GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 46 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 2719

Aihe: Ketjujen voitelu

  1. #1351
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Hauska kun testiraportin mukaan black diamond + race day aiheutti suuremman vastuksen kuin pelkkä black diamond. No ehkä niitä ei ole tarkoitettu käytettäväksi yhdessä.
    Mutta tästä sotkemisesta ei ole siis tietoa. Ainakaan riippumatonta käyttäjäkokemusta, kun vasta julkaistiin. Ja Plus vastasi vähän sivuun kysymyksestä
    Eli parempi (ainakin hieman) kuin vanha mutta millä kriteereillä. Epäilen että lähinnä watteja ja pysyvyyttä painotettu, koska alimmilla wateilla kilpailijoihin verrattuna on oikeutetusti helppo mainostaa ja myydä.

    Noin muutoin on kyllä mielenkiintoinen aihe, kun olemme jaksaneet jo 45 sivun verran tästä keskustella. Ja tämä ei toki ole edes ainoa otsikko aiheesta.
    Täydellinen öljy/vaha on kyllä minulla edelleen löytymättä. Tällä hetkellä olen palannut Squirtteihin ja niitä ennen oli Rex (jota käytän kahteen pyörään edelleen kunnes purkki loppuu). Holmenkollen varteenotettavista vaihtoehdoista vielä kokeilematta. Koska en kisaa mutta tykkään puhtaasta pyörästä, aivan viimeinen watti ei ole niin oleellinen, kuin ketjun puhtaana pysyminen tai edes helppo puhdistettavuus. Toimivuus myös kylmässä ja märässä edellytys talvi- ja maastokäyttössä oleviin pyöriin. Maantiepyöräni osalta sillä taas ei ole mitään väliä. Myöskään kesto ei niin tärkeä, jos sentään ainakin parisataa vaikka selviää ja jos lisääminen on helppoa ja riittoisuus suhteessa hintaan ei muodostu älyttömäksi. Esim Rexin Domestique on toki litrahinnaltaan kallista mutta toisaalta osoittautunut riittoisaksi eli hinta ei ole ongelma. Sotkevuus sen sijaan ärsyttää ja lisäksi sen laittaminen on toki vähän työlästä mutta menettelee (joka rullaan erikseen pieni rullan yli viistosti vedetty noro ainetta kuten jossain ohjeessa näytettiin).
    Squirtista sanottakoot että kyllä sekin toki sotkee mutta ehkä vähemmän ja eri tavalla. Squirtin mustaksi muuttunutta vahaa esim kertyy takarissoihin kerros siihen ketjulinjan alle ja ei se noin vain peruspesussa siitä katoa. Saati itsestään tipu pois. Pienellä talttapääruuvarilla tai sopivasti maasta löytyvällä pienellä tikulla niitä välillä raapaisee siitä ajankuluksi pyörän puhdistuksen ohessa pois.
    Hyvä huomio RDS:n häviämisestä Black Diamondille. uudella öljyllä ollaan päästy sille tasolle, että ainakaan laboratorio-olosuhteissa RDS ei enää tuo hyötyä wattien suhteen. RDS on alunperin tehty suojaamaan ketjua kontaminaatiolta, plussana tullut wattisäästöt.

    Black Diamond vähentää tarvetta Race Day Sprayn käytölle, mutta märissä ja likaisissa olosuhteissa sille on kyllä paikkansa.

    Riippumatonta käyttäjäkokemusta ei luonnollisesti ole, sillä keskeneräisiä tuotteita vartioidaan meillä melko tarkasti. Suksivoidepuolella on joskus tapahtunut "vuotoja", niin näitä ei hirveästi levitellä kuin luotettaville tahoille. Toki kun saamme tuotteen markkinoille, alkaa kehuja ja risuja tulemaan -varmaan tännekin.
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  2. #1352
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tämä. Ja uutena opin viime viikolla, että brakleenilla pyyhkii uudesta ketjusta ne rasvat ulkopinnalta (sivuista) pois. Siis brakleenia rättiin ja sillä pyyhkii, niin ei kerää hiekkaakaan niin.

    Itse en jaksa oikein uskoa näiden ketjuöljyjen käänteentekevyyteen harrastekäytössä.
    Kantsii joskus kokeilla, meinaan itekin käytin normaaleja öljyjä, + pesin voimansiirron aika tiheään puhtaaksi, toi oli ihan toimiva ratkaisu, mitä nyt kuivan kelin öljyllä liikenteessä ollessa vesisade aiheutti aina karmeeta kitinää, mut toi prosessi ylipäänsä vei aikaa jonkun verran, koska haluun et voimansiirto on puhdas. Tiesin kyllä vanhojen Frictionfactsin testien pohjalta että parafiinivoitelu ois kova juttu tehohävikin minimoinnin kannalta, mut se ketjujen keittely yms. oli ihan "nogo", vaikkakin ketjut tuolla tapaa kestäisivätkin pidempään ilman uudelleenvoitelua, eivätkä keräis kakkaa niin pahasti.

    Toi Rex olikin sitten aikamoinen ylläri, olin aika skeptinen aluksi, mut hei...pienestä purkista saikin vieläkin paremman voitelun kuin toi työläs parafiinikäsittely tosi helpolla ja ketjujen putsaukseen jne. menevä aika väheni oleellisesti. Kisapyörissä tietysti lämmittää myös mieltä se että tietää ajavansa maailman nopeimmalla öljyllä...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  3. #1353
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Pitäiskö jonkun taas myös siteerata sitä vanhaa hippiä?
    "Sä et vaan osaa"?

  4. #1354
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    ^eiku Sheldonia, että se ketjuissa uutena olevan mönjä on parasta mitä ikinä voi olla.


  5. #1355
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Squirtista sanottakoot että kyllä sekin toki sotkee mutta ehkä vähemmän ja eri tavalla. Squirtin mustaksi muuttunutta vahaa esim kertyy takarissoihin kerros siihen ketjulinjan alle ja ei se noin vain peruspesussa siitä katoa. Saati itsestään tipu pois. Pienellä talttapääruuvarilla tai sopivasti maasta löytyvällä pienellä tikulla niitä välillä raapaisee siitä ajankuluksi pyörän puhdistuksen ohessa pois.
    Saman tulee tekemään myös Holmenkol sitten kun sitä kokeilet. Jonkin verranhan kertymistä vähentää kun muistaa että näihin vahoihin pätee sama kuin öljyihin eli ennen ensimmäistä ajoa voitelun jälkeen rätillä kevyesti pyyhkien ylimääräinen pois.

    Rissat ole mielestäni melko onnistuneesti pyyhkinyt puhtaaksi rätillä (lue: vanhalla kangaspalalla), yksi puoli kerrallaan, kampea pyörittäen.


    Viime kädessä voitelu ja puhdistaminen on vähän semmoinen maailmankatsomuksellinenkin kysymys. Jos tykkää siitä että ketju ja pakka ovat yhtä puhtaita ja miltei kiiltäviä kuin pakkauksestaan otettuina, se vaatii omanlaisensa aineet ja menetelmät. Jos ei haittaa ettei ketjun ja pakan alkuperäisestä väristä ole kuin tietty aavistus eikä ole innokas kierrrättämään ketjuja, vahoilla pääsee mielestäni vaivattomimmin suhteellisen hyvään ja luullakseni täysin riittäväänkin tulokseen.

  6. #1356
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Kun täällä on raati koolla, niin minkäkokoinen ultraäänipesuri olisi parhaimman kokoinen ketjujen ja muiden fillariosien pesuun? Riittääko joku 3 litran pesuri vai pitäisiko olla vähintään 6L tilavuus?
    6.7 WTF/kg


  7. #1357
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kun täällä on raati koolla, niin minkäkokoinen ultraäänipesuri olisi parhaimman kokoinen ketjujen ja muiden fillariosien pesuun? Riittääko joku 3 litran pesuri vai pitäisiko olla vähintään 6L tilavuus?
    Mahdollisimman pieni, niin ei vie paljoa tilaa niiden leipäkoneiden ja muiden yläkaapissa olevien laitteiden kanssa. Ainakin tuollainen perus motonetin suristin on kohtuu turha ostos.

  8. #1358
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    ^ samaa mieltä. Kaapista löytyy joku halpa tarjouksesta ostettu parin litran pieni suristin ja jäänyt muutamaan käyttökertaan. Olen laittanut ketjun minigrip-pussiin liuottimen kera ja muuten säiliö täyteen tulikuumaa vettä. Kyllä silläkin puhdasta tulee, mutta e ihan niin helppoa mitä kuvittelin. Varsinkin öljypitoiset aineet on tiukassa ja ainakin yhden kerran saa liuottimen vaihtaa välissä ja ketjulle näyttää rättiä useemman kerran.

    Jos todella likainen ketju niin olen todennut helpommaksi ja nopeimmaksi (turhaksikin haukutun) park toolin -ketjupesurin näin kerrostaloasujalle. Ei kulu liuotintakaan niin paljoa, kun parin pyörän voimansiirron saa samalla kertaa putsattua. Harjaakin tullut käytettyä, mutta pesurilla lähtee helpommin ketjun sisältä kaikki hiekanmurut. Squirt ei pahemmin sotke takapakkaa niin se on nopea putsata irrottamatta.

    Ei ole kokemusta pyöräkäytössä noista isommista teollisuuskäyttöön suunnatuista, mutta kalliit ketjunpesut niillä saisi aikaan. Muiden fillariosien putsaamiseen ei ole myöskään kokemusta.

  9. #1359
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Jos todella likainen ketju niin olen todennut helpommaksi ja nopeimmaksi (turhaksikin haukutun) park toolin -ketjupesurin näin kerrostaloasujalle. Ei kulu liuotintakaan niin paljoa, kun parin pyörän voimansiirron saa samalla kertaa putsattua. Harjaakin tullut käytettyä, mutta pesurilla lähtee helpommin ketjun sisältä kaikki hiekanmurut.
    Se on kätevä laite eikä sotkekaan oikein käytettynä kovasti. Itsellä tippa tai pari putoaa, mutta ei merkittävästi. Ja se Park Toolin Chain Bite vai mikä se on, sen kun varastoi purkkiin se erottuu lika pohjalle ja kirkas neste päälle ja voi käyttää sen kirkkaan osion uudestaan. Muc-Offin Drivetrain cleaner ei vissiin tätä tee, en tiedä.

  10. #1360
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Menee vähän offtopic, mutta tämmönen tarjous osu silmään jos kysyjää kiinnostaa
    https://www.tuontitukku.fi/tuote/ult...=6438168092430

    Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

  11. #1361
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sampo12 Katso viesti
    Menee vähän offtopic, mutta tämmönen tarjous osu silmään jos kysyjää kiinnostaa
    https://www.tuontitukku.fi/tuote/ult...=6438168092430

    Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Kovat on alennukset. Only for you.

  12. #1362
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Ihan ok pesuri tuo on. Minulla ollut pari vuotta. Maksoin jotain + 200 € aikanaan. Hyvä hinta.

  13. #1363
    Ekaa kertaa käytän tätä foorumia. Toivottavasti menee oikealle palstalle.
    Täällä oli tuosta Pinelinestä aiemmin kirjoitettu. Nuo valmiit puhdistusaineputelit Biltemasta ei ole kovin riittoisia, joten aattelin opetella käyttämään tuota. Millähän suhteella sitä uskoltaa ketjupesuriin laittaa? Ja pitäisikö huuhdella sen jälkeen vedellä vai voiko laittaa oljyt päällee kun on kuivannut rätillä pesun jälkeen? Kerrostalossa tuo vedellä huuhtelu olisi vähän hankala toteuttaa.
    Kiitos jo etukäteen!

  14. #1364
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87
    Ite pesen muc offin mömmöllä pesurilla ketjut ja voitelu rexin parafiinipohjaisesella - hyvin pelittää ja voimansiirto on täysin äänetön

  15. #1365
    Ilmeisesti tarkoitat Rex Domestique öljyä. Täytyy ottaa kokeiluun. Tarkoitin ilmeisesti tuota Muc Off Bio divertain cleaneria? Ehkä tuon Pinelinen jälkeen jos se ei tunnu sopivalta.

    Jos joku osaa sanoa tuosta Pinelinen sekoitussuhteesta ja huuhtelusta, niin ilolla otetaan neuvoja vastaan. Sitä on sen verta reilu pönttö, että parempi olisi oppia käyttämään.

  16. #1366
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^eiku Sheldonia, että se ketjuissa uutena olevan mönjä on parasta mitä ikinä voi olla.
    Vähän tuon suuntaisesti oon mennyt. Uudesta ketjusta vain pinnassa olevat rasvat pois joko kuivalla rätillä tai CRC:llä kostutetulla. Sitten pintaan joko vaha tai joku kuiva voiteluaine.

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  17. #1367
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.244
    Minä tiputan sen hiekkajankissa olevan ketjun wurthin rost off 5l purkin pohjalle. Ravistelen ja annan hautua siellä jonkin aikaa.
    Pyyhkäisy rätillä ja uusi öljy pintaan.

  18. #1368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AntonS Katso viesti
    Ekaa kertaa käytän tätä foorumia. Toivottavasti menee oikealle palstalle.
    Täällä oli tuosta Pinelinestä aiemmin kirjoitettu. Nuo valmiit puhdistusaineputelit Biltemasta ei ole kovin riittoisia, joten aattelin opetella käyttämään tuota. Millähän suhteella sitä uskoltaa ketjupesuriin laittaa? Ja pitäisikö huuhdella sen jälkeen vedellä vai voiko laittaa oljyt päällee kun on kuivannut rätillä pesun jälkeen? Kerrostalossa tuo vedellä huuhtelu olisi vähän hankala toteuttaa.
    Kiitos jo etukäteen!
    Pinelinen ohjeissa käsketään tekemään huuhtelu vedellä. Tuon ja liuottimiin verrattuna heikohkon tehon vuoksi omasta mielestä Pineline ei voimansiirron puhdistukseen erityisen hyvä aine ole, vaikka se täällä on usein mainittukin. Siistimmin homma hoituu jollain sovelluksella tuosta, mitä paaton edellä kirjoittaa, eli käyttäisin tehokasta, ilman jämiä haihtuvaa liuotinainetta joko ketjua erillisessä purkissa/pullossa ravistellen tai ketjupesurissa. Näin ei tarvitse vesihuuhtelua eikä tule ylimääräistä ongelmajätettä likaisten huuhteluvesien muodossa. Itse liuottimen voi käyttää samaan hommaan lukuisia kertoja, kun antaa sakan valua säilytysastian pohjalle. Aromaatittomassa mineraalitärpätissä on omaan makuun erinomainen yhdistelmä tehoa, varsin turvallista käyttöä ja alhaista hintaa.

  19. #1369
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Tää ketjun öljyäminen kuuluu kyllä kestoklassikoihin. Jokaisella on oma mielipiteensä ja uskomuksensa/kokemuksensa. So be it... Jokainen autuaaksi uskollaan. Kukaan ei voine täällä todistaa oman agendansa tai mielipiteensä oikeutta. Kokemuksien jako toki on hyödyllistä.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  20. #1370
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    ...Jokaisella on oma mielipiteensä ja uskomuksensa/kokemuksensa....
    Totta munassa! Ei kai kellään kenenkään toisen kokemusta voi olla? Tai mielipidettä?

    Kukaan ei voine täällä todistaa oman agendansa tai mielipiteensä oikeutta...
    Miksi se pitäisi todistaa?


  21. #1371
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Totta munassa! Ei kai kellään kenenkään toisen kokemusta voi olla? Tai mielipidettä?
    Mielipiteen voi silti siekailematta ottaa omakseen ja kokemukset voi esittää ominaan?

    https://www.derbaranski.de/blog/kett...lten-speed-wax
    https://www.derbaranski.de/blog/die-...lten-speed-wax
    https://cycling.claude.de/2019/07/17...aranski-kette/

    (Sopivat ainakin kuvien katseluun, saksankielen luetun ymmärtämisen harjoitteluun ja Google Translaten käännösten (Ger-Eng) ihmettelyyn.)

  22. #1372
    Tosiaan vaikuttaa siltä että tapoja on monia . Eniten kiinnostaa tietääkö joku voiko Pinelinellä esim 1/5 vesiseoksella ajella huoletta ketjupesurilla ilman että huuhtelee vai pilaako tällä tavalla ketjut?

    Luin toki kyljestä, että suhde mielummin 1/10-1/30, mutta käyttöaiheet on pullon kyljessä kovin eri kuin likaiset ketjut.

    Kerran olen nyt käsittelyn tehnyt ja hyvältä tuntuvat. Hiukan kyllä mietityttää tuo kun purkissa lukee että pitää huuhdella. Tämä menettely kävisi itsestäni vähän turhan työlääksi. Ehkä siirryn johonkin valmiiseen aineseen kuten aiemmin mainittu Muc Off. Ei tuokaan kallista ole ja riittoissa varsinkin jos käyttää aineen useampaan kertaa.

    Mutta kiitos hyvistä vinkeistä!

  23. #1373
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Pinelinen sopiva sekoitussuhde ketjujen pesuun voisi olla 1:3. Saippua-tyyppisiä pesuaineita pitää huuhdella hyvin runsaalla vedellä, sekoitussuhteesta huolimatta, koska sellaiset pesuaineet hajottavat rasvoja. Mutta jos käytetään rasvaa liottavia aineita, kuten vaikkapa valopetrolia, niin ei tarvitse huuhdella. Kun sellainen pesuaine haihtuu - tilalle jää siihen liuennut rasva.

  24. #1374
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Onkos muut kokeilleet smoove lubea? Mulla on ollut keväästä lähtien käytössä asiointipyörässä ja maastopyörässä. Plussana on uskomattoman pitkään ketjussa pysyvä voitelu. Ei edes vesikelistä taikka fillarin pesusta tunnu huuhtoutuvan poies. Miinuksena vois olla hankalahko voiteleminen ja pitkä kuivumisaika. Ainetta menee myös aika paljon yhdellä voitelukerralla, koska suurin osa tuosta taitaa olla vettä, joka haihtuu sitten pois jättäen vaha-öljyseoksen ketjuun. Jonkin verran kertyy myös rissoihin ja eturattaaseen muhjua, mutta ei mitään mikä ei pyyhkäisemällä lähtisi.

    Harmi vaan, että kyseisen aineen saatavuus on vähän niin ja näin. Ebayn kautta kyllä pystyy tilaamaan, mutta suhteessa tulee aika kova hinta toimituskuluineen. Tässä bike radarin arvostelu ko mönjästä, jos jotakuta kiinnostelee.

  25. #1375
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Pinelinen sopiva sekoitussuhde ketjujen pesuun voisi olla 1:3. Saippua-tyyppisiä pesuaineita pitää huuhdella hyvin runsaalla vedellä, sekoitussuhteesta huolimatta, koska sellaiset pesuaineet hajottavat rasvoja. Mutta jos käytetään rasvaa liottavia aineita, kuten vaikkapa valopetrolia, niin ei tarvitse huuhdella. Kun sellainen pesuaine haihtuu - tilalle jää siihen liuennut rasva.
    Tai tuota rost-offia. Samaa ainetta siis käytetään suojaöljynä. Pesee yllättävän tehokkaasti ja ketjun sisään jää öljykalvo.

    Pelkällä liuottimella(rasvanpoistoaineella), tai saippualla pestessä ketju pitäisi minusta uittaa öljyssä, tai ainakin olla tosi huolellinen öljyämisen kanssa.

  26. #1376
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Rupesin käyttämään Squirt Lubea. Teenkö jotain väärin, kun lenkin jälkeen ketjuissa on sitä ikävää keltaista pintaa jonkin verran näkyvillä?

    Uusiin ketjuihin laitoin, ja degreaserilla puhdistin ne ensin. Omasta mielestäni laitoin Squirtia riittävästi, eli aika runsaasti. Onhan nyt tietysti haastavat kelit, ja pitkiä märkiä lenkkejä on ollut. Onko Squirt Lube väärä voiteluaine näille keleille?
    Pyöräily on kivaa!

  27. #1377
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Squirt on vesi–vaha emulsio, eli ei kestä märällä kelillä ajoa. Mikä vedellä tulee, se vedellä lähtee... Reilusti saa ketjuun laittaakin, koska pullon sisällöstä on noin 90% vettä.


  28. #1378
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Squirt on vesi–vaha emulsio, eli ei kestä märällä kelillä ajoa. Mikä vedellä tulee, se vedellä lähtee... Reilusti saa ketjuun laittaakin, koska pullon sisällöstä on noin 90% vettä.
    Virallinen totuus on vahaa 25%, vettä 75%. Mutta kokemus märällä kelillä on juuri tuo, Toisaalta on käyttäjiä jotka ovat hiukan eri mieltä, esim. JackOja on muistaakseni ilmaissut kaikinpuolisen tyytyväisyytensä Squirtiin - ehkäpä hän on ollut osaavampi ja huolellisempi käyttäjä?

    Muutenkin Squirt on sellaista säännöllisen lisäämisen vaativa voiteluaine. Muistelisin että riippuen oloista ja käytöstä jo 4-6 tunnin ajon jälkeen pitäisi lisätä. Onneksi putsaamiseen riittää yleensä kevyt harjaus. Ja sehän on syytä muistaa että kannattaa muistaa että ennen lenkille lähtöä Squirtin olisi parempi antaa kuivua yön yli kuin ne hätäisemmän käyttäjän 2-3 tuntia.

    Ensimmäisellä kerralla Squirtillä piti voidella ketju kahdesti ja antaa kuivua välillä. Niin tein minäkin - mutta silti lopputulema oli että siirryin Holmenkol Extreme Luben käyttäjäksi. Olen kokenut sen kaikin tavoin paremmaksi. Tosin se ei taida olla yhtä "biodegradeable", mutta sen verran syntinen sallin itseni olla...

  29. #1379
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Mikä vedellä tulee, se vedellä lähtee...
    Joo, etenkin vesiohenteiset ulkomaalit ja lahonestoaineet, kaikki menee sateen mukana jonnekin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  30. #1380
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Joo, etenkin vesiohenteiset ulkomaalit ja lahonestoaineet, kaikki menee sateen mukana jonnekin.
    Ei ihan näinkään. Kannattaa kokeilla vaikkapa maalata laudanpätkä vesiohenteisella lateksilla. Ei taida liueta vedellä enää kovetuttuaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •