään...
    Varmaan myytävä sitä mitä on tarjolla valmistajilta

  11. #5081
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Kävin tänään kotiuttamassa kyseisen pyörän työmatkakonkeliksi. Haarukka on kokonaan kuitua joka yllätti. Nopean testilenkin perusteella vaihteet toimivat hyvin ja jarrutkin hidastaa riittävästi. Oma S-kokoinen yksilö painoi 10,5kg. Kyseessä siis White GX Lite.
    Aivan hyvä käyttöväline, kun tietää mitä tarvitsee ja haluaa. Päivittää voi aikanaan, samaan runkosarjaan kasataan parhaillaankin Tiagra-osilla Pro-versiota, arkikäyttö on kuluttavaa. Jaakobillekin sopisi. Sopivankokoiseen runkoon päätyminen tärkeintä.

  12. #5082
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Nyt on 1x11 muutos tehty ja pari lenkkiä sen jälkeen ajettu. Melkein onnistui "pulttaa kiinni" meiningillä, mutta vaikka valmistaja väittää rungon olevan Di2-ready, se ei sitä aivan ollut. Nimittäin chainstayta on litistetty niin paljon tuolta alkupäästä, että kaapelin liitin ei mahtunut menemään läpi siitä kohti takavaihtajaa. Ei auttanut hetken mietinnän jälkeen muu kuin ottaa sivuleikkurit käteen ja katkaista kaapeli, jotta sen sai uitettua läpi. Eli, kolvaus hommiksi meni. Muuten asennus sujui kitkatta.

    Siinä sivussa, että voimansiirron toiminta yksinkertaistui, nopeutui ja keveni, niin pyörän painokin lipsahti alle kahdeksan kilon, painon ollessa polkimien kanssa nyt 7,93kg.

    Välityksetkin riittää näihin maastoihin mainiosti, molemmilta laidoilta jää normiajossa käyttämättä pari lehteä. Eturieskana siis 46t ovaali ja takapakkana 11-40. Takana näillä lakeuksilla menisi jopa tiheämpi 11-30 pakka, mikä varsinkin maantiellä olisi joskus kiva. Mutta yllättävän vähän tuota jää käytännössä kaipaamaan.




  13. #5083
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Vahvasti vaikuttaa että Roseen päädyn. Juurikin tuo Grailin ohjaamo yhtenä tekijänä, vaikka sitä miten on yrittänyt pyöritellä niin jotenkin se tuntuu väkinäiseltä. Toki myös hankala muokata jälkeenpäin. Laitoin Roselle kyselyä kiekkojen päivityksestä isomman kantavuuden omaaviin. Saa nähdä.
    Rose Backroad lähti tilaukseen, kokona 51, GRX810 osilla, 48/31 ja 11-34. Päädyin lopulta noihin vakiokiekkoihin vaikka olisi nuo MAX versiotkin saanut ilman lisähintaa päivitettyä. Kiitokset siinä jeesanneille. Toimitusaika-arvio 16 viikkoa, rungot loppu.

    Suomen asiakaspalvelu toimii ainakin hienosti.

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  14. #5084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Aivan hyvä käyttöväline, kun tietää mitä tarvitsee ja haluaa. Päivittää voi aikanaan, samaan runkosarjaan kasataan parhaillaankin Tiagra-osilla Pro-versiota, arkikäyttö on kuluttavaa. Jaakobillekin sopisi. Sopivankokoiseen runkoon päätyminen tärkeintä.
    Katsotaan jos jollain verukkeella pääsisi testaamaan sitä XXL:ään. Kokemukset droppitangoista on nollassa joten postimyyntiä ei uskalla harrastaa.

  15. #5085
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    124
    Onko Canyon CF Grailista ja talvella ajosta (lumessa) minälaisia kokemuksia? Tarvitseeko nastat ym? Toinen kyssäri: kestääkö DI2 kamppeet suomen pakkaset?
    ...

  16. #5086
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Nyt kyllä herää kysymys miten pyörä vaikuttaa siihen tarviiko nastat. Eikö se missä ja milloin ajetaan vaikuta enemmän.

  17. #5087
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    124
    Talvella tottunut kyllä ajamaan jäykkäperäisellä ja täysjoustolla sekä nastoilla että ilman. Nyt kun jäykkäperäisen 29” mtbn tulee korvaamaan lähtöajatukseltaan 40mm kumeilla oleva maantiemäinen pyörä erikoisella ohjaamolla, niin kokemus tulee olemaan uusi. Silloin tarvitaan muiden kokemuksia asiasta. Tarkennuksena normi luminen asfalttipäällysteinen tie, jolla taivalletaan kelistä riippumatta.

  18. #5088
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Hyvin pärjää gravelpyörällä talvella, kuten monella muullakin. Viime talven ajelin oikeastaan kokonaan Explorolla 40 mm nastarenkailla, vaikka olin hankkinut 4.0 tuumaisen läskipyörän siihen hommaan.

    Jos kippurasarvi on ihan täysin uusi asia, niin käy vähän ajelemassa ennen lumien tuloa
    Pyöräily on kivaa!

  19. #5089
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    124
    Kiitos vastauksesta. Joo on kilpureitakin ollut 3 kpl mutta hiukan eri rengastuksella ja nopeammalla ohjauksella. Nyt kun vielä tietäisi että toimiiko sähköt miten hyvin talvella niin voisi tehdä päätöksiä.

  20. #5090
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Kyllähän kippurasarvinen yleisesti ottaen huterampi on kuin suoratankoinen pyörä. Talven liukkailla tuon asia korostuu, samoin maastossa. Tasaisella, pitävällä pinnalla asialla ei mielestäni ole merkitystä. Lapsena tuli ajettua talvella ilman nastoja, mutta oliko silloin kyse pyörän mataluudesta, paremmasta kropan koordinaatiosta vai heikommasta riskien hallinnasta, nykyään en ilman nastoja halua talvella ajaa millään pyörällä. En varsinkaan gg:llä, joka sinänsä on ihan ok talvipyörä muutamilla reunaehdoilla. Ajoalustan heikentyessä pyörästä loppuu nopeasti ominaisuudet. Johonkin rajaan saakka sillä pärjää, vaikka ajamisen nautinnosta ei tarvitsekaan puhua. Nuo tilanteet ainakin etelässä lienee tyypillisesti nollan molemmin puolin vaihteleva sää, jolloin pyörätiet jäätyy perunapelloksi. Siinä kaipaa maasturin leveää rengasta ja ohjaustankoa. Vielä parempi olisi hybridi, jossa keskiön pudotus on maasturia suurempi. Myös urainen ajorata jäisenä on gg:llä ikävä. Etenkin lukkopolkimilla tuon sellaisena koen.

    Suht sileä pinta lumisena ja miksei jossain määrin jäisenäkin on ihan ok olosuhde gg:lle.

  21. #5091
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    ^ niin 45nrth päätti vähän antaa tasoitusta maastureille talvikäytössä, kun lopettivat laittoivat 120tpi Gravdalien valmistuksen katkolle. Jos niitä edelleen saisi, veisi cyclocrossari tai gg pyörä Gravdaleilla voiton noin 5-1 sekalaisessa Etelä-Suomen talvikäytössä. Terreneistä mulla ei tosin ole kokemusta eli saattavat nekin vähän tasoittaa tilannetta. Jos ainoa talvikäyrätankokokemus on hankittu jollain Marathon Winterin kaltaisilla renkailla, voi mielikuvat olla hyvinkin esittämäsi kaltaisia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #5092
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ...painon ollessa polkimien kanssa nyt 7,93kg.
    Huh huh Vähän houkuttelisi viilata omasta Explorosta 8,5kg => alle 8kg, mutta toistaiseksi budjetti rajoittaa. Se onnistuisi noin 1500-2000€ budjetilla siten, että säilyisi edelleen aerokiekot ja 2x. Samalla rahalla voisi tosin ostaa esim. kellon
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #5093
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ niin 45nrth päätti vähän antaa tasoitusta maastureille talvikäytössä, kun lopettivat laittoivat 120tpi Gravdalien valmistuksen katkolle. Jos niitä edelleen saisi, veisi cyclocrossari tai gg pyörä Gravdaleilla voiton noin 5-1 sekalaisessa Etelä-Suomen talvikäytössä. Terreneistä mulla ei tosin ole kokemusta eli saattavat nekin vähän tasoittaa tilannetta. Jos ainoa talvikäyrätankokokemus on hankittu jollain Marathon Winterin kaltaisilla renkailla, voi mielikuvat olla hyvinkin esittämäsi kaltaisia.
    Mielenkiinto heräsi. Talvipääkaupunkiseutukäyrätankokokemusta on reilu 10 vuotta, mutta vain Marathon Wintereillä. Millä lailla kilpailijat ovat parempia? Nihkeähän tuo Mara Winter on, siitä ei pääse mihinkään.

  24. #5094
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Huh huh Vähän houkuttelisi viilata omasta Explorosta 8,5kg => alle 8kg, mutta toistaiseksi budjetti rajoittaa. Se onnistuisi noin 1500-2000€ budjetilla siten, että säilyisi edelleen aerokiekot ja 2x. Samalla rahalla voisi tosin ostaa esim. kellon

    Paljonkos keventelyssä on sitten kohtuullinen euro / gramma?

    Minulla on takapakkana karmaiseva SRAM PG-1130 (538 grammaa). XG-1195 maksaa 240 € ja painaa 275 grammaa (säästyy siis 263 grammaa).

    XD vapaaratas pitää vielä vaihtaa (81€), joten keventelyn hinta olisi 1,22 € / gramma. Eikö tämä ole vähän liiankin halpaa
    Pyöräily on kivaa!

  25. #5095
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Etelä-Suomella tarkoittanet pääkaupunkiseutua? Kun siellä asuin, niin talvityömatkat niin Helsingissä kuin Espoossakin, hoituivat suvikumisella mummopyörällä (suurimman osan ajasta yli 20km/päivä). Jo Lahdessa kaipailee järeämpää kalustoa, ainakin omaan makuun yli 2 tuumaiset maastokumit ovat parhaat. Jotta ei menisi ihan offariksi, niin 38mm ja 35mm renkailla varustetut "gravelmaiset" kulkineet löytyy, mutta en harkitsekkaan talviduunimatka-ajoa noilla täällä, missä katuja ei nuolla suolan kanssa puhtaaksi. Mihin muuten katosi se läskipyörän ehdoton tarve pääkaupunkiseudulla? Onko se näin että tämän hetkinen muotipyörä on se millä on paras ajaa talvella Hesassa?

    No, kunhan kiusaan, totuuden nimessä olen hybridillä ja Pomppiksella ajanut monta talvea täällä, toimii ihan kohtalaisesti, totta toinen puoli kuitenkin, koen maasturin silti paremmaksi.
    Etelä-Suomi loppuu Kehä 3:seen ja Lahti on jo vähintäänkin Keski-Suomea

    Mun seitsämästätoista työmatkapyöräilytalvesta ekat yhdeksän poljin maasturilla, kun en muunlaista pyörää omistanut, seuraavat ehkä viisi-kuusi poljin pääasiassa maasturilla, vaikka käyrätankoisen pyörän omistinkin, mutta kun sellaiseen ei saanut nastoja, joilla olisi kiva ajaa, ajoin mieluummin maasturilla. Sen jälkeen, kun Gravdalit tuli käyrätankoiseen, en ole polkenut työmatkaa enkä muutakaan tieajoa millään muulla kuin käyrätankoisella kertaakaan. Siis neljän tai viiden talven aikana, koskas Gravdalit tulikaan markkinoille?? Suolattuja reittejä välttelen, koska teräsrungot. Pari talvea sitten myin talvityömatkamaasturin pois, kun se seisoi käyttämättömänä. Läskipyörää en ole omistanut ja tuskin tulen omistamaankaan. Jos salt proof fixed gear gg on tämänhetkinen muotipyörä, niin tämänhetkinen muotipyörä se, millä on paras ajaa talvella suola-Hesassa...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Mielenkiinto heräsi. Talvipääkaupunkiseutukäyrätankokokemusta on reilu 10 vuotta, mutta vain Marathon Wintereillä. Millä lailla kilpailijat ovat parempia? Nihkeähän tuo Mara Winter on, siitä ei pääse mihinkään.
    Tuolta nastakumikeskustelusta löytyy enemmälti analyysiä 120tpi Gravdalien ylivertaisuudesta, mutta suurimmat erot on ajotuntumassa ja ajamisen mukavuudessa. Toki rullaavuudessakin eroa, varsinkin matalilla paineilla ajaessa, mutta Mohkun mainitsemiin ongelmatilanteisiin liittyen kahdella ensin mainitulla ominaisuudella on suurempi merkitys. Perunapeltoesimerkkiin auttaa sekin, että alla on mukavakulkuinen runko ja joustava etuhaarukka - onpa ne sitten toteutettu miten hyvänsä.

    Mutta ongelma on tosiaan siinä, että 120tpi Gravdaleja ei ole vähään aikaan saanut, eikä ilmeisesti tule saamaan tänäkään talvena.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #5096
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mutta ongelma on tosiaan siinä, että 120tpi Gravdaleja ei ole vähään aikaan saanut, eikä ilmeisesti tule saamaan tänäkään talvena.
    Jepulis. Hyvä, etten ehtinyt testata. Kun ei paremmasta tiedä, pärjää sillä mitä on. Vähän paremmin saisi rullata silti.

  27. #5097
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Eikös sitä 1€/g pidetä jossain sellaisena keskimääräisenä lukuna noissa keventelyn kustannuksissa?

    Mutta joo, tuota omaani en ole varsinaisesti muutellut keventely mielessä, mutta jos komponentteja vaihtaa parempiin tai karsii pois, niin paino yleensä myös putoaa. Jos oikein ajatuksen kanssa lähtisi keventelemään, niin vielä voisi helposti sellaiset 250-300g nipsiä pois.

    Orkkis 40cm leveä tanko painaa 278g, orig. tolppa (vaikka onkin kuitua ja lyhennetty) 275g, tankonauhasta saisi varmaan 50g pois, samoin läpiakseleista on keveämpiä versioita. Mutta enpä näe tällä hetkellä tarvetta lähteä noita vaihtelemaan. Tanko ja tolppa ovat vieläpä varsin mukavat "jousto"-ominaisuuksineen

  28. #5098
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    tolppa (vaikka onkin kuitua) 275g
    Saako tuollaista joustamaan enää laisinkaan kuitutolpan tavoin?

    Kevyehkön 27,2 kuitutolpan jouston huomaa ajossakin minkä voisi luulla olevan lähtökohta myös GG pyörässä.

    Hinta-laatu Gianteissa kuitenkin ehkä parasta mahdollista, että luulisi paketin silti olevan toimiva.

  29. #5099
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Kovasti sä ainakin tosta Rollerista yrität tehdä muotipyörää (btw se on so last season ),vähän hirvittää sinkulaketjua lukevat wannabeet, jotka ehkä luulee että se on ainoa hyväksytty kulkine suuren hypetyksen takia. Ehkä se Hesalassa on.
    Tää ei muuten pidä paikkansa alkuunsa. Sen verran aktiivinen olen myös yksivaihteen eli Suomen virallisen muotipyöräilyfoorumin puolella, että tiedostan real fixed lifestylen kuolleen jo muutamia vuosia sitten ja olen nähnyt omin silmin viimeistenkin OG-rolleristien antautumisen vaihteiden edessä. Itselläni myöhäisherännäinen fikseily on vain a) keväällä stashin kätköistä löytyneiden satunnaisten osien, b) viidekympin villityksen ja c) Hesan suolahelvetin aiheuttaman käytännön tarpeen seurausta. Yllätyksenä tuli se, että se on oikeasti sekä hauskaa että äärettömän tehokasta treeniä keski-ikäistyvälle, vuosia pyöräilleelle setämiehelle, mutta jatketaan tätä keskustelua aiheenmukaisessa keskustelussa
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #5100
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^^ Hyvin tuo D-Fuse tolppa kyllä joustaa. Tuntee ja näkee jouston ihan ajossakin. Sellaiseksi sen on valmistaja suunnitellutkin, eli yksi näkemys näistä "joustotolpista". Lupaavat jopa 12mm joustoa tuolle. Tuota tolpan painoa selittää varmaan tuo massiivinen alumiiniklönttiklämppi. Ja niin kuin tuossa alla olevassa viestissä on mainittukin, niin tolppaa vaihdetaan ainostaan merkin sisällä. Tuosta D-Fuse tolpasta on olemassa SL versio, joka on speksien mukaan 90g köykäisempi.

    Ovat tosin yrittäneet muutenkin optimoida tuota mukavuutta kuin pelkällä tolpalla. Alla valmistajan propagandaa.

    "Specific composite layup and tube shaping, including ultra-thin and flattened seatstays, a low seatstay/seattube junction, and thin, slightly curved fork legs combine for a balanced, compliant ride quality and reduced rider fatigue."

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •