Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
Ehkä sitten poimin sen Seurasaaren joskus erikseen käymällä siellä jalan ihan varta-vasten. Jotenkin tuo pyöräilykiellon rikkominen tuntuu lapselliselta pelkästään jonkun ruudun keräämisen vuoksi.
Elämä on helpompaa sille josta jonkun kiellon rikkominen voi joskus olla vähemmän lapsellista kuin sen noudattaminen *vain* siksi että sellainen on olemassa

Mä olen käynyt fillarilla - ajaen, taluttamatta metriäkään - kahdesti. Ensimmäisellä kerralla onnistuin jotenkin ohittamaan kieltomerkin. (Vai onko niitä kaksikin? Jos, niin mulla ei silti ole muuta selitystä kuin että iso pakettikuorma-auto oli parkkeerattu toisen eteen.) Oli syksyinen arkipäivä, kävijöitä ei ollut kovin monta; kukaan ei huomauttanut asiasta eikä edes katsonut pahannäköisesti - mutta on kieltämättä totta että sitä ei pidä tulkita ainakaan varauksettomaksi hyväksynnäksi.

Toisella kerralla kävin hakemassa c******an laittaman kuvarastin. Olin jo tietoinen pyöräilykiellosta, mutta minun mindsetillänihän asia oli okei kun vallinnut sää ja valitsemani kellonaika yhdessä tarkoittivat sitä etten nähnyt saarella ristinsielua kuin vasta aivan poistuessani.

Tämä tulee lukea pikemminkin tunnustuksena kuin neuvona tai ohjeena siitä miten pitäisi ruudun hakemiseksi toimia!

PS Mitä tulee Ruotsi - Suomi -maaotteluun, niin on syytä muistaa että läntisessä naapurimaassa jutuista joko tulee kollektiivisia ilmiöitä tai niitä ei oikeastaan edes ole olemassa. Riittää että siellä joku "social media influencer" keksii VeloViewerin, niin ei tarvita kuin pieni hetki niin ne jyrää meitin! Tai voi toki olla niinkin niin, että ruutujen hakeminen on enemmänkin sellainen yksinäisten miesten, susien ja porukoissa viihtymättömien, seura- tai muihin porukkalenkkeihin osallistumattomien pyöräilijöiden laji, jolle ei ruotsalaisessa sielussa ole sijaa.

PPS Mä en ole ihan varma olinko se aivan ensimmäinen joka VeloViewerin ruutuhomman toi framille täällä - enkä halua enkä välitä sitä edes itselleni selvittää - mutta jos niin on, olen sanomattoman kiitollinen että kaikkina näinä fillarifoorumivuosinani olen edes yhden positiivisen asian saanut aikaiseksi ja jotain hauskaa tai mukavaa onnistunut pieneltä osaltani tuomaan kanssapyöräilijöiteni elämään.