Kaikki tähän asti testaamani levyjarruhiilarihaarukat (ja moni levyjarrutonkin) on sen verran kovia ajaa röykkyisellä alustalla, että jos Graalin tanko tekee sen etupäästä yhtään mukavamman, puolustaa se paikkaansa gravelevoluutiojanalla, vaikka tuskin edes Canyon-evoluution päätepiste sekään on. Graalin tankohässäkän suurin potentiaalinen ongelma lienee siinä, että sitten kun evoluutio ajaa siitä ohi, niitä tuskin huolii kukaan.
Jonkun pitäisi vaan keksiä joku kevyt, yksinkertainen, järkevän näköinen ja luotettava tapa toteuttaa pari-kolme senttiä aktiivista gg-etujoustoa, niin kaupallinen menestys olisi taattu. Ja nimeomaan se pari-kolme senttiä riittäisi. Jos siinä haksahtaa taas tarpeettomiin reserveihin, niin menee metsään.
(Semmoista kevyttä tärinää, mitä esim. huonokuntoinen asfalttipinta tai hyväkuntoinen hiekkatie aiheuttaa, moni kuituhaarukka suodattaa hyvin ja jotkut jopa paremmin kuin hyväkään teräshaarukka. Kuituhaarukoiden jäykkyyden aiheuttamat ongelmat alkaa vasta, kun alusta muuttuu epätasaisemmaksi.)
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit