Taevas varrrjele Ansiksen uutta rojektia.Keep it coming!!
Allekirjoittaneen wifve muuten arvostaisi-eli-ei-arvostaisi tuoreessa maalissa olevaa keulaa keittötasolla![]()
Taevas varrrjele Ansiksen uutta rojektia.Keep it coming!!
Allekirjoittaneen wifve muuten arvostaisi-eli-ei-arvostaisi tuoreessa maalissa olevaa keulaa keittötasolla![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kerrassaan hienoja maalaus ja maalinpoistoprojekteja!
Kuinka Ansis tuota keulaa suojasi? Kerran olen keulaa maalannut ja se korkkien yms yksityiskohtien hiominen ja suojaaminen oli aika kova homma.
Ps. Onko siinä keulassa jarruletkun kiinnike vielä paikallaan?
Rungon maali chipit - kannattaako niitä täyttää jollain ennen korjaus-/paikkamaalausta?
Ja jos kannattaa niin milläs aineella yritetään? Jotain tällästäkö https://www.motormarket.fi/kemiallin...l-pp002-5.html ?
^ Tuota mietin minäkin, kun Konan maalipinta on ketjun, lukon ja liikennemerkkien sekä muiden kiinteiden kappaleiden runnoma. Harkitsen myös jotain Nitromors-maalinpoistokäsittelyä.
Ja seuraava projekti on jo saanut pohjavärin pintaan.
![]()
Feltin IA?
Juu, olisko joku IA10
Järkee vai ei? Jos ostais Rose:lta 130-millisen trail-fillarin ja kasaisi sen uusilla osilla voimansiirron ja jarrujen osalta. Muuttaisi 1x11 ja XT-osat.
Kyseessä tämä fillari. Rungon hinnalla saisi runkosetin keulalla, iskarilla, laakereilla, stongalla, ym. Hissitolpan joutuisi hankkimaan.
Projekti talven ratoksi?
No jos oikeasti kysytään niin mun mielestä ei.
Itsellä jotain projektikuumetta pukkaa nyt pahasti... myin muovitäpärin pois ja jotain tekis mieli kasailla. Roteva? Tallboy? Joku titskun värinen am-jäykkäperä (Stanton, Nordest, Sonder, Rämäkkä)? Kevyt hiilari-GG.
En tiedä mitä haluan tai tarvitsen, pää räjähtää! Saiskohan viikonlopun BBB:sta jotain ideaa?
No kun ei tuossa fillarissa ole mitään "hienoa". Eikä kukaan osta sulta noita kolmen eturattaan kampia. Jos siis on tarkoitus hävittää ylijäämät.
Mä lähtisin sellaisesta asetelmasta, että jonkun canyonin tai rosen tmv. ostaisi nimenomaan palikoiden takia ja vaihtaisi jonkin sieluisanrungon tilalle.
Odotankin näkeväni Pässilän runkoja lauantaina livenä BBB:ssa.
Tämä on kyllä totta. Ja tarvitsen seitsemättä pyörää saman verran kuin syylää perseeseen... että siinä mielessä.
Olen aika huono myymään mitään osia. Nytkin nurkassa lojuu vuoden vanha Revelation 130-millisenä. Odottaa että saisin ilmon aikaiseksi. Tai sit jos ostaisi runkosetin takapumpulla ja löisi tuon Reven siihen...? Miljoonalootastä löytyy jo SLX-jarrusetti ja XT-takavaihtaja vielä lisää.Eikä kukaan osta sulta noita kolmen eturattaan kampia. Jos siis on tarkoitus hävittää ylijäämät.
Seuraavat vaiheet. Vähän rajailua ja mustat alueet.
![]()
Millä maalaat tuota?
Ruiskuilla ja PPG:n maaleilla. En millään kilikoli-pulloilla.
Hö. Poronpolku samaan aikaan
Tästä pitäisi alkaa talven aikana rakentamaan sitä n+1 -fillaria. N on edelleen yksinumeroinen, mutta myyntilaita alkaa lähestymään uhkaavasti...
(kuka ei jaksa klikkailla kaikenlaisia hämäriä linkkejä, niin kyseessä Ibis Ripley LS 2018 carbon 29" -runko)
Jatketaanpas speksailua ja vekslailua. Eli tosiaan Ibis Ridley LS gen 3-runko (ilmeisesti) tulossa Espanjasta joskus ja siihen pitäisi alkaa rakentamaan pyörää ympärille.
Pyörähän on siis tämä: https://archive.ibiscycles.com/bikes...els/ripley_ls/
Vaihteistoksi valikoitui Shimano XT Di2-vaihteisto, kun "halvalla sai". Paketti on 2x11 -vaihteistolle (vaihtajat, akku, näyttö, kytkimet ja kaapelit), mutta ilmeisesti 2x11 on ehdoton no-no, joten 1x11 -setuppi lienee tulossa.
Keskiö on englantilaisilla kierteillä 73 mm, onko siihen mitään intohimoja, mitä sinne laittaa? Joku Hollowtech-keskiö? Halpa ja toimii? Kammet kiinnostaisi ottaa kuituisina, mutta taitaa olla vähemmän tarjolla tuohon keskiöön?
Hissitolppa? Pituuden puolesta 125-millinen Reverb olisi kai sopivin. Mulla ei ole Reverbin kanssa ollut suurempia ongelmia fätissä, mutta muuten kai Reverbiä pidetään luokattomana laitteena. Fox olisi tietysti hieno Kashima-pinnotteineen, mutta hintakin on hieno.
Keulaksi on nyt valikoitumassa 29" RS Revelation DebonAir 130mm, kun sellainen nyt sattuu nurkassa lojumaan ja vielä juuri huollettuna. Vaikka eihän se stemmaa toki tuon Foxin takapumpun kanssa.
Ohjaamo rakentuu Shimanon Tharsis-komponenteista, kun niillä saa akun kaulaputkeen ja kaapelit piiloon.
Kiekot on vielä täysin auki. Jos rahaa vielä keväällä on, niin ehkä Mcarbonit i9-navoilla. Toisaalta Ibiksen omatkin kiekot saisi i9-navoilla lähes samaan hintaan.
Jarrut Maguran MT5 tai Shimano XT (nelimäntäiset).
Tärkein viimeisenä: värimaailma? Runko on nyt titaaninharmaa, iskari Kashimaa ja keula musta. Onko se nyt sitten vain harmaa-musta-kulta?
^Sram taitaa olla ainoa jolla on kuitukammet tuohon keskiöön. Tarkoitin, että valikoimaa on hieman rajatusti. En kyllä tiedä, onko PF-keskiöissäkään tarjonta sen parempi.
Myös Raceface/Easton kuitukammet sopivat 73mm keskiön ja ovat 30mm akselilla, mutta niitä ei voi suositella.
Sramilla taas GXP-kammet ovat suunnitteluvirhe, tosin BSA on ainoa keskiö, missä ne toimivat ihan ok suunnitteluvirheestä huolimatta. (kammet pultataan kiinteästi vain ei-vetopuolen laakeriin ja kaikki vääntämiset vääntävät sen laakerin paikaltaan -> pressfit keskiössä natinat ovat taattuja).
Sramin 30mm versio on BB30, siinä ei ole mitään suunnitteluvikaa, huippukammet, paitsi että eivät sovi 73mm BSA keskiöön.![]()
^Totta joo. Jostain syystä mulla on ollut sellainen virhekuvitelma, että noihin BSA 68/73-kierteisiin menee vain 24-millin akselilla olevat kammet.
Mikä noissa rallinaamoissa on vikana? Siis SixC:ssä? Ja on mulla fättitäpärissä kestäneet NextSL:tkin toistaiseksi.
Sramilla ei taida olla pelkkiä kampia ilman rattaita, jos hankkisi eteen ovaalin.
Kirjanmerkit