Alkujaan tämän lähetti
Sotanorsu666
Jotenkin takaraivossa hakkaa...
Yksivaihteella myynnissä 
-Cinelli Mash SSCX-runkosetti 56 cm: http://www.yksivaihde.net/site/fooru...c.php?id=34863
-Rollerin runkosetti 53 cm: http://www.yksivaihde.net/site/fooru...c.php?id=34880
En ole laskenut budjettia, mutta olisikohan mulla koko budjetti ollut n. 900 €, kun rungon ostin vähän käytettynä ja osa osista (tolppa, stemmi, ohjaustanko, ohjainlaakeri, vanteet) on varastossa ollutta kierrätystavaraa. Kiekot kasasin itse: Velobiasta Halon navat, joissa laakerit paremmin suojassa kuin joissain muissa ratanavoissa (ja pyörii muuten saamarin herkästi) etu + taka yhteensä 150 €, Open Prot olin saanut, mutta jos ne pitäisi ostaa niin ne ja pinnat olisivat noin 200 €. Suginon kammet 80 €, mutta vaihdoin alkuperäisen 44t rattaan tilalle paremman 42t rattaan 40 €, keskiö 30 €. Satula oli turhan kallis, vaikka alennettuna löytyikin, mutta mun persus on ronkeli ja halusin kevyehkön. Samoin jarruun meni vähän enemmän kuin olin ajatellut, kun en kelpuuttanutkaan varastossa ollut cantileveriä. Sitten vielä polkimet, takaratas, rattaan lukkorengas ja ketju. Jos kaikki pitää ostaa uutena ja vaikka käyttäisi vähän edullisempiakin osia, niin tuskin alle 1000 euron saat kasaan, ellet löydä runkoa todella edullisesti. Käytettyä haalimalla pystyy tietenkin säästämään, jos ei ole kiire ja jaksaa metsästää osia. Yksivaihteen myyntiosiossa liikkuu käyttökelpoista tavaraa paljon.
Mä en ole nyt sen jälkeen, kun ton sain kasaan, polkenut duuniin kertaakaan vaihdepyörällä tai vapaarattaallisella, joten olen vakuuttunut, että mun käyttötarpeisiin fiksi oli oikea veto. Jopa niin oikea, että harkitsen talveksi investoivani tohon Sonin napadynamon ja lampun, jotka 1,5 kertaistaa pyörän hinnan, mutta pääsen eroon ärsyttävästä lampun latailusta ja muuttaa työmatkailun vielä huolettomammaksi.
Palasin muuten sittenkin riseriin, mutta slämmäsin stemmin. Suoran tangon kassa ranteet väsyi ja matalamman asennon vuoksi rungon lyhyys korostui. Riserilla ajoasento on vähän takapainosempi ja jotenkin luontevampi sekä istualtaan, että putkelta.
Ps. cooli pinkki fggg viime viikonlopun Grindurosta:
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit