GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 170 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 70 120 160 168 169 170 171 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.071 - 5.100 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #5071
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Eikö nyky läskien rungot ole lähes kaikki tehty joustokeulaa ajatellen? Eli se jäykkä keula on sellasella AC mitalla että vastaa jotain 100-120mm keulaa sagin kanssa? Sillonhan ainakin tuollaisella alle 120mm keulalla ja 27,5+ setillä emäputki jäisi alemmas kun alkuperäisenä?vaiko?
    No en isommin mitannut, jos se alkuperäinen runko on tehty 100mm keulalle ja nyt siinä on 120mm keula ja renkaan halkaisija on ehkä 15mm matalampi kuin vaikka alkuperäisessä 26”/4.7” kumissa tulos on aikalailla sama... Bluto Dudessa 27.5" Hodagin kanssa oli vähän matalampi.

  2. #5072
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Edit.
    Ja eikös pidemmän jouston keuloissa ole vastaavasti isompi sag?

    Itse kokeilin 150mm usd keulaa 26x4,7" bulldozerin kanssa edellisessä silverbackissa, eikä se pöllöltä tuntunu, muuta kun ylämäessä.

    Ylämäessä jousto oli huono kaikilla jouston pituuksilla, mun mielestä siis ja päätinkin että enemmän arvostan näppärää käsiteltävyyttä, kevyttä painoa ja helppoa nousua kun joustoa alamäessä
    Taitaa ihan riippua keulasta ja omasta preferenssistä tuo sagin määrä. Tuo budjetti Markhor on ainakin niin pehmeä, että sagi saa olla lähellä nollaa, että toimii parhaiten.

    Mitä lujempaa ajaa, niin sitä enemmän kai sitä joustoa kaipaa. Perusajossa läskillä siitä ei isommin iloa ole ja kyllä sen tuoman painon aina huomaa.

  3. #5073
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Onko kellään kokemusta tästä kasetista?
    https://www.garbaruk.com/11-speed-xd.html

    Vaikuttaa houkuttelevammalta päivittää nykyinen 11spd gx tuolla kuin esimerkiksi 12spd gx
    Muusta en tiedä mutta 11 vaihtajan toiminta alkaa olla aika rajamailla tuolla 50 piikkisellä kasetilla mitä olen aihetta tutkiskellut. E13 tekee taas 9-46 11 pakkaa missä sama range ja toimii 11 vaihtajalla varmasti paremmin https://www.bike-discount.de/en/buy/...-9-46-t-839694 .
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #5074
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Taitaa ihan riippua keulasta ja omasta preferenssistä tuo sagin määrä. Tuo budjetti Markhor on ainakin niin pehmeä, että sagi saa olla lähellä nollaa, että toimii parhaiten.

    Mitä lujempaa ajaa, niin sitä enemmän kai sitä joustoa kaipaa. Perusajossa läskillä siitä ei isommin iloa ole ja kyllä sen tuoman painon aina huomaa.
    Ei se mun mielestä vauhdistakaan ole kiinni, paljon vähemmän tarvii vaan ajolinjaa katsella jouston kanssa, kyllä kivikkoiset alamäet tietysti napsun kovempaa pääsee jouston kanssa

    Tuo kuvan fillarin setupissa etu ja takarenkaan korkeudessa on kyllä aika suuri ero. Keula kulmakin näyttää olevan varmaan yli 70astetta, toimii varmaan hienosti juurakossa

  5. #5075
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Eikö nyky läskien rungot ole lähes kaikki tehty joustokeulaa ajatellen? Eli se jäykkä keula on sellasella AC mitalla että vastaa jotain 100-120mm keulaa sagin kanssa? Sillonhan ainakin tuollaisella alle 120mm keulalla ja 27,5+ setillä emäputki jäisi alemmas kun alkuperäisenä?vaiko?

    Edit.
    Ja eikös pidemmän jouston keuloissa ole vastaavasti isompi sag?
    Esim Trekin jäykkänkeulan on AC on 490mm Salsa käyttää 483 AC.ta. Manitou mastodon STD 100mm AC on 511mm ja siihen 20% sagia on 491mm taas EXT versio antaa suunilleen saman 80mm joustolla. Trekhän käyttää em syystä 80mm EXT koska tulee 4.5/27.5" kumilla. Canyonilla puolestaan on 100 STD, koska tulee pienemmällä kumilla. Eli valmistajat käyttävät joustokeuloina aikalailla jäykkää vastaavia.

    Mastodon 140mm STD on jo AC 551 ja siihen 20% sagia ollaan 523mm mitassa eli rapiat 30mm jäykkää keulaa pidempi AC. Taas 120mm STD AC 531mm on Sagilla 507mm. Oman kokemuksen mukaan tuo 120mm STD toimii hyvin vielä Dudessa samankokoisilla renkailla vaikka onkin jo pidempi, kuin mitä valmistaja käyttää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #5076
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Ei se mun mielestä vauhdistakaan ole kiinni, paljon vähemmän tarvii vaan ajolinjaa katsella jouston kanssa, kyllä kivikkoiset alamäet tietysti napsun kovempaa pääsee jouston kanssa

    Tuo kuvan fillarin setupissa etu ja takarenkaan korkeudessa on kyllä aika suuri ero. Keula kulmakin näyttää olevan varmaan yli 70astetta, toimii varmaan hienosti juurakossa
    Just, en jaksa tämän enempää jankata. Nämä on mun kokemuksiani ja voit ottaa ne miten haluat ja ajaa millä haluat. Jos olet kerran testannut joustoa Silverbackissa, niin tiedät, että niissä on jyrkät keulat (varsinkin noissa ennen vm.2019 pikkurungoissa). Jyrkkä keula toimii minusta yllättävän hyvin läskissä, se on ketterä ja kuitenkin riittävän vakaa perusmönkimiseen (jopa niissä juurakoissa). Ko. pyörässä varmaan se Hodag toimisi paremmin keulassakin, mutta tuolla 3" renkaallakaan keula ei kokonaisuudessaan käytännössä juuri laske tuon 120mm keulan kanssa. Tämä siis oli testimielessä toteutettu projekti ylijäämäosista, ja voit unohtaa kokemukseni ettei ne häiritse (varsinkin kun et ollut se, joka aiheesta kyseli).

  7. #5077
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Muusta en tiedä mutta 11 vaihtajan toiminta alkaa olla aika rajamailla tuolla 50 piikkisellä kasetilla mitä olen aihetta tutkiskellut. E13 tekee taas 9-46 11 pakkaa missä sama range ja toimii 11 vaihtajalla varmasti paremmin https://www.bike-discount.de/en/buy/...-9-46-t-839694 .
    No tuo e13 oli toinen mitä mietin. Garbarukkia saa 46,48 ja 50 piikkisellä ykkösellä. Ja jossain testissä ainakin xo1 vaihtaja vaihtoi ongelmitta kaikille rattaille. Garbaruk kyllä suosittelee tuon 50piikkisen kanssa niiden omaa häkkiä vaihtajaan.

    Muoks.
    Sellanen ero noissa ainakin on että testien perusteella garbaruk vaihtaa yhtä hyvin kuorman alla kuin sram, ja E13 ei niin hyvin. Tiiä sitten

  8. #5078
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Just, en jaksa tämän enempää jankata. Nämä on mun kokemuksiani ja voit ottaa ne miten haluat ja ajaa millä haluat. Jos olet kerran testannut joustoa Silverbackissa, niin tiedät, että niissä on jyrkät keulat (varsinkin noissa ennen vm.2019 pikkurungoissa). Jyrkkä keula toimii minusta yllättävän hyvin läskissä, se on ketterä ja kuitenkin riittävän vakaa perusmönkimiseen (jopa niissä juurakoissa). Ko. pyörässä varmaan se Hodag toimisi paremmin keulassakin, mutta tuolla 3" renkaallakaan keula ei kokonaisuudessaan käytännössä juuri laske tuon 120mm keulan kanssa. Tämä siis oli testimielessä toteutettu projekti ylijäämäosista, ja voit unohtaa kokemukseni ettei ne häiritse (varsinkin kun et ollut se, joka aiheesta kyseli).
    Älä nyt hermostu. Omista kokemuksista minäkin puhuin, ja myöskin budjettikeulaa kokeilin, tosin 19-mallin singlessä.

    Lähinnä tuota rengaskokoa tässä tarkoitin kun kuvassakin huomaa että ainakin sen 15mm laskee keulaa(eli halkaisijassa sitten jo 30mm), tosin kysyjällä oli se 27,5 x 3.8". Siihen ero vähän pienempi. 29+ rullaisi paremmin esteiden yli, varmaan parhaiten. Tuolta linkistä löytyy taulukko kun joku on oikein mittaillut ja punninnut kiekkoja ja kumeja(pdf muodossa)

    https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1569994041419

  9. #5079
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Älä nyt hermostu. Omista kokemuksista minäkin puhuin, ja myöskin budjettikeulaa kokeilin, tosin 19-mallin singlessä.

    Lähinnä tuota rengaskokoa tässä tarkoitin kun kuvassakin huomaa että ainakin sen 15mm laskee keulaa(eli halkaisijassa sitten jo 30mm), tosin kysyjällä oli se 27,5 x 3.8". Siihen ero vähän pienempi. 29+ rullaisi paremmin esteiden yli, varmaan parhaiten. Tuolta linkistä löytyy taulukko kun joku on oikein mittaillut ja punninnut kiekkoja ja kumeja(pdf muodossa)

    https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1569994041419
    Juu, kuten sanoin, jos geometrian mitat haluaa pitää samana tuo pienempi rengaskin on vaihtoehto. Keulan pieni nosto monesti on hyvä juttu ja kehän kasvattaminen. Tuossakin, joku keulaan juuri mahtuva 3.5" olisi tuossa parempi, mutta eipä noita oikein nopeasti löytynyt. Spessun GC oli vähän korkeampi.

    Aikalailla tosiaan 15mm (halkaisija 30mm) on korkeampi on Hodag samalla vanteella. AC mitta tuossa plussakeulassa on 530mm, eli blutoon verrattuna se on kokonaisuudessaan aikalailla sama (vähemmän tarvitsee sägiä, niin käytännössä jää ylemmäs).

    Paras kombo tuossa rungossa on ollut ehkä Bluto Budin kanssa ja takana 4" JJ. Eli keula nousee tuossa sen 20mm. Aika hankala noita on tietenkin suoraan verrata, kun pyörä muuttuu käytännössä plussapyöräksi keulan osalta tässä ensimmäisessä vaihtoehdossa.

  10. #5080
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Minulla on Polen Machinessa tuollainen Garbarukin 50 piikkinen (XD) kasetti shimanon xt-vaihtajan kanssa. Toimii oikein hyvin. Tosin siinä vaihtajassa on se Garbarukin pidennetty häkki. Minulla on läskissä 11 vaihteinen GX ja sen tuo Garbarukki/XT yhdistelmä kepittää joka suhteessa. Päivitän jossain välissä tuon Polen XT 12 vaihteiseksi ja vaihdan tuon Garbarukin sitten siihen läskiin. Garbarukissa voi sen isoimman rattaan vaihtaa jos se kuuluu nopeammin kuin muu osa siitä kasetista ja värivaihtoehtokin on muitakin kuin kirkas tai musta.

  11. #5081
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Minulla on Polen Machinessa tuollainen Garbarukin 50 piikkinen (XD) kasetti shimanon xt-vaihtajan kanssa. Toimii oikein hyvin. Tosin siinä vaihtajassa on se Garbarukin pidennetty häkki. Minulla on läskissä 11 vaihteinen GX ja sen tuo Garbarukki/XT yhdistelmä kepittää joka suhteessa. Päivitän jossain välissä tuon Polen XT 12 vaihteiseksi ja vaihdan tuon Garbarukin sitten siihen läskiin. Garbarukissa voi sen isoimman rattaan vaihtaa jos se kuuluu nopeammin kuin muu osa siitä kasetista ja värivaihtoehtokin on muitakin kuin kirkas tai musta.
    Tuo vaihdettava isoin ratas olikin tiedossa, ja niitä oli kolmea kokoa. Loppu kasettihan onkin koneistettu yhdestä palikasta, sen takia varmaan on niin kevyt. Eiköhän se tuohon sitten päivity kun sen aika on

  12. #5082
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Kasasin tuossa yhteen läskirunkoon 27.5" 120mm plussakeulan kanssa 50mm kehille 27.5" vanteet. Takana Hodag ja edessä 3" plussa (Hodag ei mahtunut). Keulan korkeus ei juuri tainnut muuttua vakioon ja ihan hauska kombo kaikin puolin. Varmaankin riippuu siitä geosta vaikuttaako keulan nosto ajoon... 27.5+ ja 120mm keula pitää korkeuden aikalailla samana.
    Tätä just mietin. Bluto on kokeiltu, joten sitä ei enää vaan joku kapeampi keula sopivalla kiekolla.

    Minkä verran sitten tosiaan vaikuttaa etenemiseen/ylityksiin, jos edessä himpun (30mm) pienempi halkaisijaltaan verrattuna taakse. Siinä mielessä ehkä 29+ vähemmällä joustolla voisi olla parempi.

    Kiitos vinkeistä, talvi aikaa mutustella

  13. #5083
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Tätä just mietin. Bluto on kokeiltu, joten sitä ei enää vaan joku kapeampi keula sopivalla kiekolla.

    Minkä verran sitten tosiaan vaikuttaa etenemiseen/ylityksiin, jos edessä himpun (30mm) pienempi halkaisijaltaan verrattuna taakse. Siinä mielessä ehkä 29+ vähemmällä joustolla voisi olla parempi.

    Kiitos vinkeistä, talvi aikaa mutustella
    Kyllähän sen keulan muuttumisen huomaa. Plussakumilla ei aja niin huolettomasti kuin läskillä. Toisaalta se rullaa paremmin tasaisemmalla jne. Toisessa pyörässä on Bluto ja Hodag kapealla vanteella edessä, siinä ei mennä kauas 4.8" läskin ominaisuuksista, mutta se toimii vähän enemmän kapean renkaan kaltaisesti ohjauksessa. Tosin keulatkin toimivat ihan erilailla. 29+ ei kokemusta, varmasti sekin hyvä kompromissi.

  14. #5084
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Entäs sitten german answer, wren atk tai manitou mastodon pro? Olis kunnon keula ja menis samalla kiekolla? Ja sais olla ympärivuoden. Toi german A tais kyllä maksaa melkein kaksi manitouta...

  15. #5085
    Ite en ainakaan talveksi kaipaa joustoa eteen, nyt syksykin menee ilman siinä ja siinä. Sen verran hidastuu meno.

    Kesäksi on ollut täpäri, mutta jos tässä siirtyy takaisin yhden (maasto)pyörän taktiikkaan, niin kapea kiekko olisi myös vaihtelua kesälle.

  16. #5086
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Juu, itsekkin kokeilin joustoa ja tulin siihen tulokseen etten tarvitse sitä edes kesällä. Hissitolpasta koin enemmän hyötyä ja sellanen tarttis uuteenkin pyörään tilailla.

    Vaihdoin eteen 2-piikkiä pienemmän ovaalin jos se auttaisi sen verran ettei tarvii alkaa kasettia vaihtamaan. Nyt siis 10-42 ja 28ovaali. Jos ei riitä niin garbarukin kasettia...

  17. #5087
    Hieno croc! Oikeastaan samaa mieltä ja kokemusta, että hissitolppa tärkeämpi kun alamäkeen mennään.

    Itellä 26 piikkinen ovaali edessä ja takana sama 10-42. Hyvin on riittänyt: ainoastaan asfaltilla loppuu välitykset niin ei haittaa yhtään.

  18. #5088
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Hieno croc! Oikeastaan samaa mieltä ja kokemusta, että hissitolppa tärkeämpi kun alamäkeen mennään.

    Itellä 26 piikkinen ovaali edessä ja takana sama 10-42. Hyvin on riittänyt: ainoastaan asfaltilla loppuu välitykset niin ei haittaa yhtään.
    Tota 26ovaalia mietin kans ensin, mutta ajattelin että meneekö ketju jo liian lähelle chainstayta, kun ei muutenkaan tunnu srami pitävän ketjuja niin kireellä kun shimanon kytkimellinen. 28-42 välitys oli vissiin lähes sama kun 30-46 mikä edellisessä oli, ja se riitti kyllä kaikkiin mäkiin. Ja samoten 28-10 on lähes sama kun 30-11 ja sekin riitti, ei mulla koskaan niin kiire ole että kovempaa tarttis päästä

  19. #5089
    En ihmeekseni löydä varmistusta asialleni: SRAMin FAT5 direct mount kammet 30t rattaalla -4mm offset. Joskus tuohon kaipaisi 32t ratasta, voiko siihen laittaa minkä tahansa Garbarukin, AB, Wolftoothin tms. 3mm boosti suorahampaisen nw rattaan väärinpäin? Ketjulinjasta en ole huolissaan, vaan siitä että sopiiko se yleensä. Ei nyt ole irtona yhtään ratasta mitä pyöritellä jotta asian hahmottaisi paremmin. Saattas toki laittaa SRAMinkin rattaan vaan ei vissiin ole 32 hampaisena tuota -4mm.

  20. #5090
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    En ihmeekseni löydä varmistusta asialleni: SRAMin FAT5 direct mount kammet 30t rattaalla -4mm offset. Joskus tuohon kaipaisi 32t ratasta, voiko siihen laittaa minkä tahansa Garbarukin, AB, Wolftoothin tms. 3mm boosti suorahampaisen nw rattaan väärinpäin? Ketjulinjasta en ole huolissaan, vaan siitä että sopiiko se yleensä. Ei nyt ole irtona yhtään ratasta mitä pyöritellä jotta asian hahmottaisi paremmin. Saattas toki laittaa SRAMinkin rattaan vaan ei vissiin ole 32 hampaisena tuota -4mm.
    Tuohon ei ole yleispätevää vastausta. Riippuu rattaan muodostakin. Yleensä noissa on syvennykset vielä pultin kannoille. Sramin boost 3mm offset teräsratas 28 piikkisenä ainakin olisi sopinut väärinpäin. Tuossa vastaava 32 piikkisenä https://www.bike-components.de/en/SR...oth-o69400755/. Hampaiden profiili ei ole sama väärinpäin, mutta toiminee. Jonkun valmistajan rattaiden hampaat on symmetrisiä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #5091
    ^Onpas yllättävän hankalaksi tehty kun ei voi olla -4mm 32t ratasta saatavilla niin olisi kaikki kuten tarkoitettukkin. SRAM jaksaa aina ärsyttää vaikka on sillä hyvätkin hetkensä. I9 xd räikkä + 10-xx pakka maksaisi paljon.
    Muklukissa ahdistaa haarukka ensin vaikka ketjulinjan kanssa voisikin elää, tuolla aika tarkkoja kuvia 0mm offset ja 28t ratas vastaavassa:
    https://nuxx.net/gallery/v/stuffivem...bon/?g2_page=3
    En muista miten spacerit tuli laitettua, saisiko spacerit vetopuolelle siirtämällä pari milliä kampia ulos ja siihen 0mm offset ratas sopimaan.
    Toisaalta tuo teräsratas ei paljoa maksaisi kokeilla, R2:ssa tarkat kuvat ja nuo syvennykset kyllä arvelluttaa:
    https://r2-bike.com/SRAM-X-SYNC-Dire...m-Offset-BOOST

    ..eihän toki läskillä kovin tarkoituksenmukaista ja toistuvaa ole nopeus missä isompaa ratasta tarvii, mutta eipä täällä Oulussa paljoa kiipeilläkkään.

  22. #5092
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Toisaalta tuo teräsratas ei paljoa maksaisi kokeilla, R2:ssa tarkat kuvat ja nuo syvennykset kyllä arvelluttaa:
    https://r2-bike.com/SRAM-X-SYNC-Dire...m-Offset-BOOST
    28 mahtuu pultit hyvin väliin ainakin GX kamilla pressfit keskiön kanssa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #5093
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    ^Onpas yllättävän hankalaksi tehty kun ei voi olla -4mm 32t ratasta saatavilla niin olisi kaikki kuten tarkoitettukkin. SRAM jaksaa aina ärsyttää vaikka on sillä hyvätkin hetkensä. I9 xd räikkä + 10-xx pakka maksaisi paljon.
    Muklukissa ahdistaa haarukka ensin vaikka ketjulinjan kanssa voisikin elää, tuolla aika tarkkoja kuvia 0mm offset ja 28t ratas vastaavassa:
    https://nuxx.net/gallery/v/stuffivem...bon/?g2_page=3
    En muista miten spacerit tuli laitettua, saisiko spacerit vetopuolelle siirtämällä pari milliä kampia ulos ja siihen 0mm offset ratas sopimaan.
    Toisaalta tuo teräsratas ei paljoa maksaisi kokeilla, R2:ssa tarkat kuvat ja nuo syvennykset kyllä arvelluttaa:
    https://r2-bike.com/SRAM-X-SYNC-Dire...m-Offset-BOOST

    ..eihän toki läskillä kovin tarkoituksenmukaista ja toistuvaa ole nopeus missä isompaa ratasta tarvii, mutta eipä täällä Oulussa paljoa kiipeilläkkään.
    Mites noi offsetit menee? Onko tollanen miinus offset sisään vai ulospäin?

  24. #5094
    ^miinus on ulospäin, niin boostimallin ratas kun on sisään +3mm offset niin tulee 7mm sisään alkuperäisestä ja mahtaa tässä tapauksessa olla kiinni haarukassa.
    Mutta otinpa varsin R2:sta tuon reilun kympin rattaan tutkittavaksi. Mcarbonilla näkyisi XD vapari maksavan 120€ ja siihen 10-42 pakka niin tietty tuota ratasta ei isontaa tarvisi, mutta liian tyyristä, tuolla rahalla kyllä vispaan lujempaa. Kerrassaan kyrsii ettei noihin kampiin löydy niihin tarkoitettuja ratasvaihtoehtoja.

  25. #5095
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Mitäs se boost on sitten käännettynä? Nollako? Vai 6?

    Onko sulla siis kyseessä tollanen bb30 keskiö? Tossakin vaan 0 offset

    https://absoluteblack.cc/sram-oval-bb30.html


    Jos ymmärsin oikein että kyseessä on mukluk carbon niin sanovat kyllä että 32t olis max eturatas 1x setupilla. Eli jostain sellainen varmaa löytyy

  26. #5096
    Joo, Mukluk kuitunen ja GX DUB FAT5 kammet joissa tuo -4mm rinkula. Boosti jossa normisti +3mm offsettiä olisi -3mm offsetti nurin. Tuon millin se varmaan kestää osumatta.
    32t rattaita varmaan löytyy toisiin kampiin, nuo SRAMit nyt viime keväänä tuohon tuli laitettua kun tuohon runkosettiin osia haalin.

  27. #5097
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    +3 offsetin boost ratas olisi käännettynä +3 ymmärtääkseni. Ongelma taitaa olla sellaisen rattaan löytäminen, jonka pystyy kääntämään.

    Edit: olin hidas...

    Itselläni samankaltainen ongelma, kun haluaisin läskiin ovaalin eteen, mutta tuo SRAM:n DUB FAT5 kammissa käyttämä -4 offset rajoittaa tosiaan valikoimaa. Absolute Blackiltä tiedustelin asiaa ja heiltä voi kuulemma olla tulossa uutisia tämän suhteen, mutta tällä hetkellä heiltä ei sopivaa tuohon löydy (AB:n SRAM yhteensopivia ovaaleita ei pysty kääntämään). Onko kellään tiedossa muiden valmistajien -4 (tai vaikka -3) offsetin ovaalia eturatasta?

  28. #5098
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    No tietysti niin. Mulla raceface kammet ja AB cinch boost ovaali ja sen pystyy kääntämään. Just meinasin absolute blackin ovaaleja tarjota mutta jossei sramilaisia voi kääntää niin meni sekin tarjous hukkaan

    Edit. https://absoluteblack.cc/sram-oval-b...hg-plus-chain/

    Tuo näyttää siltä että voisi kääntää, vai onko se siitä sramin direct mountista kiinni ettei voi? Kyseinen fillari ilmeisesti shimanon vaihteilla jos 10-42 pakkaa harkitsit?

  29. #5099
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Kuvan perusteella rattaan saa kiinni vain yhdessä asennossa, ei siis myöskään peilikuvana eli käännettynä.

    Rankalla viilaamisella ehkä, mutta montako lovea jää enää jäljelle, ja olisiko ajoitus sinne päinkään

  30. #5100
    Onhan täällä näköjään yksi ennakkotapaus onnistuneesta flippauksesta SRAMilla:
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...61#post2840661
    Jotenki ei kyllä hahmota kunnolla ennen kuin on kammet ja ratas kourassa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •