ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 88 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 78 86 87 88 89 90 98 138 188 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.611 - 2.640 / 10534

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #2611
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 3001 Katso viesti
    Mitkä ovat kuvan kiekot? Pinkbiken foorumilta lainattu: https://m.pinkbike.com/forum/listcom...7&pagenum=3378

    https://www.pinkbike.com/news/review...ry-robust.html

  2. #2612
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Kiitoksia

  3. #2613
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Jäätävän rumat kiekot, ne ne ovat.

  4. #2614
    Liittynyt
    03/2019
    Viestit
    178
    Tuohon työmatka-touring-gravel-allroad-harjoituskilpapyörä(en kyllä harjoittele kilpapyöräilyä)-adventure-fillariin olisi tarkoitus kokonaisvaltaisen läpikäynnin yhteydessä speksata uudet kiekot. Perä on 130mm tai mahdollisesti hiukan vaille, mutta 130mm napa siinä parhaillaan on. Nyt takakiekko on vanha 32-puolainen Shimano/Mavic ja edessä vielä vanhempi 36-puolainen Weinmann, molemmat sisäleveydeltään 15mm luokkaa ja varsinkin Mavicin korkeaprofiilinen ihan hanurista kumien vaihtoa ajatellen. Päivitykseen ei ole tarkoitus taloudellisesti juuri satsata, eli satasen nurkille olisi tarkoitus saada kiekot. Nyt alla on 37mm kumit, jotka vaihtunee Schwalben Marathon Almotioneihin 40 millisenä, ellei jotain ehdottomasti järkevämpää ilmaannu.

    Kiekoiksi vaihtoehtoina on hinnat-alkaen maantiekiekot, joilla runko ei tarviis mitään modauksia ja kiekot olisi vaihtoehdoista keveimmät, mutta pinnaluku jäisi johonkin 24-huitteille sekä vanteen sisäleveys olisi tarpeettoman kapea. Toinen vaihtoehto olisi ns. touring kiekot, jolloin 32 ja 36 puolaisia vaihtoehtoja on valmissetteinä tarjolla, perää vaan pitäisi levittää 2,5mm puoleltansa. Painoa tulisi jotain vajaa puoli kiloa enemmän, mutta vanne olisi leveämpi ja ainakin omissa uskomuksissani kestävämpi. Kolmas vaihtoehto on kasata 32h maantienapojen ympärille ite kiekot, jolloin runkoon ei tarvitsisi koskea ja vanteet saisi sellaiset kun haluaa, mutta tuo olisi kallein ja vaivalloisin vaihtoehto.

    Runko on terästä, kuskin paino sadan kilon huitteilla ja ajosta 90-95 prossaa kohtuullista tai huonoa kestopäällystettä, loput soratietä, voimansiirto on Shimanoa ja 8-10 pakoissa tullaan pysymään. Miten edetään ja miksi?

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

  5. #2615
    ^Jos riittävän edullista takakiekkoa ei löydy 130 mm -navalla, niin yksi vaihtoehto voisi olla modata 135-navasta sopiva. Tai sitten vain laittaa se leveämpinapainen kiekko paikoilleen ilman modauksia mihinkään. Monet tekevät niin teräsrunkojen kanssa, jos takahaarukka tosiaan on 130 eikä esim. 126.

    Rosebikesista muuten ainakin taitaa saada halvat, mutta hyvät osat edullisemmin kuin vastaavan kiekon valmiiksi kooottuna mistään. Tiagra-takanapa sekä DT Swissin 535-vanne, pinnat ja nippelit yhteensä 55 euroa.

  6. #2616
    Liittynyt
    03/2019
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Twinning Katso viesti
    ^Jos riittävän edullista takakiekkoa ei löydy 130 mm -navalla, niin yksi vaihtoehto voisi olla modata 135-navasta sopiva. Tai sitten vain laittaa se leveämpinapainen kiekko paikoilleen ilman modauksia mihinkään. Monet tekevät niin teräsrunkojen kanssa, jos takahaarukka tosiaan on 130 eikä esim. 126.

    Rosebikesista muuten ainakin taitaa saada halvat, mutta hyvät osat edullisemmin kuin vastaavan kiekon valmiiksi kooottuna mistään. Tiagra-takanapa sekä DT Swissin 535-vanne, pinnat ja nippelit yhteensä 55 euroa.
    Täytyy tsekata toi Rose Bikes, kuulostaa hyvältä hinnalta! Tosiaan noissa 135mm irtokuulanavoissa vois olla muttereissa ja aluslevyissä varaa kaventaakin se 5mm.

    Toi on niin vanha runko, vesijohtoputki-"Rossin" jostain 80-90-luvun vaihteesta ja paikallaan on ollut 130mm napa vajaa 20-vuotta, eli siitä lähtien kun pyörän ekan kerran kasasin, niin en tiedä onko alunperin 126 vai 130. Muistaakseni oli seiskalehtinen Gipiemme-napa orggiksessa auton alle jääneessä takakiekossa. Tota nykystä kiekkoa saa jonkin verran väännellä paikalleen, että voi olla 126 haarukka ihan hyvin.

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

  7. #2617
    Deore-takanavassa ainakin näyttäisi olevan nds-puolen lukkomutterin alla aika tarkkaan sentin paksuinen spacer-holkki, jonka voisi vaihtaa puolet ohuempaan.

  8. #2618
    Liittynyt
    03/2019
    Viestit
    178
    Pitääpä selvittää asia, tuollaisenhan saisi sitten kerralla modattua vaikka siihen 126 milliinkin, jos runko syö sellasta napaa alkujaa. Taitaa tällasessa hintaluokassa kuitenkin valmiskiekot tulla kustannustehokkaammaksi kun kasatut ja Deoren navat noissa edullisemmissa trekking kiekoissa tyypillisesti on. Tää navan kavennus vinkki oli erinomainen, kiitoksia! Saisi jämäkämmät kiekot leveemmällä vanteella, eikä tarvis vanhaa runkoa alkaa vääntelemään.

    Lisäys: Tokihan toi täytyy rihdata keskelle, jos toiselta puolelta nappaa 5-9mm pois, niin mahtaneeko riittää pinnojen pituus valmiskiekoissa tuollaiseen, vai menisikö kasailuhommiksi kuitenkin?

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

  9. #2619
    Tuo sivusuuntainen siirtymä ei paljon pinnan kokonaispituuteen vaikuta, sitä voi kokeilla pinnan pituuden laskureilla, mutta ero jännityksessä vanteen eri puolilla kyllä kasvaa keskitystä muuttaessa, joten muutos kannattaa olla mahdollisimman pieni.

  10. #2620
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J4nn3R Katso viesti
    Pitääpä selvittää asia, tuollaisenhan saisi sitten kerralla modattua vaikka siihen 126 milliinkin, jos runko syö sellasta napaa alkujaa. Taitaa tällasessa hintaluokassa kuitenkin valmiskiekot tulla kustannustehokkaammaksi kun kasatut ja Deoren navat noissa edullisemmissa trekking kiekoissa tyypillisesti on. Tää navan kavennus vinkki oli erinomainen, kiitoksia! Saisi jämäkämmät kiekot leveemmällä vanteella, eikä tarvis vanhaa runkoa alkaa vääntelemään.

    Lisäys: Tokihan toi täytyy rihdata keskelle, jos toiselta puolelta nappaa 5-9mm pois, niin mahtaneeko riittää pinnojen pituus valmiskiekoissa tuollaiseen, vai menisikö kasailuhommiksi kuitenkin?

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
    Hyvin tuo toimii, minimi vain pois akselilta, jotta ei tarvitsisi akselia lyhentää eikä keskittääkään uudelleen, kuitenkin jos haarukat ovat ohuet voi joutua akselihommiinkin. Vanteen saa helposti siirrettyä keskelle, kun homma on siinä vaiheessa, tuo on tuttu homma kaikkiaan, tosin vain 130 leveyteen.

  11. #2621
    Liittynyt
    03/2019
    Viestit
    178
    Ok, kiitoksia näistä! Eiköhän tuo ole tässä tapauksessa kustannustehokkain ratkaisu, kaikkien kuvien mukaan tossa 135mm Deoressa pitäisi olla tuo kymmenkunta milliä kavennusvaraa. Keskittämisen joutunee tekemään, 40mm kumin kanssa ei rungossa juuri ole ylimääräistä tilaa ja akselikin voi tarvita lyhennystä, mutta samalla voisi vaikka vaihtaa umpiakseliin muttereilla, tuohon vanhan mallin edestä auki olevaan droppiin kun saa pikalinkkua kiristellä hampaat irvessä, että pysyy paikoillaan, eikä siltikään aina pysy.

    Nyt vaan oottelemaan lumia, että maasturi siirtyy kommuuttikäyttöön, niin pääsee purkamaan vanhaa sotaratsua!

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

  12. #2622
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Ajattelin vaihtaa takarattaat 10-speed 11-42 => 11-46 mutta eihän se mennytkään kuin elokuvissa.
    Nykyinen vaihtajani XT 10-speed RD-M786 ottaakin kiinni isoimpiin rattaisiin. Ei siis ainakaan näin.
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...ow-black-36249


    Mitenkäs tämä korjataan? Uusi erilainen vaihtajako jossa tämä "vaijerin kiinnike varsi" ei käänny niin paljon rattaiden suuntaan vai onko tähän jokin muu konsti?
    Vai pystyykö tuota vaihtajan "kiinnikettä" vaihtamaan pidemmäksi? Jos vaihtaja menee vaihtoon niin mikähän vaihtaja tuohon kävisi?


    tkhyla muokkasi tätä : 26.09.2019 at 19.27 Syy: kuva korjattu

  13. #2623
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Keskimmäisessä kuvassa samalla rattaalla? Jos on niin eikös tossa ole aika pitkä ketjukin? Mitenkäs b-ruuvin säätö vaikuttaisi? Voi olla ettei tolla vaihtajalla ylipäätään toimi edes.

  14. #2624
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tkhyla Katso viesti
    Ajattelin vaihtaa takarattaat 10-speed 11-42 => 11-46 mutta eihän se mennytkään kuin elokuvissa.
    Nykyinen vaihtajani XT 10-speed RD-M786 ottaakin kiinni isoimpiin rattaisiin. Ei siis ainakaan näin.
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...ow-black-36249


    Mitenkäs tämä korjataan? Uusi erilainen vaihtajako jossa tämä "vaijerin kiinnike varsi" ei käänny niin paljon rattaiden suuntaan vai onko tähän jokin muu konsti?
    Vai pystyykö tuota vaihtajan "kiinnikettä" vaihtamaan pidemmäksi? Jos vaihtaja menee vaihtoon niin mikähän vaihtaja tuohon kävisi?


    Perinteinen, eli vaihtajan ja korvakkeen välistä swing pois kun kyseessä direct mount korvake.

  15. #2625
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Keskimmäisessä kuvassa samalla rattaalla? Jos on niin eikös tossa ole aika pitkä ketjukin? Mitenkäs b-ruuvin säätö vaikuttaisi? Voi olla ettei tolla vaihtajalla ylipäätään toimi edes.
    Keskimmäinen kuva on siis pienemmällä rattaalla 11-42 jolla kaikki toimii hienosti.

  16. #2626
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.396
    Tuohon Bike-Discountin linkissä olevaan vaihtajaan sopii maksimissaan 36-piikkinen takaratas. Ei kai sinun ole samanlainen kuin linkissä oleva?.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #2627
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Tuohon Bike-Discountin linkissä olevaan vaihtajaan sopii maksimissaan 36-piikkinen takaratas. Ei kai sinun ole samanlainen kuin linkissä oleva?.
    Ihan samaa ihmettelin itsekin mutta näin se vaan on. SunRace 11-42 pakka kiinni ja vaihtajassa on merkit RD-M786 ja kaikki toimii hienosti.

    Ilmeisesti tuota vaihtajaa onkin short & long mallit. Minun oltava sitten tuo long jolla speksi sanoo 43 tooth. Tämä selittäisi toiminnallisuuden. Nyt tarvisi saada vaan toimimaan 46 hammasta
    https://www.bike-components.de/en/Sh...illeur-p32373/


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Perinteinen, eli vaihtajan ja korvakkeen välistä swing pois kun kyseessä direct mount korvake.
    Tarkoitatko, että tuo pieni jatkopala pois kokonaan välistä? Eikös tuo sitten tule vielä lähemmäksi tuo varsi?
    Mikä tuon "jatkon" (swing) tarkoitus tuolla ylipäätään on?

  18. #2628
    Liittynyt
    03/2019
    Viestit
    178
    https://www.bike-components.de/en/Wo...dapter-p64002/

    Tääkin on vaihtoehto jos ei muuten ala toimiii.

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

  19. #2629
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.482

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tkhyla Katso viesti

    Ilmeisesti tuota vaihtajaa onkin short & long mallit. Minun oltava sitten tuo long jolla speksi sanoo 43 tooth. Tämä selittäisi toiminnallisuuden. Nyt tarvisi saada vaan toimimaan 46 hammasta
    Vaihtajan kapasiteetti on 43, se ei tarkoita että syö suoraan 42-hampaisella rattaalla olevan pakan. Esimerkiksi takapakka 11-36 ja edessä rattaat 22-32-40 kapasiteetti on 43. Tarkoittaa siis sitä että pitkällä vaihtajalla ketju pysyy riittävän tiukalla (eikä mene liian tiukalle) kaikilla ratasyhdistelmillä.
    Virallisesti suurin ratas tuolle vaihtajalle on 36 pikkinen, itse käytin tuolla vaihtajalla 42 hampaisen pakan kanssa goatlinkkiä kun muuten joutui vetämään b-ruuvin tappiin asti eikä toiminta ollut kamalan sulavaa.

  20. #2630
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tkhyla Katso viesti

    Tarkoitatko, että tuo pieni jatkopala pois kokonaan välistä? Eikös tuo sitten tule vielä lähemmäksi tuo varsi?
    Mikä tuon "jatkon" (swing) tarkoitus tuolla ylipäätään on?
    Kyllä tuo jatkopala pois ja sama akseli käy korvakkeeseen mikä tuossa nivelessä on. Sen tarkoitus on lisätä osamyyntiä eli nostaa mahdollisten konfiguraatioiden määrä exponentiaalisesti.

    Jos sinulla on Direct Mount, eli korvake on suora takaa katsoen niin silloin pääsääntöisesti keinu pois.


  21. #2631
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J4nn3R Katso viesti
    https://www.bike-components.de/en/Wo...dapter-p64002/

    Tääkin on vaihtoehto jos ei muuten ala toimiii.
    Tässä vielä pähkäilin tallissa tilannetta. Tuollaisen se ilmeisesti vaatii. Vaihtajaa pitäisi saada se muutama milli taaksepäin.
    Tuosta vaan ei tiedä tuon pituutta. Onko tuo yhtään pidempi kuin nykyinen pala (mikä tuon nimi ikinä nyt onkaan). Tuollakin puhutaan "optimal location when using 40 T and 42 T cassette"
    Haukkasinko tässä nyt liian ison palan kun yritän kasvattaa ykkös rattaan kokoa hieman?
    Kun katselee noita uusia pyöriä niin osassa on jo 50T kokoja, tosin 12v. Onko näin, että 11 tai 12 vaihteista vaihtajaa ei saa toimimaan 10v pakalla (stoppariruuvit ei riitä?)

  22. #2632
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.482

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Tämä 10-vaihtaja syö suoraan 42-hampaisen rattaan joten voisi (ehkä?) toimia myös 46 kanssa.
    https://www.bike24.com/p2221961.html

  23. #2633
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Kyllä tuo jatkopala pois ja sama akseli käy korvakkeeseen mikä tuossa nivelessä on. Sen tarkoitus on lisätä osamyyntiä eli nostaa mahdollisten konfiguraatioiden määrä exponentiaalisesti.

    Jos sinulla on Direct Mount, eli korvake on suora takaa katsoen niin silloin pääsääntöisesti keinu pois.

    Pakko vielä kysyä kun en nyt oikein pysynyt perässä.
    Punainen osa kuvassani on siis suora. Jos otan sen pois ja laitan kiinni suoraan siniseen osaan niin eikös juuri tuolloin ongelmaksi muodostunut varsi (musta pallo kuvassa) tule vielä lähemmäksi rattaita kuin mitä se on nyt?
    Itse nyt pähkäisin, että punainen osa pitäisi saada hieman pidemmäksi mitä on nyt?
    Ei saa suuttua jos olen nyt ihan hakotiellä

  24. #2634
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Poistamalla keinun vaihtaja "keikahtaa" alas niin, että vaihtajan vaijerin päätyholkki on about linjassa.

    Vaihdat sitten tuohon Goatlinkin tai et, joudut tuon keinun poistamaan joka tapauksessa.

    Itse saman jumpan kävin aikoinaan, siksi olen melko varma tuosta. Tosin en siitä ole varma riittääkö tuon häkin pituus 46 rattaalle. Poista tuo keinu ja katso mitä tapahtuu. Ei siinä mene kuin 2 minuuttia.

    Edit. tarkoitin sinistä palloa kuvassasi joka on suora. Standard on S muotoinen ja kaartuu pakkaan päin.

    Edit2. Jotenkin nyt ei oikein lähde lauseenmuodostus tänään, mutta vaihtajasi on luonnottomassa asennossa ja "XT" teksti sen jo näyttää. Se pitää olla about vaakatasossa. Samoin vaihdevaijerin asento on luonnoton. Näistä jo näkee että vaihtaja on väärin asennettu.

  25. #2635
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Poistamalla keinun vaihtaja "keikahtaa" alas niin, että vaihtajan vaijerin päätyholkki on about linjassa.

    Vaihdat sitten tuohon Goatlinkin tai et, joudut tuon keinun poistamaan joka tapauksessa.

    Itse saman jumpan kävin aikoinaan, siksi olen melko varma tuosta. Tosin en siitä ole varma riittääkö tuon häkin pituus 46 rattaalle. Poista tuo keinu ja katso mitä tapahtuu. Ei siinä mene kuin 2 minuuttia.

    Edit. tarkoitin sinistä palloa kuvassasi joka on suora. Standard on S muotoinen ja kaartuu pakkaan päin.

    Edit2. Jotenkin nyt ei oikein lähde lauseenmuodostus tänään, mutta vaihtajasi on luonnottomassa asennossa ja "XT" teksti sen jo näyttää. Se pitää olla about vaakatasossa. Samoin vaihdevaijerin asento on luonnoton. Näistä jo näkee että vaihtaja on väärin asennettu.
    Kiitos avusta. Kokeilen tämän huomenna.
    Tuolla Goatlinkillä ilmeisesti joka tapauksessa saa sitten toimimaan. Löysin tuolta juuri samoilla osilla olevan ongelman ja siihen ratkaisun.
    https://forum.bikeradar.com/viewtopi...004&t=13101993

  26. #2636
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Goatlink auttaa, muttei toimi niin hyvin kuin oikea isolle rattaalle tehty vaihtaja. RD-M7000 11s takavaihtaja toimii hienosti myös 10s triggerin kanssa kymppipakalla. Ja syö ainakin 50t isoa ratasta jos nälkä kasvaa syödessä.

    Muoks. goat link siis korvaa kuvan punaisen palan (ns b-link). Mikäli korvake on direct mount -tyyppiä, ei vaihtajassa tule käyttää b-linkkiä eikä goat linkkiä. Katso aiempi kuva, onko vaihtajan kiinnitys nyt suoraan akselin alapuolella (standard) vai takaviistossa (direct mount)?

  27. #2637
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Poistamalla keinun vaihtaja "keikahtaa" alas niin, että vaihtajan vaijerin päätyholkki on about linjassa.
    Vaihdat sitten tuohon Goatlinkin tai et, joudut tuon keinun poistamaan joka tapauksessa.
    Itse saman jumpan kävin aikoinaan, siksi olen melko varma tuosta. Tosin en siitä ole varma riittääkö tuon häkin pituus 46 rattaalle. Poista tuo keinu ja katso mitä tapahtuu. Ei siinä mene kuin 2 minuuttia.
    Edit. tarkoitin sinistä palloa kuvassasi joka on suora. Standard on S muotoinen ja kaartuu pakkaan päin.
    Edit2. Jotenkin nyt ei oikein lähde lauseenmuodostus tänään, mutta vaihtajasi on luonnottomassa asennossa ja "XT" teksti sen jo näyttää. Se pitää olla about vaakatasossa. Samoin vaihdevaijerin asento on luonnoton. Näistä jo näkee että vaihtaja on väärin asennettu.
    Kokeilin ottaa tuon palan pois ja silloin ei mahdu vanne ja ratas edes paikoilleen. Eli ilman sitä ei tule mitään.
    Kertokaapas nyt onko tuo kiinnitys standard vai direct mount? (selviääkö kuvasta, suora on)

    Jos tuo on väärin asennettu niin hyvin on toiminut Mitenkähän tuo sitten pitäisi olla.


    isompi kuva: https://ibb.co/m90g1Hf




    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Goatlink auttaa, muttei toimi niin hyvin kuin oikea isolle rattaalle tehty vaihtaja. RD-M7000 11s takavaihtaja toimii hienosti myös 10s triggerin kanssa kymppipakalla. Ja syö ainakin 50t isoa ratasta jos nälkä kasvaa syödessä.
    Muoks. goat link siis korvaa kuvan punaisen palan (ns b-link). Mikäli korvake on direct mount -tyyppiä, ei vaihtajassa tule käyttää b-linkkiä eikä goat linkkiä. Katso aiempi kuva, onko vaihtajan kiinnitys nyt suoraan akselin alapuolella (standard) vai takaviistossa (direct mount)?
    Olisiko tämä https://www.bike-discount.de/en/buy/...-shadow-532695 juuri tuo ko. vaihtaja? Taidan tilata vaihtajan ja goat link ja toivoa, että jompi kumpi pelittää
    Toimisiko tämä XT- vaihtaja myös tuossa https://www.bike-discount.de/en/buy/...-shadow-450082 ?
    tkhyla muokkasi tätä : 27.09.2019 at 19.13

  28. #2638
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Jos mun takajäykässä canyon grand canyonissa on takana 160 mm jarrulevy ja haluaisin vaihtaa siihen 180 mm levyn, mikä jarruadapteri siihen pitää asentaa ja se tarvinnee sitten myös pidemmät pultit, jotta ne yltää ensin adapterin läpi ja sitten tarpeeksi rungon sisään. Nyt siinä ei ole adapteria lainkaan.
    Käykö siihen adapteri joka on ollut mulla edessä joskus muuttamassa pm 180 keulaa 200 levylle? Ja sitten pitäis olla 10 mm pidemmät pultit?

  29. #2639
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.397
    Tänä kesänä sattunu parikertaa että olen onnistunu polkaseen silleen että ketju on mennu etukiekkojen väliin ja aika tiukkaan kiinni. Mistähän tuo vois johtua ku ennen en ole moiseen onnistunu?
    SLX FD-M7025-11-D
    RaceFace Affect, Fat Bike Specific, 36/26T

  30. #2640
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Tänä kesänä sattunu parikertaa että olen onnistunu polkaseen silleen että ketju on mennu etukiekkojen väliin ja aika tiukkaan kiinni. Mistähän tuo vois johtua ku ennen en ole moiseen onnistunu?
    SLX FD-M7025-11-D
    RaceFace Affect, Fat Bike Specific, 36/26T
    Melkeen rohkenen väittää että jotain on mennyt mutkalle, tai sitten jompikumpi ratas väärinpäin.

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •