GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 167 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67 117 157 165 166 167 168 169 177 217 267 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.981 - 5.010 / 15444

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4981
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Väärin ajamisesta puheenollen; Katerina Nash meni voittamaan Waterloon maailmancupkrossin Orbea Terralla, joka on siis gg-pyörä. Mitäs siitä sanotte..?

    Tosta Jackojan linkkaamasta videosta tulee mieleen, että parin vuoden päästä jousitus on gg pyörässä uusi normi. Jousittamattomia pyöriä ei huoli enää juuri kukaan saatikka, että joku niitä valmistaisi eikä ilman jousitusta kykene enää graveloimaan kuin jokunen hassu partasuinen setämies fillarifoorumilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #4982
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150

  3. #4983
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Hintalappua en edes uskalla alkaa selvittää.
    Mä olen myös asiaa selvittämättä melko varma siitä että hinnan suhteen on kuin (oliko se nyt) Rolls-Roycen moottoritehon aikoinaan: sitä on riittävästi.


    GG on sopiva paikka harrastaa evoluutiota. Muutosvastarinnat hirttäytykööt jonkun keksimiin sääntöihin cyclon parissa.
    Mä en ymmärrä enkä oikeastaan jaksa tätä toistuvaa puhetta muutosvastarinnasta. Jotenkin en voi välttyä kuvittelemasta sen esittäjää vähän sellaiseksi maastopyöräilijäksi joka kokee itsensä kapinalliseksi kun uskaltaa vettä löysät housut ihonmyötäisen lycran sijaan.

    Eihän tässäkään ketjussa kukaan ole esittänyt tai edes ehdottanut minkäänlaisia rajoittavia sääntöjä! Muutaman kerran on tarjottu pohdittavaksi määritelmiä tai luokitteluja, joiden ainoa tarkoitus oli selventää kokonaiskuvaa ja auttaa siten että tiedämme mistä puhumme silloin kun jostain puhumme ja että puhumme silloin samasta asiasta.

    Mutta meillähän riittää niitä mielestään vapaan umpihangen sankareita (jotka tekevät täsmälleen samaa ja täsmälleen niin kuin toisetkin, vaikka se sitten sattuukin olemaan hieman erilaista kuin mitä toiset toiset tekevät)!

    Voit myös jonkinlaisen rehellisyyden nimissä kysyä itseltäsi: olenko valmis laittamaan gravelpyörääni aerotangot? Sillä jos et ole, olet silloin itse muutosvastarinnan ruumiillistuma tai sinut voi ainakin sellaisena nähdä ja sellaiseksi vähän ylimieisestikin nimetä.


    Mutta minusta GG on ennen kaikkea sopiva paikka harrastaa vapautta. Vapaus voi itse kunkin kohdalla saada myös sellaisen ilmiasun joka rajoittaa gravel-fillarin ulkoasoua ja ominaisuuksia.

    Tough titty niille joita ahdistaa se että jollakin toisella on erilainen näkemys ja lähestyminen johonkin asiaan

  4. #4984
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Allied Able olis kans siisti. Ja hyvin tuolla 1x11 vaihteistollakin näyttää sitkuttavan.

    https://www.cxmagazine.com/gravel-bi...ty-kanza-200-1
    Jotain käytettävyyteen vaikuttavaakin jo muotoilussa, noissa viidessä parhaaksi valitussa mielestäni enemmän ulkonäköön, joskin mentaalista vaikutusta ajoon silläkin.🤗

  5. #4985
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Katoin tän ja siinähän oli ilmeisesti (jos oikein ymmärsin) vanhasta maastopyörästä tehty gräveli. Tää on kyllä ittellekin monesti tullut mieleen, mutta suoralla tangolla tai riserillä ja ehkä joustolla.... ja sittenhän siinä on maastopyörä.
    Tai jos laittaa kapeammat ja sileämmät renkaat, vähemmän joustoa ja puoli kokoa isomman rungon niin sulla on...hybridi!
    GG, tulevaisuuden ja menneisyyden hybridi.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  6. #4986
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Jotain käytettävyyteen vaikuttavaakin jo muotoilussa
    Kaikkee voi kokeilla myydä erilaisin argumentein, vaikka pyörää on vaikea keksiä uudelleen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #4987
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Väärin ajamisesta puheenollen; Katerina Nash meni voittamaan Waterloon maailmancupkrossin Orbea Terralla, joka on siis gg-pyörä. Mitäs siitä sanotte..?
    .
    Sitä, ettei niissä gravelleissa ja cycloissa ole oikeasti psknkaan eroa, kunhan geo on tarkoitettu kovaa ajamiseen, eikä retkeilyyn.

  8. #4988
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Väärin ajamisesta puheenollen; Katerina Nash meni voittamaan Waterloon maailmancupkrossin Orbea Terralla, joka on siis gg-pyörä. Mitäs siitä sanotte..?
    Sanoisin Orbea Terran omistavana, että siinä on hyvä ja todella monipuolinen pyörä, vaikka itselläni onkin vain 1*11 vaihteisto ja forcen hydrojarrut(tosin 160mm levyillä) . Lokasuojatkin on pyörässä jatkuvasti kiinni ja alla tällä hetkellä leveät vittorian terreno zerot, mutta ajelen tuolla joskus huonolla kelillä maantietäkin ihan mielelläni.

    Ajelen myös BMC CX01 pyörällä hiekkatielenkkejä, joten väärinpyöräily on minulla verissä, joten ei kannata antaa paljon painoarvoa minun kirjoituksille.

  9. #4989
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Orbea Terra on näemmä komean näköinen pyörä. Pitääkin käydä potkimassa espanjassa paikallisen kauppiaan ovea. Tiedä vaikka hyllyn takaa löytyisi runkoa edullisesti.

  10. #4990
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kaikkee voi kokeilla myydä erilaisin argumentein, vaikka pyörää on vaikea keksiä uudelleen.
    Ketju ei hakkaa takahaarukan alaputkeen tässäkään sorateillä, hyvä kysymys mihin katosi? Jotain etua tuossa verrattuna takahaarukan yläpuken alasvetoon. No rumia kyllä molemmat.

  11. #4991
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Ajelen myös BMC CX01 pyörällä hiekkatielenkkejä, joten väärinpyöräily on minulla verissä, joten ei kannata antaa paljon painoarvoa minun kirjoituksille.
    +1 väärinpyöräilyn osalta. En ole siksi kehdannut osallistua keskusteluun. Olisko muutama vuosi sitten, kun jossain säikeessä menin paljastamaan, että olen useamman kertaa ajellut hiekkateitä aika-ajopyörällä ilman ongelmia. Sain kuittailua osakseni väärästä pyöränvalinnasta. Siitäkin huolimatta, että mulla on nykyään myös fooruminorminmukainen soranjauhantakulkine, menen takaisin nurkkaan häpeämään ja vaikenen.

  12. #4992
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ mitä vikaa tässä topicissa, miksi toinen tarvitaan?

  13. #4993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Siellä tuettaisiin... täällähän vaan haukutaan
    Joutuu leventämään kumia ja löysäämään pipoa
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...4ski%E4-haussa

  14. #4994
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tää tinkahan on foorumin parhaimmistoa. Sori kun moitin tuota pyörää ,oon sitä ikäluokkaa jolla on vankka käsitys miltä pyörän pitää näyttää! Nää slouppirungot ei mun silmääni ilahduta. Se onko mun kommentissa mitään järkeä niin toinen juttu.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #4995
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Suora etuhaarukka ja vahva slouppaus molemmat hiersivät pitkään silmää, vähitellen nuo on siristellen hyväksynyt, jopa läskit vaikka korviin vielä nuo käyvätkin.

  16. #4996
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Pistetäämpäs taas sisältöä: Reilly on toiminut odotusten mukaisesti. GRX toimii erinomaisesti, sekä uutena CX kompliantit Challengen Grifot tubelessina. Päivitin myös stongan Eastonin EA70ax:ään. Tarkoitus ois syksyn mittaan lähtee kokeilee tällä HelCX sarjaa.

    Ainiin ja satula on PRO:n Stealth. 200km otannalla erittäin hyvä päivitys.


  17. #4997
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.631
    Hiano

  18. #4998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Keksiikö kukaan mitää deal breaker tason huonoutta trekin checkpoint al3:sta? Vaikuttaisi hintaansa nähden varsin fiksulta paketilta. Täytyy käydä koeajolla.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    AL4:n hinnasta kun pari satkua saa pois niin olisi jo soiva peli. Kaiken kaikkiaan ei helpoin kombinaatio löytää laadukasta pyörää tarpeeksi halvalla että sen kolhiintuminen ei niin harmita Ja kenties varastamisriskikin toinen motivaatio työmatka/yleispyörässä miksi ei saisi olla liian arvokas. Näitä juttuja miettiessä itse päätyisin helposti juuri noille halvemmille urille liikkeiden omia brändejä tutkiin niin ei haittaa kolhut.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Pitkäikäistä hakiessa toki runkoon kannattaa panostaa. Alkaa vaan kuulostaa ettet ole tonnin pyörää hakemassa
    Kävimpä koeajolla. Ihan nappiin osuu itelle tuo Trekin 58cm koko, ja checkpointin geo tuntuu mukavalta vaikkei käppyröistä juuri kokemusta ole. AL3:sta ei vielä syksyllä oikein saa, tuntui olevan melkein kaikki koot ja värit euroopassa yksittäiskappaleita. Tammikuussa saa jotain ja maaliskuussa kai sitten paremmin.

    Sattuipa vaan semmonen onnettomuus että asiakkaalta oli palautunut 2019 mallin 200km ajettu virheetön 58cm Checkpoint ALR4, eli Tiagraa hydroilla ja paremmalla Alpha300 rungolla. Hintakin oli kohdallaan, ei tarvinnut venyttää budjettia ku satasen verran.

  19. #4999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Sattuipa vaan semmonen onnettomuus että asiakkaalta oli palautunut 2019 mallin 200km ajettu
    Mites tossa toimii takuu kun et oo eka omistaja?

  20. #5000
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Mites tossa toimii takuu kun et oo eka omistaja?
    2 vuotta normaali takuu, ikuinen runkotakuu on kysymysmerkki mutta kauppias meinas että kyllä sitte jotain keksitään jos tarve tulee. Mut eiköhän se ru ko 2 vuodessa näytä jos joku takuun alainen valmistusvika on

  21. #5001
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Näinköhän tuo Dirty Kanza 200 on luokiteltavissa gravel-kilpailuksi, koska ainakin tuolla tuntuu jopa kisan voittajat pärjäävän 1x vaihteistolla. Todennäköisesti eivät ole kuulleet, että 1x ei riitä ja vaatii 2x. Ajavat ilmeisesti väärin.
    Vuoden 2019 miesten voittajalla oli, jos oikein luin, edessä 46 ja takana 11-40. Itselläni on nyt ollut edessä 46/36 ja takana 11-32. Välitysalueet ovat hyvin yhtenevät, vaikka 36-32 hieman lyhyempi, kuin 46-40. Tässä mielessä voisin ajaa kummallakin.

    Nopeassa ajossa (otetaan alueeksi vaikka 20 km/h ->, kadenssiksi 90) kahdella eturattaalla ajetaan luonnollisesti vain isommalla rattaalla, jolloin käytössä on enintään 10 vaihdetta. 1x11 toteutuksella käytössä on samalle alueelle käytössä 2 vaihdetta vähemmän.

    Lyhyillä välityksillä ajettaessa ero on 1 tai 2 vaihdetta 2x11 toteutuksen eduksi.

    Tämä on oma syyni valita 2x11: pidän tiheämmistä välityksistä.

    Tulevaisuudessa 1x12 ja viimeistään 1x13 tasoittaa tilanteen.

  22. #5002
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Kävimpä koeajolla. Ihan nappiin osuu itelle tuo Trekin 58cm koko, ja checkpointin geo tuntuu mukavalta vaikkei käppyröistä juuri kokemusta ole. AL3:sta ei vielä syksyllä oikein saa, tuntui olevan melkein kaikki koot ja värit euroopassa yksittäiskappaleita. Tammikuussa saa jotain ja maaliskuussa kai sitten paremmin.

    Sattuipa vaan semmonen onnettomuus että asiakkaalta oli palautunut 2019 mallin 200km ajettu virheetön 58cm Checkpoint ALR4, eli Tiagraa hydroilla ja paremmalla Alpha300 rungolla. Hintakin oli kohdallaan, ei tarvinnut venyttää budjettia ku satasen verran.
    Minulla on ollut vuoden ajan ALR5 ja olen ajanut sillä työmatkaa pari tuhatta kilometriä. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Pyörällä tulee ajettua työmatkat aika reipasta vauhtia, leveähköt renkaat sallivat kallistelun kurveissa. Nestelevyjarrut ovat työmatkalla luksusta. Vakiokiekot ovat asialliset.

  23. #5003
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Melkoisen ihana väline, hauskoja suomennoksia, mutta jos olis hankinta, niin voisin päätyä.
    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...alr-5/p/24385/

  24. #5004
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^ Meinasin vähän jo innostua Checkpoint-runkosetistä 1-vaihdeoption vuoksi, mutta miten voi hiilikuituhaarukalla varustettu alumiinirunko painaa 2,4 kg? Vai onko toi haarukka alumiinikaulalla? No, melko painava rungon täytyisi silti olla. Ja tuleekohan läpiakselit tuohon vielä päälle??

    Paino


    Paino56cm - 2.39 kg / 5.27 lbs
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #5005
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    134
    Pitää varmaan paino paikkansa kun ei se hiilariversiokaan keijukainen ole.
    Törkeän näköinen tuo vaijerien läpivienti rungon sisälle. Ei jatkoon.

  26. #5006
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Meinasin vähän jo innostua Checkpoint-runkosetistä 1-vaihdeoption vuoksi, mutta miten voi hiilikuituhaarukalla varustettu alumiinirunko painaa
    2,4 kg? Vai onko toi haarukka alumiinikaulalla? No, melko painava rungon täytyisi silti olla. Ja tuleekohan läpiakselit tuohon vielä päälle??

    Paino


    Paino56cm - 2.39 kg / 5.27 lbs
    Painaa tosiaan, ihan ensimmäisenä ei huomio tuohon. Jenkeissä kuten meilläkin kunnallisissa toiminnoissa ei ihan 100 prosenttia riitä toiminnan varmistuksissa, kuskin painorajoituskin määritellään. Hyvin tuo välineenä kävis vaijerinvetoja myöten. Nyt kun on ekakerran päässyt nestelevarien makuun, niin ihan oikeasti tuollainen tievälinekin voisi olla joskus tallissa, siis ajossa.

  27. #5007
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Meinasin vähän jo innostua Checkpoint-runkosetistä 1-vaihdeoption vuoksi, mutta miten voi hiilikuituhaarukalla varustettu alumiinirunko painaa 2,4 kg? Vai onko toi haarukka alumiinikaulalla? No, melko painava rungon täytyisi silti olla. Ja tuleekohan läpiakselit tuohon vielä päälle??

    Paino


    Paino56cm - 2.39 kg / 5.27 lbs
    Tuossa painossa täytyy olla mukana putkiosia ja läpiakselit. Täällä https://www.bike24.com/p2271891.html painoksi ilmoitetaan 1570g, mikä vastaa omaa tuntumaa. Nimittäin oma pyöräni painaa hieman yli 9kg kokonaisuudessaan (koko 52)

  28. #5008
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Juu, ei noissa trekin painoilmoituksissa ole mitään tolkkua. Tuossa crossarin runko.

    https://www.bike24.com/p2347543.html

  29. #5009
    Space Chicken alkaa asettua kohdilleen syys-gräveliin. Kesällä toimi oikein hyvin myös maantiepyöränä (25mm GP5000 TL + aerokiekot), kuivan kelin sora-ajeluissa oli pitkään 40mm Gravelking slicksiversio alla mutta vaihdoin sen hiljattain pois kun tarvittiin hieman lisää pitoa. Hetken aikaa oli 50mm G-One Bite edessä ja 40mm takana. Pito erittäin hyvä ja rullaus siedettävä hiekalla mutta asfaltilla turhan tahmeaa ja äänekästä (pitkälti tuon 50mm etunakin takia, 40mm G-one Bite edessä+takana olisi varmasti hyvä) ja varpaatkin välillä osui etukumiin.
    Nyt alla vanha kunnon 43mm Gravelking SK ja tässä tuntuu olevan varsin optimi sekoitus rullausta, pitoa ja kokoa. Runkoon mahtuisi vielä hiukan isompikin ja haarukassa tuon 50mm kumin kanssa jäi vielä noin sentti joka suuntaan tilaa.


    juuri nyt siis tämmöinen setup ajossa (40t ovaali edessä, 11-40 pakka takana, XT takavaihtaja Jtek adapterilla, RS505 kahvat ja jarrut, i23 kiekot - 40mm GK slickseillä punnitsin niin oli 8,8kg nyt varmaan karvan yli 9kg)


    maantiemoodi kesältä (48t ovaali, 60+85mm kiekot):

    (kuvan setupilla ajettiin muuten paritempona Vahto-Rusko 9,7km TT 48,2km/h keskarilla, kaverilla oli Canyon Aeroad ja avg watit 3W alempi - ilmeisen aero siis tuo Space Chicken!)

  30. #5010
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhapoika Katso viesti
    Tuossa painossa täytyy olla mukana putkiosia ja läpiakselit. Täällä https://www.bike24.com/p2271891.html painoksi ilmoitetaan 1570g, mikä vastaa omaa tuntumaa. Nimittäin oma pyöräni painaa hieman yli 9kg kokonaisuudessaan (koko 52)
    On siinä painossa toki vähintään haarukka mukana ja luultavasti myös ohjainlaakeri, koska se on spekseissä mainittu. Ehkä myös läpiakselit. Tämän mukaan 2019 ALR5 painaa reilu 9,8 kg ilman polkimia ja 35-millisillä renkailla. 2019 runkosetin painoksi tehdas ilmoittaa 2,44 kg. En kyllä tiedä, mitä informaatiolähdettä pitäisi uskoa, mutta melko harvoin valmistajalla on tarve yläkanttiin ilmoittaa painoja..

    E: täällä paino 9,86 kg
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •